Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Så gøy, Ønsker*Drømmer*Håper! Jeg merker også på bhen at den er for stor, men tenker å vente litt med å kjøpe nye. Er på innerste hakket, og det blir ikke valker av bhen lenger. Dessuten er cup'en også for stor nå! :danse:

Og jeg har nådd første delmål! Vekta viste 79,8 kg i går! Neste delmål er 75 kg.

I dag ble jeg ferdig med 30 Days shred, har tatt inn 15 cm rundt midjen og gått ned 5,2 kg. Nå står 6 weeks six pack for tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke det at bh'en var litt stor, jeg kunne stikke hele hånda nedi uten problem😂 jeg brukte de gamle bh'ene når jeg var 100 kg, så det sier seg egentlig selv at jeg måtte kjøpe nye😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier fortsatt mye av maten, men må bli flinkere til å veie middag, som er min store synder. ..

 

Ble litt skuffet her om dagen, fortalte min mor at vi hadde gått en mil, og at vi selvsagt ikke hadde høyt tempo hele veien pga 2 åringen. Men 1 mil er 1 mil... og da sier mor; jaja er ikke så mye nytte uten tempo hele veien. Hun snakket også varmt om ei på jobben hennes som hadde tatt operasjon og var såå fin nå. Operasjon er SISTE utvei for meg. Alt skal prøves først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

19.07 : 95,7 kilo

26.07 : 96,1 kilo

09.08 : 96,6 kilo

16.08 : 95,3 kilo

 

Endelig ser det ut til at det går riktig vei :Nikke::D :biggrin: Dette er jammen meg ikke lett altså

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier fortsatt mye av maten, men må bli flinkere til å veie middag, som er min store synder. ..

 

Ble litt skuffet her om dagen, fortalte min mor at vi hadde gått en mil, og at vi selvsagt ikke hadde høyt tempo hele veien pga 2 åringen. Men 1 mil er 1 mil... og da sier mor; jaja er ikke så mye nytte uten tempo hele veien. Hun snakket også varmt om ei på jobben hennes som hadde tatt operasjon og var såå fin nå. Operasjon er SISTE utvei for meg. Alt skal prøves først.

Det er sikkert bedre med høyt tempo, men all bevegelse er jo bedre enn ingen bevegelse :) Synes du var god jeg :)

Og det er ikke bare solskinnshistorier å ta slankeoperasjon. Jeg har en tidligere kollega som gjorde det, nå veier hun mer enn noen gang før. Så det er ikke alltid at det er løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier fortsatt mye av maten, men må bli flinkere til å veie middag, som er min store synder. ..

 

Ble litt skuffet her om dagen, fortalte min mor at vi hadde gått en mil, og at vi selvsagt ikke hadde høyt tempo hele veien pga 2 åringen. Men 1 mil er 1 mil... og da sier mor; jaja er ikke så mye nytte uten tempo hele veien. Hun snakket også varmt om ei på jobben hennes som hadde tatt operasjon og var såå fin nå. Operasjon er SISTE utvei for meg. Alt skal prøves først.

All bevegelse er GOD bevegelse, du vinner fortsatt over de som sitter rolig når de kunne ha trent ;)

Vær fornøyd med deg selv du! Jeg går 12-18 km 5 dager i uka, går rolig, siden det er til/fra bhg, men det betyr en del for vektnedgangen. Med matinntaket mitt nå, ville jeg ikke gått ned stort, tross lavt med kalorier, fordi jeg satt stille, så fort jeg holder meg aktiv, så går jeg mer ned :)

 

Det å utføre operasjonen er ingen dans på roser, kjenner 4 som har utført det, alle 4 med forskjellige problemer i etterkant:

nr 1: La på seg alt sammen igjen innen 4 år +10 kg

nr 2: Klarte ikke holde på mat lenger, endte opp med sonde, så hun spiser ikke mat lenger, alt går via sonden på magen, alt hun svelger blir avvist av magesekken

nr 3: Har en hel rekke med mat han aldri mer kan spise, for da blir han veldig dårlig og kaster opp.

nr 4: Raste alt for mye ned i vekt, hun er 171 cm, veide 156 kg før operasjonen, nå veier hun 54 kg, og går enda nedover, legene jobber desperat for å stoppe vektnedgangen å få henne opp i vekt igjen.. Hun er inn og ut av sykehuset pga det, dette har pågått i 1 år nå (1 år siden hun var normalvektig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syndet noe helt forferdelig i går kveld, hadde besøk av ei venninne, endte opp med en del godis... Men, det får jeg ikke gjort noe med nå, trøster meg med at jeg blir å gå 12-18 km pr dag nå, frem til fredagen, da blir det 6 km, siden samboeren har fått seg ekstra jobb for de 3 ukene han er hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)   Jeg har vært med på tråder her inne om slanking i flere år, og håper jeg får være med her også :D

 

Jeg har prøvd noka, lavkalori, ikke bry meg, lavkarbo, dukandietten og 5-2 dietten.

Startet på 100 kilo, gikk ned til 73,7. Ble syk og gikk opp til 95,4. Etter at jeg ble syk har jeg fått intoleranse for mel og/eller sukker. Så lavkarbo/ketolyse er tingen for meg. Startet 22.04.15 og gikk ned 10 kilo før vi dro på ferie i år. Var da 83,7. Når vi kom hjem var jeg 86,6 kilo, men håper og tror det har noe med det faktum å gjøre at jeg knapt har vært på do på nesten 3!!! uker! :wacko:  :vetikke:  :tristbla:

I år har jeg for første gang på ferie ikke fråtset i sukker og usunn mat, is og godteri, men holdt dietten/livsstilskostholdet mitt. Det er ikke bare bare på ferie 1 måned i Kroatia :sjenert:  Så både mannen og jeg er stolte av meg :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 juli, startvekt: 105 kg

10 august, forrige uke: 102,8 kg

17. aug.: 102.1

 

Vel fornøyd med det tallet, går ikke fort, men det går da hvertfall nedover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg føler meg skikkelig oppblåst, stinn og feit etter ferien. Må vente litt med å veie meg ellers er jeg redd jeg går rett i kjelleren her... Jeg har ikke vært noe flink ihvertfall. Synes det er så gøy med utenlandske kaker, potetgull, sjokolade osv, og klarer ikke holde meg unna.

 

Nå må jeg avsukres litt, gleder meg kjenner jeg, salat, rene produkter, frukt, jadda, nå er det høst og ny start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist så masse greier for å få gå på do nå at det er rart jeg ikke bare sitter på do hele dagen lang :eeeh:

Kommer nok heller ikke til å veie meg igjen før jeg har fått gått skikkelig på do. Har ligget en del høyere på karbohydratene også i ferien, og skal ned igjen til dit jeg var. Hverdagen starter i morgen, så det er bare til å holde ut og ikke falle for fristelsen å stadig finne noe i skapene å knase på.

Kjøpte godteri, chips, kjeks, sjokolade og diverse på grensen i Tyskland og i Danmark, men tanken er jo ikke at jeg skal spise det til hverdags :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle aldri ha skrevet det jeg skrev. Ble sittende på do store deler av dagen igår 😯

Fikk i alle fall vært på do, og kunne veie meg idag.

Før vi reiste på ferie, 14.juli var jeg 83,7. På fredag 14.august når vi hadde kommet hjem var jeg 86,6. Idag var jeg 83,1.

Så da er det bare til å fortsette kampen mot kiloene. Er enda litt oppblåst og rar i magen, men håper det går seg til i løpet av et par dager 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg god gang med ny jobb, PUH sier jeg bare. Om jeg ikke går ned i vekt nå så skjønner jeg ingenting. I dag har jeg gått over 2mil dvs litt over 31000 skritt. Akkurat nå er jeg veldig sliten i beina. Mandag og tirsdag gikk jeg 23000 og 24000 skritt. Men å så godt det er å legge seg og glede seg til å dra på jobb dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra løvemamma! Vil du si noe om hva du jobber med siden du går så mye? Er det f. eks innen helse/ sykehjem/sykehus?

