Gå til innhold

venninne som er forelsket I mannen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Seriøst! Man gjør ikke alt i sin makt i et par uker, så gir opp og løper furtende til sin kompis og overlater alt ansvar til den eneste som er uskyldig i dette rotet!!!

 

Du får gi han tid da Hi og se hva han vil, men ryker forholdet nå fordi du ikke klarer akseptere og tilgi på et par uker, så tvil ihvertfall aldri på at din mann ikke håndterte dette særlig lurt!

 

Jeg tror dessverre fremdeles han vil ut av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 20ff6...078

Det syntes jeg var veldig bastant, iom at vi aldri har fått snakket med gubben selv. Forstår godt at han vil ha en pause og kanskje ha en kompis å snakke med. Det kan umulig være lett!

 

 

 

Anonymous poster hash: 9647e...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Seriøst! Man gjør ikke alt i sin makt i et par uker, så gir opp og løper furtende til sin kompis og overlater alt ansvar til den eneste som er uskyldig i dette rotet!!!

 

Du får gi han tid da Hi og se hva han vil, men ryker forholdet nå fordi du ikke klarer akseptere og tilgi på et par uker, så tvil ihvertfall aldri på at din mann ikke håndterte dette særlig lurt!

 

Jeg tror dessverre fremdeles han vil ut av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 20ff6...078

Det syntes jeg var veldig bastant, iom at vi aldri har fått snakket med gubben selv. Forstår godt at han vil ha en pause og kanskje ha en kompis å snakke med. Det kan umulig være lett!

 

 

 

Anonymous poster hash: 9647e...66f

Virkelig! Så jeg er bastant? Hva med alle som mener hi er den som nå er skyld i situasjonen? Mannen burde liggi langflat for hi, gitt tid og bare vært tilstede for alle spørsmål osv hi måtte ha, men etter et par uker gidder han ikke det mer, for stakkar, det kan ikke være lett for han? HAN?

 

Dette er hva du kommer til å sitte igjen med hi. En mann som egentlig aldri har vært interessert i å redde forholdet deres, men hvor du får skylda. Til og med folk som kun kjenner din versjon av historien synes jo mest synn i din mann...

 

Du har min fulle sympati og forståelse hi, men nå bør du kjøre litt hardt mot hardt og kreve litt av din mann. Det er ikke du som har skapt denne situasjonen!

 

Anonymous poster hash: 20ff6...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Du 432, du har så utrolig mange flotte velgjennomtenkte og fornuftige svar! Og en uendelig tålmodighet! Bare synd du snakker for døve ører :(

 

Denne tråden blir for meg litt som å kjøre forbi en ulykke. Man prøver å ikke se, ikke stirre, men man klarer liksom ikke å snu hodet helt vekk. Jeg vet jeg ikke trenger å følge tråden, men jeg mååå liksom bare. Dessverre føler jeg, etter å ha fulgt alle trådene, at det ville vært mindre smertefullt å stå og stange hodet i veggen enn å få hi til å våkne opp og se helheten.

Beklager hi, vet det er dritfrekt sagt av meg, men jeg forstår deg overhodet ikke. Eller, jeg forstår at du har det vanskelig og sliter, men jeg forstår ikke hvorfor det er mannens tidligere sexliv du sliter med og ikke den psyko venninna di. For på to uker har fokuset snudd fra å dreie seg om hennes forsøk på å juge om et pågående forhold med mannen din til å dreie seg om hva slags sex han pleide å ha.

 

Venninnas gale oppførsel er liksom feid under teppet, nå skal heller mannen få svi for å ha hatt et aktivt sexliv før han møtte deg. (Og jo, DET mener jeg er en filleting). Venninna di har ikke fått en eneste konsekvens fra deg.

 

Og med den reaksjonen du har hatt så er det jaggu ikke rart han prøvde å skjule det. Han kjenner deg vel såpass at han forutså dette og derfor prøvde å unngå det ved å ikke fortelle deg noe. Du får ham til å fremstå som en mannhore som høvler over alt og alle. Og DET hadde jeg ikke funnet meg i, var jeg mannen din. For tro meg, selv om du SIER du tror ham, tror du ikke han merker avskyen din?

 

Beklager igjen at jeg er krass mot deg, er ikke meningen å såre deg, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Jeg vil nok ikke kalle det å være tradisjonell, disse tankene du har mtp damene han har hatt sex med.

Men det er tydelig at dette er en verden du ikke har så peiling på ;)

 

Tro meg, en dame som klarer å tre penisen halvveis ned i halsen, hun har vært ute ei vinternatt før, for å si det sånn.. Kremt.. Tror ikke du skal se på ham som et sexrovdyr som har tvunget dem til å gjøre ting de ikke vil. Dette har helt sikkert vært kvinner som har vært 100% med på leken, kanskje til og med tatt initiativet til denne typen sex. For tro meg, det er maaaange kvinner som er like "kinky" som det din mann har vært. Tviler på at dette var ydmykende for dem. De var jo ikke akkurat sexslavene hans. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for dem, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Virkelig! Så jeg er bastant? Hva med alle som mener hi er den som nå er skyld i situasjonen? Mannen burde liggi langflat for hi, gitt tid og bare vært tilstede for alle spørsmål osv hi måtte ha, men etter et par uker gidder han ikke det mer, for stakkar, det kan ikke være lett for han? HAN?

