Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #26 Skrevet 22. juni 2015 Jeg kjenner igjen det meste av det du skriver..... Så hvis det ikke kommer en eller flere diagnoser her høres det rart ut!! Men det kan ta litt tid..... Han er bare 4 år. De fleste diagnoser blir satt i 5-6-7 års alderen. Kan jeg spørre hva som er diagnosen i det tilfelle du kjenner igjen som ligner? Vet han er litt liten så har forstått at det kan ta tid å få ett konkret svar på hva det dreier seg om. Anonymous poster hash: 19bcf...090 Hvis man skulle sette en diagnosen utifra hva du har skrevet så ville jeg trodd det var snakk om asperger/autisme og adhd. Har han ikke vært utredet for noe av det? Mitt barn ble utredet for autisme da hun akkurat hadde fylt fem år. Ønsker dere lykke til, og håper dere og deres sønn får den hjelpen dere trenger:) Anonymous poster hash: 745e2...9b5
klg,2 boys now:) Skrevet 22. juni 2015 #27 Skrevet 22. juni 2015 Høres nesten ut som han har splittet personlighet. Siden han ikke husker at han ødela ting og han kan være god og snill. Noe må det jo være tenker jeg. Og beklager dere som tror alt ordner seg med kjærlighet og positiv oppmerksomhet.stikk fingeren i jorda,verden er ikke rosa og svever på skyer. Regner med gutten får masse kjærlighet og de gjør det de kan for å hjelpe og veilede han
hol(L)y COW Skrevet 22. juni 2015 #28 Skrevet 22. juni 2015 Håpløst å sette diagnoser over nett, det blir synsing. Men uansett om gutten har en diagnose eller ikke, så vil han sikkert ha godt av struktur og stødige voksne. Jeg ville kjørt et veldig forutsigbart regime med dagsplan. Har han en diagnose innen autismespekteret vil det meste sannsynlig være helt nødvendig, og veldig bra å kommer igang så raskt som mulig. Har han det ikke så skader det ikke. . Uansett er han fire år. Han tenker ikke konsekvenser av det han sier og aner ikke hva død er. Håpløst å be han forklare hva han mener. Jeg hadde ignorert ordene, han er ute etter reaksjonen. Gi oppmerksomhet på det positive, og når det er så ille så hadde jeg startet med et beløn ningsystem. Han er liten så han må sikkert ha noe du kan gi hyppig og med en gang. Hvilke spill spiller han? Jeg er egentlig motstander av at så små barn får spille noen som ikke gir pedagogisk utbytte, tror ikke så små barn med potensiell atferdsproblematikk har godt av det. Får han nok fysisk aktivitet?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #29 Skrevet 22. juni 2015 Han er mye ute og aktiv. Spiller ikke så mye spill nå, ser mest filmer på NRK super, der går det i det meste men den magiske kroppen er det store for øyeblikket. Han får ikke lov å se disse voldsomme barnetv programma, på tv blir det mest Disney junior. Når han spiller er det bokstav tog, tall tog, lego city og sånne bilde lotto spill. Vi er strenge på hva han får se og spille fordi han trenger ikke noe som oppfordrer til vold og fremstiller det som noe greit. Vi forbedre han på det meste og alt må forklares til minste detalj når det skjer noe som bryter med det han er vant til. Vet at ingen her kan gi han diagnose. Vi må bare ta tiden til hjelp og la bup systemet få jobbe med eventuell diagnose setting. Belønning system har vi forsøkt og han bryr seg ikke om det. Anonymous poster hash: 19bcf...090
Gjest Me2u Skrevet 22. juni 2015 #30 Skrevet 22. juni 2015 Og vi prøver ikke å sette diagnose, kun å lufte ideer om hva det KAN være og Aspberger og ADHD er det som lyser litt mot meg når jeg leser hvordan han er. Og da er det jo alltid greit å kunne ta det opp med behandler slik at de raskere kan sette diagnose eller utelukke det. Dess raskere diagnosen settes dess bedre for barn og foreldre.
Superdolly Skrevet 22. juni 2015 #31 Skrevet 22. juni 2015 Dette høres absolutt ikke normalt ut. Heller ikke som noe som bare vil gå seg til av seg selv. Jeg er fullstendig uenig med hun som sa du skulle spørre hvorfor han soer det og hvorfor han gjør det. Hvorfor-spørsmål i en slik sammenheng er anklagende, provoserende og umulige å svare på. Et barn som har gjort eller sagt noe dumt og blir spurt hvorfor vil øyeblikkelig bli defensiv og gå rett i forsvar, og muligens enda sintere eller mer aggressivt. Barnet oppfatter den uuttalte anklagen i "hvorfor" og er fullstendig klar over at ikke noe svar vil være godt nok. Så styr unna den. Snakk gjerne med ham, for all del, men ikke begynn å grave i hvorfor. Mest sannsynlig vet han ikke sel hvorfor han gjør det. Det er fint at dere er i systemet og får hjelp.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #32 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har en sønn med Asperger og kjenner meg overhodet ikke igjen. Han er nå 9. Håper virkelig gutten deres og dere får den hjelpen som trengs! Det høres jo dessverre ut som om noe er alvorlig galt, kan jo være snakk om en personlighetsforstyrrelse. Anonymous poster hash: 6f83c...f97
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #33 Skrevet 22. juni 2015 Hva med Tourettes? Du nevner at han har tics, og denne diagnosen kjennetegnes ofte av voldsomme og uforklarlige raserianfall. Adhd er i tilegg en vanlig tileggsdiagnose. Anonymous poster hash: 657c3...60a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #34 Skrevet 22. juni 2015 Tourettes er en ting som jeg vet blir vurdert. Ellers har de vært forsiktige med å si noe hos bup. Anonymous poster hash: 19bcf...090
Sint naken biltyv Skrevet 22. juni 2015 #35 Skrevet 22. juni 2015 Har ei med Adhd og kjenner meg ikke igjen på noen måte. Men det kan sikkert være noen med Adhd som er som du beskriver. Men uansett, er ikke noe poeng i å spørre han om hvorfor. Han er fire år, han har ingen mulighet til å svare på det på en ordentlig måte.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #36 Skrevet 22. juni 2015 Enig med de som sier tourettes. Var på kurs en gang der jeg forsto det sånn at ADHD+autisme+tics= tourettes Anonymous poster hash: 6d682...863
hms33 Skrevet 22. juni 2015 #37 Skrevet 22. juni 2015 Jeg kjenner igjen det meste av det du skriver..... Så hvis det ikke kommer en eller flere diagnoser her høres det rart ut!! Men det kan ta litt tid..... Han er bare 4 år. De fleste diagnoser blir satt i 5-6-7 års alderen. Kan jeg spørre hva som er diagnosen i det tilfelle du kjenner igjen som ligner? Vet han er litt liten så har forstått at det kan ta tid å få ett konkret svar på hva det dreier seg om. Anonymous poster hash: 19bcf...090 ADHD/ autisme evt noen form for hjerneskade....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå