Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Ok, nytt forsøk på 3D-ultralyd i dag. Så ingenting sist siden frøkna sov, så i dag spiste jeg sukker og drakk litt kaffe før timen for å ha henne våken. Og våken var hun, men det hjalp ingenting. Hun ligger i tverrleie, og siden det er uhorvelig trangt, så vi ingen verdens ting denne gangen heller😂 Det var armer og bein overalt, og jeg er sikker på at hun lo seg skakk der inne over å ha lurt oss igjen😜 Men vi gir oss ikke, nytt forsøk på mandag! Enda godt vi ikke betaler for disse oppfølgingstimene😁

 

Ellers var det greit å få sett at hun lå i tverrleie. Hadde forferdelige kramper i magen natt til tirsdag, og var nesten nervøs for at hun skulle finne på å komme allerede nå. Pappaen var ikke hjemme heller, så var litt fortvilet de to timene det sto på. Årsaken til det var at hun snudde seg til tverrleie den natten, og at hun antakelig har klemt noe på innsiden sånn at smertene kom. Håper det ikke blir flere sånne opplevelser😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at frøkna er så sjenert da Livmor, men så lenge hun har det fint er det det viktigste :)

 

Jeg har mye vondt for tiden, vet ikke helt hva som foregår siden dette er min første. Tror det var kynnere jeg hadde for to kvelder siden, men det var veldig intenst og varte nesten en time. Hadde 10 stk på under en halvtime så det føltes ganske voldsomt mens det sto på. Ble ikke bekymret, men mamma og min kjære som var her var livredd for at det var fødsel på gang :P (samboeren ble født 2 mnd prematurt så han er redd det samme skjer med meg) Vet at kynnere kan oppleves ganske ulikt, så er ikke helt sikker på om det var det det var, men velger å tro det. Har også mye smerter i underlivet, skambeinet føles som om det deler seg innimellom og har hatt en del mensmurringer de siste dagene. Var en kjapp tur hos legen igår med en urinprøve og han sjekket da hvordan mini lå for å være sikker på at hun ikke skulle gjøre noen rømningsforsøk i nær fremtid. Hun lå da med hodet ned i bekkenet, men ikke så langt ned at jeg trengte bekymre meg. Uansett så beveger hun så utrolig mye på seg at jeg kjenner stort sett hvordan hun ligger, jeg får innmari mye juling innvendig for tiden. Håper smertene letter litt etterhvert, for det blir lite søvn for tiden. Tisser flere ganger i timen på dagen og fort 5-7 ganger i løpet av natten så det er slitsomt allerede. Håper de smertene jeg har bare er livmoren som strekker seg eller noe slikt :) Kjenner jeg gjerne skulle kjent noen som har fått en del barn tidligere nå som jeg kunne konsultert med innimellom ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at frøkna er så sjenert da Livmor, men så lenge hun har det fint er det det viktigste :)

 

Jeg har mye vondt for tiden, vet ikke helt hva som foregår siden dette er min første. Tror det var kynnere jeg hadde for to kvelder siden, men det var veldig intenst og varte nesten en time. Hadde 10 stk på under en halvtime så det føltes ganske voldsomt mens det sto på. Ble ikke bekymret, men mamma og min kjære som var her var livredd for at det var fødsel på gang :P (samboeren ble født 2 mnd prematurt så han er redd det samme skjer med meg) Vet at kynnere kan oppleves ganske ulikt, så er ikke helt sikker på om det var det det var, men velger å tro det. Har også mye smerter i underlivet, skambeinet føles som om det deler seg innimellom og har hatt en del mensmurringer de siste dagene. Var en kjapp tur hos legen igår med en urinprøve og han sjekket da hvordan mini lå for å være sikker på at hun ikke skulle gjøre noen rømningsforsøk i nær fremtid. Hun lå da med hodet ned i bekkenet, men ikke så langt ned at jeg trengte bekymre meg. Uansett så beveger hun så utrolig mye på seg at jeg kjenner stort sett hvordan hun ligger, jeg får innmari mye juling innvendig for tiden. Håper smertene letter litt etterhvert, for det blir lite søvn for tiden. Tisser flere ganger i timen på dagen og fort 5-7 ganger i løpet av natten så det er slitsomt allerede. Håper de smertene jeg har bare er livmoren som strekker seg eller noe slikt :) Kjenner jeg gjerne skulle kjent noen som har fått en del barn tidligere nå som jeg kunne konsultert med innimellom ^^

