Gå til innhold

Oktober🌸


Baremeg1

Anbefalte innlegg

Ja, deilig å komme over.. På en måte..😂

Nå håper jeg veldig på at babyklister, akupunktur og en sykemld fra innsettdagen og frem to uker skal gjøre susen😊 bare gjøre det jeg selv har lyst til å prøve og slappe av.. Koble av litt😊 være litt egoist for en gang skyld😝

Hva med dere to?

Hva er trikset deres på dette forsøket?😁

Ingen triks..jeg vet ikke hvorfor.. Vi har prøvd i tre år, har aldri gjort noe annet enn å teste etter eggløsning noen måneder, og hoppe til køys når det burde være riktig tidspunkt. Dette er vårt første ivf-forsøk, og jeg har vært så opptatt av hva som skjer fremover at jeg ikke har tenkt på å gjøre noe ekstra.. Prøver å leve som normalt,eneste jeg har tenkt på er at jeg kanskje skal unngå løping mellom innsett og testing..ihvertfall et løp jeg skal delta på..😄 Men er først og fremst kjemperedd for at de ikke skal ha noe å sette inn, så det er det eneste jeg klarer å tenke på😕 og så kommer bekymringene om det kommer til å feste seg hvis det blir innsett.. Puh, er nok å bekymre seg for i hvertfall, og dette er bare begynnelsen 😄 Endret av Serge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe! Ja, nå blir jo dette mitt 2. Ferske forsøk.. Kan vel ikke si at jeg føler meg mer forberedt eller klar av den grunn😝

Skal på nye medisiner, så det er nye ting å sette seg inn i. Men min erfaring fra forrige forsøk er at det går sv seg selv allerede på dag to😊

Må bare bestemme seg for at dette er en ting vi må igjennom som vi bare gjør, så får vi se hvordan det går hver gang.

Pakke på tre forsøk, går det før den tredje er det et stort pluss!

(Det er ikke hver dag jeg tenker så positivt, men det hører litt med i karusellen)😂✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså😊

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg

Jeg nærmer meg veldig 32 år, og bor litt utenfor Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, deilig å komme over.. På en måte..

Nå håper jeg veldig på at babyklister, akupunktur og en sykemld fra innsettdagen og frem to uker skal gjøre susen bare gjøre det jeg selv har lyst til å prøve og slappe av.. Koble av litt være litt egoist for en gang skyld

Hva med dere to?

Hva er trikset deres på dette forsøket?

Kommer ikke til gjøre noe annet denne gangen enn tidligere, untatt at jeg rekner med jeg får blodfortynnende etter innsett på dette forsøket. (Skulle få det på forsøket som ble avbrutt i juni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg

Jeg nærmer meg veldig 32 år, og bor litt utenfor Bergen
Jeg nærmer meg 31 år og bor på Østlandet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😊 koselig å "kjenne" dere litt bedre🌸

Spennende tider fremover😊 henter siste medisin i morgen, Synarela! Ønsker overgangsalderen og hetebølgene velkommen...😂✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså😊

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg😊

32 år, Stavanger.

 

Hadde et mislykket forsøk med et 4 år gammelt fryseegg i juni. Nå skal vi i gang med vårt første (og eneste) forsøk privat.

Vi prøver på nr 3.

Blir uttak og innsetting i uke 42, mest sannsynlig.

 

Prøver å holde forventningene lave. Har blitt noen år eldre siden sist gang, og fikk målt AMH til 2 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså😊

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg😊

32 år, Stavanger.

 

Hadde et mislykket forsøk med et 4 år gammelt fryseegg i juni. Nå skal vi i gang med vårt første (og eneste) forsøk privat.

Vi prøver på nr 3.

Blir uttak og innsetting i uke 42, mest sannsynlig.

 

Prøver å holde forventningene lave. Har blitt noen år eldre siden sist gang, og fikk målt AMH til 2 :/

Så spennende leaf clover!😊

Men hva er AMH?

