Gå til innhold

IKM uke 46 :-) ❤️


Mia2010<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Blir med her, jeg. :-) Prøver på første barn og er i pp3 nå. 

Skrev meg opp på lista og la til smukka91 og a2005 i samme slengen. 

 

Lykke til, folkens!

 

Mandag 09. november: entil:), sunset

 

Tirsdag 10. november: Lottemor1978

Onsdag 11. november: mangesommerfuglerimagen, EiramB

Torsdag 12. november: tresko81, Smukka91

Fredag 13. november: Hormontrollet,Solan85

Lørdag 14. november: a2005

Søndag 15. november: Mia2010<3, Slurpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? :)

vel her begynner det å nærme seg el, så vi er godt i gang med sengekosen. Er på dag 11 i dag og våknet med el slim og vid åpen livmorhals. Blir litt forvirret da. Jeg har normalt el dag 14 eller 15. Men får bare vente å se. Har tre eltester så begynner med de i morgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker to forskjellige apper og de viser forskjellig dato for eggløsning. Den ene viser mandag 26.10 og den andre viser 29.10... Forvirret.. Vet ikke helt hva jeg skal stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker to forskjellige apper og de viser forskjellig dato for eggløsning. Den ene viser mandag 26.10 og den andre viser 29.10... Forvirret.. Vet ikke helt hva jeg skal stole på

Sjekk denne linken  her kan man kalkulere det meste. http://www.countdowntopregnancy.com/tools/også gjennomsnittet slik at du kommer på riktig tall. eks Jeg har syklus på 30 dager, trodde jeg hadde 29, men snittet av 4 syklus ble 30.

 

Dvs EL på mandag, og var faktisk hos gyn i dag morges, og siden folikkel var 13 mm. så blir el på mandag(vokser 1,9 mm i døgnet)- Det stemte med kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurte på hvor mange av oss her som bruker EL-tester jeg? Har dere som bruker det også brukt det ved tidligere prøving(altså tidligere graviditeter)?

 

Vi hadde vår første pp fortige måned på barn nr to, og jeg har for første gang hamstret inn både EL-tester og graviditetstester (billige strips alle sammen). Jeg har hormonelle problemer (overproduksjon av prolaktin) som gjør at jeg har hatt problemer med å få EL før.

 

Jeg fikk positiv test dag 13 (svak) og 14 (sterk) i syklusen, og synes det var så oppløftende å se, selv om det ikke ble noen gravidtet i oktober. Tenkte jeg skulle fortsette å bruke de. Er bare dag 6 i syklusen nå, men tenker å starte på dag 10, som sist.

 

Hva er deres erfaringer, hjelper EL-tester dere til å "treffe"?

 

Hilsen hormontrollet.

 

Anonymous poster hash: 83aac...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke så mye erfaring å komme med, men jeg skal også bruke EL-tester denne pp. Er første mnd jeg bruker de, føler meg litt usikker på når EL faktisk er.

Håper noen med mere erfaring svarer deg, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun tatt el-test forrige mnd. Da lyste den med smilefjes dag 12(men jeg hadde ikke EL før  syklusdag 18, men denne mnd har den det ikke slått ut enda, tok en el i morges (d14) LAV. Gyn trodde El kom 26.10 på kvelden. men selv tror jeg El er på 27.10. d 17.denne mnd  satses det aksjer  26.10+-.  

Endret av Lottemor1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte el test forrige graviditet, men da fikk jeg aldri positive tester til tross for at jeg var gravid tre ganger ganske kjapt etterhverandre. (To SA), denne gangen har jeg brukt det 2/6 pp. Selv om jeg vet jeg har truffet på el disse to gangene har jeg ikke blitt gravid. Med andre ord så tror jeg de fleste klarer seg uten. Det er en fin måte å bli bedre kjent med kroppen. Også blir skuffelsen så uendelig stor her hvis jeg vet vi har hatt sex på riktig tid også blir g testen negativ allikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å tempe, vet det er litt sent, men bedre sent enn aldri! Skal ha el rundt onsdag, torsdag

 

Da har jeg begynt å tempe, vet det er litt sent, men bedre sent enn aldri! Skal ha el rundt onsdag, torsdag

