Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Usj da :/ Skulle tro det holdt med sukker og mel, og det ikke skal gå på melke produkter også :/

Jeg trener ikke stort, går bare turer, noe jeg MÅ gjøre, ellers stivner kroppen til, og smertene øker.. Lei av å høre "men du som går 12 km 5 dager i uka, du klarer FINT å jobbe også da".. Det er noe forskjell på det å kunne gå 6x2 km, bruke tiden man trenger for å klare det, få hvile resten av dagen, og pausene man trenger når man går. Samtidig, så trenger kroppen min de 6 km på morgenen, så den får myke seg opp, mye smerter på morgenen, er mer sliten når jeg står opp, enn når jeg legger meg.. Og de siste 6 km MÅ jeg gå, siden jeg leverer ungene i bhg på morgenen :P Blir greit å komme seg til lege snart.. Håper jo å komme meg ut i arb. livet igjen fortløpende. Men når de 12 km er nok for en dag nå, så tror jeg ikke det ville fungert i lengre løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk turer når vi hadde hund, men det var kun i de aller beste periodene det ikke tok knekken på meg da. Jeg dusjer hver morgen for å våkne og for å myke opp muskler og ledd i kroppen.

Å gå er noe helt annet enn å jobbe. Kjøre bil også. Man bruker ikke masse ressurser på å verken gå eller kjøre. Og jeg sliter mer med å gå mens jeg snakker enn å gå helt alene uten å måtte tenke på noe annet enn å flytte bena.

 

Jeg har vært hjemme nå nesten konstant siden 2011. Har på nåværende tidspunkt ingen utsikter for å komme meg ut i arbeid med det første. Verken legen eller nav vil ha meg på arbeidsutprøving.

 

Så det handler for meg utelukkende om hva jeg putter i 'hålet' som vi sier her. Jeg kan ikke spise en is og så sykle det av eller løpe en tur før jeg tar et ekstra stykke med lørdagspizza. Men derfor passer lavkarbo meg utmerket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1uke og 2 dager til innveiing for min del. Jeg er spent og må si jeg håpr på 2-3kg ned og dermed ligge på 100 blank. Kostholdet er for det meste bra men samtidig er jeg ikke superstrickt da jobben krever god energi. Jeg vet musklene har vokst på disse to ukene og går rundt litt småstøl i skuldre og bein. Morsomt å sjekke Lilly og se hvor lenge jeg er i fatburnmode om dagene og vi snakker 8-9timer hver dag.

 

I tillegg jobber jeg med å få sove nok, har sovet litt lite over flere uker etter ferien og har heldigvis de to siste dagene fått tikket inn nok søvn. Må bare innse at jeg må være i seng rundt 21-21.30.

 

Nuh får jeg logge av og se om jeg finner senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å følge deg og se hvor masse du har gått ned!! :Nikke:

 

Jeg har også vært flink til å legge meg tidlig denne uka, etter at mannen dro. Jeg legger meg gjerne 21.30 - 22.00, mens når mannen er her kan klokka fort bli 12 og mer før vi er i seng. Så går det jo litt tid før vi legger oss til å sove også da ofte :eeeh:

 

Lurer litt på om jeg skal shoppe litt i morgen. Fikk ikke nok med alle de 1000 jeg brukte på klær i ferien kanskje :D  Meeen jeg har sett noen sååå fine klær på Cubus faktisk :hjerter:  :D

 

Har vært skikkelig opp og ned i vekta etter ferien pga. dette med magen, og så fikk jeg mensen så tenker det kanskje roter litt. Må i alle fall på vekta i morgen og se hvordan jeg ligger an og om jeg er på rett vei igjen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ikke kjempeflink til å skrive her hver gang jeg har veid meg ser jeg, men men. Var på vekta i dag og den sa 82,3 kilo.

Så det er 11,4 kilo på lavkarbo :D   Kan ikke klage! Føler meg motivert til å kjøre på nå, så må bare jobbe og kave for alt det er verd så lenge det varer :ler:   Gleder meg litt ekstra til jeg kommer under 80 kilo, igjen. Men jeg ser på kroppen min at det har skjedd noe. Føler meg til tider så ubeskrivelig sykt feit, men ser jo at det kommer seg, så er glad for hvert gram jeg går ned.

 

Tror magen spiller på lag igjen også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke rare shoppingen idag.. Fant 2 vanlige tynne gensre og 1 topp bare 😕 Kjolen jeg hadde sett på nett og prøvde var fin, men jeg valgte heller toppen i samme stil. Det finnes kanskje grenser for hvor mange kjoler jeg trenger. Jaja så vet jeg den er der 😉 Skal spare toppen til jeg er under 80 kilo tenkte jeg. Håper det er motivasjon til helga i selskap og videre fremover 😄

Blir vel noen lange uker da 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss.. lenge siden jeg har skrevet noe her ser jeg!😮 etter bursdagsfeiringen til sønnen min den 15 august gikk jeg på en kjempesmell når det gjelder kostholdet. Jeg kan jo ikke kaste godsaker!😣 så forrige fredag hadde jeg gått opp 100g. Ikke all verden, men et stort slag for meg da det var første gang vekta gikk feil vei. Heldigvis er jeg på rett kjør nå👍 snikveier meg hver dag, men skriver aldri ned vekta da, det er kun fredagsvekten som noteres😛

spent på morgendagen da jeg har spist fornuftig mat og jeg går med lillemor til og fra bhg. Ikke lange turen, men en helsikkes motbakke omtrent hele veien!

 

Sitter også å vurderer om jeg skal prøve meg på 30 days treningsoplegget, men er foreløbig for lat😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vekt hjemme? Jeg har ikke det og får derfor ikke til å veie meg på morgenen. Vurderer derfor å kjøpe en.... men blir ikke enig med meg selv. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøpt på jernia👍 er avhengig av den jeg, går på mange ganger for dag😂 er bare tull å gjøre det, men er litt morro og😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men den er så sinnsykt ustabil, kan vise forskjell på 1-2kg om jeg går på den flere ganger etter hverandre. Har så lyst til å 'miste' den i søpla. Vil tro vekta på treningssenteret er mye bedre junimamma og en ekstra grunn til å dra dit.

 

Hadde det ikke vært for at mannen i huset også bruker den litt hadde jeg kvitta meg med min. Jeg kunne tenkt meg en tanita vekt men den koster jo noen tusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78.7. 400 gram opp. Blæh :(

Har trena/gått tur 3 ganger denne uka da, men spist for mye. ( og usunt flere dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vekt hjemme? Jeg har ikke det og får derfor ikke til å veie meg på morgenen. Vurderer derfor å kjøpe en.... men blir ikke enig med meg selv. ...

Jupps, kjøpte min på apotek1, bruker den en gang i uka, prøver å holde meg til mandager, men av og til blir det en annen dag i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!😮

 

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

 

Hva skjedde??? 1.7 kg?? Holy shit! Tror kanskje jeg bør spise litt mer enn hva jeg har gjort😣 men jeg føler ikke at jeg har sultet meg heller.. er jo vanlig at jeg er sulten på kveldene når jeg ikke spiser potetgull og sjokolade hver kveld.. er en smule redd for at når så mye forsvinner på en uke kommer det så lett på igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss!

 

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

 

Hva skjedde??? 1.7 kg?? Holy shit! Tror kanskje jeg bør spise litt mer enn hva jeg har gjort men jeg føler ikke at jeg har sultet meg heller.. er jo vanlig at jeg er sulten på kveldene når jeg ikke spiser potetgull og sjokolade hver kveld.. er en smule redd for at når så mye forsvinner på en uke kommer det så lett på igjen...

Du ligger bare 200 gram over "maks grensen", så det vil nok gå fint :) Man bør ikke gå ned mer enn 1,5 kg. Mange sier 1 kg, men snakker man med noen som er gode på det, så kan man gå ned inntil 1,5 kg noen uker av og til, bare ikke hver uke, om du går ned like mye de neste to ukene, så spis litt på kvelden, bare gå for grønsaker og/eller nøtter f.eks :)

Men av og til er det ikke krise å gå ned såpass mye på en uke, bare det ikke blir den nye standarden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en billig vekt (2 eller 300 på Clas Ohlson). Den viser det samme om jeg bare går på en gang og legger den på samme plass hver gang. Men tuller jeg, så kan jeg få ulike svar.

 

Nå blir det bursdagsfeiring i lange baner her i huset. Skal prøve meg på en lavkarbo kake også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jøss!

 

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

 

Hva skjedde??? 1.7 kg?? Holy shit! Tror kanskje jeg bør spise litt mer enn hva jeg har gjort men jeg føler ikke at jeg har sultet meg heller.. er jo vanlig at jeg er sulten på kveldene når jeg ikke spiser potetgull og sjokolade hver kveld.. er en smule redd for at når så mye forsvinner på en uke kommer det så lett på igjen...

Du ligger bare 200 gram over "maks grensen", så det vil nok gå fint :) Man bør ikke gå ned mer enn 1,5 kg. Mange sier 1 kg, men snakker man med noen som er gode på det, så kan man gå ned inntil 1,5 kg noen uker av og til, bare ikke hver uke, om du går ned like mye de neste to ukene, så spis litt på kvelden, bare gå for grønsaker og/eller nøtter f.eks :)

Men av og til er det ikke krise å gå ned såpass mye på en uke, bare det ikke blir den nye standarden ;)

Bra, da skal jeg bli superfornøyd med ukas resultat😆😆 så satser jeg på at jeg får se 7 tallet neste fredag! Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite som jeg gjør nå😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jøss!

 

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

 

Hva skjedde??? 1.7 kg?? Holy shit! Tror kanskje jeg bør spise litt mer enn hva jeg har gjort men jeg føler ikke at jeg har sultet meg heller.. er jo vanlig at jeg er sulten på kveldene når jeg ikke spiser potetgull og sjokolade hver kveld.. er en smule redd for at når så mye forsvinner på en uke kommer det så lett på igjen...

Du ligger bare 200 gram over "maks grensen", så det vil nok gå fint :) Man bør ikke gå ned mer enn 1,5 kg. Mange sier 1 kg, men snakker man med noen som er gode på det, så kan man gå ned inntil 1,5 kg noen uker av og til, bare ikke hver uke, om du går ned like mye de neste to ukene, så spis litt på kvelden, bare gå for grønsaker og/eller nøtter f.eks :)

Men av og til er det ikke krise å gå ned såpass mye på en uke, bare det ikke blir den nye standarden ;)

Bra, da skal jeg bli superfornøyd med ukas resultat så satser jeg på at jeg får se 7 tallet neste fredag! Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite som jeg gjør nå

 

Det er bra :) må ikke fortvile over å gå ned for mye ;) Regulerer du det litt utover, så du ligger mellom 0,5 og 1 kg mest, og av og til la det gå opp mot 1,5 eller litt mer, så er det fortsatt størst sjanser for å holde vekten nede likevel :)

Minste jeg har veid de siste 15 årene er nok 85 kg, meste er 125 kg.. Nå gleder jeg meg til å være under 100 kg neste uke, men gleder meg MAKS til å komme ned til 85 kg, og se det gå ned derifra.. Men prøver å holde fokuset "her og nå" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jøss!

 

 

Utgangspunkt 2013: 100 kg.

1 juni: 89 kg.

7 august: 83,6 kg.

14 august: 82.5 kg.

21 august: 82.6 kg.

28 august: 80.9 kg.

 

Hva skjedde??? 1.7 kg?? Holy shit! Tror kanskje jeg bør spise litt mer enn hva jeg har gjort men jeg føler ikke at jeg har sultet meg heller.. er jo vanlig at jeg er sulten på kveldene når jeg ikke spiser potetgull og sjokolade hver kveld.. er en smule redd for at når så mye forsvinner på en uke kommer det så lett på igjen...

Du ligger bare 200 gram over "maks grensen", så det vil nok gå fint :) Man bør ikke gå ned mer enn 1,5 kg. Mange sier 1 kg, men snakker man med noen som er gode på det, så kan man gå ned inntil 1,5 kg noen uker av og til, bare ikke hver uke, om du går ned like mye de neste to ukene, så spis litt på kvelden, bare gå for grønsaker og/eller nøtter f.eks :)

Men av og til er det ikke krise å gå ned såpass mye på en uke, bare det ikke blir den nye standarden ;)

Bra, da skal jeg bli superfornøyd med ukas resultat så satser jeg på at jeg får se 7 tallet neste fredag! Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite som jeg gjør nå

Det er bra :) må ikke fortvile over å gå ned for mye ;) Regulerer du det litt utover, så du ligger mellom 0,5 og 1 kg mest, og av og til la det gå opp mot 1,5 eller litt mer, så er det fortsatt størst sjanser for å holde vekten nede likevel :)

Minste jeg har veid de siste 15 årene er nok 85 kg, meste er 125 kg.. Nå gleder jeg meg til å være under 100 kg neste uke, men gleder meg MAKS til å komme ned til 85 kg, og se det gå ned derifra.. Men prøver å holde fokuset "her og nå" ;)

Ja, det beste er å fokusere på dagen i dag, ikke på et mål man "kanskje" når. Jeg har et høyt ønske om å se 6 tallet først, men hovwdmålet er 75, alt under det er en bonus👍 har og et ønske om å gå ned mer vekt enn mamma, men da må jeg ned på ca 71.5 kg. Mamma tok av 28.2 kg(156 høy og ca 88 kg på det meste)

 

Jeg må inrømme hun er en stor inspirasjon med dette da hun har flere kroniske sykdommer som hindrer mye bevegelse. Med andre ord, hun har gått ned nesten 30 kg kun på å regulere kosthold!

 

Klarer hun, klarer jeg!😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg sliter sånn med å komme igang igjen etter ferien jeg...

 

Har ikke gått ned noe siden vi kom hjem fra ferie 7.august, da veide jeg vel 83,5 kg.

Sliter med varmen og alt som skjer nå i forbindelse med skolestart, formen er elendig og da er det så lett å ty til sukker og høykarbo for å få et kick. Målet mitt er jo å kutte ned på sukker og spise "grovt og grønt", altså litt grovkarbo...

 

Vel vel, nå er barna godt i gang med sine skoleår, så jeg må bare finne en rutine på mine dager, både med spising og bevegelse.

 

Hadde vært digg å få til minus 10 innen jul, også de siste 5-10 kg frem mot sommeren. Jeg bør ikke veie mer enn et sted mellom 65 og 70 kg.

 

Gøy å lese at flere av dere andre lykkes så godt om dagen da, det er motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmålet mitt er 75 kg nå, så får jeg se etter det, om jeg vil/bør lenger ned, men nå er veien; 105 til 75 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmålet mitt er 75 kg nå, så får jeg se etter det, om jeg vil/bør lenger ned, men nå er veien; 105 til 75 kg ;)

Da har vi samme mål, jeg tror mellom 70-75 er en fin trivselsvekt for meg. Men det hadde vært kult å se 65 også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hovedmålet mitt er 75 kg nå, så får jeg se etter det, om jeg vil/bør lenger ned, men nå er veien; 105 til 75 kg ;)

Da har vi samme mål, jeg tror mellom 70-75 er en fin trivselsvekt for meg. Men det hadde vært kult å se 65 også da. :)

 

Har benbygningen til moren min jeg, alt stikker litt mer ut enn "normalen", så er redd jeg vil se veldig spiss og kantete ut om jeg går ned for mye også, så går etter en vekt jeg tror vil være godt mål nå, så ser jeg det an når jeg har nådd den ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet 70 kilo som mål. Var 73,7 desember 2012, og håper å klare litt mer. Under 10 kilo til jeg er mindre enn jeg var den gangen (sikkert bare den ene dagen jeg var så lett :forvirret:  )

 

Vi har hatt barneselskap i dag, ingen utskeielser så langt :D

Holdt meg til lavkarbolasagnen min jeg :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader heller.. helger er å blir min fiende! I går var vi invitert i bursdagsfeiring, men "heldivis" hadde lillemor feber slik at jeg og hun ble hjemme. Kalorier spart👍 til gjengjeld hadde jeg og mannen bryllopsdag i går, så vi slo på stortromma å kjøpte oss reker. Ble i tillegg ostepop på meg etterpå😣 2 kg opp på vekta i dag😣😣 vet de går raskt av, men utrolug sirt alikavel! Vil gå ned mest mulig til neste lørdag da vi er invitert i bryllup!😧😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på vekta idag, men skal imorgen. Det blir sikkert heller ingen glede 😕

Vi skal ha selskap idag for minstemann og selv om jeg holder meg borte fra alt som er høykarbo så har jeg laget (for 1.gang) ikke mindre enn 2 lavkarbo kaker 😉 Både jeg og min far lever lavkarbo så da håper jeg en del av det går + at jeg kanskje kan sende meg ham noe. Først må vi se om de er spisende da 😄

 

Jeg skal ikke si at ostekaka er lavkarbo, og så skal jeg se hva folk sier hehe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...