Gå til innhold

Bygge hytte på fjellet. Noen med erfaringer?


Gemini77

Anbefalte innlegg

Både med tanke på leverandør men også nøkkelferdig vs byggesett. Var på hyttemessa i helgen og vi vurderer sterkt Tinde Hytter eller Drømmehytte som leverandører og helt nøkkelferdig. Men siden vi er helt uerfarne på dette så tar vi gjerne imot erfaringer og tips 😃👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte nøkkelferdig, og det var ihvertfall veldig behagelig.

 

 

Anonymous poster hash: 4986a...e9a

Ja det tenker jeg også. Var det mye planlegging og mas før kontrakten ble skrevet? Kan jeg spørre hvilken leverandør dere brukte og om dere er fornøyd?

Størrelse?

 

Vi tenkte i utgangspunktet rundt 80 kvm men lurer på om det kunne vært lurt med litt støtte, rundt 100 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ranahytta utelukket? Vi har titta den deres katalog, men nå skal det sies at det er på drømmestadiet enda til oss da :) bestilte bare katalogen deres, og ikke gjort noe mer.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ranahytta utelukket? Vi har titta den deres katalog, men nå skal det sies at det er på drømmestadiet enda til oss da :) bestilte bare katalogen deres, og ikke gjort noe mer.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Vi har tittet på ranahytter og absolutt ikke utelukket. Men det jeg liker godt med Tinde Hytter er de store runde tømmerstokkene/bjelkene som går igjennom taket. Det gir så fin hyttefølelse for meg. Har ikke sett de i de andre og ingen andre visningshytter hadde det på exporama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere økonomisk mulighet til det, så gå før nøkkelferdig. Da slipper man å være "lei" hele prosjektet før det er ferdig.

 

Vi kjøpte nøkkelferdig, ca. 60 m2 i bruksflate, to voksne, to unger og bikkje.

 

Anonymous poster hash: a1739...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere økonomisk mulighet til det, så gå før nøkkelferdig. Da slipper man å være "lei" hele prosjektet før det er ferdig.

 

Vi kjøpte nøkkelferdig, ca. 60 m2 i bruksflate, to voksne, to unger og bikkje.

 

Anonymous poster hash: a1739...2a3

Er det så mye å spare på byggesett da? Må vel ha snekker uansett for ellers ville ikke hytta være ferdig før 2030. 😂

Takk for tilbakemelding. Syns dere 60 kvm er nok? Noe du angrer på med hytta du ville endrer hvis du kunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett på Familiehytta? Vi bygger med Familiehytta nå og syns det var der vi fikk mest for pengene. Også stort pluss for at prisliste med ulik ferdighetsgrad fra kun byggesett, råbygg, elektroklart, nøkkelferdig ligger på nettsiden deres.

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett på Familiehytta? Vi bygger med Familiehytta nå og syns det var der vi fikk mest for pengene. Også stort pluss for at prisliste med ulik ferdighetsgrad fra kun byggesett, råbygg, elektroklart, nøkkelferdig ligger på nettsiden deres.

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Har fått brosjyren deres på messa. Har alle prislistene også og de fleste leverandørene opererer med priser for forskjellige løsninger. Hva valgte dere? Nøkkelferdig? Er prosessen lang (og grusom)?

 

Det er en del prosjekterte hytter til salgs. Frister litt da alt blir ordnet for oss. Merker jeg er lite fysen på masse logistikkstyr.. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ranahytta utelukket? Vi har titta den deres katalog, men nå skal det sies at det er på drømmestadiet enda til oss da :) bestilte bare katalogen deres, og ikke gjort noe mer.Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Vi har tittet på ranahytter og absolutt ikke utelukket. Men det jeg liker godt med Tinde Hytter er de store runde tømmerstokkene/bjelkene som går igjennom taket. Det gir så fin hyttefølelse for meg. Har ikke sett de i de andre og ingen andre visningshytter hadde det på exporama.

hehe, jeg er også ute etter rundstokk som bærende i tak :)

 

Da vet jeg hvor jeg skal se videre :) ble at du hjalp meg istedet ;)

 

Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er ranahytta utelukket? Vi har titta den deres katalog, men nå skal det sies at det er på drømmestadiet enda til oss da :) bestilte bare katalogen deres, og ikke gjort noe mer.Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Vi har tittet på ranahytter og absolutt ikke utelukket. Men det jeg liker godt med Tinde Hytter er de store runde tømmerstokkene/bjelkene som går igjennom taket. Det gir så fin hyttefølelse for meg. Har ikke sett de i de andre og ingen andre visningshytter hadde det på exporama.
hehe, jeg er også ute etter rundstokk som bærende i tak :)

 

Da vet jeg hvor jeg skal se videre :) ble at du hjalp meg istedet ;)

 

Anonymous poster hash: 93f0d...41c

Dele erfaringer er fint 😃👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har dere sett på Familiehytta? Vi bygger med Familiehytta nå og syns det var der vi fikk mest for pengene. Også stort pluss for at prisliste med ulik ferdighetsgrad fra kun byggesett, råbygg, elektroklart, nøkkelferdig ligger på nettsiden deres.

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Har fått brosjyren deres på messa. Har alle prislistene også og de fleste leverandørene opererer med priser for forskjellige løsninger. Hva valgte dere? Nøkkelferdig? Er prosessen lang (og grusom)?