Det er uansett gøy å følge med på tempen.  Har hatt jevn 36,6 i 4 dager, for 5 dager siden var den lav,  et fall til 35,4.  I dag er det max smilefjes på El testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Jeg hadde 36,36 idag, så får se hvordan den holder seg fremover. Temper du til samme tid hver dag? Har ikke el tester, så får bare håpe at det klaffer. Har begynt å få litt mer tyntflytende utflod. Sist syklus var det veldig tydelig når jeg hadde el slim, håper det er slik denne syklusen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tempet før- og det blir liksom ikke til å få gjort det til samme tid- men sånn ca likt- også tar jeg en Temperatur morgen og en kveld. Har jo El-test, men mer gøy å følge egen kropp. Jeg har forskjellig El-slim fra mnd til mnd( forrige ingenting dagene før) men noe likt rett etter- da er det blankt og helt gjennomsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal liksom alltid være noe som "kommer i veien"..🙈 Denne uken må samboern levere sædprøve til vi skal inn på utredning, og sykehuset tar kun i mot prøve på torsdager. Han kan ikke ha sædavgang minimum de 2 siste dagene før prøven tas, så da blir det sengekos i kveld og så ikke før på torsdagskvelden + helga, Får håpe det holder (EL på fredag i følge kalendern), men skal vel i teorien være nok det!?😊 Hatt så lang pause nå, pga koniseringen, så var veldig klar for å gå "all in" denne mnden.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på el slimet, etter plan skal det komme i dag eller i morgon. Er litt usikker pga G testene skimter jeg svake positive. Går trekt ut av kroppen men håper det ikkje lager krøll på syklusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Da henger jeg meg på her. IKM 9. November ☺ PP3 for oss nå. Noen som kan legge meg inn?

Mandag 09. november: entil:), sunset, Bamsemoms pp3

 

Tirsdag 10. november: Lottemor1978 pp2

 

Onsdag 11. november: mangesommerfuglerimagen, EiramB

 

Torsdag 12. november: tresko81, Smukka91

 

Fredag 13. november: Hormontrollet,Solan85

 

Lørdag 14. november: a2005

 

Søndag 15. november: Mia2010<3, Slurpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solan85: Det er fult mulig at det likevel kan klaffe. I den forrige IKM gruppen var det ei som ble gravid ved kun å ha sex 1 dag (4-5) dager før eggløsning om jeg ikke husker feil. De sier at sæden kan leve opptil 3-6 dager? Så det er håp for deg også selv om sjansene kanskje ikke er like store om du har samleie hver dag rundt denne perioden? :)

*krysser fingrene for deg* 

Dette blir den første PP våres uten eggløsningstester, siden jeg fikk påvist PCO forrige uke har jeg ikke lengre bruk for disse testene i følge Gyn. Jeg trodde forrige mnd at jeg hadde for kort/defekt lutealfase, men siden disse testene kan vise positive opptil flere ganger i løpet av syklusen så er jeg ikke nå sikker på om jeg har hatt eggløsning eller hvor lang lutealfasen er. 
Så nå denne syklusen har vi bare kost oss, tatt det helt med ro og hatt regelmessig sex. Det er faktisk godt å slippe og stresse med disse testene :D Så nå skal vi prøve på egenhånd frem til Januar, hvis ikke skal vi få litt hjelp. Håper selvsagt at det klaffer uten hjelp. Nå kan vi hvertfall puste lettet ut å ta en dag om gangen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solan85: Det er fult mulig at det likevel kan klaffe. I den forrige IKM gruppen var det ei som ble gravid ved kun å ha sex 1 dag (4-5) dager før eggløsning om jeg ikke husker feil. De sier at sæden kan leve opptil 3-6 dager? Så det er håp for deg også selv om sjansene kanskje ikke er like store om du har samleie hver dag rundt denne perioden? :)

*krysser fingrene for deg*

 

Dette blir den første PP våres uten eggløsningstester, siden jeg fikk påvist PCO forrige uke har jeg ikke lengre bruk for disse testene i følge Gyn. Jeg trodde forrige mnd at jeg hadde for kort/defekt lutealfase, men siden disse testene kan vise positive opptil flere ganger i løpet av syklusen så er jeg ikke nå sikker på om jeg har hatt eggløsning eller hvor lang lutealfasen er.

