Gå til innhold

IKM uke 42. ☺


Nygift85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Da kom de ømme puppene og mensmurringa! Litt rart at de kom nå 2dpo, men jeg tenker at jeg kanskje har hatt el tidligere enn antatt isåfall og at tr er på vei:(

Ømme pupper kommer av progresteron. Som egget produserer. Så det anser jeg som et positivt tegn.

Men kan et egg ha festa seg så fort og allerede gi ømme bryster:o?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at du har hatt EL litt tidligere enn forventet? Kan jo hende du er lengre på vei en antatt? Det sies at egget fester seg mellom 4-7 dpo? Det er vel gjennomsnittet, men ser på nettet at dette er litt individuelt. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at du har hatt EL litt tidligere enn forventet? Kan jo hende du er lengre på vei en antatt? Det sies at egget fester seg mellom 4-7 dpo? Det er vel gjennomsnittet, men ser på nettet at dette er litt individuelt. ☺

Det hadde vært fantastisk🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan man spotte når man har eggløsning? Har hatt mensmurringer i 2 dager nå, og fikk en liten flekk brun/rødt i trusen i kveld. Forventet at mensen skulle komme for fullt, men det har ikke kommet noe som helst etterpå, bare blankt, og murringene er borte. Har jo egentlig IKM 12/10, men jeg har ikke fått med meg om jeg har hatt eggløsning eller ikke, for jeg pleier vanligvis å kjenne det ganske bra. Trodde jeg var på vei til å få det i går da murringene startet, men det var ikke sånn typisk for el. Livmortappen er høyt og lukket nå, litt hard. For to dager siden var den lav og litt åpen. Kan vi ha truffet på el?

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

 

 

Tror dt er en sjans for at dere har truffet el hvis dere hadde sengekos ved disse dager. Spotting kan være mye forskjellige, kan også være en festeblødning? Murringen kan også være at egget fester seg? Men nå er jeg ingen ekspert

 

Oooooh! :) Kanskje festeblødning, ja. Vi har hatt sex flere ganger i det siste, (begynner å miste litt tellingen :P) senest i går sånn i tilfelle det var eggløsning. ;) Nå er det bare å lete etter symptomer på den lange veien til IKM, :) (Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da.:)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Appen sier IKM er i morgen, og den er satt inn på å beregne gjennomsnitt. Men skal jeg regne ut i fra forrige mnd er forventet EL i dag. Og i dag fikk jeg svakere EL-test enn i går (selv om ingen har vært positiv). Har bare testet en gang om dagen. Er ikke så inne på EL-tester, da jeg vanligvis får så gode kroppslige pekepinner på når den er, men ikke denne gangen. Derfor testet jeg denne mnd. Er det for lite å teste 1 gang om dagen?

 

Forrige mnd fikk jeg EL på syklusdag 18, og da fikk jeg mensen nøyaktiv 14 dager etterpå. I dag er jeg på syklusdag 18. :-) Håper på en liten spireliten denne mnd!![/quote

 

Jeg tester opp til 3 - 4 ganger om dagen. Har opplevd negativ 7 om morgon positiv i 19 tiden og negativ igjen 7 om morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.

 

 

Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Appen sier IKM er i morgen, og den er satt inn på å beregne gjennomsnitt. Men skal jeg regne ut i fra forrige mnd er forventet EL i dag. Og i dag fikk jeg svakere EL-test enn i går (selv om ingen har vært positiv). Har bare testet en gang om dagen. Er ikke så inne på EL-tester, da jeg vanligvis får så gode kroppslige pekepinner på når den er, men ikke denne gangen. Derfor testet jeg denne mnd. Er det for lite å teste 1 gang om dagen?

 

Forrige mnd fikk jeg EL på syklusdag 18, og da fikk jeg mensen nøyaktiv 14 dager etterpå. I dag er jeg på syklusdag 18. :-) Håper på en liten spireliten denne mnd!![/quote

 

Jeg tester opp til 3 - 4 ganger om dagen. Har opplevd negativ 7 om morgon positiv i 19 tiden og negativ igjen 7 om morgon.

 

Kjenner jeg ikke orker det kjøret der altså. Det må da koste så innmari mye penger (og ikke minst energi) på den testingen der? Uansett om man kjøper tester på ebay tenker jeg. :P Det får briste eller bære, jeg klarer bare ikke tenke på EL fire ganger om dagen altså, da blir jeg gææærn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.

Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.

Betyr det at jeg da kan være sikker på at eggløsning faktisk har skjedd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.

Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.

Betyr det at jeg da kan være sikker på at eggløsning faktisk har skjedd? :)

 

 

Det har ikke jeg peiling på, men Hannepålandet var ganske sikker i sin sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.

Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.

 

Du har helt rett. Kapselen som omringer egget produserer progresteron.

Jeg sier ikke at man da er gravid, men at man mest sannsynligvis har sluppet egg. Gule legem som ikke brister blir til cyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det gule legemet som produserer progesteron :) Ikke selve egget :) Eggposen som egget har ligget i forandres til det gule legemet når egget slippes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det gule legemet som produserer progesteron :) Ikke selve egget :) Eggposen som egget har ligget i forandres til det gule legemet når egget slippes :)

Ok, man blir litt smartere hver dag😄 Men betyr det at jeg har hatt eggløsning da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eggposer som modnes, men ikke slipper egget, blir til små vannblærer (cyster). Jeg har PCOS, og har dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eggposer som modnes, men ikke slipper egget, blir til små vannblærer (cyster). Jeg har PCOS, og har dette problemet.

Jeg også, men lurte igrunn på om de ømme puppene betyr at jeg da har hatt eggløsning?:) har endelig PCOS'en under kontroll nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer.

Har selvsagt blitt dårlig så jeg blander litt symptomer. Utrolig sår og vond hals,verker i hele kroppen og utslitt men det kan være en på begynnende influensa.

 

Dpo 5 i dag: Ikke merket noe spesielt, kun litt stikking og strekk på begge sider.

 

Noen andre her inne som har merket noe mer? 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hodepine i hele dag, og har fått litt ømme bryster nå i kveldinga. Jeg regner med det er progesteronet som herjer godt i kroppen, og det tar jeg som et kjempepluss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt type seig tykk hvit/gul utflod? 😂 Kanskje kjent litt stråling i brystene men det kan også være tilfeldig, vil ikke få noen forhåpninger 😕😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne seige tykke hvit-gule utfloden! 🙈 Artig at vi har samme symptomer, Bamsemoms! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...