Gå til innhold

Symptomer


Krilor

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy

Er så trøtt om dagen at jeg skal til legen i dag og spørre etter en liten sm... Er i den situasjonen at jeg fint kan jobbe - om jeg legger meg når jeg kommer hjem ifra jobb og ikke står opp igjen før neste dag. Og det funker ikke når jeg har hus, mann og toåring. Får se hva legen sier.. Mulig det bare er jernmangel, gudene vet.. Har brukt de siste dagene på å sove fra 10-16 :/ og da har jeg lagt meg igjen kl 20 (står opp kl 07 og får småen til dm)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er kvalmen her for fullt! Eller håper ikke den blir verre i hvertfall. Jeg må spise noe hver time for å unngå å bli kvalm. Har funnet ut at å spise før jeg legger meg og før jeg står opp av sengen hjelper veldig. Slitsomt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler kvalmen har kommet hit også. De siste par dagene har formen vært fin hele dagen, frem til klokken runder 19:00... Da forsvinner all matlyst. Eneste som hjelper er å ligge i sengen og drikke cola eller iste lemon.

 

6+0 i dag

Endret av sofi2016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm av og til, sliten, utflod!!!, mye stikkinger fremdeles. Har dere det? Er 7 uker i mårn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fyllesyk... Kvalm, menssmerter, vonde bryster med kløe. Ingen god kombinasjon 😵

Veldig trøtt og sliten, har ikke lyst til å gjøre så mye annet enn å spise,sove og se på tv 😛 bra jeg har ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt veldig lite symptomer her.

Litt murringer.. Bittelitt ømme bryster!

Ul i morgen :P

Men de siste dagene har jeg kjent bobling/kiling i magen så utrolig ofte. Mest på kveld. Nesten som leamus, men litt kraftige. Andre som har kjent lignende nå eller tidligere? Aldri opplevd det før.

Ingen bekymring rundt det altså, men bare litt morsomt og nysgjerrig ifht d ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som luftsmerter egentlig, og sitter veldig langt opp i magen.

Nesten opp mot mellomgulvet.. Kjenner d veldig godt 😊😜

Kanskje d kan være luftsmerter altså, bare på en litt annen måte en tidligere ;)

Å jeg VET det ikke er spark altså :P

Men bare spør 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykktarmen går i en bue rett under mellomgulvet. Og nå som fornøyelsen går saktere så kan det hende at det er i den forbindelse du kjenner bobling/ kiling. :D

Jeg hadde mye fantomspark etter nr 2 var født. Kjennes ut en baby sparker men det er bare tarmene som beveger på seg.

Ganske sprøtt egentlig. :)

Endret av Sjeva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld fikk jeg dotter i ørene. Hadde helt glemt ut av det symptomer. Tett nese og dotter i ørene resten av svangerskapet. Jippi..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld fikk jeg dotter i ørene. Hadde helt glemt ut av det symptomer. Tett nese og dotter i ørene resten av svangerskapet. Jippi..... :/

Haha - da har jeg et symptom til også 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Fikk svar på hcg prøve tatt på tirsdag da jeg var 6+2. Var på 16000 :)samtidig fikk jeg svar på jernprøvene. Hadde lite jern i meg, og måtte begynne på jerntilskudd. Blir kanskje mer våken nå? :)

Endret av Aprikos Syltetøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg reagerte litt på hcg på 2000 for å få opp 2-3 😅 Jeg målte hcg på dag 14, og tok også digital test. Hcg på 712 og test viste 2-3 uker:)

Hadde 355 på dag 12.

