Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Jeg fant 12 bukser i skapet som jeg skal kaste og gi bort. Imponert av meg selv 😆😂😂 

Jeg hater overgangen til lavkarbo. Alt går seint og jeg er svak. Litt for tjukk. Merker jo at jeg har fått mindre mage allerede da. 

Plutselig hev jeg meg på en kortvarig faste igår. Skulle være fra middag til middag. Spiste bare middag lørdag og søndag også. Men hoppet over middagen idag så da faster jeg vel til imorgen. Er i veldig variabel form så tviler på at jeg klarer lengre. Har sovet 3 ganger idag.. 

Jeg skulle gjerne klart en sånn 7-10 dager, men kanskje jeg klarer det med litt øvelse.. Klarte jo 4 1/2 døgn for 1 1/2 år siden 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 bukser!?! Håper jeg også kan kaste noen snart og få.på.meg noen. 

Skal reise i oktober og har som mål å ha gått 7-10 kg innen den turen og forhåpentligvis 20 til jul.... nå er det sommeren 2019 og bryllup som gjelder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, junimamma81 skrev:

12 bukser!?! Håper jeg også kan kaste noen snart og få.på.meg noen. 

Skal reise i oktober og har som mål å ha gått 7-10 kg innen den turen og forhåpentligvis 20 til jul.... nå er det sommeren 2019 og bryllup som gjelder 😊

Ja når du har over 100 bukser finner du vel alltids noen du ikke bruker 😂😂  Har ikke ryddet i hele skapet heller.. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 36, ja faktisk 38 timer i faste. Har kjent litt på kvalmen, og jeg er sliten og har litt vondt i hodet. Er ikke sulten. Mannen støtter meg og hører på meg så jeg kan prate med ham 😍 

Jeg tar det time for time fremover. Har lyst å klare 7-10 dager, men har en del på tapeten på torsdag, så usikker på om det er rette uka 😌😕 

Jukser litt og. Drakk 1 1/2 glass pepsi max igår og har drukket 1 idag. Hadde aldri klart det uten. Dessuten er det da bedre enn 2 liter +/- som jeg pleier å drikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faster enda. Litt mer enn 4 1/2 døgn til nå. Dette er den lengste fasteperioden jeg noen gang har hatt. Kommer til å fortsette så lenge jeg klarer, jaja max 14 dager da.. Men usikkerpå om jeg klarer så lenge 🙈🙄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du kun i fasteperioden?

Her har jeg vært syk i ei uke. Jobbet en dag uka her før jeg ble dårlig igjen.... så da blir maten så som så. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker kun vann, og litt pepsi max ja. 

God bedring!! 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 

Her går alt fint! 9 1/2 døgn til nå. Prøver å klare 14 dager. 

Har fått ryddet litt mer i klesskapet mitt også. Flere klær ut, og har nesten 1 hylle ledig. Har innført shoppestopp for meg selv siden der er så masse annet jeg vil bruke pengene på fremover. Dessuten om jeg går ned så kan jeg bruke klær jeg (nesten) ikke har brukt før 😉  Klippet mange lapper av når jeg rydda for å si det slik.. 

Ellers går dagene opp og ned. Har noen høygirdager innimellom, men mest dager går på å ta det rolig. 

Merker på kroppen at den minker. Men vil ha mer, fortere.. 🙈🙄😆 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, moota m storebror&lillebror skrev:

Hvordan går det med dere? 

Her går alt fint! 9 1/2 døgn til nå. Prøver å klare 14 dager. 

Har fått ryddet litt mer i klesskapet mitt også. Flere klær ut, og har nesten 1 hylle ledig. Har innført shoppestopp for meg selv siden der er så masse annet jeg vil bruke pengene på fremover. Dessuten om jeg går ned så kan jeg bruke klær jeg (nesten) ikke har brukt før 😉  Klippet mange lapper av når jeg rydda for å si det slik.. 

Ellers går dagene opp og ned. Har noen høygirdager innimellom, men mest dager går på å ta det rolig. 