Absolutt det vintigste at hun har det bra ja!😃

 

Hm, jeg er ingen ekspert på kynnere, men ettersom jeg har forstått skal de ikke gjøre direkte vondt? Ubehagelig kan det være, og slitsomt, men ikke smertefullt. Men det er bare ting jeg har lest altså! Mensmurringer kan jo også være tegn på modning. Mener ikke å skremme altså, syns selv jeg hørtes skikkelig negativ ut på dine vegne nå. Heldigvis er vi kommet så langt at det går veldig fint med de som kommer såpass tidlig:-) Krysser allikevel fingrene for at hun holder seg inne en stund til! Når har du termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjedelig at frøkna er så sjenert da Livmor, men så lenge hun har det fint er det det viktigste :)

 

Jeg har mye vondt for tiden, vet ikke helt hva som foregår siden dette er min første. Tror det var kynnere jeg hadde for to kvelder siden, men det var veldig intenst og varte nesten en time. Hadde 10 stk på under en halvtime så det føltes ganske voldsomt mens det sto på. Ble ikke bekymret, men mamma og min kjære som var her var livredd for at det var fødsel på gang :P (samboeren ble født 2 mnd prematurt så han er redd det samme skjer med meg) Vet at kynnere kan oppleves ganske ulikt, så er ikke helt sikker på om det var det det var, men velger å tro det. Har også mye smerter i underlivet, skambeinet føles som om det deler seg innimellom og har hatt en del mensmurringer de siste dagene. Var en kjapp tur hos legen igår med en urinprøve og han sjekket da hvordan mini lå for å være sikker på at hun ikke skulle gjøre noen rømningsforsøk i nær fremtid. Hun lå da med hodet ned i bekkenet, men ikke så langt ned at jeg trengte bekymre meg. Uansett så beveger hun så utrolig mye på seg at jeg kjenner stort sett hvordan hun ligger, jeg får innmari mye juling innvendig for tiden. Håper smertene letter litt etterhvert, for det blir lite søvn for tiden. Tisser flere ganger i timen på dagen og fort 5-7 ganger i løpet av natten så det er slitsomt allerede. Håper de smertene jeg har bare er livmoren som strekker seg eller noe slikt :) Kjenner jeg gjerne skulle kjent noen som har fått en del barn tidligere nå som jeg kunne konsultert med innimellom ^^

Absolutt det vintigste at hun har det bra ja!

 

Hm, jeg er ingen ekspert på kynnere, men ettersom jeg har forstått skal de ikke gjøre direkte vondt? Ubehagelig kan det være, og slitsomt, men ikke smertefullt. Men det er bare ting jeg har lest altså! Mensmurringer kan jo også være tegn på modning. Mener ikke å skremme altså, syns selv jeg hørtes skikkelig negativ ut på dine vegne nå. Heldigvis er vi kommet så langt at det går veldig fint med de som kommer såpass tidlig:-) Krysser allikevel fingrene for at hun holder seg inne en stund til! Når har du termin igjen?

 

Ut fra det jeg har lest så ser det mer ut som om jeg hadde rier, men siden jeg ikke vet forskjell og det tross alt gikk over så kaller jeg det enn så lenge kynnere tror jeg. Det var mye som ikke stemte med kynnere også (ble ikke bedre av å ligge i ro, magen ble ikke hard o.l) men det var ikke på noe tidspunkt regelmessig og smertene varte ganske lenge, ikke bare noen sekunder slik jeg har lest om. Så jeg vet ikke. Ikke vær redd for å skremme meg, jeg er ikke lettskremt :) Har veldige mensmurringer nå ikveld og så tror kanskje jeg ringer jordmor imorgen bare for å ta en rask prat og høre hva hun tror. Regner jo med mye ubehag fremover, men når det er så ille at jeg sliter med å stå så synes jeg kanskje jeg bør sjekke det en ekstra gang. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt, har en god magefølelse på at alt kommer til å gå veldig fint uansett hva som skjer så om det skulle skje noe for tidlig så tar jeg det på strak arm og ser hva som skjer. Men vil jo helst at hun skal bli der inne minst 7 uker til :) Termin er 11 oktober, så er 29+6 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kjedelig at frøkna er så sjenert da Livmor, men så lenge hun har det fint er det det viktigste :)