Jeg fikk positiv test når jeg var 2+6, strimmel test da. Så de er nok veldig sensitive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det en del doflyging om dagen, spesielt om natta. Kvalmen har satt inn for fult, kastet opp tre ganger i går, 6 i dag sålangt og ligger rett ut i fosterstilling i senga etter jeg ble sendt hjem fra jobb i dag.. Spørs om det blir SM på mandag om det fortsetter sånn.. Utover det har jeg stikkinger/murringer nederst i magen og litt ned mot skjeden, men det er vel bare livmoren som strekker seg tenker jeg. Er 5 +0 nå. Hvis terminkalkulatoren stemmer, men grunnet total endring i menstruasjon siste tre mnd (hadde heeeeeeeeelt regelmessig på 28 dager før det) så kan det hende jeg er lenger enn jeg tror? Vanskelig å si.. Hva spiser dere, når dere er kvalme? I dag har jeg fått i meg 1 knekkebrød kl 06, og tre jordbær, og det er det... Drukket litt farris blanda med litt eplejuice for å få i meg litt salt og noen sparsommelige kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen kommet. Kommer og går litt og er verst på kveldstid. I natt har jeg sovet ekstremt dårlig på grunn av kvalme, men ingen spying ennå heldigvis. Håper det fortsetter sånn, for har totalt angst for å kaste opp. Ellers er jeg ekstremt trøtt om dagen og henger ikke helt med på jobb. Siste arbeidsdag før ferie i morgen så det blir bra :)

Jeg prøver å spise variert og ofte, opplever at det hjelper litt på kvalmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få i meg noe som helst.. Noen slurker smoothie nå og da. Har veid meg sånn at jeg vet hvis jeg går ned mye i vekt... Har ikke ferie før uke 35, så har igjen 6 uker, og hvis det fortsetter med den spyinga, får jeg ikke akurat gjort mye fornuftig på jobb.. Stell i dag (jobber som sykepleier) var helt grusomt rett og slett ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsvingninge til tusener! Sover veldig dårlig pga uro i føttene (Jimmi legs) og veldi rare drømmer. Noe kvalm.. Men er blitt litt mindre av det 😊

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere her uten symptomer? Hittil så har det vært en dag med kvalme, ellers ingenting. Skal jo på kontroll om en måneds tid, regner med at de måler hcg da. Merkelige greier dette her.. Er ca 6+0 i dag..

Endret av Parasoll☀️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt mangel på symptomer nesten. Har bare ondt i puppene. Men i dag har jeg vært furten hele dagen, så kom jeg til kusina mi (som vet at jeg er gravid), og da brast jeg ut i gråt og var så lei meg fordi ingen liker meg og at jeg er så redd for at ingen skal bli glad for den nye. Haha , et lite hormon utbrudd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kun vært litt kveldskvalme de siste par-tre dagene. Ettersom vi har vært på ferie, har jeg ikke trengt å bruke kroppen til annet enn spising, soling og bading. Mulig kroppen reagerer anderledes nå som vi har kommer hjem igjen. Litt mer på to-do-listen her hjemme. Også er det tilbake på jobb neste mandag. Blir sikkert en ny type påkjenning det også 😁

 

Trodde jeg var 6+3, men legen sa i dag at jeg var et sted mellom 5 og 6 uker, så da er det litt vanskelig å forholde seg til andres symtomer ifht. hvilke uker osv 😁

 

Nå ligger jeg rett ut i sengen og leser gravidblad🙈 Kveldskvalmen er på besøk..

 

😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt opp og ned. I går fryktelig trøtt. I forrigår kvalm. I dag ingenting. Litt øm i livmoren... Thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å ta en postafen (rådført meg fastlegen) før jeg legger meg det hjelper mot kvalme og varer i 12 timer og slipper da unna den værste morgenkvalmen. I tillegg synes jeg sjokolademelk og youghurt er fantastisk mot kvalme:)

 

Men tungpustethet og svimmelhet får jeg ikke bort, og gresspollenallergien dreper meg, zyrtec og nesespray er must have for meg nå. Heldigvis er sommeren snart over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje postafen kunne hjulpet meg og.. Spydd 7 ganger i dag,og det er helt klart værst på morgener nå... Tungpustethet er vel grunnet økt blodvolum i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spise før jeg legger meg og før jeg står opp, drikke mye vann og kanskje spise en gang i timen fram til Kl ett ca. Da unngår jeg d3n verste kvalmen. Begynner å bli veldig lei av å spise og ikke minst loff... ellers tisser jeg mye, og må opp to ganger hver natt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jo jeg blir bedre av å spise jeg og, når det først får *festa seg* i magen... Men blir å kvalm når jeg spiser at det er en stor utfordring å få i seg mat... Men blanding av farris og eplejuicehjelper litt , og får i meg salt :) erstatte litt væske når man kaster opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...