Så nå denne syklusen har vi bare kost oss, tatt det helt med ro og hatt regelmessig sex. Det er faktisk godt å slippe og stresse med disse testene :D Så nå skal vi prøve på egenhånd frem til Januar, hvis ikke skal vi få litt hjelp. Håper selvsagt at det klaffer uten hjelp. Nå kan vi hvertfall puste lettet ut å ta en dag om gangen.

 

 

Jeg ble gravid fem dager før 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Solan85: Det er fult mulig at det likevel kan klaffe. I den forrige IKM gruppen var det ei som ble gravid ved kun å ha sex 1 dag (4-5) dager før eggløsning om jeg ikke husker feil. De sier at sæden kan leve opptil 3-6 dager? Så det er håp for deg også selv om sjansene kanskje ikke er like store om du har samleie hver dag rundt denne perioden? :)

*krysser fingrene for deg*

 

Dette blir den første PP våres uten eggløsningstester, siden jeg fikk påvist PCO forrige uke har jeg ikke lengre bruk for disse testene i følge Gyn. Jeg trodde forrige mnd at jeg hadde for kort/defekt lutealfase, men siden disse testene kan vise positive opptil flere ganger i løpet av syklusen så er jeg ikke nå sikker på om jeg har hatt eggløsning eller hvor lang lutealfasen er.

Så nå denne syklusen har vi bare kost oss, tatt det helt med ro og hatt regelmessig sex. Det er faktisk godt å slippe og stresse med disse testene :D Så nå skal vi prøve på egenhånd frem til Januar, hvis ikke skal vi få litt hjelp. Håper selvsagt at det klaffer uten hjelp. Nå kan vi hvertfall puste lettet ut å ta en dag om gangen.

 

 

Jeg ble gravid fem dager før 😊
Så bra, det finnes håp!!😄 var bare veldig klar for å legge inn mye aksjer denne mnden, men vi får ta de dagene vi får og håpe på det beste😉 Er jo endelig i gang med utredning og, så da skal jeg egentlig ikke klage.. 🙈

Lykke til jenter😄

 

Og.. Gratulerer til deg JuNi!!😍

Endret av Solan85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Solan85: Det er fult mulig at det likevel kan klaffe. I den forrige IKM gruppen var det ei som ble gravid ved kun å ha sex 1 dag (4-5) dager før eggløsning om jeg ikke husker feil. De sier at sæden kan leve opptil 3-6 dager? Så det er håp for deg også selv om sjansene kanskje ikke er like store om du har samleie hver dag rundt denne perioden? :)

*krysser fingrene for deg*

 

Dette blir den første PP våres uten eggløsningstester, siden jeg fikk påvist PCO forrige uke har jeg ikke lengre bruk for disse testene i følge Gyn. Jeg trodde forrige mnd at jeg hadde for kort/defekt lutealfase, men siden disse testene kan vise positive opptil flere ganger i løpet av syklusen så er jeg ikke nå sikker på om jeg har hatt eggløsning eller hvor lang lutealfasen er.

Så nå denne syklusen har vi bare kost oss, tatt det helt med ro og hatt regelmessig sex. Det er faktisk godt å slippe og stresse med disse testene :D Så nå skal vi prøve på egenhånd frem til Januar, hvis ikke skal vi få litt hjelp. Håper selvsagt at det klaffer uten hjelp. Nå kan vi hvertfall puste lettet ut å ta en dag om gangen.

 

Jeg ble gravid fem dager før

Så bra, det finnes håp!! var bare veldig klar for å legge inn mye aksjer denne mnden, men vi får ta de dagene vi får og håpe på det beste Er jo endelig i gang med utredning og, så da skal jeg egentlig ikke klage..

Lykke til jenter

 

Og.. Gratulerer til deg JuNi!!

 

Gratulerer til JuNI( moro og se om det blir en liten prinsesse, at det stemmer med jentesvømmere som lever lengst)

 

og tvi tvi til oss andre! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...