Gå til innhold

Fler med jenter som liker "gutteting"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig glad i gutten lærere med drager, biler, tigre, sjørovere osv på. Særlig i mørke farger.

I dag fikk hun nye joggesko, og de ble blå og svarte ;)

Samtidig elsker hun å pynte seg glitrende kjoler og sko.

Hun så på skolesekken i et blad i dag, og da ville hun ha en svart med tiger på når hun begynner på skolen ;)

Hun er 4 år.

Anonymous poster hash: 137da...98e

Skrevet

Jenta mi er 2,5 år, elsker blått, fotball, biler og den blå sparkesykkelen sin. Pynter seg med storebrors Arsenal caps😂 likevel synes hun det er fantastisk de gangene hun har pen kjole og alle (!) smykkene sine på seg, og hun MÅ nusse dukken sin natta. Hun har tre storebrødrene og er et råskinn. Digger henne😍 og jeg selv liker IKKE at jenter blir kalt prinsesser og dollet opp til jålejenter, selv om jeg liker å pynte meg og se bra ut.

Mener at jenter skal få lov til å leke med gutteting og ikke bli pushet på rååååsa hvis de ikke ønsker det😊

Skrevet

Hun er veldig glad i gutten lærere med drager, biler, tigre, sjørovere osv på. Særlig i mørke farger.

I dag fikk hun nye joggesko, og de ble blå og svarte ;)

Samtidig elsker hun å pynte seg glitrende kjoler og sko.

Hun så på skolesekken i et blad i dag, og da ville hun ha en svart med tiger på når hun begynner på skolen ;)

Hun er 4 år.

Anonymous poster hash: 137da...98e

Gutteklær skulle det stå i første setning.

Hi

Anonymous poster hash: 178d1...b01

Skrevet

Jeg har en jente som elsker blått og tøffe ting, og en gutt som elsker rosa, rød og "myke" ting. Jenta liker voldsomme leker og mye fart, gutten liker forutsigbarhet og rolige leker.

Skrevet

Blått, grønt og oransje. Liker dinosaurer, ville dyr, spikk, klatring og aldri interessert seg en prikk for babie og prinsesser. Kult synes jeg!

Anonymous poster hash: eeafd...e5e

Skrevet

Jenta vår elsker rosa, glitter og prinsessegreier. Men det er gutta hun skal være sammen med. Da er det bare krig og typiske "gutte-leker" som skal lekes, jentene synes hun er kjedelig siden de bare vil leke "mamma og pappa" sier hun. 

Anonymous poster hash: 50ce8...4a4
Skrevet

Ja jeg ;) Har alltid vært det siden jeg var liten. Ser at jenta vår følger den samme trenden.

Anonymous poster hash: c5062...476

Skrevet

Ikke akkurat, men det er nå helt klart at "jentedill" og intriger ikke er hennes greie. Hun liker kjoler (er kjolejente) osv, hun liker ikke å herje, men det å leke med dukker har aldri vært noen favorittaktivitet. Her går det i alt fra biler, til lego, bamser osv osv. Ser hun trekker mer og mer mot "gutteleker" i lekebutikken, men hun synes de er stygge. Det som fenger aller mest er naturting. Altså det å leke med ting hun finner.

Så langt har vi sett at det ikke er så lett å finne venner som er likedan. Har en bestevenn som er av samme "ulla", men hun går dessverre ikke i klassen hennes.

7 år.

Anonymous poster hash: abd92...0b2
Skrevet

Jepp. Hun starter i 1. Klasse nå og har valgt t-rex sekken :-) hun foretrekker gutteklær og guttesko og leker mest med gutter. Og så synes hun det er sykt urettferdig at det er damer som må føde babyer :-P

Hun leker med jenter og Jenteleker også. Hun er allsidig.

Jeg var likedan da jeg var liten :-)

Skrevet

Hvem har lært deg at drager, biler, tigre, sjørovere osv er gutteting?

Anonymous poster hash: b370f...315
Skrevet

De liker også ting som et plassert i kategoriene gutteting, ja.

Anonymous poster hash: fee85...8c0

Skrevet

Eldste på 3 er veldig bevisst på jente- og guteting, og skal berre ha jenteting. Minste på snart to elskar bilar og traktorar, men også dokker og kjolar.

Skrevet

Jeg har ikke en jente som bryter med kjønnstereopatier, men en gutt som gjør det. Han ser ikke ut til å bry seg om hva som regnes som guttefarger/jentefarger eller jenteleker/gutteleker, han liker det han liker og det er greit.

Selv om han liker rosa, dukker, ponnier og ting som glitrer velger han også ofte leker og utrykk som ligger i feltet mellom det som strengt defineres som for det ene eller det andre kjønnet. Dinosaurer, drager, sjørøvere og dyr tenker jeg på som mindre kjønnet enn monstertrucker, prinsesser, actionfigurer og barbiedukker.

Jeg er stolt over både jentene og guttene som på tross av en så sterkt kjønnet kommersiell barnekultur selv velger det de selv liker, selv om jeg også er bekymret for fremtidig mobbing, spesielt for guttene. Det er liten tvil om at en guttejente eller tomboy blir sett på i et mye mer positivt lys av de fleste enn enn jentegutt.

Anonymous poster hash: 89920...b50

Skrevet

Mini på 1,5 år leker mye med biler og "gutteleker", søsteren på 6 år klatrer i trær, hater og børste hår eller pynte seg så mye. Leker litt voldsomme leker og springer mye rundt. Liker Lego.Aldri brukt jeans. Begge tar ut hårstrikk og spenner forøvrig. Men de liker jenteting og :-)

Anonymous poster hash: f7dc0...8a0

Skrevet

Datteren min på straks 7 år er "guttejente". Elsker tøffe klær. Røff lek, og vil gjerne gå med caps og fotball t-shirter som guttene i klassen. Lar henne styre på som hun vil. Jenter trenger ikke å være søte og rosa. 

Anonymous poster hash: eb57e...ec1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...