Gå til innhold

Blødninger uke 6, SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et barn fra før som er litt over året, prøver nå på nummer to. I første svangerskap hadde jeg ingen blødninger og alt gikk greit. Denne gangen hadde jeg en blødning rundt forventet mens, noe jeg har lest at er normalt. Men så oppdaget jeg i dag at jeg nå igjen blør. Har blødd siden i dag tidlig, som en liten mensblødning, men uten smerter. Har hatt en SA for mange år siden, da hadde jeg veldige smerter (men mulig jeg var litt lengre på vei da, vet ikke). Jeg er nå i min 6 uke, i dag 5+2. Er bekymret, er det noe vits å bestille en privat UL og vil man evt kunne se noe så tidlig?

 

Noen som har erfaringer? Kan det fortsatt gå bra, eller er det bare å forberede seg på en kommende spontanabort?



Anonymous poster hash: d6299...644
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en SA i uke 11 mellom de 2 eldste, og med nr 2 blødde jeg i uke 8 og 11, og det gikk bra. I år hadde jeg enda en SA i uke 11, ble så gravid igjen etter en mens, og blødde jevnlig både rosa, rødt og brunt fra jeg var 5+5 og til jeg var ca 11 uker på vei. Alle UL og undersøkelser viste at alt var fint med babyen, jeg mistet muligens en tvilling rundt uke 9 (så en fostersekk med foster i, og en tom, i uke 9) Jeg mistet den spiren også da, men det var ikke pga blødningene, men fordi vannet gikk allerde i uke 16, og det er nå heldigvis ikke så vanlig. Poenget er at det kan gå bra til tross for blødninger! Ring legen din og spør der om de enten kan ta UL eller måle HCG-økningen ved hjelp av blodprøver. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Få HCG prøver med engang <3 De må tas over 2 dager , så det føles lenge å vente. 

Blødninger er skummelt, men her så da at gammelt blod var ikke så ille, nytt blod likte de ikke like godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...