Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Må man ikke ha hpv virus for å få forandring og kreft? Og om man da har tatt en prøve etter ny kjæreste. Da er det vel ikke nødvendig med fler? Ja han kan i teorien være utro, men det vet jeg at han ikke er Anonymous poster hash: a11e8...5bf
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Jeg er gift med en annen dame, og har aldri og har aldri hatt sex med en mann. Legen anbefaler meg likevel å ta prøven hvert tredje år. Anonymous poster hash: 614b7...99a
TPK Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Du kan ha fått viruset for lenge siden, og så kan det ta mange år før det fører til celleforandringer
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Du kan jo ha HPV viruset selv om du ikke hadde celleforandring... Mange har jo viruset uten at det noen gang utvikler seg til kreft eller gir celleforandring. Anonymous poster hash: 2cd20...765
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Det er vel ikke kun hpv- viruset som kan gi livmorhalskreft, men en av årsakene til en av krefttypene? Har jeg forstått det som. Anonymous poster hash: a3b21...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Oi? Betyr det at jeg kan slippe? Siden jeg bare har hatt en og samme mann hele livet? Høres deilig ut Regner dog med det er andre grunner til at man får kreft der, noen som vet eksakt? Anonymous poster hash: ee13d...09a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Oi? Betyr det at jeg kan slippe? Siden jeg bare har hatt en og samme mann hele livet? Høres deilig ut Regner dog med det er andre grunner til at man får kreft der, noen som vet eksakt? Anonymous poster hash: ee13d...09a Jeg har vært gift i 12 år og en av landets ledende gynekologer på kreft hos kvinner..som er min gynekolog..sier rett ut at akke kvinner bør/må ta celleprøve hvert 3 året. Forebygging !!! Hvor hard jobb er det egentlig for deg å oppsøke gynekolog å ta en prøve som tar under 2-3 min??? Anonymous poster hash: 0e11c...47d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Må man ikke ha hpv virus for å få forandring og kreft? Og om man da har tatt en prøve etter ny kjæreste. Da er det vel ikke nødvendig med fler? Ja han kan i teorien være utro, men det vet jeg at han ikke er Anonymous poster hash: a11e8...5bf Med ditt resonnement så er det altså bare single damer som får underlivskreft? Anonymous poster hash: aabba...b2c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Infeksjon med Humant Papillomavirus (HPV) er årsaken til utvikling av livmorhalskreft. En vedvarende infeksjon med HPV kan gi alvorlige celleforandringer i livmorhalsen, som ubehandlet kan utvikle seg til kreft. Kopiert fra denne siden https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/livmorhalskreft/ Jeg skal ta prøven. Var bare en tanke jeg fikk. Hi Anonymous poster hash: a11e8...5bf
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Kun hvis man ikke er gift. Kreft rammer jo kun dem som lever i synd.. Hjelpe meg. Alt man kan få seg til å tro. Er jo ikke kun ett virus som fører til kreft der. Da kunne man vel strengt tatt kun tatt en blodprøve for å avdekke smitte.. Anonymous poster hash: cc297...659
Bumblebeee Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt. Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen. Anonymous poster hash: 00612...273
Bumblebeee Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt.Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen. Anonymous poster hash: 00612...273 Hvorfor? Mener du at det er frarådet? Det har jeg litt vondt for å tro.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt.Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen. Anonymous poster hash: 00612...273 Hvorfor? Mener du at det er frarådet? Det har jeg litt vondt for å tro. Jeg har cyster i eggstokkene og sjekker meg for dette nesten en gang i året. Ultralyd der nede bør en vist ikke gjøre for ofte, så jeg har fått beskjed om å bestille time hver gang jeg kjennerr noe unormalt. Jeg har vanncyste så de er ikke noe farlige i seg selv, utover at de gir meg smerter. Så når smerten enten forsvinner ellr den blir værre tar jeg turen til gynekologen for ultralyd. Nå tror jeg det er to år siden jeg var der sist, så nå er det på tide igjen med celleprøver og alt. Det er vel ikke uten grunn at gravide ikke bør ta mange ultralyder mens de er gravide heller. De titter jo ikke på deg med en lupe bare. Anonymous poster hash: 84a30...0e8
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 Jeg fikk hpv som 16 åring. Har vært samnen med mannen min siden jeg var 20 Som 33 åring fikk jeg påvist celleforandringer. De gikk heldigvis tilbake. Anonymous poster hash: 58a30...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå