Gå til innhold

Skravletråd


Grøne

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL på tirsdag og ble flyttet frem, nå er termin 5 januar! Så har planer om a knipe godt igjen til slaget er over 12 på nyttårsaften  :tongue:  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende Mor til 2!! Vi var på tidlig UL i dag. Alt stod bra til med den lille, men ble satt tilbake 4 dager. Dermed er jeg ikke 12 uker i dag, men 11+3. Litt kjedelig, men samtidig er vi fornøyd med å få terminen enda lenger vekk fra nyttår. 18. januar er vår nye dato.

 

Hadde akkurat samme reaksjon på vår UL. Ble bare satt tilbake to dager, men det føltes veldig som å gå feil vei. Liker å våkne på morgenen, sjekke apper og være en dag nærmere. Et par dager ble det mer been there done that :P 

Men var også glad for å være lenger inne i januar. Kjekt å føle seg ganske sikker på hvilket år Mini vil bli født i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det min tur til å se en liten sprellende baby på UL <3

Utrolig godt å ha sett at det er liv og at alt ser bra ut! gynekolog mente jeg var 11+6 i dag, kun et par dager lengere det jeg trodde selv :)

 

Fortalte gutten vår på 2 år og 3 mnd at mamma har baby i magen. Han reagerte med å løfte opp kjolen min og sa "jeg se på baby mamma?" <3 utrolig takknemlig for at vi antageligvis får oppleve å få nok et barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bruke mammaklær allerede 9 uker på vei. Jeg er i bevegelse hele dagen på jobb og var mye oppblåst og kvalm. Eneste måten å komme gjennom dagen på. Nå er jeg ikke så oppblåst lengre, så hadde det ikke vært for at jeg er 2.gangs og har fått ganske hard kul nederst på magen (syntes ikke da jeg har litt magefett fra før), kunne jeg gått tilbake til vanlige bukser igjen. Fortsatt spyr jeg litt på morgenene, men er sjeleglad jeg ikke har heldagsspye/kvalme som forrige gang.

 

Kjenner dere dere ekstra slitne i varmen eller?

 

Jeg var på UL i uke 7 ettersom jeg mistet en tvilling, men har ikke vært siden. Kunne egentlig tenkt meg det, men nå (11+6) kjenner jeg disse sommerfugelslagene så og si hver eneste kveld så tenker jeg ikke trenger det på samme måten som sist når jeg ikke kjente noe før etter OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du liv allerede Venter? Ååå, jeg gleder meg til jeg kommer der! Spark er det beste med å være gravid <3

 

Ja, Minnea, det er ganske kjedelig på app'en om dagen. Må vente heeeeelt til søndag før jeg er 12 uker og eg skulle jo vært 12 i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det må være å kjenne bevegelser! Misunnelig på den :)

 

Er inne i 12 uke endelig. Men er egentlig mer bekymret enn før (var ikke særlig bekymret fra før da). Var gravid og mistet rundt uke 12 en gang, lenge siden nå. Den gangen hadde jeg ingen symptomer før jeg ble superemosjonell natten før det kom ut. Har ikke hatt noe særlig humørsvingninger denne gangen heller (men mye andre symptomer). Så i forgårs hadde jeg plutselig en liten meltdown. Var redd for at det skjedde igjen. Særlig etter å ha fått svimmelhet, kaldsvette og magevondt litt akutt på jobb dagen etter.. Vært uggen i magen siden, men ikke blødd

noe. Nå føles UL i uke 18 veldig langt unna. Men prøver å tenke minst mulig på det.

Endret av Minnea82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke liv på den måten at jeg kjenner bevegelser, men jeg kjenner at luftboblene som fosteret lager sprekker. Det er akkurat som om noen legger en finger på innsiden av skambeinet. Forrige gang kjente jeg dette fra uke 17 ca, og skikkelige bevegelser først fra uke 21 ca, så veldig forskjellig.

 

 

Håper du finner roen, Minnea. Prøv å ring jordmor. Kanskje du kan komme inn å få høre hjertelyd hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ul igår, (innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme) fikk jeg se den lille spira som var helt perfekt 😍 er 10+6 idag! Er foresten ny her, har vert redd for å miste så turte ikke å bli med i forumet 😜 gratulerer til alle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et (mest sannsynlig) dumt spørsmål. Er 10+6 idag, altså jeg er i uke 11? Begynner uke 12 imorgen? Altså 11+0? Er det da jeg er safe, eller er det 12+0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner roen, Minnea. Prøv å ring jordmor. Kanskje du kan komme inn å få høre hjertelyd hvertfall :)

Endte med å sende forespørsel om en angelsound på finn.no. Tror både fastlegen og gynekologen har ferie nå, så greiere å bare sjekke selv.Går ikke rundt og er stressa, men tør liksom ikke glede meg helt over graviditeten heller. Skulle ikke bli sånn som kjøper doppler og styrer, men bedre enn å være bekymret. Trenger jo ikke drive og bruke den hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et (mest sannsynlig) dumt spørsmål. Er 10+6 idag, altså jeg er i uke 11? Begynner uke 12 imorgen? Altså 11+0? Er det da jeg er safe, eller er det 12+0?

 

Velkommen til forumet :)

 

Tydeligvis så er det forskjellig måter å måle på, den medisinske metoden er fullbyrdede uker og dager som 10+6, men på folkemunne beskrives det ofte i uker altså du er i svangerskaps uke 11. Håper du skjønte hva jeg prøver å forklare, hvis ikke er det nok sikkert bedre forklart på Svangerskaps App!!

 

Man kan aldri vite at alt er 100% safe selvom man har passert 12 uker, men det sjeldent at det skjer. 

Jeg hadde fortalt det nå uten problemer :) Planlegger du å gjøre noe spesielt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! 😊 Har tenkt og si det til familien nå, og gode venner! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To fine foster på ultralyd i dag! :D Tenk at alt har gått så bra så langt! Endelig føler jeg at jeg kan senke skuldrene. Godt inn i uke 13, frisk og fin i formen og to meget aktive foster 💜 Måtte denne lykkefølelsen vare evig! 😁 Håper det går bra med resten av dere også! Denne følelsen unner jeg alle! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tvil om at det er bevegelser jeg kjenner. Når jeg ligger på magen spesielt kjenner jeg det mer. Ikke mange ganger om dagen, men nok til at jeg er sikker. Så deilig å slippe å måtte vente til over 20 uker på vei, slik som sist gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tvil om at det er bevegelser jeg kjenner. Når jeg ligger på magen spesielt kjenner jeg det mer. Ikke mange ganger om dagen, men nok til at jeg er sikker. Så deilig å slippe å måtte vente til over 20 uker på vei, slik som sist gang :)

Så gøy! Hvordan vil du beskrive følelsen? Jeg kjenner noe som minner om leamus på innsiden. Kan det være det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fine foster på ultralyd i dag! :D Tenk at alt har gått så bra så langt! Endelig føler jeg at jeg kan senke skuldrene. Godt inn i uke 13, frisk og fin i formen og to meget aktive foster 💜 Måtte denne lykkefølelsen vare evig! 😁 Håper det går bra med resten av dere også! Denne følelsen unner jeg alle! 😉

 

Var vellykket ultralyd her også i dag,var en veldig aktiv krabat inni der😃😊 og når det kom til str på magen så mente hun det bare var pga at jeg hadde lagt på meg en god del før graviditeten og at jeg har framovervendt livmor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke noe tvil om at det er bevegelser jeg kjenner. Når jeg ligger på magen spesielt kjenner jeg det mer. Ikke mange ganger om dagen, men nok til at jeg er sikker. Så deilig å slippe å måtte vente til over 20 uker på vei, slik som sist gang :)

Så gøy! Hvordan vil du beskrive følelsen? Jeg kjenner noe som minner om leamus på innsiden. Kan det være det??

 

Ja, det kan det :) det kjennes stort sett slik ut for meg også. Det er først når jeg ligger nede at det kjennes bedre ut, i mangel på god beskrivelse. Siden du har to er det nok lettere for de å treffe på en plass du kjenner det også, så ikke rart om du kjenner noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke noe tvil om at det er bevegelser jeg kjenner. Når jeg ligger på magen spesielt kjenner jeg det mer. Ikke mange ganger om dagen, men nok til at jeg er sikker. Så deilig å slippe å måtte vente til over 20 uker på vei, slik som sist gang :)

Så gøy! Hvordan vil du beskrive følelsen? Jeg kjenner noe som minner om leamus på innsiden. Kan det være det??

Ja, det kan det :) det kjennes stort sett slik ut for meg også. Det er først når jeg ligger nede at det kjennes bedre ut, i mangel på god beskrivelse. Siden du har to er det nok lettere for de å treffe på en plass du kjenner det også, så ikke rart om du kjenner noe :)

Det tenkte jeg ikke på engang. Klart man ikke har nerver overalt inni der 👍 jeg kjenner det best når jeg kjører bil. Kanskje pga stillingen og beltet? Ikke godt å si. Skal prøve å legge meg på magen litt i kveld og se om det skjer noe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ikke noe tvil om at det er bevegelser jeg kjenner. Når jeg ligger på magen spesielt kjenner jeg det mer. Ikke mange ganger om dagen, men nok til at jeg er sikker. Så deilig å slippe å måtte vente til over 20 uker på vei, slik som sist gang :)

Så gøy! Hvordan vil du beskrive følelsen? Jeg kjenner noe som minner om leamus på innsiden. Kan det være det??
Ja, det kan det :) det kjennes stort sett slik ut for meg også. Det er først når jeg ligger nede at det kjennes bedre ut, i mangel på god beskrivelse. Siden du har to er det nok lettere for de å treffe på en plass du kjenner det også, så ikke rart om du kjenner noe :)

Det tenkte jeg ikke på engang. Klart man ikke har nerver overalt inni der jeg kjenner det best når jeg kjører bil. Kanskje pga stillingen og beltet? Ikke godt å si. Skal prøve å legge meg på magen litt i kveld og se om det skjer noe

 

Nei, tror nok man bare kjenner bevegelser på utsiden av livmoren, altså mot magen. Vi har vel bare nerver på magen, ikke på innsiden ellers ;) Forrige gang hadde jeg morkake på fremsiden, derfor jeg kjente så lite. Fordelen var at h*n ikke våknet meg på natten da sparkene ble "bremset" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med bevegelser! Snakket med en venninne for et par dager siden som hadde kjent fra uke 13 med sin første. Så håper på å merke noe om ikke så alt for lenge. Og så gøy at vi er i eller på vei inn i uke 12 hele gjengen. 

 

Har nevnt det i egen tråd, men nå finnes det en facecbook-gruppe som heter "Termin Januar 2016". Lukket, men ikke hemmelig, så bare å søke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lesa seg opp i ferien, har vore ein del utan nett.

 

No har vi fortalt det til foreldra våre, måtte nesten då det ikkje er så lett å skjula..stor jubel. Men vi held det elles hemmeleg ei veke til slik at vi har fått svar på duotest og tidleg ul, syns tida går saktere og saktere, litt lavare skuldre sidan veke 12 er passert, men treng å få prøvesvara og før roen senket seg og vi tør gle oss skikkeleg.

 

Kjem nok snikende på fb etter det, spesielt sidan det ikkje er hemmeleg gruppa, håpar den blir det etterkvart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lesa seg opp i ferien, har vore ein del utan nett.

 

No har vi fortalt det til foreldra våre, måtte nesten då det ikkje er så lett å skjula..stor jubel. Men vi held det elles hemmeleg ei veke til slik at vi har fått svar på duotest og tidleg ul, syns tida går saktere og saktere, litt lavare skuldre sidan veke 12 er passert, men treng å få prøvesvara og før roen senket seg og vi tør gle oss skikkeleg.

 

Kjem nok snikende på fb etter det, spesielt sidan det ikkje er hemmeleg gruppa, håpar den blir det etterkvart?

 

Spurte på gruppa nå om admin kan gjøre den hemmelig. Ikke noe poeng i å ha den åpen, for folk sliter med å søke seg frem til den uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...