Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

14 timer siden, valnøtta skrev:

Jaha, da er jeg nådd bunnpunktet og klar til å prøve meg på å gå ned i vekt igjen. Etter en jul hvor jeg har følt meg som en tung andpusten flodhest uten noe brukelig å ha på meg, har jeg fått nok.Tallene er nå så begredelige at jeg gremmes :ph34r: Veier i dag 106 kilo, er i fedmeklasse 1, bare 3 kilo fra fedmeklasse 2 :kvalm:  Men det er egentlig ikke det verste, det verste er at den fysiske formen min er så elendig som det er mulig å bli. Jeg blir andpusten bare av å tenke på å gjøre noe. Dette må det bli slutt på, og det starter nå.

Jeg heier på deg 👍🏼Dette skal du klare.

Har selv vært flink frem til jul, men skeiet fullstendig ut fra lillejulaften. Har vel gått opp et par kilo på et par dager 🙈 

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg heier på deg 👍🏼Dette skal du klare.

Har selv vært flink frem til jul, men skeiet fullstendig ut fra lillejulaften. Har vel gått opp et par kilo på et par dager 🙈 

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Tusen takk :) Jepp, dette skal jeg klare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles like kvalm og rar. Forskjellen fra før jul er at jeg spiser godteri likevel fordi om jeg er mett og kvalm. Det står jo fremme.. Forstå det den som kan 🙈 

Vekta er nok ca. på samme plass. Orker ikke så masse som andre år når det kommer til stykket så det blir liksom ikke godteri i tillegg til alt annet dritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i gang.............tror jeg :ph34r: Er fornøyd med første uke i hvert fall, selv om jeg vet jo at det er mest vann

26/12 - 17 : 106
31/12 - 17 : 103,2 ( - 2,8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, valnøtta skrev:

Nå er jeg i gang.............tror jeg :ph34r: Er fornøyd med første uke i hvert fall, selv om jeg vet jo at det er mest vann

26/12 - 17 : 106
31/12 - 17 : 103,2 ( - 2,8)

 

Wow! Bra jobbet 👍🏼 Vann eller ei spiller ingen rolle 😁

Jeg har gått opp nesten en kilo denne julen, men gikk ned såpass mange før jul at det bryr meg ikke. I morgen er det på'n igjen. Er nå på 84, og har 69 som mål innen vi reiser sydover første uken i juli.

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Bra jobbet 👍🏼 Vann eller ei spiller ingen rolle 😁

Jeg har gått opp nesten en kilo denne julen, men gikk ned såpass mange før jul at det bryr meg ikke. I morgen er det på'n igjen. Er nå på 84, og har 69 som mål innen vi reiser sydover første uken i juli.

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Tusen takk :D Jeg er ganske fornøyd med starten, men så er det å holde det da som er vanskelig :eeeh:

Å gå opp under 1 kg er jo veldig bra, det har jo tross alt vært jul. Du er kjempeflink og er på veldig god vei til å nå målet ditt :) Hvor mye har du gått ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, valnøtta skrev:

Tusen takk :D Jeg er ganske fornøyd med starten, men så er det å holde det da som er vanskelig :eeeh:

Å gå opp under 1 kg er jo veldig bra, det har jo tross alt vært jul. Du er kjempeflink og er på veldig god vei til å nå målet ditt :) Hvor mye har du gått ned?

Jeg startet med lavkarbo rundt begynnelsen av november, og gikk ned 8.5 kg frem til uken før jul. Veide 92.2 da jeg startet. I julen hadde jeg bestemt meg for å spise hva jeg ville, så visste jeg ville gå litt opp igjen. Nå gleder jeg meg til å komme tilbake til lavkarbo, fordi jeg føler meg oppblåst og slapp nå 🙈

Godt vi har hverandre, det er tungt å forandre livsstil 😊

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg startet med lavkarbo rundt begynnelsen av november, og gikk ned 8.5 kg frem til uken før jul. Veide 92.2 da jeg startet. I julen hadde jeg bestemt meg for å spise hva jeg ville, så visste jeg ville gå litt opp igjen. Nå gleder jeg meg til å komme tilbake til lavkarbo, fordi jeg føler meg oppblåst og slapp nå 🙈

Godt vi har hverandre, det er tungt å forandre livsstil 😊

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Ja, det er vanskelig :( Men det som jeg synes er vanskeligst, er at så mange har en mening om det jeg gjør, og det er akkurat som om jeg fornærmer de med å spise lavkarbo av en eller annen grunn. I utganspunktet spiser jeg lavkarbo pga kronisk migrene, at den var veldig effektiv på vektnedgang var bare en veldig positiv bivirkning :D Jeg merker og veldig godt på kroppen min at den har det best med lavkarbo, jeg merker det godt visst jeg har detti helt av lasset og spist mye sukker, jeg blir tung i pusten og oppblåst :(  Så det er jo ikke verdt egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting nytt å dele, har vært kvalm hele julen. Var kvalm 2 uker før jul. Orket knapt mat. Tror jeg har spist mer for hver dag etter 1.juledag. Sikkert toppet seg idag for nå er jeg såå kvalm at jeg knapt våger å puste. Akkurat lagt meg. Er ikke trøtt. Bare kvalm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124,5 kg sto vekta på imorges😭

Så nå blir det strammet inn på mat, og pga sukkeravgiften blir det kjøpt mindre godt, snacks og brus 🤣

Anonymkode: f57d2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

124,5 kg sto vekta på imorges😭

Så nå blir det strammet inn på mat, og pga sukkeravgiften blir det kjøpt mindre godt, snacks og brus 🤣

Anonymkode: f57d2...f81

Skulle ikke være anonym da😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 15.04, valnøtta skrev:

Ja, det er vanskelig :( Men det som jeg synes er vanskeligst, er at så mange har en mening om det jeg gjør, og det er akkurat som om jeg fornærmer de med å spise lavkarbo av en eller annen grunn. I utganspunktet spiser jeg lavkarbo pga kronisk migrene, at den var veldig effektiv på vektnedgang var bare en veldig positiv bivirkning :D Jeg merker og veldig godt på kroppen min at den har det best med lavkarbo, jeg merker det godt visst jeg har detti helt av lasset og spist mye sukker, jeg blir tung i pusten og oppblåst :(  Så det er jo ikke verdt egentlig

Oi! Reagerer virkelig folk negativt? Det har jeg ikke opplevd enda. Blant mine venner er det flere som har levd på lavkarbo i mange år, og det er stor aksept uansett hva man ønsker å putte (eller ikke putte i kroppen).

Lea

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, moota m storebror&lillebror skrev:

Jeg har ingenting nytt å dele, har vært kvalm hele julen. Var kvalm 2 uker før jul. Orket knapt mat. Tror jeg har spist mer for hver dag etter 1.juledag. Sikkert toppet seg idag for nå er jeg såå kvalm at jeg knapt våger å puste. Akkurat lagt meg. Er ikke trøtt. Bare kvalm. 

 

Hvorfor er du så mye kvalm? Er det pga en sykdom? 

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

124,5 kg sto vekta på imorges😭

Så nå blir det strammet inn på mat, og pga sukkeravgiften blir det kjøpt mindre godt, snacks og brus 🤣

Anonymkode: f57d2...f81

Lykke til 👍🏼 Dette klarer du 😊

Jeg startet på nytt igjen i dag etter mye utskeielser i julen. Tallet viser 84.7, og pilen skal peke riktig vei igjen. 

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så mye kvalm? Er det pga en sykdom? 

Lea 

Anonymkode: f3078...799

Jeg har ME og fibromyalgi så det kan være derfor. Lever egentlig på lavkarbo, men siden kvalmen kom har jeg droppet det. 

Usikker på akkurat hvorfor jeg har vært kvalm i 3 uker nå 😕 

 

Våknet i natt og kastet opp så idag er jeg nede for telling og kryper rundt i onepiecen min 😁😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er noe bedre. Kastet ikke opp mer enn akkurat den natten, så jeg kan ikke si om det var omgangssyke eller bare at kvalmen toppet seg. Selv går jeg for siste alternativ. 

Kjøpte meg fitbit charge 2 igår. Håper det skal motivere meg til å gå mer. Den skal visstnok være strengere på skrittene enn Samsung health appen jeg har på telefonen. Har hatt en aktivitetsklokke fra ebay et par måneder, men den telte skritt mens jeg strikket så den var bare helt håpløs.. 😁😁 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 12.09, Anonym bruker skrev:

Oi! Reagerer virkelig folk negativt? Det har jeg ikke opplevd enda. Blant mine venner er det flere som har levd på lavkarbo i mange år, og det er stor aksept uansett hva man ønsker å putte (eller ikke putte i kroppen).

Lea

Anonymkode: f3078...799

Noen gjør det desverre.Jeg kjenner ingen som spiser lavkarbo, så da er det bare meg som "stikker" meg ut. Men jeg bryr meg ikke så veldig mye, men jeg synes det er litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 15.52, moota m storebror&lillebror skrev:

Jeg har ME og fibromyalgi så det kan være derfor. Lever egentlig på lavkarbo, men siden kvalmen kom har jeg droppet det. 

Usikker på akkurat hvorfor jeg har vært kvalm i 3 uker nå 😕 

 

Våknet i natt og kastet opp så idag er jeg nede for telling og kryper rundt i onepiecen min 😁😁 

 

Uff, det er fælt å være så mye kvalm :( Håper du snart føler deg bedre. Jeg er mye kvalm pga migrene, og synes det er så vanskelig å passe maten da, savner da de lette løsningene som ikke lavkarbo ikke gir så mye rom for :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag. Med tanke på at jeg har hatt migrene nesten hele uka, og da sliter litt med å spise som jeg bør, så er jeg fornøyd :)

26.12 - 17 : 106
31.12 - 17 : 103, 2 ( - 2,8 )
07.01 - 18 : 101, 9 ( -1,3 )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, valnøtta skrev:

Da var det veiedag. Med tanke på at jeg har hatt migrene nesten hele uka, og da sliter litt med å spise som jeg bør, så er jeg fornøyd :)

26.12 - 17 : 106
31.12 - 17 : 103, 2 ( - 2,8 )
07.01 - 18 : 101, 9 ( -1,3 )

 

 

Det er jo knallbra! 😊😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned. Litt mindre kvalm idag, men ikke særlig matlyst. Har glemt, muligens fortrengt???, å veie meg ihelga så vi skyver det fremover. Nå når jeg er så feit og helt i starten av det jeg håper er resultater så bryr jeg meg veldig lite om vekta uanset 🙈😁 

Var på fjell/knaus tur da på lørdag så fikk brukt kroppen litt om ikke annet 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, moota m storebror&lillebror skrev:

Det går opp og ned. Litt mindre kvalm idag, men ikke særlig matlyst. Har glemt, muligens fortrengt???, å veie meg ihelga så vi skyver det fremover. Nå når jeg er så feit og helt i starten av det jeg håper er resultater så bryr jeg meg veldig lite om vekta uanset 🙈😁 

Var på fjell/knaus tur da på lørdag så fikk brukt kroppen litt om ikke annet 😉 

 

Uff, hjelper det ikke med kvalmestillende heller? Det er fælt å være så mye kvalm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekiloene er borte så nå er det bare å fokusere videre på å komme meg ned mot 90 igjen.  95kg sto vekta på i kveld. 

Valnøtta kjempefine resultater. Kjemp på videre. 

Moota håper kvalmen blir borte. Kvalme er virkelig kipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ordentlig i gang igjen etter jul, og i dag viste vekten 83.3 kg. Da er jeg -8.9 kg siden november. Fornøyd med tanke på de sinnsyke mengdene med kaker og sjokolade jeg konsumerte i julen 😂😂😂

Bra jobbet Valnøtta og Løvemamma! Lykke til Junimamma og fortsatt god bedring med kvalmen Moota.

Lea

Anonymkode: f3078...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg blir ikke bedre 🙁  Men takk for gode tanker 😊😊 

Gikk på en skikkelig smell igår. Er så sliten og kjenner at migrenen slår ut så må bare ta medisiner når jeg kommer hjem. 

Spiser sikkert akkurat nok til å ikke gå ned i vekt så det er ikke en positiv effekt en gang av kvalmen 🙈😝😧 

Skal prøve å huske å veie meg ihega.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...