 

Jeg har mye vondt for tiden, vet ikke helt hva som foregår siden dette er min første. Tror det var kynnere jeg hadde for to kvelder siden, men det var veldig intenst og varte nesten en time. Hadde 10 stk på under en halvtime så det føltes ganske voldsomt mens det sto på. Ble ikke bekymret, men mamma og min kjære som var her var livredd for at det var fødsel på gang :P (samboeren ble født 2 mnd prematurt så han er redd det samme skjer med meg) Vet at kynnere kan oppleves ganske ulikt, så er ikke helt sikker på om det var det det var, men velger å tro det. Har også mye smerter i underlivet, skambeinet føles som om det deler seg innimellom og har hatt en del mensmurringer de siste dagene. Var en kjapp tur hos legen igår med en urinprøve og han sjekket da hvordan mini lå for å være sikker på at hun ikke skulle gjøre noen rømningsforsøk i nær fremtid. Hun lå da med hodet ned i bekkenet, men ikke så langt ned at jeg trengte bekymre meg. Uansett så beveger hun så utrolig mye på seg at jeg kjenner stort sett hvordan hun ligger, jeg får innmari mye juling innvendig for tiden. Håper smertene letter litt etterhvert, for det blir lite søvn for tiden. Tisser flere ganger i timen på dagen og fort 5-7 ganger i løpet av natten så det er slitsomt allerede. Håper de smertene jeg har bare er livmoren som strekker seg eller noe slikt :) Kjenner jeg gjerne skulle kjent noen som har fått en del barn tidligere nå som jeg kunne konsultert med innimellom ^^

Absolutt det vintigste at hun har det bra ja!

 

Hm, jeg er ingen ekspert på kynnere, men ettersom jeg har forstått skal de ikke gjøre direkte vondt? Ubehagelig kan det være, og slitsomt, men ikke smertefullt. Men det er bare ting jeg har lest altså! Mensmurringer kan jo også være tegn på modning. Mener ikke å skremme altså, syns selv jeg hørtes skikkelig negativ ut på dine vegne nå. Heldigvis er vi kommet så langt at det går veldig fint med de som kommer såpass tidlig:-) Krysser allikevel fingrene for at hun holder seg inne en stund til! Når har du termin igjen?

Ut fra det jeg har lest så ser det mer ut som om jeg hadde rier, men siden jeg ikke vet forskjell og det tross alt gikk over så kaller jeg det enn så lenge kynnere tror jeg. Det var mye som ikke stemte med kynnere også (ble ikke bedre av å ligge i ro, magen ble ikke hard o.l) men det var ikke på noe tidspunkt regelmessig og smertene varte ganske lenge, ikke bare noen sekunder slik jeg har lest om. Så jeg vet ikke. Ikke vær redd for å skremme meg, jeg er ikke lettskremt :) Har veldige mensmurringer nå ikveld og så tror kanskje jeg ringer jordmor imorgen bare for å ta en rask prat og høre hva hun tror. Regner jo med mye ubehag fremover, men når det er så ille at jeg sliter med å stå så synes jeg kanskje jeg bør sjekke det en ekstra gang. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt, har en god magefølelse på at alt kommer til å gå veldig fint uansett hva som skjer så om det skulle skje noe for tidlig så tar jeg det på strak arm og ser hva som skjer. Men vil jo helst at hun skal bli der inne minst 7 uker til :) Termin er 11 oktober, så er 29+6 idag.

Syns du høres kjempetøff ut jeg, så bra at du beholder roen! Høres lurt ut med en prat med jordmor, lykke til med det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til to premature fødsler de siste årene og begge var i uke 31/32 og ungene klarte seg utmerket. Skulle det bli tidlig fødsel nå for noen av oss er odsene gode for at det skal gå bra ! :)

 

Småen virrer rundt inni magen og jeg tar meg selv i å lage grimaser når han holder på. Noen ganger har det vært direkte vondt, mens de fleste er alt fra kilende til lettere ubehagelig. Usikker på om noe av det jeg kjenner er kynnere. Blir ikke helt klok på beskrivelsene.