 

Det er en del prosjekterte hytter til salgs. Frister litt da alt blir ordnet for oss. Merker jeg er lite fysen på masse logistikkstyr.. 😳

 

Vi valgte klar for rør og elektro. Dvs at den var klar for at rørlegger og elektriker kan begynne med sitt skjultanlegg. Vi gjør alt innvendig selv unntatt rør, så det er mye jobb:) På Familiehytta er det ingen innvendige bærevegger så man kan flytte på alle veggene å få den løsningen man selv ønsker:) også stort pluss for stor og god hems:)

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har dere sett på Familiehytta? Vi bygger med Familiehytta nå og syns det var der vi fikk mest for pengene. Også stort pluss for at prisliste med ulik ferdighetsgrad fra kun byggesett, råbygg, elektroklart, nøkkelferdig ligger på nettsiden deres.

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Har fått brosjyren deres på messa. Har alle prislistene også og de fleste leverandørene opererer med priser for forskjellige løsninger. Hva valgte dere? Nøkkelferdig? Er prosessen lang (og grusom)?

 

Det er en del prosjekterte hytter til salgs. Frister litt da alt blir ordnet for oss. Merker jeg er lite fysen på masse logistikkstyr.. 😳

Vi valgte klar for rør og elektro. Dvs at den var klar for at rørlegger og elektriker kan begynne med sitt skjultanlegg. Vi gjør alt innvendig selv unntatt rør, så det er mye jobb:) På Familiehytta er det ingen innvendige bærevegger så man kan flytte på alle veggene å få den løsningen man selv ønsker:) også stort pluss for stor og god hems:)

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Kan dere bo der mens dere gjør alt innvendig eller må dere kjøre frem og tilbake? Tror det blir nøkkelferdig her. Iallefall så godt som.. Men det koster jo!

 

Heller mot Tinde Hytter her for har forelsket meg i de store stokkene i taket. 😍

Må bare finne tomt først. Kan jeg spørre hva budsjetter deres er? Jeg skal ringe banken denne uken. Et sted må jeg starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har dere økonomisk mulighet til det, så gå før nøkkelferdig. Da slipper man å være "lei" hele prosjektet før det er ferdig.

 

Vi kjøpte nøkkelferdig, ca. 60 m2 i bruksflate, to voksne, to unger og bikkje.

 

Anonymous poster hash: a1739...2a3

Er det så mye å spare på byggesett da? Må vel ha snekker uansett for ellers ville ikke hytta være ferdig før 2030. 😂

Takk for tilbakemelding. Syns dere 60 kvm er nok? Noe du angrer på med hytta du ville endrer hvis du kunne?

For oss er 60 kvm nok. God planløsning. Vi har bygget et lite uthus i tillegg. Angrer kun på at vi ikke sto på hardere for å få skiftet to vinduer. Det er fastkarm-vinduer, vi skulle egentlig ha vinduer som kunne åpnes. Det eneste jeg vil si ellers, er at du for all del holder deg unna firmaet Smarte Hytter. Vi har det, og er fornøyde med hytta, bortsett fra at leverandøren ikke har levert de toppkvalitetsvarene de lovte. Vi har bare bestemt oss for å ikke irritere oss over det. Hele kostnaden kom på ca 2,3-2,4 mill, inkludert selveiertomt.

 

Anonymous poster hash: a1739...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har dere sett på Familiehytta? Vi bygger med Familiehytta nå og syns det var der vi fikk mest for pengene. Også stort pluss for at prisliste med ulik ferdighetsgrad fra kun byggesett, råbygg, elektroklart, nøkkelferdig ligger på nettsiden deres.

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Har fått brosjyren deres på messa. Har alle prislistene også og de fleste leverandørene opererer med priser for forskjellige løsninger. Hva valgte dere? Nøkkelferdig? Er prosessen lang (og grusom)?

 

Det er en del prosjekterte hytter til salgs. Frister litt da alt blir ordnet for oss. Merker jeg er lite fysen på masse logistikkstyr.. 😳

Vi valgte klar for rør og elektro. Dvs at den var klar for at rørlegger og elektriker kan begynne med sitt skjultanlegg. Vi gjør alt innvendig selv unntatt rør, så det er mye jobb:) På Familiehytta er det ingen innvendige bærevegger så man kan flytte på alle veggene å få den løsningen man selv ønsker:) også stort pluss for stor og god hems:)

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Kan dere bo der mens dere gjør alt innvendig eller må dere kjøre frem og tilbake? Tror det blir nøkkelferdig her. Iallefall så godt som.. Men det koster jo!

 

Heller mot Tinde Hytter her for har forelsket meg i de store stokkene i taket. 😍

Må bare finne tomt først. Kan jeg spørre hva budsjetter deres er? Jeg skal ringe banken denne uken. Et sted må jeg starte.

Vi gjorde ferdig hemsen som inneholder stue og soverom først så vi kan "bo" på hemsen mens vi gjør ferdig første etasjen.

 

Er ikke sikker på hva budsjettet for selve hytta er på. Men tipper at det er på ca 1.5mill for bare hytta. I tillegg kommer tomt og tomtekostnader.

 

 

Anonymous poster hash: 828f4...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...