Gå til innhold

Skravletråd 😉


Parasoll☀️

Anbefalte innlegg

Ved første kontroll blir det vel tatt blodprøver og greit å ha med en urinprøve også. Tror det er litt info ift kosthold og diverse. Jeg gikk kun til jordmor, veldig fornøyd med det. Siden jeg jobber på sykehuset så kunne jeg bruke svangerskapspoliklinikken, var veldig greit for jordmor forhørte seg med gynekolog hver gang hun lurte på noe. Barnet lå også i sete lenge, så da fikk jeg lov til å bare "stikke innom" gynekolog for ultralyd.

 

Jeg tenker at jeg bestiller time ganske snart, slik at første kontroll blir i august en gang. Håper å få samme jordmor 😊 Heldig som jeg var så var denne jordmoren på vakt da jeg kom inn etter at vannet var gått, det var fantastisk at hun tok i mot babyen også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved første kontroll blir det vel tatt blodprøver og greit å ha med en urinprøve også. Tror det er litt info ift kosthold og diverse. Jeg gikk kun til jordmor, veldig fornøyd med det. Siden jeg jobber på sykehuset så kunne jeg bruke svangerskapspoliklinikken, var veldig greit for jordmor forhørte seg med gynekolog hver gang hun lurte på noe. Barnet lå også i sete lenge, så da fikk jeg lov til å bare "stikke innom" gynekolog for ultralyd.

Jeg tenker at jeg bestiller time ganske snart, slik at første kontroll blir i august en gang. Håper å få samme jordmor Heldig som jeg var så var denne jordmoren på vakt da jeg kom inn etter at vannet var gått, det var fantastisk at hun tok i mot babyen også ❤

Så stilig! :)

 

Jeg var så heldig at jeg fikk samme JM til begge fødslene. Så når jeg så henne til andre fødselen ble jeg så glad! He he vel litt mer hylende glad. Ååååååååå er det deeeeeg! Nå kan eg slaaaaaappe av. Lol så litt komisk ut.

 

Hadde verdens beste JM til samtale tidligere. Jeg kunne ha klemmet henne glugg i hel!

Får ny JM nå i og med jeg har flyttet kommune. Gleder meg veldig til å treffe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Jeg kommer til å kun gå til lege for oppfølging. Han er verdens beste, syntes jeg :) Fikk ul hver gang jeg var hos han med nr 1 grunnet blødninger. Kommer nok til å få det nå au tenker jeg. Trolig ikke like ofte som første gang, men alikevell :) Husker hvor godt det var å se lillemann inni magehuset <3

 

Hvordan er dagen deres i dag da jenter? Selv dro jeg fra jobb.. Hodepine og enormt trøtt :/ sove i dag tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag er veldig fin, sommerferie 😊

Jeg har som nevnt tidligere ingen symptomer, og nå plutselig så kom skrekken over meg her. Inn for å ta en ny test. Forsikre meg om at det fortsatt er gravid 2-3, noe det heldigvis var. Jeg bytter veldig på å være ganske trygg på at dette kommer til å gå bra, til å plutselig få angst over at det ikke vil gjøre det.. Slitsomt!

Da blir det ny test på fredag, forhåpentligvis ser jeg 3+ da 😉

Endret av Parasoll☀️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aprikos, selv om det er kjedelig å være veldig trøtt, så er det jo bare en fin bekreftelse på at kroppen jobber med noe helt fantastisk!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene jeg har vært på jobb har jeg blitt så voldsomt trøtt rundt Kl ett. Sliter med å konsentrere meg og holde øynene åpne. Det er kjempeslitsomt. Noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli gal her!! Er på ferie til mine foreldre og her er det masse gress og i år reagerer jeg veldig. Påttetett i nesa og øyan ser ikke ut. Vet dåkk om det er noe lett tilgjengelig allergimedisin gravide kan ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med å nynne på julesanger nå midt på sommeren? :P

 

Hahha, det gjorde jeg også forrige dagen. Typen lurte på om han hørte riktig 😂

 

🎅🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli gal her!! Er på ferie til mine foreldre og her er det masse gress og i år reagerer jeg veldig. Påttetett i nesa og øyan ser ikke ut. Vet dåkk om det er noe lett tilgjengelig allergimedisin gravide kan ta?

Titter innom fra Desember - gruppen.

Min jordmor sa at man trygt kan ta cetrizin, iallfall. Og at jeg måtte ikke spørre på apoteket, for de sier at man ikke skal ta noe... Så jeg tar cetirizin ved behov. På meg virker de så raskt at jeg ikke har behov for å ta forebyggende. Dette er tabletter som hjelper på symptomer i både øyne og nese. Er samme virkestoff som zyrtec, men en billigere medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du har gravid når du alltid har hjertet i halsen etter å ha tørket deg på do 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det man får sånn hormon strek på magen? Jeg er i syden nå og føler jeg skimter så vidt en strek nedover fra navlen, kan den komme så tidlig eller er det bare meg som ser syner?? Vet man kan få flekkete farge på huden når man er gravid så tenkte kanskje den kan komme tidlig siden jeg er i solen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til å huske de. (Husker sønnens tran, så da kommer jeg på at også jeg skal ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til å huske de. (Husker sønnens tran, så da kommer jeg på at også jeg skal ha)

Tar folsyre, tran, b vitamin, D vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til å huske de. (Husker sønnens tran, så da kommer jeg på at også jeg skal ha)

Tar folsyre, tran, b vitamin, D vitamin.

Du tar b- vit også ja. Hva er grunnen til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar folsyre og tran og spiser mye frukt og grønnsaker😃

Tenker multivitaminer ska inn som vane etterhvert åg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar multivitamin, folsyre, trankapsler med vitamin d og vitamnin b.

 

B-vitaminer hjelper på blant annet celledeling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan er det med dere andre og kosttilskudd? Her er det folsyre, d- vit og 2 trankapsler hver dag. Er imponerende flink til å huske de. (Husker sønnens tran, så da kommer jeg på at også jeg skal ha)

Tar folsyre, tran, b vitamin, D vitamin.

Du tar b- vit også ja. Hva er grunnen til det?

Etter 2 svangerskap så var jeg blitt så tynn i håret og negler som sprakk og fliset seg. Så bare for å fylle på litt.

Håret begynte å komme tilbake etter påske i år. Sistemann født mai 2013. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Må man knaske på så mye tilskudd? Har bare tatt folat/folsyre..

Hehe, trenger nok ikke å knaske så mye som jeg gjør, men jeg vil være på den sikre siden :) multivitamin og tran tar jeg til vanlig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det b- vit her også. Mistet mye av håret etter førstemann, kan jeg forebygge noe, så gjør jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...