 

En ting jeg har tenkt på de siste par sagene er hvor utolig fornøyd jeg er med kroppen min for tiden. Jeg er relativt normal slank utenom graviditeten, men har vanligvis litt mage som jeg prøver å skjule. Drømmer om en flat og hard mage som ikke-gravid. Nå har jeg ikke den flate magen, men en fin hard mage gravidmage som jeg for første gang på sikkert 20 år viser stolt frem. Utrolig herlig og litt befriende følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, lurer på om vesla mi kan ha snudd seg videre og ned i hodeleie.. Hun er utrolig aktiv, og i dag har sparkene vært mye høyere i magen enn vanlig. I går var det masse rare, nye bevegelser ved blæra, så håper virkelig hun fant ut at tverrleie var kjipe greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaka foran, men nå i det siste gang jeg se babyen flytte litt på seg i magen, ser huden beveger seg bortover. Fler som ser det? Er 30 uker

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkaka foran, men nå i det siste gang jeg se babyen flytte litt på seg i magen, ser huden beveger seg bortover. Fler som ser det? Er 30 uker

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Jeg har morkaka bak, litt høyt, så har sett bevegelser utenpå magen ganske lenge. Men nå, 31 uker i morgen, er det fest inni der så hele "kåken" rister til tider😂 Veldig morsomt å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+2 og har morkaka foran, men her er bevegelsene så tydelige at jeg har fått dem på film. Er nok veldig heldig, magen buler ut alle veier når hun holder på og det er skikkelig show å følge med på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29+4, har også morkaken foran og har sett bevegelser utenpå i tre, fire uker. Samme som Mumua sier, det buler skikkelig ut når han rører på seg, og er veldig gøy å se på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Mumua? Har du like mye murringer?

Det går bra her, har en del murringer på kveldene men det har roet seg litt. Har mye smerter da, men vet ikke helt hva det skyldes. Uansett så er det ikke så ille at jeg ikke tåler det, regner med det kommer til å skje mye rart fremover så får bare bli vant til det :) Måtte innom føden en tur idag, mini er jo så vill og gal til vanlig og plutselig så ga hun ikke fra seg ett eneste spark på nesten 14 timer. Prøvde alt for å få liv i henne, men hverken mat, is eller saft ga noen virkning. Hun svarte heller ikke når jeg trykte på magen noe som er veldig uvanlig. Hun er vanligvis veldig lett å få kontakt med, så jeg ringte føden og de ville ha meg inn med en gang. Lå med ctg i 30 minutter og da våknet hun skikkelig til og ble sitt vanlige jeg, så det gikk heldigvis veldig bra :) Hun lå bak morkaken og var nok sliten etter alt levenet hun lagde igår, for hun har vært aktiv nå siden vi kom hjem fra sykehuset :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det må ha vært skremmende Mumua. Bra at det kun var en lengre søvnfase. Det er utrolig herlig (og innimellom vondt) når han rører på seg, men med en gang det går et par timer uten bevegelse blir jeg litt bekymret og får ikke helt ro før han blir vilter igjen. Skjønner at det må ha vært stressende timer så veldig bra at du tok kontakt med føden :)

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må ha vært skremmende Mumua. Bra at det kun var en lengre søvnfase. Det er utrolig herlig (og innimellom vondt) når han rører på seg, men med en gang det går et par timer uten bevegelse blir jeg litt bekymret og får ikke helt ro før han blir vilter igjen. Skjønner at det må ha vært stressende timer så veldig bra at du tok kontakt med føden :)

Ja, det var vanskelig å holde tilbake tårene der en stund. Man blir jo så sårbar når det gjelder det det som betyr mest i livet akkurat nå. Har alltid vært "tøff" og tålt mye, men når det kommer til denne lille fanten i magen så er jeg altså helt fortapt :) Men det er vel på denne tiden at ting begynner å forandre seg så nå er jeg forberedt :) Veldig glad jeg skal på kontroll neste uke hos jordmor så jeg kan lufte tankene mine litt, føler jeg bobler over av spørsmål nå uansett hvor mye jeg leser meg opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P 