 

Dette er hva du kommer til å sitte igjen med hi. En mann som egentlig aldri har vært interessert i å redde forholdet deres, men hvor du får skylda. Til og med folk som kun kjenner din versjon av historien synes jo mest synn i din mann...

 

Du har min fulle sympati og forståelse hi, men nå bør du kjøre litt hardt mot hardt og kreve litt av din mann. Det er ikke du som har skapt denne situasjonen!

 

Anonymous poster hash: 20ff6...078

 

 

Det er INGEN som har ment at Hi er skyld i situasjonen. Det er EN person som virkelig er skyld i denne situasjonen, og det er den syke eksvenninnen til Hi. Hadde hun vært en venninne så hadde hun slettet bildene hvor His mann var med på idet Hi og mannen ble et par! Men neida, hun tviholder på bildene gjennom sitt eget forhold, og når hennes egen mann går fra henne, da legger hun seg etter His mann og bruker bildene for å hevne seg når hun ikke får ham til sengs. HUN, og ingen andre er skyld i denne situasjonen.

 

Eneste bommertene His mann har gjort er å ikke fortelle Hi at venninnen la seg etter ham (men når vi ser hvordan Hi reagerer selv etter at hun vet at eksvenninnen bruker over ti år gamle bilder for å prøve å ødelegge ekteskapet hennes, så er det ikke så rart at han valgte som han gjorde den gangen), og det at han ikke la frem det hele når Hi spurte ham når dette kom frem. Han burde kanskje ha nevnt at han og hennes venninne hadde hatt sex, men hadde han gjort det ville Hi trolig valgt ham bort og ikke hatt ti gode år til nå med masse kjærlighet og to flotte barn sammen med ham. Ingen trenger å legge ut om sine tidligere seksuelle erfaringer til ny partner så sant dette ikke er relevant for deres forhold, f.eks. seksuell legning, farefull adferd uten å ha testet seg i ettertid osv.

 

Du skriver at His mann aldri har vært interessert i å redde forholdet. Vel, han forsøkte både å redde forholdet og å redde His forhold til sin venninne da han gjorde tabben med å ikke fortelle at venninnen hadde blitt sprø nok til å legge seg etter ham. I desperasjon så prøvde han også å bortforklare dette, trolig fordi han ble redd for at Hi skulle få vite om hans fortid og bruke den mot ham... akkurat slik hun nå gjør. Han forsøkte å redde forholdet da han ville konfrontere venninnen, da han ville gå til politiet. Og til tross for at det ikke var det han mente var best, så gikk han med på å ikke gjøre noen av delene... for å redde forholdet. Mannen har forsøkt å redde forholdet hver gang han har snakket med timer med Hi før de reiste på ferie, hver gang han forklarte hvor mye HUN har lært ham om kjærlighet, hvor utrolig mye han har lært av å ha henne som partner og elskede. Mannen har lagt seg rimelig åpen følelsesmessig for Hi.... i et forsøk på å redde forholdet. Han har forsøkt å være sitt normale glade i hverdagen... for å redde forholdet. Han har forsøkt å finne nærhet gjennom sex, slik han og Hi ALLTID har gjort i forholdet når de har kranglet... for å forsøke å redde forholdet. Nå er han så frustrert at han har dratt til en kompis, jeg vil tro han er fortvilt fordi han ikke lenger ser hva han kan gjøre for å redde forholdet, for alt - absolutt alt han har gjort for å prøve å redde forholdet - blir feil for Hi.

Men neida... du prøver å overbevise Hi om at han ikke har forsøkt noe som helst og at han helst vil ut av ekteskapet.

 

Om jeg ikke syntes synd i Hi så hadde jeg aldri orket å skrive så mye som jeg har gjort i alle trådene. Men det utelukker ikke at jeg og andre ser at også mannen er et offer i denne situasjonen!

 

Mannen har kanskje ikke gjort bare det rette i denne situasjonen, men det gjør heller ikke Hi når hun begynner å holde mannens tidligere sexliv mot ham, ser på ham som en mannehore og i tillegg skitner til den gode og kjærlige sexen de har hatt i ti år... pga. noe mannen gjorde før han kjente Hi. Det er det som fikk Hi til å ta avstand fra nærhet til mannen. Hi har også gjort feil når hun ikke tydeligere har tatt avstand fra eksvenninnen og vist mannen i handling at hun står på hans side her. Men det spiller ingen rolle å fordele skyld lenger. Hi og mannen står på samme side. Den eneste som er skyld i denne situasjonen er denne eksvenninnen som Hi har et så destruktivt følelsesmessig forhold til at hun ikke greier å plassere skylden der den hører hjemme.

 

Ja, Hi må sette krav til sin mann, bl.a. det at han må være tålmodig med å ikke ha sex nå, selv om det har vært deres måte å løse avstand på selv. Men stiller hun krav til ham så må hun også gjøre det til seg selv. Da må hun begynne å plassere skylden der den hører hjemme (hos sin eksvenninne), og begynne å gi mannen litt cred for at han faktisk har prøvd sitt beste etter at dette eksploderte (selv om det han har gjort ikke har vært nok for Hi).

 

Nei, Hi har ikke skapt denne situasjonen. Men det har heller ikke His mann!

 

EN person har skapt denne situasjonen - eksvenninnen som Hi ikke en gang blir irritert på selv når den gale damen bevisst gjør alt hun kan for å ødelegge Hi og His liv.

 

Slutt å hause opp Hi slik du gjør, det skaper bare mer avstand mellom to som sliter. Det er ikke noe konstruktivt i det du skriver!

 

 

 

Anonymous poster hash: 50342...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Det faller deg ikke inn at du ikke har sett denne kynismen og egoismen (dine ord, som jeg mistenker er VELDIG farget av ditt syn på sex) fordi han ganske enkelt ikke har disse egenskapene? Jeg begynner virkelig å forstå mannen din sin frustrasjon, du har tanker om at venninnen din, som har gjort utilgivelige ting etter min mening, er et offer for han. At hun ikke er ansvarlig for sine handlinger fordi han ødela henne for over ti år siden. Jeg håper virkelig du kommer deg ut av dette tankemønsteret før du har ødelagt familien din, for hvis du ikke våkner før skden har skjedd tror ikke jeg du noen sinne kommer til å tilgi deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg er sikker på så er det ihvertfall at mannen ikke leter etter en vei ut av forholdet og at han ikke vil jobbe for oss..

 

Det er ikke riktig. Både han og jeg vil fortsette men vi snakker ikke så godt sammen nå og har det vondt begge to.. Jeg tipper han drikker og prater med kameraten sin nå og at han kommer småfull hjem I kveld slik han pleier..

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Hi, ditt siste innlegg fikk meg til å tenke på sjokolade av en eller annen grunn...

 

Som i:

Nam, dette er virkelig favorittsjokoladen min, jeg elsker smaken av den mørke sjokoladen blandet med det lille hintet av appelsin. Den passer til alt, som en liten oppkvikker når jeg blir litt sulten, som trøst når jeg er lei meg, som kos i helgen...barna liker den, jeg kan servere den til vennene mine, den er rett og slett bare rett for meg! Men vent litt...kanskje jeg slett ikke liker den? Kanskje det er noe jeg har innbilt meg alle disse årene? Kanskje vennene mine heller ikke liker den? Nei nå vet jeg ingenting lengre, jeg burde nok bare slutte å kjøpe den med en gang. Tenk om jeg bare har innbilt meg at den var god?!

 

 

 

Synes du det var teit? Garantert.

 

Les innlegget ditt en gang til, og legg vekt på de positive tingene. Som "en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans."

 

Ser du ikke hvilken gullfugl du har skutt?

 

Og angående sex og orgasme, tror du virkelig dine egne ansiktsuttrykk er helt og holdent bare for mannen din, og at du hadde et annet uttrykk med de du har hatt sex med tidligere?

 

Ja, orgasme kan oppleves kjempeforskjellig fra partner til partner, men noen vaner eller impulser ligger dypt i oss, nettopp fordi det er så ekte. Han har med andre ord hatt sex han har likt før deg, men det degraderer ikke sexen han har med deg. Han elsker den, fordi han elsker deg, og den gir ham så mye mer enn et ons, fordi han har sex ikke bare med kroppen, men med sjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Den mannen har du vært sammen med i 10 år så du kjenner han jo!

 

Du kan da virkelig ikke gå rundt å tenkte han muligens har voldtatt disse damene? Herregud stakkars mann!

 

Først er det at han har løyet, så er det sexen og nå er det at disse damene KANSKJE ikle var med på dette?

 

Du er så ute på tur nå! Du bruker et helt forum til å sortere svært intime detaljer du kan da ikke klandre han for å dra til én venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Det faller deg ikke inn at du ikke har sett denne kynismen og egoismen (dine ord, som jeg mistenker er VELDIG farget av ditt syn på sex) fordi han ganske enkelt ikke har disse egenskapene? Jeg begynner virkelig å forstå mannen din sin frustrasjon, du har tanker om at venninnen din, som har gjort utilgivelige ting etter min mening, er et offer for han. At hun ikke er ansvarlig for sine handlinger fordi han ødela henne for over ti år siden. Jeg håper virkelig du kommer deg ut av dette tankemønsteret før du har ødelagt familien din, for hvis du ikke våkner før skden har skjedd tror ikke jeg du noen sinne kommer til å tilgi deg selv.

Jeg er bare så paranoid og livredd for at det er noe jeg ikke ser, noe jeg ikke forstår, at jeg er lurt trill rundt, redd for å fornekte noe åpenbart.. oc bli værende som en naiv tosk .. som investerer alt av meg, legger meg fullstendig åpen og sårbar for han.. Jec klarer ikke tanken på at det kan være noe tull her.. og det er derfor jeg svetter så fælt..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Den mannen har du vært sammen med i 10 år så du kjenner han jo!

 

Du kan da virkelig ikke gå rundt å tenkte han muligens har voldtatt disse damene? Herregud stakkars mann!

 

Først er det at han har løyet, så er det sexen og nå er det at disse damene KANSKJE ikle var med på dette?

 

Du er så ute på tur nå! Du bruker et helt forum til å sortere svært intime detaljer du kan da ikke klandre han for å dra til én venn?

Jeg tror ikke han har voldtatt dem!

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

 

 

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Det faller deg ikke inn at du ikke har sett denne kynismen og egoismen (dine ord, som jeg mistenker er VELDIG farget av ditt syn på sex) fordi han ganske enkelt ikke har disse egenskapene? Jeg begynner virkelig å forstå mannen din sin frustrasjon, du har tanker om at venninnen din, som har gjort utilgivelige ting etter min mening, er et offer for han. At hun ikke er ansvarlig for sine handlinger fordi han ødela henne for over ti år siden. Jeg håper virkelig du kommer deg ut av dette tankemønsteret før du har ødelagt familien din, for hvis du ikke våkner før skden har skjedd tror ikke jeg du noen sinne kommer til å tilgi deg selv.
Jeg er bare så paranoid og livredd for at det er noe jeg ikke ser, noe jeg ikke forstår, at jeg er lurt trill rundt, redd for å fornekte noe åpenbart.. oc bli værende som en naiv tosk .. som investerer alt av meg, legger meg fullstendig åpen og sårbar for han.. Jec klarer ikke tanken på at det kan være noe tull her.. og det er derfor jeg svetter så fælt..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Du har helt rett, noen ganger kan man bli lurt trill rundt. Men ingen bøker starter med slutten først, man må lese for å få vite hvordan det ender. I kjærlighet må man våge, man må velge å satse. Og enten vinne alt, eller tape med vissheten om at man i alle fall ga det en helhjertet sjanse. Eller man kan velge å rygge unna og verken vinne eller tape, og aldri få vite om det kunne vært himmelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker, on 08 Jul 2015 - 21:16, said:

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Du har tidligere skrevet at din veninne har hatt en veldig tøff barndom, det er nok det som har kjørt henne i grøfta og ikke mannen din. Jeg skjønner at det er ubehagelig for dei å se bildene, men syns det er litt sykt at du klandrer han for at han hadde det samme utrykket før han kom. Du trenger psykolog for å bearbeide sviket fra veninnen din, for slik det er nå så overfører du det på ham og tillegger han skyld og karaktertrekk som egentlig ligger hos henne. Om du vil redde forholdet så får du deg hjelp så snart som mulig, for dette vil han nok ikke orke å leve med særlig lenge. Anonymous poster hash: 51d72...cbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om veninnen din har vært en god veninne for deg? Har hun vært opptatt av hvordan du har det og stillt opp når du trenger deg?

 

Anonymous poster hash: 51d72...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med dette med et halvt øye, og det som hele tiden har slått meg..kan 432 være din egen mann som skriver her inne?

 

Ellers må jeg si at du få mye tyn her, HI. Jeg skjønner deg veldig godt og ville også tenkt som du gjorde. Hadde nok ikke giddet ha sex i det hele og det store, ikke misjonæren en gang. Mannen din høres litt vel sexavhengig ut.

 

Klem til deg, HI og lykke til!

 

Anonymous poster hash: 4518f...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med dette med et halvt øye, og det som hele tiden har slått meg..kan 432 være din egen mann som skriver her inne?

 

Ellers må jeg si at du få mye tyn her, HI. Jeg skjønner deg veldig godt og ville også tenkt som du gjorde. Hadde nok ikke giddet ha sex i det hele og det store, ikke misjonæren en gang. Mannen din høres litt vel sexavhengig ut.

 

Klem til deg, HI og lykke til!

 

Anonymous poster hash: 4518f...1fd

Nå lo jeg på ordentlig 😊 jeg kan love deg at 432 ikke er mannen min - han er ikke så veltalende 😄

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HI, hva med venninnen din? Hva tenker du ifht henne? Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på det..Du retter sinnet ditt mot mannen, men dette er jo din venninne som har startet. Om den episoden der du og mannen reiste hjem til henne er reel, burde jo det være fullstendig kroken på døren for din del ang henne? Jeg fatter ikke at hun har en slik "makt" over deg. Hun fremstår jo fullstendig bikket over og du beskytter og forsvarer henne? Hvorfor?? Du tillater henne å ødelegge samlivet du har med mannen, du får et helt nytt og dårlig syn på mannen din, etter 10(!!!) år fordi hun bevisst går inn for å ødelegge! Du og mannen bør stå sammen om dette, ikke kjempe mot hverandre..

 

Men jeg lurer også på om dette er en tulletråd som har tatt fullstendig av..