Håper det går veien denne gangen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg

32 år, Stavanger.

Hadde et mislykket forsøk med et 4 år gammelt fryseegg i juni. Nå skal vi i gang med vårt første (og eneste) forsøk privat.

Vi prøver på nr 3.

Blir uttak og innsetting i uke 42, mest sannsynlig.

Prøver å holde forventningene lave. Har blitt noen år eldre siden sist gang, og fikk målt AMH til 2 :/

Så spennende leaf clover!

Men hva er AMH?

Håper det går veien denne gangen

Leaf clover: forstår du forsøker å holde forventningene lave med AMH på to, men det er sikkert ikke lett - men har sett de som har blitt gravide med AMH på 1 også, krysser fingrene for deg Jeg har PCOS og fikk målt AMH til 82 da vi startet utredning..

 

Baremeg1: AMH er et hormon som produseres i eggstokkene og sier noe om eggreservene der. AMH mellom 3-60 reknes som normalt for kvinner som er fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg

32 år, Stavanger.

Hadde et mislykket forsøk med et 4 år gammelt fryseegg i juni. Nå skal vi i gang med vårt første (og eneste) forsøk privat.

Vi prøver på nr 3.

Blir uttak og innsetting i uke 42, mest sannsynlig.

Prøver å holde forventningene lave. Har blitt noen år eldre siden sist gang, og fikk målt AMH til 2 :/

Så spennende leaf clover!

Men hva er AMH?

Håper det går veien denne gangen

Leaf clover: forstår du forsøker å holde forventningene lave med AMH på to, men det er sikkert ikke lett - men har sett de som har blitt gravide med AMH på 1 også, krysser fingrene for deg Jeg har PCOS og fikk målt AMH til 82 da vi startet utredning..

 

Baremeg1: AMH er et hormon som produseres i eggstokkene og sier noe om eggreservene der. AMH mellom 3-60 reknes som normalt for kvinner som er fruktbare.

Har sett de som har blitt spontant gravide med verdier på under 1 også faktisk, så alt er mulig. Legen virka nå passe positiv, men var vanskelig å si noe om vi fikk 1-2 egg eller 4-5 liksom. Blir spennende å se... Har aldri hatt mye egg ved uttak, hhv 6, 2 og 8, men det har blitt totalt 7 innsettinger, så kvaliteten har vært god da i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Takk for info!

Spennende!

Fikk ut 11 sist, prøvde vanlig ivf på 4 av de, ingen klarte å finne veien til egget, 4 av resterende ble befruktet, et ble satt inn og kun et klarte delingen og ble lagt på frys.. Det overlevde ikke tining, så ble aldri et fryst forsøk.

Har endret medisiner for å kanskje klare å få bedre kvalitet!😊

Endret av Baremeg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Takk for info!

Spennende!

Fikk ut 11 sist, prøvde vanlig ivf på 4 av de, ingen klarte å finne veien til egget, 4 av resterende ble befruktet, et ble satt inn og kun et klarte delingen og ble lagt på frys.. Det overlevde ikke tining, så ble aldri et fryst forsøk.

Har endret medisiner for å kanskje klare å få bedre kvalitet!

Hos meg endret de medisiner på tredje forsøk, det resulterte i et egg som ikke ble befruktet, så det forsøket ble avbrutt. Nå skal jeg tilbake på medisinene jeg hadde de to første forsøkene (som resulterte i hver sin graviditet). Satser på jeg er unntaket når det gjelder å få andre medisiner for å få bedre kvalitet og at det klaffer for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. Ja, er mange tanker og beskymringer i denne prosessen.