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :)

Haha, vi gir opp!😜 Hun holdt nærmest hendene for ansiktet, og gløttet ikke fram i det hele tatt. Men det ER ihvertfall ei jente da, det fikk vi bekreftet😄 Optimist som jeg var, trodde/håpet jeg hun hadde snudd seg fra tverrleie, men den gang ei. Hun ligger godt til rette, og viser ingen mine til å snu seg foreløpig. Hadde egentlig tenkt til å gi opp ultralydene etter denne, men vi drar tilbake i uke 35 for å se hvordan hun ligger da. Har virkelig ikke lyst på ks, så håper hun tar til fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :)

Haha, vi gir opp! Hun holdt nærmest hendene for ansiktet, og gløttet ikke fram i det hele tatt. Men det ER ihvertfall ei jente da, det fikk vi bekreftet Optimist som jeg var, trodde/håpet jeg hun hadde snudd seg fra tverrleie, men den gang ei. Hun ligger godt til rette, og viser ingen mine til å snu seg foreløpig. Hadde egentlig tenkt til å gi opp ultralydene etter denne, men vi drar tilbake i uke 35 for å se hvordan hun ligger da. Har virkelig ikke lyst på ks, så håper hun tar til fornuft!

 

Hihihi, jeg må le litt. Min var jo lik, umulig å ta bilde av fordi hun sugde på tåa si hele tiden uansett hva vi gjorde. Hun gjemmer seg hver gang vi er på kontroll med doppler og prøver å rømme fra ultralyd hver gang. På ctg-målingen i helga sparket hun rett på måleren om og om igjen så den ikke fikk målt skikkelig. Det er noen stabeist vi har i magen :P 

Min har visst ligget i sete på de siste kontrollene, jeg håper virkelig hun legger seg riktig vei etterhvert så jeg kan føde vaginalt. Har overhodet ikke lyst på ks og her på sykehuset vet jeg de har dårlig rykte på vaginal fødsel når det er seteleie så da vil jeg ikke ta sjansen. Hadde det vært på ett sykehus med godt rykte hadde jeg nok kjørt på med vaginal fødsel tross seteleie, men tørr ikke det her. Sitter faktisk å leser om fødsel nå, liker å begynne forberedelsen tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :)

Haha, vi gir opp! Hun holdt nærmest hendene for ansiktet, og gløttet ikke fram i det hele tatt. Men det ER ihvertfall ei jente da, det fikk vi bekreftet Optimist som jeg var, trodde/håpet jeg hun hadde snudd seg fra tverrleie, men den gang ei. Hun ligger godt til rette, og viser ingen mine til å snu seg foreløpig. Hadde egentlig tenkt til å gi opp ultralydene etter denne, men vi drar tilbake i uke 35 for å se hvordan hun ligger da. Har virkelig ikke lyst på ks, så håper hun tar til fornuft!

Hihihi, jeg må le litt. Min var jo lik, umulig å ta bilde av fordi hun sugde på tåa si hele tiden uansett hva vi gjorde. Hun gjemmer seg hver gang vi er på kontroll med doppler og prøver å rømme fra ultralyd hver gang. På ctg-målingen i helga sparket hun rett på måleren om og om igjen så den ikke fikk målt skikkelig. Det er noen stabeist vi har i magen :P

Min har visst ligget i sete på de siste kontrollene, jeg håper virkelig hun legger seg riktig vei etterhvert så jeg kan føde vaginalt. Har overhodet ikke lyst på ks og her på sykehuset vet jeg de har dårlig rykte på vaginal fødsel når det er seteleie så da vil jeg ikke ta sjansen. Hadde det vært på ett sykehus med godt rykte hadde jeg nok kjørt på med vaginal fødsel tross seteleie, men tørr ikke det her. Sitter faktisk å leser om fødsel nå, liker å begynne forberedelsen tidlig :P

Hihi, vi får håpe de gjør unna trassalderen mens de er der inne😂

 

