Gå til innhold

Hjelp til sunn snacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå ned minst 10kg, og sliter med selvbeherskelse! Hvilken snacks kan jeg spise uten å ødelegge for vektnedgang? Jeg må trappe gradvis ned på mengde, for av erfaring har jeg lett for å sprekke dersom jeg kutter for raskt. Men i denne nedtrappingsperioden er det jo bra om det jeg får i meg er sunt! :) Kom gjerne med oppskrifter om det er noe man kan lage selv :)

Anonymous poster hash: 8e5d3...085
Skrevet

Det lurer jeg på også!!

Sukkerfri gele laget av fin ligth ellers så er det en del kalorier å spare på å bytte ut poteter, pasta og ris med blomkålris, gulerøtter, blomkålpurre mm.

Snakcse på grønnsaker og frukt!!

Anonymous poster hash: 23b4d...051

Skrevet

Jeg spiser en del gulrøtter, neper og kålrot med holiday kesam 😊

Og så går det en del i de småposene med snack'a'jacks.. De med sweet chilli er kjempegode.

Nå går jeg på vektklubb, så vet ikke om dette passer din "metode"

Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på sunne snacks, men jeg kom over en oppskrift på kikerter som var ristet i stekovn, "marinert" i krydder. Har ikke prøvd dem enda, men har en boks kikerter stående til ånden kommer over meg. Husker ikke hvor jeg fant oppskrifta, men sikkert nok å google vil jeg tro.

Hjemmepoppa popcorn uten mye salt er heller ikke av det mest usunne.

Skrevet

Lag salater av favorittmaten din! BBQ kyllingsalat, tacosalat, fajitassnadder med ekstra grønnsaker osv. Det er jo ikke snacks da men..

Lag is av smoothies og bær, ha alltid yoghurt naturelle i skapet som du kan søte med kalorifri søting og vaniljeessens! Frosne bær er alltids en slager og skjær fersk frukt og grønnsaker i biter så du alltid har noe sunt å knaske på når du trenger det. :-)

Skrevet

Enig med hun lengre oppi her. Gulrot, blomkål, agurk osv med holidaydip (kesam da istedenfor rømme)

Ellers er det godt med jordbær, blåbær, bringebær og kiwi sammen med feks bringebærkesam. Limekesam om man liker litt syrlig.

Anonymous poster hash: 15b05...2df
Skrevet

Takk for tips alle sammen! :) Jeg skal starte å trene til uka, og forbereder meg på å endre kostholdet. Vil ikke være nazi på alt, men ha et normalt og sunt kosthold. Slik det er nå, overspiser jeg og unner meg alt for mye kos i hverdagen. Det er jo så godt!!!!!!!! Kan vel si jeg er avhengig av sukker, spesielt sjokolade! Hi

Anonymous poster hash: 8e5d3...085
Skrevet

Jeg drikker mye te! Elsker "Blueberry muffin" og "Vanilla Caramel"!! Fjerner søtsuget i hvert fall. Ellers spiser jeg en Questbar(proteinbar) om jeg bare måå ha sjokolade. Ca 200 kcal pr bar, avhengig av smak... Chocolate chip cookie dough, S'mores og White chocolate with raspberry er kanongode!

Skrevet

Jeg lager vaniljeyoghurt med yoghurt naturelle, søtning og litt vaniljeessens. Så lager jeg alltid en stor dose med yoghurttopping som jeg har i et glass, mandler, cashewnøtter og finmalte linfrø. Ta-daa God Morgen Nøtteyoghurt! Funker som fasan!

Skrevet

Smoothie er sunt, kan blande det man selv ønsker. Ellers kan man gå på obs og fylle seg en boks med nøtter og tørka frukt. Ikke så sunt om man spiser en hel boks på en gang, men fortsatt sunnere enn potetgull og godis. Kan spise det med bedre samvittighet.

Her er noen oppskrifter på litt sunnere snacks: 

http://www.ica.no/ica-sprek/dette-spiser-treningsbloggerne-nar-de-sitter-i-sofakroken/

http://www.ica.no/ica-sprek/8-favoritter-av-sunn-sjokolade-snacks/?gclid=CJORrO2EqcYCFUI8gQodzbcDJA

Anonymous poster hash: 15b05...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...