Gå til innhold

Dag for dag


SuperFries

Anbefalte innlegg

Denne tråden er for de av oss som sliter med at vi spiser for usunt. Vi tar det én dag av gangen, for større mål enn det tør jeg ikke sette meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt mål for idag: Ikke spise noen av de 3 sjokoladene jeg har liggende i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg gjerne med 👍Supert med en motivasjonstråd👣👣

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Sånn generelt så drikker jeg mye cola, og spiser potetgull på kveldene, spesielt nå i ferien. Ellers må det til mer frukt og grønt, og ren mat, er mye posemat og kjøttdeig mat (Taco, pizza, spagetti og kjøttdeig, lasagne..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

 

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Bra mål! Jeg har gjort det samme, men tviholder på brød til ostesmørbrød 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra denne tråden ble laget. Det hjelper nok godt på! Mitt mål er å klare å bytte ut brødskiver med knekkebrød i første omgang.

Jeg syns pålegget smaker bedre nå som det ikke blir overdøvet av brødet. Og så kan jeg spise 2 enheter, altså 2 knekkebrød, istedenfor bare én skive. Som jeg uansett slet med å holde. Endte som regel opp med 2 skiver, og spiser jeg det flere ganger pr dag blir det mye brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med 😊

I morgen skal jeg ha bursdagsselskap og da er målet å ikke spise så mye, og ikke spise opp all restene som blir igjen 😉

Her er det besøk imorra, så kunsten blir å begrense seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!

As, jeg kjenner til den problemstillingen. Det er umulig å legge seg rett etter seinvakt, og da er det lett å spise noe mens man glor på tv. Og all mat og godis etter kl 2200 er fullstendig unødvendig.

 

Hvordan spiser du på jobb? Jeg slet alltid med å ikke forsyne meg med kake eller middagsrester. Har jobbet som spl på sykehjem i 6 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har dere plass for en til? Litt sent på dagen før å sette et mål, men jeg skal spise to knekkebrød nå, i stedet for 3 som jeg pleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

 

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Henger meg gjerne med Supert med en motivasjonstråd

Hva er dagens mål for deg?

 

Velkommen med!

Dagens mål for meg er å holde meg til måltidene. Og ikke spise noe godt når jeg kommer heim etter seinvakt !!
As, jeg kjenner til den problemstillingen. Det er umulig å legge seg rett etter seinvakt, og da er det lett å spise noe mens man glor på tv. Og all mat og godis etter kl 2200 er fullstendig unødvendig.

 

Hvordan spiser du på jobb? Jeg slet alltid med å ikke forsyne meg med kake eller middagsrester. Har jobbet som spl på sykehjem i 6 år nå.

På jobb er det lett synes jeg. Da går det i knekkebrød med lettost 👍 Værre når jeg er heim alene 🙀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har dere plass for en til? Litt sent på dagen før å sette et mål, men jeg skal spise to knekkebrød nå, i stedet for 3 som jeg pleier...

Aldri for sent å bli med!

 

2 istedenfor 3 er en god start. Hva spiser du til frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

 

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Potetgull er min største svakhet. Kan fint spise én pose pr dag.

 

Husk at kornblandingen ikke bør være for stor. Putt heller oppi noen bær eller frukt. Prøv Lifesum for å få kalorier på mengden frokostblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde ikke noe mål i dag, men målet for i morgen er å bytte ut et brødmåltid med en skål kornblanding med melk og ikke ha Sjokade på brødskiva!

Ellers er jeg alt for glad i potetgull, men har vært flink de siste gangene jeg har handlet, og kjøpt "Crisps" i stedet. Det er litt sunnere i hvert fall :-p

Potetgull er min største svakhet. Kan fint spise én pose pr dag.

Husk at kornblandingen ikke bør være for stor. Putt heller oppi noen bær eller frukt. Prøv Lifesum for å få kalorier på mengden frokostblanding.

Jeg klarer ikke store porsjoner så det er ingen problem. Synes det blir så fort soggy så ikke store mengdene på en gang. Liker å ha oppi noen rosiner og en skje syltetøy for smak. Har jeg trent tar jeg oppi bananskiver og evt noen mandler om jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Klart det 😃 kjenner meg veldig igjen. Jeg kjenner også at det ikke slukket tørsten skikkelig og på slutten av dagen er jeg ofte uggen( pluss den dårlige samvittigheten) 😉 Jeg drikker for det meste pepsi max eller kaffi... Ikke bra. Hva med at vi prøver å vann som tørstedrikk? Ikke kutte helt pepsi max med en gang, men kutte ned - f.eks til 2 glass dagen? Det er godt å putte isbitetr og lime/ sitron i vannet. Det skal jo også virke rensende 😉

 

 

Anonymous poster hash: 6ec1f...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Klart det 😃 kjenner meg veldig igjen. Jeg kjenner også at det ikke slukket tørsten skikkelig og på slutten av dagen er jeg ofte uggen( pluss den dårlige samvittigheten) 😉 Jeg drikker for det meste pepsi max eller kaffi... Ikke bra. Hva med at vi prøver å vann som tørstedrikk? Ikke kutte helt pepsi max med en gang, men kutte ned - f.eks til 2 glass dagen? Det er godt å putte isbitetr og lime/ sitron i vannet. Det skal jo også virke rensende 😉

 

 

Anonymous poster hash: 6ec1f...6f0

Oi var ikke meningen å trykke anonym knappen, vane 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jentår ;-) Plass t meg og? Eg drikke sinnsykt mye pepsimax, (og det tror eg gjør at eg e mer søtsugen, og gjør at eg har lyst på ALT) og bruker nettopp denne anledningen til å ha som mål at fra og med imårå, e det slutt på PepsiMax, tøff avgjørelse, men NÅ ØNSKE eg å klara det...og i tillegg, vil eg prøva og holda meg vekke fra alt usundt, asså alt extra eg ete, som e unødvendig til alle tider... ;-) Takk for denne tråden, mulig det hjelpe meg på bedre ideer ;-)

Velkommen skal du være! Start med Pepsi max. Hold deg til det målet en ukes tid før du starter på noe nytt mål. For mange mål tar lett knekken på viljestyrken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøp inn noe frukt alle sammen. Noe du liker. Ha det mer tilgjengelig enn godis og brus. Er du sugen på noe, så er frukt bedre enn det meste annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...