Skjønner veldig godt at du ikke tar sjansen på setefødsel på et sykehus med litt frynsete rykte på akkurat det. Viktig at man føler seg trygg! Har lest en del de siste dagene jeg også, hadde ikke helt tenkt på muligheten for at hun kunme gjøre noe annet enn å følge boka til punkt og prikke😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :)

Haha, vi gir opp! Hun holdt nærmest hendene for ansiktet, og gløttet ikke fram i det hele tatt. Men det ER ihvertfall ei jente da, det fikk vi bekreftet Optimist som jeg var, trodde/håpet jeg hun hadde snudd seg fra tverrleie, men den gang ei. Hun ligger godt til rette, og viser ingen mine til å snu seg foreløpig. Hadde egentlig tenkt til å gi opp ultralydene etter denne, men vi drar tilbake i uke 35 for å se hvordan hun ligger da. Har virkelig ikke lyst på ks, så håper hun tar til fornuft!
Hihihi, jeg må le litt. Min var jo lik, umulig å ta bilde av fordi hun sugde på tåa si hele tiden uansett hva vi gjorde. Hun gjemmer seg hver gang vi er på kontroll med doppler og prøver å rømme fra ultralyd hver gang. På ctg-målingen i helga sparket hun rett på måleren om og om igjen så den ikke fikk målt skikkelig. Det er noen stabeist vi har i magen :P

Min har visst ligget i sete på de siste kontrollene, jeg håper virkelig hun legger seg riktig vei etterhvert så jeg kan føde vaginalt. Har overhodet ikke lyst på ks og her på sykehuset vet jeg de har dårlig rykte på vaginal fødsel når det er seteleie så da vil jeg ikke ta sjansen. Hadde det vært på ett sykehus med godt rykte hadde jeg nok kjørt på med vaginal fødsel tross seteleie, men tørr ikke det her. Sitter faktisk å leser om fødsel nå, liker å begynne forberedelsen tidlig :P

Hihi, vi får håpe de gjør unna trassalderen mens de er der inne

 

Skjønner veldig godt at du ikke tar sjansen på setefødsel på et sykehus med litt frynsete rykte på akkurat det. Viktig at man føler seg trygg! Har lest en del de siste dagene jeg også, hadde ikke helt tenkt på muligheten for at hun kunme gjøre noe annet enn å følge boka til punkt og prikke

 

Ja, det hadde vært fint^^ Filmet henne utenpå magen mens hun holdt på på det verste og fikk mld fra svigermor " Hun der blir en solid håndfull :p" hehe. Hun har nok arvet sin mor, så jeg forbereder meg på en utfordrende tid ;) 

Vet jo ikke hva sykehuset vil si om jeg motsetter meg vaginal setefødsel, men det får jeg ta som det kommer. Jeg har lest mye gjennom hele svangerskapet så er forberedt på det meste, men synes det er greit å friske opp skikkelig nå som det faktisk nærmer seg. Man føler jo også litt annerledes nå mot slutten enn man gjorde i starten så nå har jeg ett litt annet syn på både smertelindring og ks enn jeg hadde da jeg først ble gravid. Enn så lenge så gleder jeg meg bare, men kommer nok til å kjenne litt på redsel når det virkelig nærmer seg tenker jeg. Prøver å være godt forberedt innen den tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3D ultralyd idag, og fikk vite at fosteret har utvidet nyrebekken 😐 ble selvfølgelig kjempe redd når ho sa det, og skulle bli henvist til Rikshospitalet. Men ho sa det så ut som han hadde det fint. Virker ut som han er i fin form, helt gærn inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3D ultralyd idag, og fikk vite at fosteret har utvidet nyrebekken 😐 ble selvfølgelig kjempe redd når ho sa det, og skulle bli henvist til Rikshospitalet. Men ho sa det så ut som han hadde det fint. Virker ut som han er i fin form, helt gærn inni magen :)

Å, ikke morsomt å få sånne, uventede nyheter på ultralyd:-( Måtte lese litt kjapt, ser at en del har vokst fra seg dette ved fødselen... Fikk dere høre noe om sjansene for at det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Så godt det "bare" var falsk alarm, Mumua. Ekkelt når disse babyene plutselig oppfører seg annerledes.

 

Vi gjør et siste forsøk på ultralyd i morgen. Tviler på å vesla vil vise seg fram noe mer denne gangen, hehe, men håper i det minste at hun ligger med hodet ned sånn det kanskje føles som at hun gjør!

