Gå til innhold

Presentasjonstråd :)


Haugtussa36

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Første som skriver i denne månedsklubben. Er kjekt med en presentasjonstråd, kanskje?  

 

Jeg er 36 år, bor i Trøndelag, og dette blir (forhåpentligvis, tør nesten ikke tro det ennå) mitt andre barn. Storesøster er 9 år, og vi har prøvd (ved naturmetoden) å få barn siden hun ble født. Ble aldri gravid igjen, og vi har ikke stresset, tenkt at vi har det bra oss 3. Men det siste året tenkt mer og mer på IVF. Så startet i mai, uttak i juni, og nå sitter jeg altså her gravid, på første IVF-forsøk, veldig, veldig uvirkelig. 

 

Stor glede, og også litt "panikk", lenge siden jeg har vært i denne situasjonen, så har sikkert maaange spm. rundt utstyr osv. som har videreutviklet seg på 9 år :) 

 

Gleder meg til å følge dere andre som kommer inn hit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer så mye til ts :)

 

Jeg er 29 år, og gravid for første gang. Vi prøvde i to måneder før det var klaff og nå kysser vi fingra for at alt skal gå slik som dette er ment til å gå :)

 

Har ikke helt gått opp for meg enda, men googler og leser dagen lang. (litt soving innimellom, og så googler jeg mer).

 

Bor på Askøy og studerer ved Universitet i Bergen. Har sommerferie nå, og det er godt, slik at jeg får tid til å områ meg litt. 

Endret av Virre Vips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er 35 år ( blir 36 år i løpet av høsten) og har 2 barn fra før av, gutt og jente 5 år og 1 1/2 år💙💜. Forlova med pappan til gullungan og planlegger bryllup sommeren 2017 da det forhåpentligvis blir barnedåp og amming neste sommer😃

Vi har begge fast jobb, hvor pappan jobber annenhver uke borte.

Bor i Trøndelag.

 

Har vært syk mange år av min ungdom og er utrolig at jeg har barn. Men har fått 2 😃😃❤I juni fikk jeg beskjed om lav eggreserve og liten sjanse for å bli gravid med 3.mann. Skulle egentlig derfor starte ivf med egguthenting i juli/august, men utrolig nok ble jeg gravid. Tok tilfeldig en test før jeg skulle på sommerfest med jobben og fikk svak positiv 6dpo😃

Hadde en MA i uke 14 i 2012 og redselen for å miste igjen er stooor ( vet det er mange med meg) og tar hcg prøver og blir tidlig ul.

Hyggelig å snakkes på forum😃😃 Gleder meg til å mnd fremover og til å bli bedre kjent med dere.

Endret av Krilor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er snart 30 år og bor i vestfold. Giftet meg for snart ett år siden og har nå fått positiv test i pp5 :) Gravid for første gang jeg oså og er veldig spent på om dette kommer til å gå bra... Prøver å ikke juble for mye ennå siden jeg har ikm i dag og det er veeeeldig tidlig ennå. Har fått tydelig positive tester siden 9dpo og de blir sterkere for hver dag som går :) Hodet har bare plass til babytanker om dagen, vanskelig å fokusere på noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, og gratulerer.

Jeg er 32, gift og har en sønn på 1 1/2 år. Bor på Østlandet. Er sykepleier, og veldig fornøyd med jobben jeg har. Førstemann satt på første forsøket, mens denne gangen ble jeg gravid pp 4, mistet i sa, og er nå gravid igjen uten å ha fått mens i mellom. Er utrolig nok ganske rolig, og koser meg med å være gravid, selv om det foreløbig ikke er noen symptomer å skryte av.. Håpet at alle spirene holder seg godt fast! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

33 år fra Rogaland.

Forlovet og tilsaman har vi 2 barn. Jente 3,5 år og gutt 2 år.

Mistet jobben min pga nedbemanning. Og leter enda. Derav få det siste barnet nå og konsentrere seg om jobb når barnet skal begynne i Bhg.

Vi har snakket om dette barnet siden høsten 2013. Så nå prøver vi.

Men har det litt som parasoll. Mistet i juni og har blitt gravid uten å hatt mens. Så min termindato blir nok endret.

 

Er veldig spent på dette svangerskapet, for det blir mitt siste om jeg kommer i mål med en fødsel og barn i vel behold.

Har noen små tegn som jobbete livmor og treg mage.

 

Gleder meg veldig til å bli kjent med dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese om dere😀 Jeg er 28 år. Har ei jente på 6,5 år og en gutt på 5 år. Gravid med nr. 3 og har foreløpig termin 12. mars❤️ Jeg og min mann har vært sammen i 9 år og giftet oss i fjor💖 Vi bor i Hardanger.

 

Jeg lurte på, når har dere første legetime? Jeg skal ha tidlig ul rundt uke 11-12.

Endret av tingeling87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere! Jeg er 26 år fra Bergen. Er gravid med mitt andre barn. Har en jente på 2 år. Har samboer som er pappa til begge to 😉 Veldig spent svangerskap, fødsel og barseltid, og ikke minst hvordan jenten vår takler å bli storesøster. Hadde en kjip tid etter fødsel sist med ammeproblemer som endte i en liten deprisjon. Håper jeg slipper det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om dere Jeg er 28 år. Har ei jente på 6,5 år og en gutt på 5 år. Gravid med nr. 3 og har foreløpig termin 12. mars❤ Jeg og min mann har vært sammen i 9 år og giftet oss i fjor Vi bor i Hardanger.

Jeg lurte på, når har dere første legetime? Jeg skal ha tidlig ul rundt uke 11-12.

Jeg har ikke bestilt legetime ennå, men har lest at første kontroll skal være mellom uke 8 og 12? Dere som har gjort dette før, kan dere fortelle litt om hvordan man går frem? Har dere brukt lege og jordmor eller bare en av dem? Når man ringer legen, sier man bare at man vil ha time til svangerskapskontroll eller må de ha noen spesielle opplysninger? Jeg føler meg skikkelig grønn på dette, men tenker at jeg vil ha forste kontroll rundt uke 8... Noen som har tatt ultralyd i uke 7-8 for å se etter hjertelyd? Hvem utfører så tidlig ultralyd?

 

Beklager alle disse spørsmålene, lurer på det meste om dagen og har ingen å spørre siden ingen vet om at vi er gravide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om dere Jeg er 28 år. Har ei jente på 6,5 år og en gutt på 5 år. Gravid med nr. 3 og har foreløpig termin 12. mars❤ Jeg og min mann har vært sammen i 9 år og giftet oss i fjor Vi bor i Hardanger.

Jeg lurte på, når har dere første legetime? Jeg skal ha tidlig ul rundt uke 11-12.

 

Jeg har ikke bestilt legetime ennå, men har lest at første kontroll skal være mellom uke 8 og 12? Dere som har gjort dette før, kan dere fortelle litt om hvordan man går frem? Har dere brukt lege og jordmor eller bare en av dem? Når man ringer legen, sier man bare at man vil ha time til svangerskapskontroll eller må de ha noen spesielle opplysninger? Jeg føler meg skikkelig grønn på dette, men tenker at jeg vil ha forste kontroll rundt uke 8... Noen som har tatt ultralyd i uke 7-8 for å se etter hjertelyd? Hvem utfører så tidlig ultralyd?

Beklager alle disse spørsmålene, lurer på det meste om dagen og har ingen å spørre siden ingen vet om at vi er gravide :P[/

 

 

Det er bare kjekt at du spør. :) jeg svarer slik jeg har gjort de 2 andre gangene.

Jeg ringer og bestille legitime. Rett etter uke 12. Tar da blodprøver som er normal prosedyre og får et skjema. Legen min har UL maskin. så han sjekker for hjertelyd. ( legen min vil ikke ha meg inn før etter uke 12, før den tid vil han ikke ta blodprøver etc.)

Ringer så til jordmortjenesten i kommunen og bestiller time for samtale. ( dette må man gjøre selv).

Kan også velge å gå til privat JM. Men dette må du betale for.

Tar med evt. skjema mottatt i fra legen.

Jeg går annen hver gang til legen og JM.

Men det er valgfritt for hva du vil gjøre der.

Men selvfølgelig går det jo an å ringe JM tjenesten for samtale lenge før uke 12. De er der for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Jeg er en blid frøken på 29 år fra Vestfold. Bor på landet med mann, katt og sønn på 2 år. Jeg er utdannet helsesekretær, gubben er datamann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 29 og bor i Akershus. Dette blir vårt første barn så vi er utrolig spente begge to :) vi er gift og bor et koselig rekkehus <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32 år og bor i Akerhus, gift og sammen har vi en sønn på 6år.

Har forsøkt å få nr 2 lenge, men pga sykdom måtte jeg vente noen år. Så dette barnet er like ønsket som det første og absolutt planlagt❤️

Termin ca 3 mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Gratulerer!! Også på første forsøket, helt fantastisk!

Jeg har forstått det slik at de som har MS og blir gravide, opplever å være i veldig god form under graviditeten. Håper det gjelder deg også! Du får vel tettere oppfølging pga av MS'en? Spennende månder i møte iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Gratulerer!! Også på første forsøket, helt fantastisk!

