Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Wæææ, siste etappe for oss også! Jeg er 28+1 i dag, og dermed i gang med 3. trimester. Har vært hos jordmor i dag, og etter et par ganske slitsomme måneder står alt nå meget bedre til:-))) Blodtrykket mitt er igjen normalt etter å ha vært høyt, pulsen til vesla i magen er lavere og jeg føler meg rett og slett mindre stresset. SF-målet er på den røde streken, urinen helt fin og mindre vann i kroppen etter at jeg trodde jeg skulle eksplodere da det var så varmt. Litt bekkenløsning og dårlig søvn, men det går bra så lenge alt annet er fint:-)

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt en uke igjen her (26+6 i dag). Får være tålmodig og oppdatere når jeg har vært hos jordmor neste uke. Men veldig godt at det nærmer seg. :) Det går fortere enn jeg regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikket 28 uker i dag og er dermed å anse som 3. trimester. Jeg var også hos jordmor nylig og alt var bra, og har hatt et fint svangerskap til nå. Ingen plager å snakke om og ungen sparker i vei :) Nå har han faktisk også begynt å bevege seg litt mer tydelig, slik at jeg av og til kjenner at det blir litt ubehagelig, men nyter hvert øyeblikk.

Jeg er størrelsesmessig innenfor normalkurven hos jm, men føler meg stor nå, og lurer på hvor stor jeg egentlig kommer til å bli siden det tross alt er 3 måneder igjen og han skal vokse maaaasse de neste ukene... Håper jeg ikke sprekker :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at skinnet klarer å strekke seg så mye at det faktisk er plass!

 

Vi var på 3D-ultralyd i dag, og gledet oss til å titte på veslejenta. Ikke minst få bekreftet at det faktisk er ei jente der😄 Men nei da! Hun hadde plantet seg godt ned med beina kors, snudd ansiktet inn mot ryggen min og sov sin dypeste søvn. Ikke snakk om å få henne til å røre seg😂 Endte med at vi måtte få ny time neste uke😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler her som syns at kynnerene har blitt mer intense? Nå er det jo bare 12 uker igjen til fødsel så kan kanskje ha noe med det og gjøre

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplever dere kynnere? Jeg har bare lest om dem, men usikker på om jeg har kynnere.

 

Utrolig kjipt å ikke få sett frøkna Livmor! Typisk at hun akkurat da skulle sove ;) håper hun er våken neste gang, hvis ikke får du glede deg over at du kanskje får en liten en som sover godt når hun er ute også ;)

 

Vi har kun vært på tidlig og ordinær ultralyd. Så klart og tydelig at det var en liten gutt der ja som spriket med beina. Fikk også et fint profilbilde, så til tross for litt dårlig kvalitet har jeg begynt å se etter om han ligner meg eller samboer når jeg kikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg endelig kommet til 28 uker idag :) Magen har virkelig vokst de siste to ukene og frøkna er veldig, veldig aktiv. Hun har funnet ut hvor det er gøyest å sparke og det er så klart der det er mest ubehagelig for meg ;) Så nå er det slutt på rolig netter med flere timer sammenhengende søvn igjen. Halsbrann og tisseturer vekker meg stadig og mini er så klart veldig aktiv på natta så jeg får kjenne godt på det nå. Merker jeg grugleder meg litt de siste 3 mnd, er veldig spent på hvor ubehagelig det blir tilslutt. Begynner å kjenne nå at jeg føler meg tung så skjønner jo at det bare blir verre :) 

 

Vi har også vært på 3D-ul og for vår del så var mini så aktiv at det var veldig, veldig vanskelig å få tatt gode bilder. Fikk noen veldig fine i 2D da, men bare ett par stk (av 100!) som ble fine i 3D. Men skitt au, det viktigste er at alt er bra og det var veldig hyggelig å få se hvordan hun holdt på der inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, så lenge alt står bra til så får det bare være at vi må vente noen uker til på å se dem skikkelig:-)

 

Vi sliter sånn med å finne navn vi da! Har dere andre dette klart? Vi liker samme type navn, men ingen av de samme😜 Med førstemann var dette klart lenge i forveien, og selv om det fortsatt er 11 uker igjen så syns jeg det begynner å bli på tide, hihi!

 

Kynnere har jeg ikke så mye av (tror jeg😁), ihvertfall ikke særlig sterke. Hadde noen fra uke 17-20 ca, men lite siden det. Med første hadde jeg ingen. Hender jeg syns det strammer seg litt, men mest i nedre delen av magen. Kynnere gjør vel at hele magen blir hard eller?

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en del kynnere, men merker ikke noe annet enn at magen blir hard og at det kan være litt ubehagelig. Begynner å få vondt i hoftene og ryggen når jeg ligger og må bytte stilling ofte. Ellers er jeg i veldig god form. Tror jeg har lagt på meg litt for mye, men det får bare gå. :)

 

Navn har jeg tenk på lenge, men synes det er så vanskelig! Sitter igjen med 5-6 forskjellige navn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere som går opp en del i vekt, føler seg ganske alene om det på forum som dette:-P Har som mål å gå opp mindre enn med førstemann, og da endte jeg et sted mellom 25 og 30 kg opp. Veide meg ikke de siste tre ukene, hadde da lagt på meg nesten 1,5 kg i uka den siste tida. Var stappfull av vann, så "bare" 11 kg igjen etter 14 dager, men de måtte jobbes av. Men orker ikke tenke for mye på det, den utfordringen lar jeg ligge til oktober!

 

Vet dere om det er jente eller gutt, ikkedytt?

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å kjenne tyngden nå, både i hoftene når jeg sover for lenge på samme side, i korsryggen & i beina når jeg er ute å går.. Men jeg har ikke hatt noen plager til nå nesten i det hele tatt, så dette går fint :D Jeg tror også jeg har kynnere, men har jo aldri opplevd det før, så er ikke helt sikker.. :P Magen blir hard og en rar form, stikker mer ut på den ene siden enn den andre, og etter en stund går det over. Regner med at dette er kynnere? Vi har ikke funnet navn, men jeg har noen favoritter på lur hvertfall.. Vanskelig å velge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å kjenne tyngden nå, både i hoftene når jeg sover for lenge på samme side, i korsryggen & i beina når jeg er ute å går.. Men jeg har ikke hatt noen plager til nå nesten i det hele tatt, så dette går fint :D Jeg tror også jeg har kynnere, men har jo aldri opplevd det før, så er ikke helt sikker.. :P Magen blir hard og en rar form, stikker mer ut på den ene siden enn den andre, og etter en stund går det over. Regner med at dette er kynnere? Vi har ikke funnet navn, men jeg har noen favoritter på lur hvertfall.. Vanskelig å velge! :)

Hørtes ut som kynnere det ja, ihvertfall fra et ikke-ekspert ståsted😜 Deilig at formen har vært fin så langt, håper det fortsetter ganske greit for deg og alle oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte vel navn allerede rundt 12 uker, men så hadde vi egentlig ikke så mye å velge i heller siden vi må få det til å funke på 3 språk og hadde bare ett par alternativer :) Men vi har ikke brukt navnet hennes før nå, noen få vet hva vi har bestemt oss for, men man vet jo aldri. Navnet må passe når hun er kommet ut :) Var på kontroll på fredag og har nå gått opp nesten 8 kg så langt. Det er greit nok, men siden jeg var tung i utgangspunktet burde jeg ikke gå opp mye mer enn 12 kg totalt så jeg er litt spent på akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha en gutt. :)

 

Jeg veide 59 kg da jeg ble gravid og nå veier jeg 74. Har ikke rørt så mye på meg i løpet av graviditeten og har nok kost meg litt ekstra med mat. Men tror jeg skal ut og gå en del fremover nå så jeg ikke går opp så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig...

Vi skal ha gutt og har begynt å sette opp alternativer og eliminere hverandres forslag. Vi er på samme spor (norrøne/nordiske tradisjonsnavn), men jeg får av og til følelsen av at han helst ikke vil gi seg hvis han liker ett av mine forslag og jeg synes hans ikke er pene nok.... :-p blir nok ett hver tenker jeg, men bare ett etternavn, og det blir hans. Han har mer spesielt etternavn enn mitt, så valget der var lett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er vanskelig...

Vi skal ha gutt og har begynt å sette opp alternativer og eliminere hverandres forslag. Vi er på samme spor (norrøne/nordiske tradisjonsnavn), men jeg får av og til følelsen av at han helst ikke vil gi seg hvis han liker ett av mine forslag og jeg synes hans ikke er pene nok.... :-p blir nok ett hver tenker jeg, men bare ett etternavn, og det blir hans. Han har mer spesielt etternavn enn mitt, så valget der var lett. ;)

Hihi, kan nok være litt sta på navn disse mannfolka også ja:-D Blir kun mannens etternavn her også, da vi bor på hans slektsgård og det derfor er mest naturlig. Fornavnet får vi håpe kommer på plass etterhvert, kanskje frøkna kommer ut med navnet omtrent klistret i pannen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har søkt på engangsstønad? Og hvor lang tid gikk det før du fikk penger?:)

 

Anonymous poster hash: e26ca...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan begynne formen deres og bli? Jeg har hatt ei flott 2. Trimester men etter jeg startet i 3. Trimester begynner jeg å bli sliten, hovene bein og kvalmen begynner og starte litt igjen. Hvordan er det med dere?:-)

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt stiv og støl i ryggen, hoftene og beina, men ellers er jeg i fin form. Hadde heldigvis ikke lagt på meg for mye og alt ser fortsatt fint ut. Ny UL 21. august. Tenker jeg tar en runde og handler inn resten av det vi trenger i begynnelsen av september. Da kommer det sikkert litt mer klær som er brukbare til høst og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker vi og gjøre også å handle i sept håper virkelig det har kommet noe høst/vinter klær 😊

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker vi og gjøre også å handle i sept håper virkelig det har kommet noe høst/vinter klær 😊

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fortsatt ganske fint her også, men begynner å få en ganske plagsom bekkenløsning. Vanskelig å finne god liggestilling om natta, og skal ikke mange minuttene husarbeid til før jeg blir helt spedalsk. En del vann har også samlet seg, men den kjølige sommeren gjør sitt til å holde dette under kontroll:-) 30 fullgåtte uker om 20 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye det samme her og. Føler meg mer stiv og støl om mulig en liten bekkenløsning på venstre side, men ingenting som plager meg i hverdagen hvis jeg bare tar livet med ro. Men det er fryktelig vanskelig å ikke "bare" skulle gjøre det og det...

 

Hva tenker dere er lurest til høstbarn når det kommer til klær? Er det ull som gjelder også da eller bør man ha en ullblanding? Jeg tenker også å vente til ut på høsten å handle klær, men er usikker på om ren ull blir for varmt? Bor på vestlandet så er ikke vanlig med alt for kalde vintre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe 4-5 bodyer, et par pysjer og strømpebukser i ull, en fleecedress og et par sett med ullbukser, jakker, sokker, lue og votter. Ellers kjøper jeg alt i bomull. Tenker det er greit å ha litt forskjellig. Ser for meg at vi kommer til å være en del inne. Skal vi ut får jeg bare fylle på med tepper osv. Eller så kjøper jeg mer om det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke noe særlig ull. Fikk oktoberbarn sist også, hadde ikke ullklær til han heller første vinteren. Var ute på tur stort sett hver dag, og han sov ute så sant det ikke var for mange minusgrader, og hadde ingen problemer med at han ble kald. Har lammeskinnspose i vogna og noe strikket tøy, kjøper ikke mer før jeg eventuelt ser at det trengs. Neste vinter regner jeg med at det går mye i ull.

 

Ellers føler jeg at jeg har vært skikkelig treig med innkjøpene denne gangen😜 Har vogn, bilstol og en del klær, ellers mangler jeg resten. Er fortsatt ti uker til termin, men mener å huske jeg klar for lengst på denne tida sist😄 Prøver å forberede meg på at jeg har to uker ekstra å forberede meg på også, storebror måtte slepes ut to uker på overtid, og jeg regner med at lillesøster er lik😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...