Gjest Kira Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Lager dere syltetøy av alt med en gang? Går det an å feks fryse halve jordbær som senere kan brukes i pai eller smoothie?
Blåbærtur Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har lagd syltetøy av mesteparten. Resten har jeg fryst på brett og lagt i poser når de var harde.
Roselilly Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har begynt å fryse nesten bare hele bær. Rører noe som jeg fryser, men det meste fryses som hele bær.... som jeg bruker i smoothie, i desserter eller pai. Du kan også lage godt kokesyltetøy underveis på vinteren av fryste bær. Bland det med det du ellers har av kirsebær eller bringebær. Jeg prøver å enkeltfryse bæra... legger dem utover på brett i fryseren. Når de er frosne så har jeg dem i poser. Da slipper jeg at de henger sammen, så om jeg vil ha bare tre bær så tar jeg ut de tre bærene uten problemer
Gjest Kira Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Takk for tips om å fryse bærene på brett. Det har jeg ikke tenkt på
*Miss Marple* Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Jeg fryser hele bær i poser, så er det bare å ta opp når jeg skal lage syltetøy osv.
Mamma_til_2 Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Pleier og fryse hele bær dyppet i sukkervarer da er de super til smotie eller som snacks på en varm dag☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå