Gå til innhold

🌺Skal ta slankeoperasjon, men har angst for og legge på meg etter på 😓


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 165 høy, og rett over 100kg.

Skal på benken i november og våkne opp til ett nytt liv.

 

Men i dag har jeg plutselig fått helt angst for att jeg skal legge på meg igjen! Redd for att jeg skal bli besatt av badevekta flere ganger pr dag 😕

Denne uken skal alt drit ut av huset. Fra mandag av skal jeg kun leve på sunn mat, proteiner, kjøtt, egg, fugl osv.

Skal ikke kjøpe ferdig sauser, ikke mat som er halvfabrikat.

 

Men er så redd for att hode ikke vil følge med etter operasjon. Redd for jeg skal spise snop, redd for jeg skal små spise. Redd for jeg ikke skal klare det 😐 men jeg SKAL klare det! Jeg skal spise for og overleve, ikke for å kose meg 👍🏼

 

Er det noen som har klart dette ? Hvor lenge siden din operasjon?

Tips ? ❤️

 

Anonymous poster hash: a202e...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok gastric sleeve-operasjon for halvannet år siden. Har gått ned fra BMI 35 til BMI 22 og ligger stabilt der. Det er helt uproblematisk for meg å holde vekta; mat frister lite, og det er veldig ubehagelig å spise for mye. Jeg kan godt spise litt søtsaker, men mer enn to småbiter sjokolade f.eks, så blir jeg kvalm. Veldig greit, det begrenser seg selv.

 

Det er uendelig deilig å ha en kropp som ikke gjør så mye ut av seg, bokstavelig talt. :)



Anonymous poster hash: 0577b...3fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sleeve for snart tre år siden og gikk ned fra 122 til 86 på 6 mnd... Må veier jeg 97.... Tåler alt av søtt og en del mat... Så man legger fort på seg om man ikke er flink😁

 

Anonymous poster hash: 09094...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du ta slankeoperasjon når du er 165 høy og 100 kilo? Jeg veide 101 og er 168 og har fint klart å gå ned til 68 kilo på egenhånd med å kutte i dårlig kosthold og selvsagt trimme mer, slankeoperasjon er jo ikke veien å gå når du ikke veier mer enn 100 kilo.



Anonymous poster hash: 849e4...2c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 113 kg og 158 cm og jeg var liten...

Du høres ikke så stor ut...

 

For min del er det 5.5 år siden og har ikke lagt på meg igjen

 

Beklager å si det,men du vet jo hva som er problemet når du må tømme huset for ting og tang...

 

PS. Du våkner ikke brått opp til en slank kropp

Det er en stor operasjon og det er ikke bare bare ..

 

Anonymous poster hash: 99458...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på? Veier selv 94 kg og er 164, kunne aldri vurdert slankeoperasjon nå? Er det lov liksom? Betaler du selv da eller?

 

Anonymous poster hash: 93bea...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare henge meg på og si at jeg ikke skjønner hvorfor du skal slankeopereres. 

Jeg veier det samme, og er kun et par cm høyere enn deg. Vet at jeg bør/må ned mange kilo, men har aldri tenkt at det er måten å gjøre det på. Jeg har også ryddet skapene for alt som er og har i tillegg begynt å trene 3-5 ganger per uke. Tenker at det er veien å gå.

Håper dette er noe du har tenkt grundig gjennom. Jeg kjenner et to som har tatt operasjon og begge sliter i ettertid...



Anonymous poster hash: ca5ed...9db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm og veide rundt 102 kg på det tyngste for to år siden. Ved hjelp av kostholdsendring og trening etterhvert så gikk jeg ned til 70 kg på et år. Nå er jeg 65 og har holdt meg stabil her i et halvt år.

Absolutt ingen problem å gå ned i vekt, det krever litt viljestyrke ja, men slo meg aldri å ta en operasjon. Kjenner flere som sliter i ettertid pga slike operasjoner, men dette er folk som ikke hadde mulighet å få det til på egen hånd. Alle de jeg vet om veide over 130 kg i utgangspunktet. Synes det er rart at du har fått innvilget operasjon med "kun" 100 kg? Eller skal du betale selv?

 

Anonymous poster hash: da92f...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg veide 130 kg og er 168 cm.

Tog gastric bypass for 5 år siden.

 

Gik ned til 70 kg, og så opp igjen til 80. Ligger der nå og vipper.

 

Jeg tåler ALT, og kan spise mye av det meste. Desverre.

 

Det er skikkelig tøft å holde vekta. For sjokolade, potetgull, og skoleboller er jo like godt som før......selv om jeg nå kan pise 2/3 skolebolle, mot 3 hele før......

 

Men jeg har ett fantastisk mye bedre liv, og angrer ikke det spor.

 

Lykke lykke til.

 

Anonymous poster hash: 4cbd5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg veide 130 kg og er 168 cm.

Tog gastric bypass for 5 år siden.

 

Gik ned til 70 kg, og så opp igjen til 80. Ligger der nå og vipper.