 

Det høres helt utrolig ut å gå så langt på jobb hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal dag går jeg ca 1-1,5 mil. Jeg jobber i kommunen på en gård. Vi har 8forskjellige dyrearter men flest hester. Alle disse skal ut, få mat/vann, rengjøres for. Jeg stortrives og nyter å dra på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal dag går jeg ca 1-1,5 mil. Jeg jobber i kommunen på en gård. Vi har 8forskjellige dyrearter men flest hester. Alle disse skal ut, få mat/vann, rengjøres for. Jeg stortrives og nyter å dra på jobben.

Ååå, nå ble jeg skikkelig misunnelig. Høres ut som en fantastisk jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spysyka i natt så har jeg kanskje gått ned noe:p

 

Håper jeg kommer meg på vekta på søndag. Har ikke blitt trening denne uken, hverdagen har startet. Og med 3 stk spysyke så er det nok å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fantastisk løvemamma! Det høres ut som en drømmejobb for mange, selv om det selvsagt er hardt, realt arbeid.

 

Fredag er jo veiedag her i huset.

 

Startvekt 82.4

Forrige uke 79.3

Denne uka 78.7

 

Ryggen er nå så og si helt fin igjen, takket være 3 besøk hos kiropraktor og trening hjemme. Så da er det bare å fortsette med ryggøvelsene og begynner med "vanlig" trening igjen også. God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en veldig fin jobb og så absolutt veldig hardt arbeid, må passe på kroppen. Etterhvert tenker jeg å trene styrke i tillegg men nå har jeg mer enn nok med å jobbe.

 

God helg jenter, jeg har planer om å slappe av i helga og la skulder og nakkemusklene få hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på onsdag, etter at jeg hadde fått vært på do så jeg bør vel vente ca. 1 uke før jeg veier meg igjen.

Meen, det har stoppet helt opp igjen, så jeg venter til det har løsnet, igjen, om ikke annet. Har ligget litt høyere på karbohydratene enda, skal spise opp resten av skyr-yoghurtene som jeg ikke spiste på ferie også før jeg legger meg helt ned på lavt nivå med karbohydrater.

 

Dere er så flinke jenter!! Kjekt å se at dere får resultater :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 juli, startvekt: 105 kg

forrige uke: 102,1 kg

25 aug: 100,7 kg

 

Fornøyd med den uka som har gått nå :) Godt å se 100 tallet, neste uke skal det være et tosifret tall :P SKAL under 100 til neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :D  Det klarer du!!! :)

Takk :)

Er fast bestemt på å klare det, det er snakk om minst 800 gram, nå har jeg regulert maten rett denne uka, tilpasset kalorier i forhold til aktivitet for dagen, ikke bare gått ut fra hvor mye jeg liksom skal ligge på ut fra hvor mye jeg skal ned, slik jeg har gjort tidligere. Slitsomt har det vært, spesielt med filmkvelden med samboeren i går kveld, siden jeg hadde spist de kaloriene jeg skulle ha i meg for dagen :P Men jeg holdt hele filmen uten å røre sjokoladen :D hehe 

Har mer bevegelse om dagen når samboeren er hjemme nå også, han jobber de 3 ukene han er hjemme fra nå av også, så jeg går til/fra bhg på morgenen og til bhg på eftan :D Samtidig som jeg beveger meg ellers.. Så da går det rett vei :) Stor trener ikke, siden jeg sliter med smerter, men slik jeg holder på nå, går fint, så lenge helga er roligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det er avgjørende med en plan!  :D   Jeg hadde spist lunsj/middag hos min far i dag, så barna fikk bare noe lett og jeg skulle ikke ha. Når jeg kom hjem fikk jeg likevel så ubeskrivelig vondt i magen. Da pleier faktisk noen nøtter å hjelpe, men det ble alt for mange nøtter da :forvirret:   Jaja mageverken gikk over og nøttene er borte vekk så får heller ta det inn igjen :angry:

Håper det er uka som gir smertene, ellers er det virkelig fare for at jeg reagerer på melkeprodukter også :grine:   Holder det ikke med at jeg ikke kan spise sukker og mel liksom?

 

Jeg trener ikke, men starter opp igjen med fysio - bassengtrening på torsdag. Får i alle fall beveget meg litt da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...