Ja, det var skummelt, men det er nok ikke siste gangen jeg får meg en støkk :P

 

Hvordan gikk det på ultralyd idag? jeg er spent på om dere fikk se noe eller om hun gjemte seg idag og :)

Haha, vi gir opp! Hun holdt nærmest hendene for ansiktet, og gløttet ikke fram i det hele tatt. Men det ER ihvertfall ei jente da, det fikk vi bekreftet Optimist som jeg var, trodde/håpet jeg hun hadde snudd seg fra tverrleie, men den gang ei. Hun ligger godt til rette, og viser ingen mine til å snu seg foreløpig. Hadde egentlig tenkt til å gi opp ultralydene etter denne, men vi drar tilbake i uke 35 for å se hvordan hun ligger da. Har virkelig ikke lyst på ks, så håper hun tar til fornuft!
Hihihi, jeg må le litt. Min var jo lik, umulig å ta bilde av fordi hun sugde på tåa si hele tiden uansett hva vi gjorde. Hun gjemmer seg hver gang vi er på kontroll med doppler og prøver å rømme fra ultralyd hver gang. På ctg-målingen i helga sparket hun rett på måleren om og om igjen så den ikke fikk målt skikkelig. Det er noen stabeist vi har i magen :P

Min har visst ligget i sete på de siste kontrollene, jeg håper virkelig hun legger seg riktig vei etterhvert så jeg kan føde vaginalt. Har overhodet ikke lyst på ks og her på sykehuset vet jeg de har dårlig rykte på vaginal fødsel når det er seteleie så da vil jeg ikke ta sjansen. Hadde det vært på ett sykehus med godt rykte hadde jeg nok kjørt på med vaginal fødsel tross seteleie, men tørr ikke det her. Sitter faktisk å leser om fødsel nå, liker å begynne forberedelsen tidlig :P

Hihi, vi får håpe de gjør unna trassalderen mens de er der inne

 

Skjønner veldig godt at du ikke tar sjansen på setefødsel på et sykehus med litt frynsete rykte på akkurat det. Viktig at man føler seg trygg! Har lest en del de siste dagene jeg også, hadde ikke helt tenkt på muligheten for at hun kunme gjøre noe annet enn å følge boka til punkt og prikke

Ja, det hadde vært fint^^ Filmet henne utenpå magen mens hun holdt på på det verste og fikk mld fra svigermor " Hun der blir en solid håndfull :p" hehe. Hun har nok arvet sin mor, så jeg forbereder meg på en utfordrende tid ;)

Vet jo ikke hva sykehuset vil si om jeg motsetter meg vaginal setefødsel, men det får jeg ta som det kommer. Jeg har lest mye gjennom hele svangerskapet så er forberedt på det meste, men synes det er greit å friske opp skikkelig nå som det faktisk nærmer seg. Man føler jo også litt annerledes nå mot slutten enn man gjorde i starten så nå har jeg ett litt annet syn på både smertelindring og ks enn jeg hadde da jeg først ble gravid. Enn så lenge så gleder jeg meg bare, men kommer nok til å kjenne litt på redsel når det virkelig nærmer seg tenker jeg. Prøver å være godt forberedt innen den tid :)

Hihi, sterk vilje kan jo være positivt også, vi får tenke sånn på det:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var på 3D ultralyd idag, og fikk vite at fosteret har utvidet nyrebekken 😐 ble selvfølgelig kjempe redd når ho sa det, og skulle bli henvist til Rikshospitalet. Men ho sa det så ut som han hadde det fint. Virker ut som han er i fin form, helt gærn inni magen :)

Å, ikke morsomt å få sånne, uventede nyheter på ultralyd:-( Måtte lese litt kjapt, ser at en del har vokst fra seg dette ved fødselen... Fikk dere høre noe om sjansene for at det skjer?
Nei ho sa ikke noe om det, får vente på time til Rikshospitalet, og høre hva de sier der. Mest sannsynlig så er det nok ikke noe farlig! Men greit å få en ekstra oppfølging

 

Også sa ho at det skjer fra tid til annen

Endret av Mw23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...