 

Jeg tåler ALT, og kan spise mye av det meste. Desverre.

 

Det er skikkelig tøft å holde vekta. For sjokolade, potetgull, og skoleboller er jo like godt som før......selv om jeg nå kan pise 2/3 skolebolle, mot 3 hele før......

 

Men jeg har ett fantastisk mye bedre liv, og angrer ikke det spor.

 

Lykke lykke til.

 

Anonymous poster hash: 4cbd5...590

 

Takk for svar ❤️ Jeg har tenkt godt over det i flere år. Men begynne jeg og få litt panikk siden tiden er snart inne.

 

Anonymous poster hash: a202e...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler den ikke selv. Får dekket av staten. Har rett på det 😊

 

Anonymous poster hash: a202e...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør det du sier du skal gjøre denne uken - å rydde all drittmat ut av huset + at du heretter skal spise ren mat, ikke halvfabrikata osv.... da trenger du ikke denne operasjonen. Da kan du greie å gå ned uten et så stort inngrep i kroppen som vil påvirke deg resten av livet.

 

Bli konstruktiv og snu om på livet ditt og gjør det ordentlig.

 

Om du får angst for å gå opp etterpå så er du kanskje ikke klar for operasjon likevel.

 

Men om du gjør alvor av livsstilsendringen din, da trenger du egentlig ikke denne operasjonen. Og tar du operasjonen så vil en slik livsstil i hvert fall ikke få deg til å gå opp igjen. Spørsmålet er om du egentlig er klar siden du er så nær operasjon og fremdeles har mye drittmat i huset?

 

Skriver ikke dette for å kritisere, men for å få deg til å tenke.



Anonymous poster hash: cc071...0d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper jo ikke en dritt å ta noen operasjon om du likevel ikke klarer å motstå maten etterpå..

 

Ikke skjønner jeg hvorfor du tar operasjon heller. Alle jeg kjenner som har gjort det har gått opp like mye igjen. Folk ser på det som en lett løsning og driter i faren for komplikasjoner. Jeg skjønner det ikke! Det er ikke bare å fjerne all drittmat i skapet. Det handler om så mye mer enn det.

 

Jeg veide selv 120 kg og er 168 høy. Men operasjon streifet meg aldri! Etter mange grep gikk jeg ned til bare 67 kg og ligger der fremdeles etter 8 år. Fant ut at jeg trives på denne vekten og vil ikke hverken opp eller ned. Jeg overspiser aldri og velger som regel sunne løsninger. Jeg har endret tankesettet mitt angående mat helt og holdent, og jeg tror det er det eneste som hjelper.

 

Anonymous poster hash: 905ed...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler den ikke selv. Får dekket av staten. Har rett på det 😊

 

Anonymous poster hash: a202e...5b8

Jeg blir rett og slett jævla sur jeg, når skattepengene mine skal gå til operasjon av småfeite damer som vet at problemet er at de har huset fullt av drittmat.

 

 

 

Anonymous poster hash: 859d1...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakefallprosent til overvekt er dessverre stor. Så stor at sammen med bivirkninger var det en kirurg som sa det er hårreisende og tilby et slikt inngrep. Om noen år ser vi oss tilbake og kommer til og sammenlikne disse inngrep med lobotomi....

 

Etter noen år er det slutt på de bivirkninger fra operasjon som Gjør at man ikke tåler mye av det mest usunne og man får etterhvert heller ikke ubehag ved og spise for mye. Og en slankeoperert har gjerne en helt annen oppfatning av "mett" enn oss andre. Er en del av årsaken til at denne ble stor I utgangspunktet ktet. Så lenge man ikke er "stappmett" eller "sprengt" så er man ikke mett.. og da vil man igjen utvide magesekk og igjen kunne innta for store mengder mat. Når kroppen samtidig begynner og tillate kcal.rik mat så ser man h ordna det går.

 

Noen le er lette og sunne "resten av livet" etter en slik operasjon. Men pr i dag er det flere som blir overvektige igjen..

 

 

Det at du på forhånd er bekymret og vil " starte nytt liv" er bra. At du ser faren for og bli tykk igjen, er ikke nødvendigvis negativt. Kanskje vil du oppleve at kroppen responderer så bra at du setter operasjon på vent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gok Gastric Sleeve for litt over et år siden, og har fått et nytt liv.

Jeg var 164 og veide 100 kg. Etter utallige slanke forsøkt, så valgte jeg å betale selv.

Jeg ser på operasjonen som et hjelpemiddel, ikke en mirakel kur.

Det er mye jobb i ettertid, jeg trener 3/-4-5 ganger i uken, og er påpasselig med hva jeg spiser.

Jeg koser meg da det passer, men mengden er jo mye mindre enn tidligere.

En blir jo litt opphengt i vekt, men angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det. Nydelig å orke mye mer nå.

 

Lykke til, HI.

Det krever en del, men det gir så mye tilbake.

 

Anonymous poster hash: 8c58a...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...