Gå til innhold

Hva gleder du deg mest til etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æææææææ! Klikker av vann i kroppen og trøtthet i dag! Sov 9 timer, våknet, tok en rolig joggetur, spiste lunsj og så sovnet jeg i 2 timer(!) på sofaen.

Våknet av at mannen kom hjem fra trening og han lo for da jeg prøvde å reise meg var jeg som en skilpadde som hadde havnet på rygg og stresset med å komme meg opp. Og enda mer da jeg faktisk vraltet fordi jeg har så hovne bein og ledd.

Håper virkelig ikke at jeg får mer vann nå. Er utrolig slitsomt når alt annet er så tungt i tillegg.

KLAAAAGEEEEE!!!!!

Æææææææ! Klikker av vann i kroppen og trøtthet i dag! Sov 9 timer, våknet, tok en rolig joggetur, spiste lunsj og så sovnet jeg i 2 timer(!) på sofaen.

Våknet av at mannen kom hjem fra trening og han lo for da jeg prøvde å reise meg var jeg som en skilpadde som hadde havnet på rygg og stresset med å komme meg opp. Og enda mer da jeg faktisk vraltet fordi jeg har så hovne bein og ledd.

Håper virkelig ikke at jeg får mer vann nå. Er utrolig slitsomt når alt annet er så tungt i tillegg.

KLAAAAGEEEEE!!!!!

Lol, skulle egentlig i klagetråden denne....men kan også gå under hva jeg IKKE vil savne :P

- Ikke han halsbrann døgnet rundt.

- ikke vær en hormonell bombe

- ikke våkne av vond rygg og hofter (bare av barneskrik i steden)

- kunne ta et glass vin

- drikke så mye kaffe jeg ønsker.

Ikke så lett å ta et glass vin om en ammer.

Selv om forskerer i Danmark nå har gått ut med at alkohol i ammeperiode går helt fint og ikke skader baby.

Jeg tok mitt første glass vin da minste var 3 mndr, da var det såpass langt mellom ammingene på kveldstid at jeg turde. Jeg gamblet på at jeg fikk 2,5time, og jeg fikk det, men hadde jeg ventet lenger kunne jeg nok nytt det glasset litt mer enn jeg gjorde, for jeg hadde unektelig litt dårlig samvittighet. For tenk OM han våknet og ville ha melk, tenk om han plutselig fikk en øke periode? Jeg hadde  jo frysen full av pumpemelk, men han ville ikke ta flaske.

- kunne ta et glass vin

Selv om forskerer i Danmark nå har gått ut med at alkohol i ammeperiode går helt fint og ikke skader baby.

Jeg tok mitt første glass vin da minste var 3 mndr, da var det såpass langt mellom ammingene på kveldstid at jeg turde. Jeg gamblet på at jeg fikk 2,5time, og jeg fikk det, men hadde jeg ventet lenger kunne jeg nok nytt det glasset litt mer enn jeg gjorde, for jeg hadde unektelig litt dårlig samvittighet. For tenk OM han våknet og ville ha melk, tenk om han plutselig fikk en øke periode? Jeg hadde  jo frysen full av pumpemelk, men han ville ikke ta flaske.

Kommer også til å vente minst 3 mnd grunnet fare for krybbedød OM baby skulle få i seg noe promille gjennom melken.

Men gleder meg fremdeles til å nippe til en god mørk rom ❤

- kunne ta et glass vin

Jeg tok mitt første glass vin da minste var 3 mndr, da var det såpass langt mellom ammingene på kveldstid at jeg turde. Jeg gamblet på at jeg fikk 2,5time, og jeg fikk det, men hadde jeg ventet lenger kunne jeg nok nytt det glasset litt mer enn jeg gjorde, for jeg hadde unektelig litt dårlig samvittighet. For tenk OM han våknet og ville ha melk, tenk om han plutselig fikk en øke periode? Jeg hadde jo frysen full av pumpemelk, men han ville ikke ta flaske.