Anonymous poster hash: a6478...01d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men HI, hva med venninnen din? Hva tenker du ifht henne? Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på det..Du retter sinnet ditt mot mannen, men dette er jo din venninne som har startet. Om den episoden der du og mannen reiste hjem til henne er reel, burde jo det være fullstendig kroken på døren for din del ang henne? Jeg fatter ikke at hun har en slik "makt" over deg. Hun fremstår jo fullstendig bikket over og du beskytter og forsvarer henne? Hvorfor?? Du tillater henne å ødelegge samlivet du har med mannen, du får et helt nytt og dårlig syn på mannen din, etter 10(!!!) år fordi hun bevisst går inn for å ødelegge! Du og mannen bør stå sammen om dette, ikke kjempe mot hverandre..

 

Men jeg lurer også på om dette er en tulletråd som har tatt fullstendig av..

 

Anonymous poster hash: a6478...01d

Jeg synes ikke akkurat at jeg har beskyttet og forsvart henne - men jeg strever med å forstå motivet hennes og det gjør meg grublete. Jeg har forlengs gitt henne beskjed (pr. mail) om at jeg ikke anser henne som min venninne.. og jeg har snakket med et par felles venner, som har lovet å passe litt på henne, for det akter ikke jeg å gjøre..

 

Jeg lurer på om hun egentlig er bitter og sint på meg for at jeg ikke hjalp henne da vi var små.. men uansett aksepterer jeg ikke det hun har gjort og jeg vil ikke se henne noe mer...

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

432 snakker ikke for døve ører! Det preller på ingen måte av, og jeg skjønner at det var uhøflig og lite takknemlig å svare slik jeg gjorde og late som alt det andre du skrev gikk inn det ene øre og ut det andre - for hva det er verdt: det gjorde ikke det!

 

Du stiller spørsmål jeg ikke riktig har gode svar på - og det viser sikkert at jeg er fullstendig irrasjonell.. men det kjennes som om jeg ikke får snudd det..

 

Jeg er kanskje veldig tradisjonell men jeg tenker at når en mann og en kvinne har sex så har på en måte mannen et større ansvar - bare i kraft av at han er fysisk sterkere. Kvinner må passe litt mer på seg selv enn menn må, og menn igjen må ta litt mer ansvar for at alle er inneforstått med premissene for sexen.. Når en mann har tilfeldig sex har han også da større ansvar for å vite med rimelig sikkerhet at ingen kjenner seg nedverdiget.. Jeg lurer på om mannen min ikke tok dette ansvaret i sin ungdomstid, at han derimot sørvet egne behov på en kynisk måte og blåste i disse damene.. Hvis det er riktig så må han vel ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme.. og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. det får meg til å tenke at jeg kan ha sett han I et slags falsk lys.. at jeg har vært og er så "tatt med storm" av han at det farger mitt syn på han.. jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans.. men kanskje er dette noe annet og..

 

Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!

 

På bildene så jeg er uttrykk i ansiktet hans som jeg har sett 1000 ganger før.. Nytelse, rett før orgasme. Jeg husker i starten at jeg syntes han hadde en slags ro i sec før orgasme.. jeg husker det godt fordi de andre mennene jeg har vært med ikke hadde noen slik ro, men heller en rastløshet eller nesten vond - god følelse og higen etter å komme I mål.. Den roen hadde han på bildene og - og jec trodde den var forbeholdt meg. . Jeg trodde den roen handlet om vår kjærlighet..

 

Ja, nei, jeg greier visst ikke forklare så godt...

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

 

Flott om du ikke greier å svare på spørsmålene mine, Hi... det viser at det er noe der du må jobbe med ;)

Gå tilbake og les alle de spørsmålene jeg stilte der et par ganger til, og så finner du tilbake til de gamle trådene dine og les det du der beskriver om ditt og mannens forhold, hvordan du har opplevd det og hva han har sagt til deg nå i ettertid hva det har betydd for ham. Og så tenker du gjennom spørsmålene enda en gang...

 

Se på det du skriver her om kjønnsrollene og sex. Det du skriver om at den "sterkere" parten skal ha mer ansvar for at den "svakere" parten ikke er med på noe h*n ikke vil, det er det vel ikke mange som er uenig i. Men det du skriver er også et litt....... gammeldags og prippent syn på sex... beklager! ;) Jeg tror jeg forstår hva du mener, og kan på en måte forstå det fordi et så likestilt og frivolt sexliv som du har fått høre om nå er så ukjent for deg. Jeg tror kanskje jeg selv kunne skrevet og lurt på det samme som deg for ganske mange år siden. Jeg var nok også av den mer pripne typen, hadde rimelig stereotype meninger om roller når det kom til sex og var usikker på meg selv, mente mannen hadde ansvar for initiativ. Men... så endret livet seg, jeg ble singel i mange år, fikk en venninne som hadde slitt med at hun trodde hun var frigid og oppdaget at det absolutt ikke var tilfelle da hun gikk fra mannen. Altså, her snakker vi om hun som hadde vært tilkneppet (bokstavelig talt klesmessig) og så pertentlig og prippen som det gikk an. Da jeg ble kjent med henne hadde hun vært singel noen år og hadde etter hvert oppdaget - til hennes egen forbauselse - at hun ikke bare ikke var frigid... hun hadde stor sexlyst og hun kunne nyte sex uten skyld- eller skamfølelse. Det hun fortalte fikk meg til å innse at jeg hadde hatt et noe... vel... tilkneppet syn på sex også. Og ikke minst at jeg hadde tatt veldig lite ansvar for mitt eget sexliv og felles sexliv i tidligere forhold. Jeg hadde noen ons og innså at selv om det ikke ga meg noe følelsesmessig så lærte jeg mye om min egen seksualitet. Etter hvert kunne jeg stå mer for det jeg gjorde i senga. Da jeg møtte min eks (som jeg har nevnt tidligere) så viste han seg å ha hatt den fortiden som er ganske lik det din mann hadde før han møtte deg. Men vår sexliv ble ikke skittent av den grunn. Han var en utrolig omtenksom fyr som alltid - uten unntak - hadde respekt for mine grenser. Siden han hadde erfaringer jeg ikke hadde så var det naturlig at han foreslo mer enn jeg gjorde, men det var alltid med respekt, det var aldri noengang press, og det var ofte med latter. Jeg kunne si nei og le av det og vi fortsatte uten at det noen gang var sure miner fra hans side. Han hadde aldri hatt et så nært sexliv som han hadde med meg, aldri opplevd den sensualiteten. Skulle jeg følt meg nedverdiget synes du? Var det noe skammelig over vår sex fordi han hadde mer erfaring enn meg? Jeg gjorde aldri noe jeg ikke selv ønsket, selv om han innimellom foreslo ting jeg ikke hadde gjort før.

 

Det jeg lærte i mine single år med en del festing hvor jeg ble kjent med mange nye personer, det var at det er utrolig mange flere som har et mer "utsvevende" sexliv enn jeg i min litt naive hjerne tidligere hadde trodd. Helt normale, oppegående personer. Like mange menn som kvinner (for min del overraskende mange kvinner). Jeg deltok aldri i noe av de utsvevende tingene, ons var mer enn nok utsvevende for meg. Men jeg hørte mye, snakket med mange og ble fortalt hvor vanlig det faktisk er. Og kvinnene var vel så frempå som mennene. I de miljøene hvor det finnes en del med like interesser på dette området så er mitt inntrykk av at kvinnene er veldig likestilt menn. De har like mye sexlyst, de tar like mye initiativ til eksperimentering/kinky ting.

 

Så når du nå stiller spørsmålstegn ved om mannen din tok nok ansvar for over ti år siden... for det første så er det egentlig ikke din sak (så noen av de andre damene på bildene redde ut eller undertrykket ut?)... for det andre så kan du være sikker på at kvinner som er med på trekant og er med på å bli tatt bilder i slike situasjoner er fullt med på det som skjer. Din mann hadde ikke noe mer ansvar der enn de kvinnene hadde. Men har det slått deg at selv om mannen den gangen gikk med på at det ble tatt bilder, at han nå blir "misbrukt" av din eksvenninne? Hun tar på ingen måte ansvar for din manns følelser her, tvert imot bruker hun bildene ti år etterpå for å hevne seg på ham fordi han ikke vil ha sex med henne. Hva med hennes ansvar for de hun har sex med? Hva med de andre som var med på de bildene... tror du din eksvenninne har spurt dem om det er greit å vise sexbilder av dem til deg? Tror du de har sagt at det er greit å sende bildene til deg? Hvem er det som har nedverdiget hvem i dette, Hi? Hvem er det som har blåst i ansvar for gjensidig respekt? Det er ikke din mann, det er din venninne.

Eller mener du at kvinner ikke har noe ansvar for sine sexpartnere og bare kan utnytte dem i årevis i etterkant? Hvem er det som har vist seg kynisk, egoistisk og som blåser i andres behov her? Er det din mann?? Nei, det er din tidligere venninne!

 

Hadde mannen din vært en kynisk egoist som blåste i damers behov, da hadde han aldri greid å være en så god mann for deg i så mange år. Du dikter opp et scenario om hans tidligere sexliv hvor du stiller spørsmål om hans personlighet, hans verdier og hans væremåte. Fordi du ikke greier å sette deg inn i at i slike utsvevende seksuelle erfaringer så er som regel partene likestilte, at mannen ikke er kvinnene "overlegen". Det er fremmed for deg, det gir deg ingen rett til å dømme slik du gjør, Hi. Det er ikke noe du ville valgt, heller ikke noe jeg ville valgt, men det gir oss ingen rett i å dømme en person nord og ned fordi han i en periode valgte andre erfaringer enn vi ville valgt.

 

Og ikke bare det... etter at mannen din har vært trofast mot deg i ti år, hatt et godt og kjærlig sexliv med deg i ti år, vært en mann som har elsket deg og fått deg til å føle deg som den eneste ene, vært en god ektemann, partner og bestevenn i tillegg til far.... da velger du å bruke en fortid han la bak seg for over ti år siden til å stille spørsmål om han ikke i dag "...må ha noen karaktertrekk og noen holdninger - fremdeles - som muliggjør en slik kynisme/egoisme...". Du dømmer ham for livet, Hi. Og det gjør du uten å vite om mannen din noen gang har hatt slike holdninger som du nå tilegner ham ut fra handlinger som du egentlig vet svært lite om. Du skriver selv "...og, det har jeg egentlig aldri sett i han.. ...jeg har opplevd han som en veldig redelig, snill og omsorgsfull mann, en som er unikt tilstede i alt han gjør - jeg har elsket intensiteten og lidenskapen hans..".

