Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #26 Skrevet 12. oktober 2016 Bare la det være. Jeg venter på noen som vet det bedre. Jeg har jobbet på legekontor og jobber nå på sykehus. Svarene du har fått er helt riktige Anonymous poster hash: 19eea...6c6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #27 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg tror du kanskje har betalt for mye. Har du spurt på legevakten? Hos oss kan man velge mellom to takster til utstyr. En til lette sår osv og en til mer avansert. Mener den minste taksten er 25 kr og den store pakken er 75. Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3 Men de har kanskje andre takster andre steder? Hos oss ville legekonsultasjon pluss materialer blitt mer enn 226. Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #28 Skrevet 12. oktober 2016 for det første jeg er ikke rik for å gi penger her og der. 200 kr her, 200 kr der blir 1000 kr til slutt. Jobber og pengene kommer ikke fra himmelen. Kom til meg du, her regner det penger under utedoen hver dag kl 09. Anonymous poster hash: a804c...d52
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #29 Skrevet 12. oktober 2016 Oops78.... hvis du har betalt inn egenandel som du ikke skulle gjort fordi du har frikort så vil du få tilbakebetalt den summen fra Helfo. Det kan ta opp til tre uker før du ev. får tilbake de pengene. Ellers er det jo bare å gå innom der du fikk hjelp og høre hva de tar for materiell som de brukte på deg. Anonymous poster hash: 3dbae...41b Jeg leste på nettsiden til legevakt at materialer koster maksimalt 75 kroner.
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #30 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har jobbet på legekontor og jobber nå på sykehus. Svarene du har fått er helt riktige Anonymous poster hash: 19eea...6c6 Jeg har ikke spurt det du skriver.
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #31 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Men de har kanskje andre takster andre steder? Hos oss ville legekonsultasjon pluss materialer blitt mer enn 226. Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3 Jeg tror ikke at man betaler for legekonsultasjon siden man har frikort. Man betaler bare for materialer. Først fikk jeg faktisk mye større regning på 531 kroner. Det betaler man hvis man ikke har frikort. Endret 12. oktober 2016 av oops78
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #32 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg tror ikke at man betaler for legekonsultasjon siden man har frikort. Man betaler bare for materialer. Først fikk jeg faktisk mye større regning på 531 kroner. Det betaler man hvis man ikke har frikort. Ja, vet man ikke betaler for konsultasjon hvis man har frikort. Hvis du først fikk en mye større regning, virker det jo som de fjernet egenandelen for konsultasjonen slik at du bare satt igjen med materialkostnader. Men vår makspris for utstyr er som sagt 75 kr. Kanskje du har betalt ekstra for røntgen, sykemelding eller annet? Spør på legevakten for sikkerhets skyld hvis du mener du har betalt for mye. Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #33 Skrevet 12. oktober 2016 Betalte du da du var der eller fikk du giro i posten? Hvis du fikk giro er det antagelig et høyt faktureringsgebyr som er store deler av summen. Anonymous poster hash: 6fd85...1d3
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #34 Skrevet 12. oktober 2016 Betalte du da du var der eller fikk du giro i posten? Hvis du fikk giro er det antagelig et høyt faktureringsgebyr som er store deler av summen. Anonymous poster hash: 6fd85...1d3 datasystemet hos dem fikk problemer og det var ikke mulig å betale. fikk sms om betaling.
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #35 Skrevet 12. oktober 2016 Ja, vet man ikke betaler for konsultasjon hvis man har frikort. Hvis du først fikk en mye større regning, virker det jo som de fjernet egenandelen for konsultasjonen slik at du bare satt igjen med materialkostnader. Men vår makspris for utstyr er som sagt 75 kr. Kanskje du har betalt ekstra for røntgen, sykemelding eller annet? Spør på legevakten for sikkerhets skyld hvis du mener du har betalt for mye. Anonymous poster hash: 6d8a9...8f3 nei det var bare kuttsår. fikk plaster, strips og lim, renset med saltvann.
oops78 Skrevet 12. oktober 2016 #36 Skrevet 12. oktober 2016 Betalte du da du var der eller fikk du giro i posten? Hvis du fikk giro er det antagelig et høyt faktureringsgebyr som er store deler av summen. Anonymous poster hash: 6fd85...1d3 nei jeg fikk beskjed at jeg skal ikke betale for faktura.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #37 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg var nettopp på legevakta og glemte si fra om at jeg hadde frikort. Legen sa jeg måtte sagt fra med en gang jeg kom. Men det er jo ikke noe problem, jeg betalte litt over 200 for egenandel og utstyr. Og de pengene får jeg igjen om noen dager. Om du velger å betale med en gang eller om du får regning så får du tilbakebetalt fra HELFO. Så null stress ikke vær redd for at noen må betale en krone for mye i hvert fall;) Anonymous poster hash: 9838f...db8
oops78 Skrevet 13. oktober 2016 #38 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg var nettopp på legevakta og glemte si fra om at jeg hadde frikort. Legen sa jeg måtte sagt fra med en gang jeg kom. Men det er jo ikke noe problem, jeg betalte litt over 200 for egenandel og utstyr. Og de pengene får jeg igjen om noen dager. Om du velger å betale med en gang eller om du får regning så får du tilbakebetalt fra HELFO. Så null stress ikke vær redd for at noen må betale en krone for mye i hvert fall;) Anonymous poster hash: 9838f...db8 Som jeg vet HELFO har egenandel på det og. Og den er på 200 kroner. Så hvis du betaler 200 kroner ekstra får du dem ikke tilbake. Derfor vil jeg ikke betale før jeg får ordentlig regning.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #39 Skrevet 13. oktober 2016 Som jeg vet HELFO har egenandel på det og. Og den er på 200 kroner. Så hvis du betaler 200 kroner ekstra får du dem ikke tilbake. Derfor vil jeg ikke betale før jeg får ordentlig regning. Hehe.. JO. Alt som blir betalt over maksbeløpet blir overført til fin konto. Min mann glemmer alltid å levere frikort og går til psykolog hver uke. Får 4 regninger i måneden som han betaler (fordi han er for dårlig til å betale på vei ut sier han) og nøyaktig samme beløp klmmer inn igjen noen dager senere.. så slapp av innevær redd, alt som betales etter at du har fått frikort, blir overført tilbake på din konto Anonymous poster hash: 9838f...db8
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #40 Skrevet 13. oktober 2016 Hehe.. JO. Alt som blir betalt over maksbeløpet blir overført til fin konto. Min mann glemmer alltid å levere frikort og går til psykolog hver uke. Får 4 regninger i måneden som han betaler (fordi han er for dårlig til å betale på vei ut sier han) og nøyaktig samme beløp klmmer inn igjen noen dager senere.. så slapp av innevær redd, alt som betales etter at du har fått frikort, blir overført tilbake på din konto Anonymous poster hash: 9838f...db8 Det stemmer ikke. Hvis du har betalt 176 kroner for mye, og du ikke betaler noe mer resten av året, såfår du ikke de 176 kronene tilbake. De har et minstebeløp på 200 kroner. Hos meg så står det at jeg har 156 kroner til gode, men at jeg ikke får det utbetalt siden det er under minstebeløpet. Anonymous poster hash: f012a...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå