Gå til innhold

Skravletråd 😉


Parasoll☀️

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til å huske de. (Husker sønnens tran, så da kommer jeg på at også jeg skal ha)

 

Jeg har kjøpt sånn pakke fra apotek1 som skal dekke det aller meste. Lifeline Gravid heter den. Fire kapsler om morgenen - inneholder også folsyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har to tette? Min gutt var 10 mnd 5. Juli. Jeg sluttet og amme når han var 7,5 mnd. Altså nesten 3 mnd siden. For ca 4-5 uker siden var melka helt borte, men nå som jeg er gravid igjen kommer det melk når jeg trykker på brystvortene...! Skal d fortsette sånn helt til fødsel nå eller? Har en del sånne "strømninger" i brystet som jeg hadde i begynnelsen av amming. ....! Merkelige greier.

Endret av Lovise83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har to tette? Min gutt var 10 mnd 5. Juli. Jeg sluttet og amme når han var 7,5 mnd. Altså nesten 3 mnd siden. For ca 4-5 uker siden var melka helt borte, men nå som jeg er gravid igjen kommer det melk når jeg trykker på brystvortene...! Skal d fortsette sånn helt til fødsel nå eller? Har en del sånne "strømninger" i brystet som jeg hadde i begynnelsen av amming. ....! Merkelige greier.

Hei. Jeg har 2 tette. Datteren min var 10 mnd da jeg ble gravid med min sønn.

Fikk slik utdrivningseffekt under hele svangerskapet.

Ammet datteren min til jeg jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du d ja! :-) kom melka raskere etter fødselen med nr 2 då? :-S

Melka kom innen 24 timer etter fødsel.

Har fått melk "tidlig" etter begge fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du der er en grei aldersforskjell? :-D

Datteren min var 19mnd da hun ble storesøster. For henne var det ikke noe problem. Var litt for liten to see the bigger picture.

Var lett i starten. Så når lille gutt begynte å bevege på seg ble det travelt.

Nå er han blitt 2 år og hun er 3,5 ++ er det blitt lettere igjen. Han prater mer og kan holde litt mer tritt med sin storesøster.

De begge sover godt om natta og ikke vanskelige å legge. Så energien har kommet tilbake. Men angrer ALDRI på at de er tette. Det har vært det beste. De leker så godt sammen.

Tanken er mer på at den lille tiltenkte kommer til å føle seg litt utenfor.... Men da har h*n storesøster som vil passe godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde du d ja! :-) kom melka raskere etter fødselen med nr 2 då? :-S

Melka kom innen 24 timer etter fødsel.

Har fått melk "tidlig" etter begge fødsler.

Okey. Kom ikke igang på meg før natt til 3. dagen. Men jeg ble satt i gang. De .ente d tok litt lenger tid da....! Håper bare den kommer raskere denne gang:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hadde du d ja! :-) kom melka raskere etter fødselen med nr 2 då? :-S

Melka kom innen 24 timer etter fødsel.

Har fått melk "tidlig" etter begge fødsler.

Okey. Kom ikke igang på meg før natt til 3. dagen. Men jeg ble satt i gang. De .ente d tok litt lenger tid da....! Håper bare den kommer raskere denne gang:-D

Kommer du fra Rogaland? :)

Randaberg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hadde du d ja! :-) kom melka raskere etter fødselen med nr 2 då? :-S

Melka kom innen 24 timer etter fødsel.

Har fått melk "tidlig" etter begge fødsler.

Okey. Kom ikke igang på meg før natt til 3. dagen. Men jeg ble satt i gang. De .ente d tok litt lenger tid da....! Håper bare den kommer raskere denne gang:-D
Kommer du fra Rogaland? :)

Randaberg her :)

Jeg bodde faktisk på randaberg for noen år tilbake! Veldig fin plass. :-)

Nå bor jeg på Moi. Er oppvokst her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også vitaminpakke fra apotek 1, men bruker nycoplus sin. Der er det to trankapsler og to vitamintabletter som inneholder folsyre og en del andre vitaminer man trenger.. Men jeg sliter så med kvalmen, så vurderer å kun gå over på folsyretablettene (som jeg kjøpte først) i noen dager for å se om det hjelper. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også vitaminpakke 😄👍

Hvilken gravid app bruker dere? Om dere bruker det da. Jeg bruker Ovia Pregnancy. Det er ganske bra. Men kunne tengt meg en på norsk også. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også vitaminpakke 😄👍

Hvilken gravid app bruker dere? Om dere bruker det da. Jeg bruker Ovia Pregnancy. Det er ganske bra. Men kunne tengt meg en på norsk også. Noen tips?