Jeg har forstått det slik at de som har MS og blir gravide, opplever å være i veldig god form under graviditeten. Håper det gjelder deg også! Du får vel tettere oppfølging pga av MS'en? Spennende månder i møte iallefall!

j

Tusen takk! Jeg er helt overveldet fortsatt :) Hadde ikke testet i det hele tatt på forhånd, så det kom som en stor og veldig gledelig overraskelse :) Det sies at MS-pasienter er bedre under svangerskapet ja, så får krysse fingrene for at jeg ikke får noen ekstra utfordringer der. Tror ikke jeg vil få noen ekstra oppfølging fordi jeg har MS, men det er jeg faktisk ikke sikker på ennå. Neste skritt nå blir å kontakte gynekolog for første ultralyd om en måned. Blir utrolig spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei! Jeg er 32 år fra Akershus. Giftet meg i fjor, og vi venter nå vårt første barn, etter et vellykket 1. prøverørsforsøk. Vi fikk svar på blodprøven i dag, så det hele er fortsatt litt uvirkelig for oss ☺

 

Jeg har MS, så har hatt en del motgang i livet, men pga nye, gode medisiner er jeg i fin form nå.

 

Jeg jobber 50 % som HR-medarbeider, og mannen min jobber offshore. Vi bor i et hus med plass til flere, og har en liten hund ☺

Gratulerer!! Også på første forsøket, helt fantastisk!

Jeg har forstått det slik at de som har MS og blir gravide, opplever å være i veldig god form under graviditeten. Håper det gjelder deg også! Du får vel tettere oppfølging pga av MS'en? Spennende månder i møte iallefall!

j

Tusen takk! Jeg er helt overveldet fortsatt :) Hadde ikke testet i det hele tatt på forhånd, så det kom som en stor og veldig gledelig overraskelse :) Det sies at MS-pasienter er bedre under svangerskapet ja, så får krysse fingrene for at jeg ikke får noen ekstra utfordringer der. Tror ikke jeg vil få noen ekstra oppfølging fordi jeg har MS, men det er jeg faktisk ikke sikker på ennå. Neste skritt nå blir å kontakte gynekolog for første ultralyd om en måned. Blir utrolig spennende! :)
Ultralyd et utrolig spennende, gleder meg til å høre hvordan det går 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Rart å være medlem her igjen, og det er jo så tidlig! Men våger å skrive når jeg ser fler er helt i starten:) Er en jente på 29 år, har et barn på 2,5 år. Bor i Østfold med samboeren og nå er jeg altså gravid med nr 2. Hadde SA før første satt så er jo selvsagt redd for det igjen... Men men man må jo kunne glede seg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger med på her jeg.

 

Er straks 28 år gammel, bor et sted i Hedmark. Skal gifte meg med drømmemannen i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere! Jeg er 26 år fra Bergen. Er gravid med mitt andre barn. Har en jente på 2 år. Har samboer som er pappa til begge to Veldig spent svangerskap, fødsel og barseltid, og ikke minst hvordan jenten vår takler å bli storesøster. Hadde en kjip tid etter fødsel sist med ammeproblemer som endte i en liten deprisjon. Håper jeg slipper det denne gangen.

Det er en kjekk tid vi går i møte med nå. Både med oppturer og nedturer. Men en spesielltid å gå gravid. Selv om det er med barn nr en eller fem. :)

Det er alvorlig med depresjon i barseltiden. Håper du får en mer positiv barseltid denne gangen. Når den kommer.

Velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 28 år fra Oslo og venter barn nr.2, har en jente på snart 2 år. Spiren i magen er ikke planlagt men veldig ønsket likevel :) jeg har ett år igjen av mastergraden min men nå ser det ut til at jeg ikke blir ferdig mai neste år likevel. Men et barn er den beste plasteren på såret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 29 og bor i Akershus. Dette blir vårt første barn så vi er utrolig spente begge to :) vi er gift og bor et koselig rekkehus <3

Bor du i Akershus mot Gardermoen eller andre siden av Oslo? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Jeg er 29 og bor i Akershus. Dette blir vårt første barn så vi er utrolig spente begge to :) vi er gift og bor et koselig rekkehus <3

Bor du i Akershus mot Gardermoen eller andre siden av Oslo? 😊

Bor på Nesodden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei! Jeg er 29 og bor i Akershus. Dette blir vårt første barn så vi er utrolig spente begge to :) vi er gift og bor et koselig rekkehus <3

Bor du i Akershus mot Gardermoen eller andre siden av Oslo? 😊
Bor på Nesodden :)

Da bor vi ikke så nært hverandre😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...