Er vel ikke det første jeg kommer til å gjøre. Har aldri klart å amme mer enn 3mnd, så er ikkd veldig ambisiøs denne gangen heller, men det hadde jo vært fint om det gikk. Mase kaffe er vel heller ikke ønskelig om jeg ammer. Men en vakker dag, når ingen er avhengig av kroppen min. DA skal jeg kose meg ;)

Annonse

Et glass vin når en ammer er overhode ikke noe problem. Om det er Haastrup artikkelen det vises til så er dette en stor oversiktsartikkel uten åpenbare feilkilder som inkluderer 41 studier. Alkoholnivået som går til barnet er 5% av mors nivå i blodet. Så det er ingen grunn til å droppe et glass vin om en har lyst på det. 

Jeg tror vel egentlig det er friheten til å velge som virker forlokkende på meg. Å vite at jeg KAN ta et glass hvitvin i sola, eller at jeg KAN løpe meg en tur- eller hva det nå måtte være.. Jeg vet så inderlig godt hva en nyfødt barseltid innebærer, men jeg vet også hvor fort den forsvinner- og vips så er man ute og handler skolesekk til han som begynner i første klasse til høsten!😊 forrige gang føler jeg ikke at jeg satte nok pris på de små tingene ved nyfødt tiden.. Jeg var hele tiden på farten, og gledet meg hele tiden til ting som skulle skje når han bare ble litt større.. Denne gangen gleder jeg meg til å nyte mer av baby tiden og gjøre mindre.😊🌸

KLAAAAGEEEEE!!!!!

Lol, skulle egentlig i klagetråden denne....men kan også gå under hva jeg IKKE vil savne :P

Hehe, disse tingene henger vel sammen på et vis😊😊 ingen som henger deg for det, skriv akkurat hvor du vil du😊🌸✌️

Et glass vin når en ammer er overhode ikke noe problem. Om det er Haastrup artikkelen det vises til så er dette en stor oversiktsartikkel uten åpenbare feilkilder som inkluderer 41 studier. Alkoholnivået som går til barnet er 5% av mors nivå i blodet. Så det er ingen grunn til å droppe et glass vin om en har lyst på det.

Jeg kommer til å ta et glass selv om jeg ammer, det gjorde jeg sist og. Men holder meg unna de første ukene. Er ikke det som står i hodet på en i starten uansett.

Åh jeg gleder meg til å møte mitt første barn! Håper så enormt at hun får bollekinna til papsen sin for de var helt episke!

Ost & vin

Øl

Å kunne ta på truse og sokker uten å bli sint

Å ikke ha hemorroider.. Herregud.. Overshare altså men herregud. Jeg vil ikke!

Jeg gleder meg til å kunne bli tent og ha sex en gang i fremtiden (finnes ikke interessert)

Å kunne begynne å bøye meg for å plukke opp ting etc, da kan jeg endelig begynne å pusse opp!

Vet det er en stund til jeg virkelig får nye godene her, skal jo amme, skal tross alt også føde! Tar nok litt tid men..

Annonse

Oi forbud mot koffein! Det hadde vært tøft å klare seg uten den kaffen altså...

Blir ikke bedre av en usympatisk mann som nyter sin ettermiddagskaffe under nesen på meg hver bidige dag 😛

Og det er overraskende mye som inneholder koffein... alt av varm drikke, omtrent. Og all god brus. Så, da sitter jeg her med appelsinjuicen min. Akk.

Men den tingen jeg virkelig kommer til å savne, er hvor fantastisk godt det er å tygge isbiter. Det er himmelsk og superfantastisk, men erfaring fra forrige svangerskap tilsier at det slutter å være himmelsk et par dager etter fødsel :-(

Å ikke ha hemorroider.. Herregud.. Overshare altså men herregud. Jeg vil ikke!