Jeg bruker den som heter Gravid App, og den som heter GravidGuiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he he eg ler! :D Skal ut med ei venninne. Har sagt at jeg tar kjørepils pga at jeg vil ikke ha hangover med barna i morgentidlig. Sant nok hvem vil det? Men nå ser jeg så gravid ut! Oppblåst med tut! Ha ha ha

Julemiddagen sitter i enda gitt! Ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal både i utrikningslag og i bryllup nå di to første helgene i august og har ikke peiling på hva jeg skal finne på å si for å ikke å røpe meg. Tror jeg bare jeg ikke sier så mye og prøver å avlede 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg på å bare ha et glasse med noe i handa hele kvelden. Skal verken si noe om at jeg ikke skal drikke eller utbrodere hvorfor... minst mulig misstanke 😉 får satse på at ingen spørr for mye. Jeg er svært dårlig på å holde ting hemmelig 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg allerede vært på vinkveld to kvelder. Ute. Da har jeg bestilt en karaffel med husets hvitvin, men sagt nei til mat. Etter at servitøren har gått, har jeg "angret meg", og gått til baren for å bestille mat. Har da bestilt maten, og gitt beskjed til servitør at vinen må byttes ut med halvblandet eplemost med vann. Smaker utrolig kjedelig, men ingen har reagert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg allerede vært på vinkveld to kvelder. Ute. Da har jeg bestilt en karaffel med husets hvitvin, men sagt nei til mat. Etter at servitøren har gått, har jeg "angret meg", og gått til baren for å bestille mat. Har da bestilt maten, og gitt beskjed til servitør at vinen må byttes ut med halvblandet eplemost med vann. Smaker utrolig kjedelig, men ingen har reagert..

Smart, skal huskes😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg allerede vært på vinkveld to kvelder. Ute. Da har jeg bestilt en karaffel med husets hvitvin, men sagt nei til mat. Etter at servitøren har gått, har jeg "angret meg", og gått til baren for å bestille mat. Har da bestilt maten, og gitt beskjed til servitør at vinen må byttes ut med halvblandet eplemost med vann. Smaker utrolig kjedelig, men ingen har reagert..

Så lenge de ikke ber om å få smake på vinen da ;-) har vært sjåfør siste uka for samboeren jeg, det har gått greit i sosiale lag så langt, siden de vet han har kjørt meg en del, så det er *min tur* til å kjøre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup på lørdag. Kjente ikke så mange der så sånn sett var det ikke så nøye. Men brudeparet ville absolutt holde matvalg hemmelig, så jeg prøvde meg på en unnskyldning at jeg ikke var så glad i lite stekt kjøtt. Vi hadde også en veldig god unnskyldning for ikke å drikke, vi skulle kjøre hjem samme kveld. Men da vi måtte dra tidligere fordi jeg begynte å bli dårlig ble vi avslørt av paret. De bare godt stekt kjøtt, ikke alkohol og sliten... hehe. Vi som følte vi klarte det bra! Skal egentlig i utdrikningslag på lørdag, men vet faktisk ikke om jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup på lørdag. Kjente ikke så mange der så sånn sett var det ikke så nøye. Men brudeparet ville absolutt holde matvalg hemmelig, så jeg prøvde meg på en unnskyldning at jeg ikke var så glad i lite stekt kjøtt. Vi hadde også en veldig god unnskyldning for ikke å drikke, vi skulle kjøre hjem samme kveld. Men da vi måtte dra tidligere fordi jeg begynte å bli dårlig ble vi avslørt av paret. De bare godt stekt kjøtt, ikke alkohol og sliten... hehe. Vi som følte vi klarte det bra! Skal egentlig i utdrikningslag på lørdag, men vet faktisk ikke om jeg orker.

Ikke lett det her, FruBoble! Jaja, bare koselig å fortelle at én er gravid da ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har jeg allerede vært på vinkveld to kvelder. Ute. Da har jeg bestilt en karaffel med husets hvitvin, men sagt nei til mat. Etter at servitøren har gått, har jeg "angret meg", og gått til baren for å bestille mat. Har da bestilt maten, og gitt beskjed til servitør at vinen må byttes ut med halvblandet eplemost med vann. Smaker utrolig kjedelig, men ingen har reagert..

Så lenge de ikke ber om å få smake på vinen da ;-) har vært sjåfør siste uka for samboeren jeg, det har gått greit i sosiale lag så langt, siden de vet han har kjørt meg en del, så det er *min tur* til å kjøre ;-)
Her er vi samme jentegjengen, og alle bestiller stort sett det samme hver gang. Blir ikke mye smaking av hverandres drikke da heldigvis..! Endret av Parasoll☀️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her har jeg allerede vært på vinkveld to kvelder. Ute. Da har jeg bestilt en karaffel med husets hvitvin, men sagt nei til mat. Etter at servitøren har gått, har jeg "angret meg", og gått til baren for å bestille mat. Har da bestilt maten, og gitt beskjed til servitør at vinen må byttes ut med halvblandet eplemost med vann. Smaker utrolig kjedelig, men ingen har reagert..

Så lenge de ikke ber om å få smake på vinen da ;-) har vært sjåfør siste uka for samboeren jeg, det har gått greit i sosiale lag så langt, siden de vet han har kjørt meg en del, så det er *min tur* til å kjøre ;-)
Her er vi samme jentegjengen, og alle bestiller stort sett det samme hver gang. Blir ikke mye smaking av hverandres drikke da heldigvis..!

Det gjør de ikke i min gjeng for å si det sånn ;-) men får satse på jeg klarer holde det hemmelig litt til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...