Gå til innhold

Trenger man egentlig å ta celleprøve når man er i fast forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ikke ha hpv virus for å få forandring og kreft?

Og om man da har tatt en prøve etter ny kjæreste. Da er det vel ikke nødvendig med fler?

Ja han kan i teorien være utro, men det vet jeg at han ikke er

Anonymous poster hash: a11e8...5bf

Skrevet

Jeg er gift med en annen dame, og har aldri og har aldri hatt sex med en mann. Legen anbefaler meg likevel å ta prøven hvert tredje år.

Anonymous poster hash: 614b7...99a

Skrevet

Du kan ha fått viruset for lenge siden, og så kan det ta mange år før det fører til celleforandringer

Skrevet

Du kan jo ha HPV viruset selv om du ikke hadde celleforandring... Mange har jo viruset uten at det noen gang utvikler seg til kreft eller gir celleforandring.

Anonymous poster hash: 2cd20...765

Skrevet

Det er vel ikke kun hpv- viruset som kan gi livmorhalskreft, men en av årsakene til en av krefttypene? Har jeg forstått det som.

Anonymous poster hash: a3b21...4bd

Skrevet

Oi? Betyr det at jeg kan slippe? Siden jeg bare har hatt en og samme mann hele livet? Høres deilig ut :D

Regner dog med det er andre grunner til at man får kreft der, noen som vet eksakt?

Anonymous poster hash: ee13d...09a

Skrevet

Oi? Betyr det at jeg kan slippe? Siden jeg bare har hatt en og samme mann hele livet? Høres deilig ut :D

Regner dog med det er andre grunner til at man får kreft der, noen som vet eksakt?

Anonymous poster hash: ee13d...09a

Jeg har vært gift i 12 år og en av landets ledende gynekologer på kreft hos kvinner..som er min gynekolog..sier rett ut at akke kvinner bør/må ta celleprøve hvert 3 året. Forebygging !!!

Hvor hard jobb er det egentlig for deg å oppsøke gynekolog å ta en prøve som tar under 2-3 min???

Anonymous poster hash: 0e11c...47d

Skrevet

Må man ikke ha hpv virus for å få forandring og kreft?

Og om man da har tatt en prøve etter ny kjæreste. Da er det vel ikke nødvendig med fler?

Ja han kan i teorien være utro, men det vet jeg at han ikke er

Med ditt resonnement så er det altså bare single damer som får underlivskreft?

Anonymous poster hash: aabba...b2c

Skrevet

Infeksjon med Humant Papillomavirus (HPV) er årsaken til utvikling av livmorhalskreft. En vedvarende infeksjon med HPV kan gi alvorlige celleforandringer i livmorhalsen, som ubehandlet kan utvikle seg til kreft.

Kopiert fra denne siden

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/livmorhalskreft/

Jeg skal ta prøven. Var bare en tanke jeg fikk. Hi

Skrevet

Kun hvis man ikke er gift.

Kreft rammer jo kun dem som lever i synd..

Hjelpe meg. Alt man kan få seg til å tro. Er jo ikke kun ett virus som fører til kreft der.

Da kunne man vel strengt tatt kun tatt en blodprøve for å avdekke smitte..

Anonymous poster hash: cc297...659

Skrevet

Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt.

Skrevet

Jeg mener man bør ta seg tid og råd til en skikkelig gu med ultralyd hvert tredje år. Sjekke eggstokker også. Kreft i eggstokkene er dritskummelt.

Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen.

Anonymous poster hash: 00612...273

Skrevet

Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen.

Anonymous poster hash: 00612...273

Hvorfor? Mener du at det er frarådet? Det har jeg litt vondt for å tro.

Skrevet

Det er ikke anbefales å screenes utover celleprøve hvert 3.år og det kan man gjøre hos fastlegen. Anonymous poster hash: 00612...273

Hvorfor? Mener du at det er frarådet? Det har jeg litt vondt for å tro.

Jeg har cyster i eggstokkene og sjekker meg for dette nesten en gang i året. Ultralyd der nede bør en vist ikke gjøre for ofte, så jeg har fått beskjed om å bestille time hver gang jeg kjennerr noe unormalt. Jeg har vanncyste så de er ikke noe farlige i seg selv, utover at de gir meg smerter. Så når smerten enten forsvinner ellr den blir værre tar jeg turen til gynekologen for ultralyd. Nå tror jeg det er to år siden jeg var der sist, så nå er det på tide igjen med celleprøver og alt.

Det er vel ikke uten grunn at gravide ikke bør ta mange ultralyder mens de er gravide heller. De titter jo ikke på deg med en lupe bare.

Anonymous poster hash: 84a30...0e8

Skrevet

Jeg fikk hpv som 16 åring. Har vært samnen med mannen min siden jeg var 20

Som 33 åring fikk jeg påvist celleforandringer. De gikk heldigvis tilbake.

Anonymous poster hash: 58a30...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...