Sheriproct, eller noe sånt. Salve på apoteket. Fra nær-døden-opplevelse av å reise meg og null nattesøvn til nesten tipp-topp igjen på ei uke.

Jeg sendte mannen som forhørte seg med apotekdamene (noe må han gjennomgå og 😂), og han ble forsikret om at det er trygt å bruke i slutten av svangerskapet (men man skal ikke bruke det i første tri).

Scheriproct funker ikke for meg.. :-( Fikk stikkpillene også selv om man skal være forsiktig med det i svangerskapet. Det er ikke så smertefullt som det "kompliserende"! Det lille jeg har hatt av ubehag har vært overlevbart heldigvis.. Håper det blir borte etterpå.

Gleder meg til:

- å bli kjent med baby

- å slippe den sinnsyke tissetrangen hvert 5 minutt.

- å kunne ligge i senga uten å få vondt i bekken og hofter

- å spise spekemat! Må bestille meg en Biffsalami fra Toten Kjøtt å ha klar i fødebaggen.

- å trille på masse turer! Håper sensommeren og høsten varer lenge, og at vi ikke får det sure forblåste vestlandsværet helt med en gang.

Hilse på baby og bli kjent med henne💜

Få kroppen min tilbake, dvs kunne bøye meg, løfte og løpe som normalt igjen.

Pepsi max!!!

Salami, spekemat og salater av alle typer, samt et lite glass rødvin eller to å nippe til

Permisjon & mindre stress i hverdagen, dvs bedre tid til å være sammen med alle tre jentene mine💜

gleder meg til å :

treffe gutten min,

se ansiktet til mannen når han får holde sønnen sin for første gang,

spise en latterlig stor tallerken med tunfisk sushi,

bevege på meg uten å måtte tisse,

å ha mer enn en bukse å velge mellom ;)

kunne bruke høye heler igjen.

sove på magen! 

slippe spark i blæra 24/7 + mye mye mer!

Anonymous poster hash: 58666...05d

Åh gratulerer så mye Sabina ble nesten litt misunnelig nå kjente jeg.. Men her er det 4 dager til termin, og de siste dagene har jeg fler ganger vært på nippet til å tro at fødselen er igang.. Men Neida- liten luring han her

Åh gratulerer så mye Sabina ble nesten litt misunnelig nå kjente jeg.. Men her er det 4 dager til termin, og de siste dagene har jeg fler ganger vært på nippet til å tro at fødselen er igang.. Men Neida- liten luring han her

Min lille er nr 3 og var også en luring.. Gikk med maserier og murringer, 2 cm åpning og slimproppavgang i ca 14 dager før han 12 dager etter termindato kom ut :) måtte ta vannet før kroppen kom igang med skikkelige rier.

Håper du snart er igang Darling83. Og at alt bare blir en flott opplevelse :)

Må nesten le av det hele.. Lege og jordmor har gjentatt til det kjedsommelige at oi, du føder nok nårsomhelst, du går iallefall ikke til termin.- siden uke 33.. Storebror var allerede noen uker nå han, så har faktisk aldri gått gravid så lenge som dette.. Vet at man selvsagt bør innstille seg på overtid, men er nesten umulig å ikke bli påvirket av alle tegnene, men nå har jeg kjent på dem så lenge og er så underernært på søvn at jeg snart gir opp.. Skal til jordmor igjen på tirsdag, hadde 2 cm åpning sist og hun strippet meg, og etter det har det gått i ett.. Men blir ikke noe system på ting og egentlig bare mas, men får bare satse på at det gjør gooood nytte i forkant av den aktive fasen av fødsel, så det kan gå unna når det først blir fart i sakene.gikk fra 3-10 cm på 20 min sist fødsel, og var innmari glad for det i etterkant selv om det var helt vilt da det sto på, skal være så lykkelig når jeg endelig har han i armene!!! Kos deg og nyyyyt minsten- <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...