Merker på kroppen at den minker. Men vil ha mer, fortere.. 🙈🙄😆 

 

9 dager??? Det er godt gjort Moota 😊 kjenner det godt hvis jeg hopper over noen måltider Her, men fylles det opp av feks Pepsi Max  i stedet så går det greit til neste måltid.

Jeg går ned i stilling på jobb nå og det innebærer mindre lønn. Og da må jeg slutte å handle annet enn mat(altså snacks, sjokolade) . Skal begynne på kostplan over helgen, håper det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så skal min far ha 60 årsdag 8.desember og målet er å nå matchvekt til da. Klarer jeg det denne gang tro? Uten å faktisk veie meg? 😂😂😂😂😂🙈🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy når en kompis faktisk kan se at jeg har gått ned i vekt siden sist han så meg for 2 uker siden 😃 

Hadde også ei venninne på besøk igår som jeg så sist et par uker før ferien. Hun var sjokka over hvor masse jeg har gått ned 😉😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager og 14 timer faste over. Akkurat spist grønnsakssuppe. Glad det er over nå da 😂😂😂 

Har tydelig gått ned i vekt, men langt ifra i mål enda.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, junimamma81 skrev:

Jeg skjønner ikke at du klarer det Moota! 14 dager kun på væske? 

 

Ja + salt og magnesium. Ble lite væske de siste dagene da. Var kvalm, men skulle selvsagt ikke gi meg 😂 

Nei det er litt surrealistisk for meg også.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi litt av en faste økt der Moota. 

Her går det som vanlig, vekta er ned 2 kg etter sommerferien, men nå blir det slanke pause. Hvis du kan kalle det slanking når ingenting egentlig har skjedd 😆 

I går ettermiddag sto jeg nemlig med en positiv test i hånda. Ikke helt planlagt. Og i allefall ikke så tung som jeg er nå. +20kg fra startvekt når jeg ble gravid med guttungen.  Men det blir vel koselig.  Tør ikke helt å glede meg før jeg kommer over de 12 første ukene.  Så nå handler det om å spise sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ♥ Løvemamma ♥ skrev:

Oi litt av en faste økt der Moota. 

Her går det som vanlig, vekta er ned 2 kg etter sommerferien, men nå blir det slanke pause. Hvis du kan kalle det slanking når ingenting egentlig har skjedd 😆 

I går ettermiddag sto jeg nemlig med en positiv test i hånda. Ikke helt planlagt. Og i allefall ikke så tung som jeg er nå. +20kg fra startvekt når jeg ble gravid med guttungen.  Men det blir vel koselig.  Tør ikke helt å glede meg før jeg kommer over de 12 første ukene.  Så nå handler det om å spise sunt. 

Gratulerer så masse!! 😊😊  Spennende. 

Ja spiser du sunt så trenger du ikke legge på deg for masse heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den fasten!! Minker stadig i str. Håper jeg klarer å holde meg til lavkarbo og forsåvidt lavt på kaloriinntak slik at vektnedgangen fortsetter 😉 

Det vil vise seg om et par uker. Om det holder eller om jeg står stille/går opp igjen. Siden jeg ikke veier meg så er det vanskelig å se bare på noen dager. Spiser i alle fall masse salat 😊 

Vanligvis når jeg skal ut på noe prøver jeg bukser og ender opp med å bytte bukse fordi buksa er for stram. Ja idag bytta jeg bukse fordi en av de buksene var for løs. Jeg liker at de sitter tett (ikke stramt, men inntil) for da føler jeg at de holder inn litt også 🙄  Håper jeg klarer det denne gangen!! Er så lei av å gå opp og ned de samme kiloene.. 😬 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti hel@$€#!!!! Elsk på min mann idag som har vært på jobb i 12 dager, og som antar at jeg har gått ned ca 10!!! kg siden fastestart 26.august!! Det er ikke 3 uker siden engang 😉🤩 

Hvada motivasjon liksom 😁😁😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy når vektnedgang vises.  

Takk, jeg regner med jeg vil kose meg med spiren etterhvert. Det er kos når baby kan kjennes. Og guttungen har mast og ønsket seg søsken lenge. Så det blir veldig bra å fortelle han det senere.  Nå er det kun jeg og mannen som vet.  +dere.  Er ikke så lett å holde for meg selv.  

 Dag en unnagjort. Ikke noe sukker eller brus i dag. Og sunne gode måltider.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt 1 uke siden fasten ble brutt. Energien er på bånn! Jeg kommer ikke oppå igjen 😥  Visste at faste ikke er det lureste med ME og fibromyalgi, men dette tar knekken på meg. Tur med hunden, lage mat, ha besøk så er jeg ødelagt! Ikke alt dette, men hver og en ting tapper meg. Håper det kommer seg litt mer etterhvert. 

 

Ellers holder jeg meg til periodisk faste. Prøver å ha spisevindu på 5 timer i ukedagene, og kan strekke det til 6 i helgene, men i alle fall denne helga så ble det rundt 4-5 timer. Det funker. Vet ikke med vekta enda da siden jeg ikke veier meg, men tenker jeg må følge med på klærne som jeg pleier. 

Hadde besøk igår, har ikke sett henne på 3-4 uker. Hun sa også at jeg har gått ned i vekt. Jeg ser bare den alt for store magen i speilet, men merker det jo på klærne da som sagt. 

Når jeg orker må jeg gå gjennom klesskapet igjen. Ga bort alle de klærne jeg hadde rotet ut igår. En lettelse å bli kvitt det! 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grusom opplevelse igår. 

Hadde vondt i hodet hele dagen. Travel og mer enn bånn gass både torsdag og fredag etter nesten 4 uker med ro pga. fasten. På kvelden igår rett før barna skulle i seng fikk jeg synsforstyrrelse. Klarte ikke å fokusere og treffe tastene. Måtte legge bort telefonen. Kort tid etter kikker jeg til venstre og kjenner et smell i siden. Bang så fikk jeg ekstrem migrene i venstre side. Det var helt forferdelig. Øynene verket helt intenst. Måtte bare lukke dem. Noen få minutter gikk og så ble alt vondt. Lyset utpå øynene var vondt. Måtte ha lua ned over øynene og holde utpå slik at det ble svart. Gikk rundt slik og famlet. Fikk mannen til å finne medisinene og gikk og la meg. Klarte ikke en gang å gå på do uten å holde for øynene over lua eller å se på telefonen. 

Er heldigvis bedre idag, men må roe ned tempoet alvorlig! 

Ellers går vektnedgangen supert! Kiloene renner av. Klærne sitter bedre og jeg føler kroppen min er i endring. Har en del løs hud både her og der. Mannen sier jeg er snart i mål. Jeg ser bare den tjukke magen enda 🙄😕 

Men tenker at målet er innen rekkevidde og håper jeg når det før jul ❤ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Moota, Men husk å ta vare på seg selv også.😘

 

Gikk på vekta her i forrige uke, hadde ikke gått opp😄

Anonymkode: f57d2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Flink du er Moota, Men husk å ta vare på seg selv også.😘

 

Gikk på vekta her i forrige uke, hadde ikke gått opp😄

Anonymkode: f57d2...f81

Skulle ikke være anonym 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! 😘  Det skal jeg! Håper jeg får slappet litt av idag og skal ligge i vadder mandag, tirsdag og onsdag tenker jeg 😁😊😌 

Ble altfor travelt igår også selv om jeg lå lenge før jeg sto opp.  

Litt skuffa av at mannen ikke tar mer initiativ til å bidra 😕  Spesielt etter anfallet mitt på fredag. Han mener jeg må bare spørre dersom jeg vil ha hjelp... Men hvor står det at det å gjøre noe hjemme, det å bidra til at familien går rundt, ta del i ting som må gjøres kun er mitt ansvar og at jeg må be om hjelp fra min mann? Skuffa her ja. Men for sliten til å orke å si noe igår. Han spurte om jeg var sliten da 3-4 ganger... 🙄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...