Der er lissom så mange hindere på veien. Når man er over ett hinder klarer du fortsatt ikke helt slappe av, for det er jo så mye annet som må klaffe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg skal på forsamtale for iVF på Hausken Bergen 18 september. Har aldri skrevet på forum før, men jeg tenker det kan være godt å dele hva som skjer med andre som går igjennom det samme:) (kjenner heller ingen som har hatt prøverørsmetoden)

er veldig spent og nervøs på tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Honey 86!😊

 

Min erfaring er at det er stressende i forkant, men så fort en er i gang med medisiner så er man rutinert fra dag 2😊 np som jeg skal ha forsøk nr to så kjenner jeg at jeg er litt stressa pga ny medisinering, men en må bare prøve å slappe av og ta en dag av gangen. Nå får du ihverfall hjelp!💜🌸

Har du spørsmål er det bare å spøre, kanskje jeg kan svare😊☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Honey 86!

Min erfaring er at det er stressende i forkant, men så fort en er i gang med medisiner så er man rutinert fra dag 2 np som jeg skal ha forsøk nr to så kjenner jeg at jeg er litt stressa pga ny medisinering, men en må bare prøve å slappe av og ta en dag av gangen. Nå får du ihverfall hjelp!

Har du spørsmål er det bare å spøre, kanskje jeg kan svare☺

Takk for det har mange spørsmål egentlig men det jeg lurer på mest er vi var å tok alle blodprøvene på fredag da sa de på Haukeland at svaret på AMH prøven kunne ta 6 uker! Må man vente med å sette igang helt til man får svaret på denne da? Endret av Honey86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lært meg hva AMH er for noe to-tre innlegg før her, så vet faktisk ikke noe om man må vente for det.

Jeg har ikke tatt denne prøven i forkant av noen av forsøkene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, Honey 86!

Min erfaring er at det er stressende i forkant, men så fort en er i gang med medisiner så er man rutinert fra dag 2 np som jeg skal ha forsøk nr to så kjenner jeg at jeg er litt stressa pga ny medisinering, men en må bare prøve å slappe av og ta en dag av gangen. Nå får du ihverfall hjelp!

Har du spørsmål er det bare å spøre, kanskje jeg kan svare☺

Takk for det har mange spørsmål egentlig men det jeg lurer på mest er vi var å tok alle blodprøvene på fredag da sa de på Haukeland at svaret på AMH prøven kunne ta 6 uker! Må man vente med å sette igang helt til man får svaret på denne da?

Amh er en dyr prøve å kjøre, så de venter til de har fyllt opp, derfor ventetid. Det kan gå fortere, mine svar kom etter 4 uker. I mitt tilfelle ville han vente på amh, fordi han fant ikke eggstokkene på ul og var dermed usikker på hvor mange små eggposer jeg hadde. Dersom alt ser normalt ut på ul hos deg er det ikke sikkert du må vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min fjerde dag med spray.. Hetetoktene har kommet, og har vanvittig såre brystvorter. Vet ikke om det er tilfeldig eller om det kommer av sprayen, har aldri hatt det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Lurer meg inn hit jeg.

Sprøyte start til uken en gang...Dagene kan liksom ikke gå fort nok.

Veldig spent og utålmodig på å komme igang igjen. :)

Mener jeg så flere som hørte til Hausken avd Bergen her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spøre hvor gamle dere er og hvor dere er fra? Skjønner at noen vil være helt anonyme her altså

Jeg er 26 og er bosatt i Sarpsborg

 Snart 32. Bosatt i Trøndelag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Mysill! Har fulgt med litt i Septembergruppen også, siden jeg startet der først😊

Koselig at du hoppet inn hit også!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja startet der jeg også,da jeg liksom får forsøkene mine i mnd skiftene. :P

Litt spent på når oppstart blir til uka. Må liksom prøve å telle meg fram til når vi må reise til klinikken.

Koster jo litt reise/opphold også. Så en får se om vi må ta en lang weekend i Bergen denne gangen også eller om det holder med en  2 dagers reise. ;)

 

Er alle i gang med medisiner her eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...