Gå til innhold

Du med mannen og hun gale venninna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og så kommer jo grubling min.. Vet ikke hvordan jeg skal få skrudd det av..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

 

Selv om det er riktig å si at du ikke skal gruble, så er det lett for oss å si det...

 

Jeg tror du må prøve å være veldig "edruelig" - eller ærlig! - med deg selv nå, Hi. Jeg er overbevist om at grublingen din kommer når du begynner å blande overgrepene fra barndommen med det som har skjedd nå. Det er normalt at du ikke helt greier å skille hva som er hva nå, fordi det å se bildene nå satte deg rett tilbake til den lille jenta som måtte se på overgrepene fra barndommen. Du greier ikke skille hva som er hva følelsesmessig nå, og derfor begynner grublingen.

Jeg tror du skiller logisk tankemessig, men inntil du får bearbeidet barndommens traumer så vil grublingen fortsette, tror jeg.

 

Har du ringt legen din?

 

Du må IKKE falle for fristelsen nå å utsette å oppsøke hjelp, Hi! Du er så sårbar nå når traumene er kommet til overflaten, og mannen din er også sårbar, så det skal lite til for å skiple dere begge to, og ting kan skjære seg igjen.

Jeg har skrevet det før, og jeg gjør det igjen inntil du gjør det ( :P ) - du MÅ skaffe deg hjelp, Hi!!!!!

 

Ring legen NÅ!!!

 

Du ser hvor sårbar du er. Til tross for at du og mannen var så åpne og ærlige med hverandre og dere fant tilbake til nærheten i går kveld, så begynner hodet ditt å spinne igjen i dag. Du trenger hjelp, Hi!

Ikke fordi det klikker for deg, men fordi du er blitt utsatt for overgrep som har rotet til hodet og følelsene dine helt siden overgrepene skjedde. Tidligere har du greid å undertrykke det, men nå som det har kommet opp vil du ikke greie å undertrykke det lenger. Du MÅ få bearbeidet dette, Hi! Det vil ikke gå bort av seg selv selv om du og mannen finner tilbake til hverandre!

Og om du ikke får det bearbeidet så vil det trolig ødelegge ekteskapet ditt på sikt... dessverre.

 

Så ikke utsett det, Hi! Ring lege/psykolog NÅ!!!!!

 

 

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strever med å forstå dette opplegget som mannen var involvert i.. feks synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor han fortsatte hvis han virkelig kjente at det gikk over stokk og stein.. eller om han sier det sånn fordi han ikke klarer å stå for det han har gjort.. og selv om jeg kjenner meg veldig lettet i kroppen av at mannen sier han ikke dømmer meg for å ikke ha sagt fra til en voksen den gangen - hvor lett ville det være for han å si det om han egentlig tenker at jeg sviktet og at alt dette er min skyld.. det ville jo være umulig å si ..

 

Det kjennes ut som om vi vil begge to, vil ha hverandre og familien vår men det kjennes så skjørt. Jeg er redd han ikke vil klare det selv om han gjerne vil, og jeg er redd jeg blir tvunget til å late som alt er I orden for å skåne han...

 

Jeg har time hos fastlegen på mandag.. gruer meg..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever med å forstå dette opplegget som mannen var involvert i.. feks synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor han fortsatte hvis han virkelig kjente at det gikk over stokk og stein.. eller om han sier det sånn fordi han ikke klarer å stå for det han har gjort.. og selv om jeg kjenner meg veldig lettet i kroppen av at mannen sier han ikke dømmer meg for å ikke ha sagt fra til en voksen den gangen - hvor lett ville det være for han å si det om han egentlig tenker at jeg sviktet og at alt dette er min skyld.. det ville jo være umulig å si ..

 

Det kjennes ut som om vi vil begge to, vil ha hverandre og familien vår men det kjennes så skjørt. Jeg er redd han ikke vil klare det selv om han gjerne vil, og jeg er redd jeg blir tvunget til å late som alt er I orden for å skåne han...

 

Jeg har time hos fastlegen på mandag.. gruer meg..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Vet du, du må bare si stopp til deg selv når disse tankene kommer! Jeg har vært oppi en annen vanskelig situasjon og jeg tolket alt,hodet gikk på høygir. Til slutt brølte jeg til meg selv,altså inni hodet mitt: Stopp! Ikke tenk på det! Det hjelper ingenting! Osv. Og det funket :) Altså til jeg fant ut av tingene og fikk snakket med rette personen :) Jeg tvang meg selv til å gi hjernen en pause, det var ikke lett,og jeg måtte være streng med meg selv :P Men jeg bare måtte da jeg verken klarte å spise eller sove..

 

Anonymous poster hash: 72a09...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever med å forstå dette opplegget som mannen var involvert i.. feks synes jeg det er vanskelig å forstå hvorfor han fortsatte hvis han virkelig kjente at det gikk over stokk og stein.. eller om han sier det sånn fordi han ikke klarer å stå for det han har gjort.. og selv om jeg kjenner meg veldig lettet i kroppen av at mannen sier han ikke dømmer meg for å ikke ha sagt fra til en voksen den gangen - hvor lett ville det være for han å si det om han egentlig tenker at jeg sviktet og at alt dette er min skyld.. det ville jo være umulig å si ..

 

Det kjennes ut som om vi vil begge to, vil ha hverandre og familien vår men det kjennes så skjørt. Jeg er redd han ikke vil klare det selv om han gjerne vil, og jeg er redd jeg blir tvunget til å late som alt er I orden for å skåne han...

 

Jeg har time hos fastlegen på mandag.. gruer meg..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

 

du trenger ikke å forstå hvorfor han holdt på. Det er så lenge siden at du må ikke henge deg oppi det å forstå hvorfor. Av og til er det vanskelig å si stopp på slike ting. Menn er jo og litt dårligere til å si stopp på akkurat slike ting for de skal jo bare bukke for alt de får av sex omtrent. Eller at det er pinlig å si hvor grensene går. 

 

Her er det jo venninnen din som har tatt regi i alt og det spiller nok tilbake på barndommen hennes. Det var nå hennes tur til å se på. At hun brukte andre jenter og din mann til å ta igjen for det som ble gjort mot henne. 

 

Sier det igjen, du må ikke prøve å forstå for du vil aldri klare det. 

 

Jeg sier som så at man kan skjønne ting, men forstår man handlingene er man kapabel til å gjøre det samme selv. En ting jeg bruker for meg selv når jeg ikke forstår hvordan noen mennesker kan gjøre visse ting. 

 

Anonymous poster hash: 32bdd...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var til familieterapeut etter en krise i forholdet. Jeg hadde mye indre uro og tankekjør. Fikk ett godt råd: Man kan godt tenke disse tankene, men gi deg selv pause. Start med 30 min og så øk lengden på pausene. Da skal du stenge av disse tankene helt. Det hjelper - lover! :)

 

Anonymous poster hash: 19784...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke mer på dette. Det hele begynner å bli for tullete. Om folk forsvarer mannen til HI, sier hun at han er slem. Når folk sier mannen hennes er en dust, sier hun han er snill. Jeg aner ikke om denne historien er sann, men en ting vet jeg; den er skrevet av en person som virkelig trenger dps

 

Anonymous poster hash: d0658...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...