I steden for å se hans oppførsel og de verdiene han har vist deg i TI ÅR, så velger du nå å lage et scenario i ditt eget hode hvor det sikkert må være noe galt ved ham.

Helt ærlig, tror du virkelig at en så kynisk og egoistisk mann som blåser i kvinner i TI ÅR ville greid å leve som en rederlig, snill og omsorgsfull mann uten å avsløre seg? Han har i ti år ikke gitt deg noen grunn til å mistro hans karakter eller holdninger. Hvorfor begynne nå? Det er dette din tidligere venninne ønsker, vet du - hun kjenner deg for godt - hun visste at du ville stille spørsmål ved alt om du fikk vite at mannen hadde så mye seksuell erfaring.

Men si meg... har hun vært ærlig med deg disse årene hun har higet etter sex med din mann? Har hun vært ærlig på at hun har hatt et så utsvevende seksuelt liv? Har hun vært ærlig om at hun har sittet på de gamle sexbildene? Hvorfor dømmer du ikke henne??? Det er HUN som har vist karaktertrekk som er horrible, det er HUN som har vært totalt kynisk og egoistisk, ikke din mann! Hvor kynisk er ikke hun som med overlegg over lengre tid har prøvd å få sex med mannen din, som har gjemt gamle sexbilder i tilfelle hun kunne bruke dem til å presse din mann eller deg med dem... .eller bare for å ødelegge livet ditt og mannens? Hvem sine karaktertrekk er det du burde stille spørsmål ved, HI?

 

Du spør: "Når min venninne ble så til de grader skakkjørt så må jeg jo undre meg på hva i all verden det er som har skjedd mellom dem.. og muligens mellom mannen og de andre damene også.. kan det tenkes at han ikke har vært ok med dem?!"

Nå må du slutte å velge å tro det verste om din mann og overse din eksvenninnes rolle i dette!!!

Må jeg minne deg på at din venninne har vært skakkjørt fra barndommen, hvor hun ble sviktet av en mann (faren), nektet deg å si noe til noen (noe som kunne skaffet henne hjelp), hun har gjemt bilder i et tiår for å bruke dem mot deg og mannen din. Mannen hennes gikk fra henne pga. en annen dame. Hun velger å finne en måte å føle seg bedre som innebærer to ting... hun vil ha sex med DIN mann og hun vil ØDELEGGE ditt ekteskap slik at HUN kan føle seg bedre, for da er du ikke noe bedre enn henne.

Det eneste som er skakkjørt her er din venninne! HUN er skakkjørt. Det trenger ikke ha skjedd noe som helst av det du fantaserer om nå. Det er mer enn nok at hun er så skakkjørt psykisk som hun er. Og på toppen så stiller du spørsmål om din mann kan ha vært stygg med alle andre kvinner han har hatt sex med. Er du klar over hva du egentlig driver og fantaserer om, Hi? Og tror du virkelig at han ville greit å være trofast og behandle deg med så mye kjærlighet og respekt om han var en så gjennomført drittsekk som det du nå dikter opp at han var??? Du sitter inne i den destruktive tankebobla som din eksvenninne ønsket å sette deg i. Nå er det på tide at du stikker hull på den boblen, får hodet opp av sanden og slutter å dikte opp ting om mannen din som ikke stemmer. Og igjen - hvorfor i all verden greier du fremdeles ikke å uttrykke antydning av sinne overfor din eksvenninne??? Tvert om, nå er du til og med villig til å lage en historie om at mannen din er en kynisk, egoistisk drittsekk som har utnyttet alle kvinner han har hatt sex med. Hvilket grep er det din tidligere venninne har over deg som gjør at du er villig til å bortforklare ALT det stygge hun gjør mot deg uten å bli sint, men heller velge å omskape din rederlige og omtenksomme mannen din til et monster? Hvilket grep er det hun har over deg???

 

Og til slutt... det uttrykket du så i ansiktet på mannen din på de bildene... en fysisk nytelse kan kanskje på utsiden se likedan ut som det du har sett når du og han har hatt sex. Men om du velger å se bort fra den kjærligheten din mann har vist deg i ti år, og nedgraderer hans opplevelse av kjærlighetsfulle sexliv til noe kynisk.... da er det du som er kynikeren her, Hi. Ingen bilder kan vise hva mannen din har følt i hjertet sitt når han har sex med deg. Mannen din har lagt seg åpen for deg følelsesmessig, fortalt deg hvordan DU har lært ham hva virkelig god sex er, hva sex med kjærlighet, respekt og latter betyr... og nå reduserer du hans kjærlighet og alt han har opplevd med deg, og du med ham.. til noe kaldt og følelsesløst.

Tror du virkelig han hadde behandlet deg så fint i ti år om han var så kynisk? Tror du han hadde vært trofast mot deg i alle disse årene om han hadde de karakterbristene du nå dikter opp at han har? Hvis du ikke hadde gitt ham noe helt spesielt så hadde han (med sin fortid) aldri vært fornøyd med deres sexliv og valgt å være trofast mot deg i alle disse årene! Hvorfor degraderer du dette? Har ikke mannen din vist deg hvor mye du er verdt i alle årene, har ikke alle handlingene hans disse årene vist at det dere har sammen er unikt?

 

Jeg får så vondt inni meg, Hi, for jeg ser smerten din, jeg forstår at du ikke vil ha det slik. Men du MÅ snappe ut av den fantasiverden hvor du krisemaksimerer og setter spørsmål ved alt din mann har representert og gjort i ti år. Du MÅ finne ut hvorfor din tidligere venninne har et så sterkt grep på dine følelser at du er villig til å overse alt det stygge hun gjør mot deg, men nekter å se den kjærligheten din mann har vist deg i alle år.

 

 

Anonymous poster hash: 50342...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skumlest trådene dine og må innrømme at jeg blir helt svett av deg!

 

Er dette noe du har for vane å gjøre? Gruble og analysere, overtenke og konkludere?

 

Jeg skjønner godt at mannen din har gjort alt i sin makt for å skåne deg fra sannheten, for maken til overdrivelse har jeg ikke sett maken til.

 

Du glemmer helt det opprinnelige problemet mens du sitter der og konstruerer problemstillinger og ilegger mannen din alle mulige grusomme egenskaper. Nå sier du for alvor at du tror han har manipulert og misbrukt disse kvinnene (hvorfor i all verden har du sett de bildene, forresten? Hva var vitsen med det?) selv om du aldri har merket sånne tendenser hos han før.

 

Det er sjelden jeg blir så oppgitt over å følge en tråd og jeg er full av beundring ovenfor de som orker å svare og prøve å få deg til å tenke rasjonelt.

 

Så tålmodig er ikke jeg og jeg kommer nok ikke til å skrive mer her, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon.

 

Du har det ikke lett, og du trenger hjelp til å komme deg ut av tankespinnet ditt.

 

Lykke til og prøv å finn tilbake til fornuften før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du drar det alt for langt nå. Du fremstår like sexfiksert som din mann, for å være ærlig. Det er stort sett det problemet du trekker frem i svarene dine. Det egentlig problemet er nok noe helt annet, og jeg tipper du ikke kommer til å innse det før det er for sent å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er bare så paranoid og livredd for at det er noe jeg ikke ser, noe jeg ikke forstår, at jeg er lurt trill rundt, redd for å fornekte noe åpenbart.. oc bli værende som en naiv tosk .. som investerer alt av meg, legger meg fullstendig åpen og sårbar for han.. Jec klarer ikke tanken på at det kan være noe tull her.. og det er derfor jeg svetter så fælt..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

 

 

Følelsen du har forteller om her er ganske naturlig og forståelig. Mer greier du å se at du overfører det at din eksvenninne HAR lurt deg trill rundt, og at dette trolig er helt uforståelig for deg... til at du er redd for at din mann har lurt deg?

Det at din eksvenninne har lurt deg betyr ikke at andre - heller ikke din mann - har gjort det. Greier du å se at du overfører følelsene som egentlig bør være forbeholdt din eksvenninne til mannen din?

 

Det er en normal psykologisk mekanisme, om enn ikke særlig hensiktsmessig ;)

 

Og grunnen til at du får noia av det er fordi du er så redd for å miste det du og mannen har hatt sammen. Men greier du å plassere følelsene der de hører hjemme, da vil du se at mannen din er like redd for å miste deg, og at det bare er din eksvenninne som har lurt deg. Mannen din hadde ikke giddet å leve et rederlig liv i ti år for å lure deg... Stol på ham!

 

Anonymous poster hash: 50342...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, get over it!!!!! Du er det mest selvdestruerende kvinnfolket jeg har lest her inne hjemme. La det ligge, vær så snill. Iallefall slutt å snakke om det her inne. Uansett kommentar blir du ikke fornøyd. De bare maser og maser til vi andre spyr. Kom deg ned fra din høye hest, drit i denne såkalte venninnen som dere aldri skulle oppsøkt og si til mannen at nok får være nok. Og ikke minst, be han om unnskyldning for at du har skapt så mange problemer i etterkant for noe som ikke er hans feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå lo jeg på ordentlig jeg kan love deg at 432 ikke er mannen min - han er ikke så veltalende

 

Anonymous poster hash: 1d5f5...dd8

 

 

Jeg lo også :D

 

En ting kan i hvert fall dib-damene... danne konspirasjonsteorier :P

(du stiller egentlig i konspirasjonsklassen du også nå med dine siste fantasier om mannen, Hi... just saying...)

 

Hadde jeg ikke delt personlige ting og ting om min eks i trådene dine så skulle jeg stått frem med nick ;)

 

Anonymous poster hash: 50342...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...