Gå til innhold

IKM uke 42. ☺


Nygift85

Anbefalte innlegg

Bamsemoms, du kan skylde på antibiotika-kur, kanskje? :P Samtidig mener jeg at det er lov å nyte et glass vin eller to mens man prøver. Når man står med en positiv test i hånda så forholder man seg til det da, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sant, alt med måte selvsagt. Får se hva jeg gjør ut av situasjonen. 😁 Ønsker dere en fin helg og forhåpentligvis mye symptomer 😋🙅

 

Tilbake til kviser: Har aldri tenkt over om jeg har hatt kviser på brystet før nå. Men har ganske mange. Dette kan jo være en forbindelse med el og tr, det vet man ikke evt før en positiv test kanskje? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Melder meg på her. IKM 17.10. Jeg er i pp2, barn nr 3😁. Jeg har regelmessig mens og har ikke tatt EL tester, temping eller noe ennå. Jeg antar at EL er i disse dager.... Slim og EL smerter. Har et spørsmål til dere. Er det skik at EL smertene blir borte når egget har løsnet og vandrer nedover? Hadde smerter i ca 2 døgn, og i dag er alt borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei a2005: Hos meg varer smertene i 3-4 dager, smertene begynte så vidt litt på søndag, ekstremt på tirsdag (dagen for el) også fortsatte smerten på onsdag før det ga seg utpå kvelden.

 

 

Til dere erfarne prøver eller som har barn fra før, når begynte dere og få symptomer (dpo)

Dpo3 i dag og ikke merket noe annet en litt stikking på høyre side, dette kan være tilfeldig siden jeg vet det er for tidlig å kjenne noe. Sist jeg ble gravid med første mann merket jeg ikke noe før uke 5 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsemoms; vi har like dager, og eg er OG 3dpo. EL tirsdag som var... her er heller ingen tegn, utenom stikking på høyre side ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro *Daim* 😊

 

Dette er vår 2 pp, men siste syklus var jeg ikke sikker på el. Derimot denne gangen fikk jeg både positiv el-test pluss smerter. Så ganske sikker på at vi har truffet riktig. Ikke at det er en garanti for at det klaffer.

Tappen var svært lav under el og det var grusomt med sengekos 😕 men hva gjør man ikke for de barna. Nå er tapen høyt oppe, hard og lukket.

 

Så her:

dpo 1: el-smetter

dpo 2: ingenting

dpo 3: Høy tapp, litt hvit utflod/mer våt utflod. Kjent stikking 2 ganger iløpet av dagen.

 

 

Spennende og se om det kommer flere symptomer de neste dagene 😊😊🎀🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventet IKM:

12/10: (Foreløpig anonym), Soliasol, H3lis pp4

 

13/10: *Daim* pp2, dsonja pp3, Bamsemoms, vi_ønsker_flere_barn

14/10:

15/10: Sage90 pp1

16/10: Hannepålandet

17/10: slurpå. a2005

18/10: Nygift85 3 pp. Kinemoor91 pp5. am0r 4pp. _JuNi_ , Mia2010<3



Anonymous poster hash: 525c4...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man spotte når man har eggløsning? Har hatt mensmurringer i 2 dager nå, og fikk en liten flekk brun/rødt i trusen i kveld. Forventet at mensen skulle komme for fullt, men det har ikke kommet noe som helst etterpå, bare blankt, og murringene er borte. Har jo egentlig IKM 12/10, men jeg har ikke fått med meg om jeg har hatt eggløsning eller ikke, for jeg pleier vanligvis å kjenne det ganske bra. Trodde jeg var på vei til å få det i går da murringene startet, men det var ikke sånn typisk for el. Livmortappen er høyt og lukket nå, litt hard. For to dager siden var den lav og litt åpen. Kan vi ha truffet på el?

(Foreløpig anonym)



Anonymous poster hash: 525c4...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan man spotte når man har eggløsning? Har hatt mensmurringer i 2 dager nå, og fikk en liten flekk brun/rødt i trusen i kveld. Forventet at mensen skulle komme for fullt, men det har ikke kommet noe som helst etterpå, bare blankt, og murringene er borte. Har jo egentlig IKM 12/10, men jeg har ikke fått med meg om jeg har hatt eggløsning eller ikke, for jeg pleier vanligvis å kjenne det ganske bra. Trodde jeg var på vei til å få det i går da murringene startet, men det var ikke sånn typisk for el. Livmortappen er høyt og lukket nå, litt hard. For to dager siden var den lav og litt åpen. Kan vi ha truffet på el?

