Jump to content

Dag for dag


SuperFries

Recommended Posts

SuperFries

Denne tråden er for de av oss som sliter med at vi spiser for usunt. Vi tar det én dag av gangen, for større mål enn det tør jeg ikke sette meg ennå.

Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SuperFries

    25

  • *Daim*

    9

  • Cura

    7

  • Trønderbærta

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag ble det kylling ris og grønnsaker til middag. Spiste mindre ris, så fornøyd med det. Ellers har jeg spist pannekaker som ble laget på jobb... Holder meg unna pepsi maxen (så langt). Satser på å

Ny dag truer 😆 Idag blir det hjemmelaget pizza snurr i bilen på vei til hytta. Og en del kjøp på båten... Skal gjøre mitt ytterste for å ikke overspise. Jeg har klart meg så bra siden vi startet dette

Idag har eg min 2.dag UTEN pepsimax! Eg holde FAKTISK å gå på vegggane her hima...igår måtte eg bare legga meg..suget e sååå intenst...vett det vill bli bedre, men grusomt når det står på... Ellers id

SuperFries

Mitt mål for idag: Ikke spise noen av de 3 sjokoladene jeg har liggende i skuffen.

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Henger meg gjerne med 👍Supert med en motivasjonstråd👣👣

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Link to post
Share on other sites
Trønderbærta

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Link to post
Share on other sites
Trønderbærta

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Sånn generelt så drikker jeg mye cola, og spiser potetgull på kveldene, spesielt nå i ferien. Ellers må det til mer frukt og grønt, og ren mat, er mye posemat og kjøttdeig mat (Taco, pizza, spagetti og kjøttdeig, lasagne..).

Link to post
Share on other sites

Annonse

👀tante Sofie 👒

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

 

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Ta det litt etter litt. Sett deg små mål. Alt på en gang bruker å skjære seg.

Link to post
Share on other sites
Lykke~liten

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Bare et par timer igjen til senga kaller, og sjokoladene ligger fortsatt i skuffen!

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Bra mål! Jeg har gjort det samme, men tviholder på brød til ostesmørbrød 😆

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Jeg syns pålegget smaker bedre nå som det ikke blir overdøvet av brødet. Og så kan jeg spise 2 enheter, altså 2 knekkebrød, istedenfor bare én skive. Som jeg uansett slet med å holde. Endte som regel opp med 2 skiver, og spiser jeg det flere ganger pr dag blir det mye brød.

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Her er det besøk imorra, så kunsten blir å begrense seg.

Link to post
Share on other sites

Annonse

SuperFries

 

 

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!

As, jeg kjenner til den problemstillingen. Det er umulig å legge seg rett etter seinvakt, og da er det lett å spise noe mens man glor på tv. Og all mat og godis etter kl 2200 er fullstendig unødvendig.

 

Hvordan spiser du på jobb? Jeg slet alltid med å ikke forsyne meg med kake eller middagsrester. Har jobbet som spl på sykehjem i 6 år nå.

Link to post
Share on other sites
Cura

Hei. Har dere plass for en til? Litt sent på dagen før å sette et mål, men jeg skal spise to knekkebrød nå, i stedet for 3 som jeg pleier...

Link to post
Share on other sites
Salla

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

 

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Link to post
Share on other sites
👀tante Sofie 👒

 

 

 

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!
As, jeg kjenner til den problemstillingen. Det er umulig å legge seg rett etter seinvakt, og da er det lett å spise noe mens man glor på tv. Og all mat og godis etter kl 2200 er fullstendig unødvendig.

 

Hvordan spiser du på jobb? Jeg slet alltid med å ikke forsyne meg med kake eller middagsrester. Har jobbet som spl på sykehjem i 6 år nå.

På jobb er det lett synes jeg. Da går det i knekkebrød med lettost 👍 Værre når jeg er heim alene 🙀

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Hei. Har dere plass for en til? Litt sent på dagen før å sette et mål, men jeg skal spise to knekkebrød nå, i stedet for 3 som jeg pleier...

Aldri for sent å bli med!

 

2 istedenfor 3 er en god start. Hva spiser du til frokost?

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

 

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Potetgull er min største svakhet. Kan fint spise én pose pr dag.

 

Husk at kornblandingen ikke bør være for stor. Putt heller oppi noen bær eller frukt. Prøv Lifesum for å få kalorier på mengden frokostblanding.

Link to post
Share on other sites
*Daim*

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Link to post
Share on other sites
Salla

 

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Potetgull er min største svakhet. Kan fint spise én pose pr dag.

Husk at kornblandingen ikke bør være for stor. Putt heller oppi noen bær eller frukt. Prøv Lifesum for å få kalorier på mengden frokostblanding.

Jeg klarer ikke store porsjoner så det er ingen problem. Synes det blir så fort soggy så ikke store mengdene på en gang. Liker å ha oppi noen rosiner og en skje syltetøy for smak. Har jeg trent tar jeg oppi bananskiver og evt noen mandler om jeg har.

Link to post
Share on other sites
Anonym bruker

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Klart det 😃 kjenner meg veldig igjen. Jeg kjenner også at det ikke slukket tørsten skikkelig og på slutten av dagen er jeg ofte uggen( pluss den dårlige samvittigheten) 😉 Jeg drikker for det meste pepsi max eller kaffi... Ikke bra. Hva med at vi prøver å vann som tørstedrikk? Ikke kutte helt pepsi max med en gang, men kutte ned - f.eks til 2 glass dagen? Det er godt å putte isbitetr og lime/ sitron i vannet. Det skal jo også virke rensende 😉

 

 

Anonymous poster hash: 6ec1f...6f0

Link to post
Share on other sites
Lykke~liten

 

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Klart det 😃 kjenner meg veldig igjen. Jeg kjenner også at det ikke slukket tørsten skikkelig og på slutten av dagen er jeg ofte uggen( pluss den dårlige samvittigheten) 😉 Jeg drikker for det meste pepsi max eller kaffi... Ikke bra. Hva med at vi prøver å vann som tørstedrikk? Ikke kutte helt pepsi max med en gang, men kutte ned - f.eks til 2 glass dagen? Det er godt å putte isbitetr og lime/ sitron i vannet. Det skal jo også virke rensende 😉

 

 

Anonymous poster hash: 6ec1f...6f0

Oi var ikke meningen å trykke anonym knappen, vane 😉
Link to post
Share on other sites
SuperFries

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Velkommen skal du være! Start med Pepsi max. Hold deg til det målet en ukes tid før du starter på noe nytt mål. For mange mål tar lett knekken på viljestyrken!

Link to post
Share on other sites
SuperFries

Og kjøp inn noe frukt alle sammen. Noe du liker. Ha det mer tilgjengelig enn godis og brus. Er du sugen på noe, så er frukt bedre enn det meste annet.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...