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

 

 

Tror dt er en sjans for at dere har truffet el hvis dere hadde sengekos ved disse dager. Spotting kan være mye forskjellige, kan også være en festeblødning? Murringen kan også være at egget fester seg? Men nå er jeg ingen ekspert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt vittig, for jeg har også kjent stikninger på høyre side i dag 😂

 

Haha 😂 Ja, håper dette er et godt tegn for oss alle 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikkje temp måleren. Får ikkje kontroll om eg har hatt eggløsning. Men el testene er negativ så får håpe jeg hadde eggløsning torsdag. Så går ut fra det og da er jeg 3 dpo. Så det hadde vert kjekt med positiv test den 15 okt bursdagen min.😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fortvilet nå. Får aldri positiv EL-test. :( Vet aldri når EL er.

Har vanligvis mye EL-slim noen dager før EL, men ikke denne gangen. 

 

Frustrert much ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

am0r: Tester du opptil flere ganger dagen da?

Jeg testet fra dag 12 og fikk el på dag 22. Testet morgen og kveld stortsett men opptil 4 ganger daglig.

 

Jeg var ganske frustrert selv, hvilken dag er du på nå? 😊

 

Dpo 4 i dag: ikke merket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen sier IKM er i morgen, og den er satt inn på å beregne gjennomsnitt. Men skal jeg regne ut i fra forrige mnd er forventet EL i dag. Og i dag fikk jeg svakere EL-test enn i går (selv om ingen har vært positiv). Har bare testet en gang om dagen. Er ikke så inne på EL-tester, da jeg vanligvis får så gode kroppslige pekepinner på når den er, men ikke denne gangen. Derfor testet jeg denne mnd. Er det for lite å teste 1 gang om dagen? 

 

Forrige mnd fikk jeg EL på syklusdag 18, og da fikk jeg mensen nøyaktiv 14 dager etterpå. I dag er jeg på syklusdag 18. :-) Håper på en liten spireliten denne mnd!!

Endret av am0r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom de ømme puppene og mensmurringa! Litt rart at de kom nå 2dpo, men jeg tenker at jeg kanskje har hatt el tidligere enn antatt isåfall og at tr er på vei:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El er veldig forskjellig fra person til person. Hos meg får jeg sterke smerter og positiv test. Jeg tester opptil 3-4 ganger daglig. Har lest at man kan få negativ test på morgen men positiv på kvelden. Dette kan sikkert være individuelt.

 

Sage90: Kan jo også være et tegn på en spire? men dpo 2 er veldig tidlig ja. Jeg er bare dpo 4 og jeg har kun merket små stikkinger på høyre side. Vet ikke om dette bare er tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom de ømme puppene og mensmurringa! Litt rart at de kom nå 2dpo, men jeg tenker at jeg kanskje har hatt el tidligere enn antatt isåfall og at tr er på vei:(

Ømme pupper kommer av progresteron. Som egget produserer. Så det anser jeg som et positivt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El er veldig forskjellig fra person til person. Hos meg får jeg sterke smerter og positiv test. Jeg tester opptil 3-4 ganger daglig. Har lest at man kan få negativ test på morgen men positiv på kvelden. Dette kan sikkert være individuelt.

 

Sage90: Kan jo også være et tegn på en spire? men dpo 2 er veldig tidlig ja. Jeg er bare dpo 4 og jeg har kun merket små stikkinger på høyre side. Vet ikke om dette bare er tilfeldig.

Mulig, men tviler veldig sterkt på at det er derfor:/ Samtidig så har hele denne syklusen vært rar! Jeg har feks som regel ikke fått en eneste kvise før noen dager før mens tidligere, mens denne gangen har jeg hatt det siden før el..skjønner ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nå plutselig skikkelig strekk/stikk i høyre side. Vasket bordet og reiste meg litt fort, det gjorde kjempe vondt at jeg sa au!😂

Man kan jo håpe selv om jeg bare er dpo 4!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...