Gå til innhold

Vanskelig å beregne Kcal når man spiser ute,spiste kyllingkebab på Egon.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange Kcal tror dere det er i den?det er rent kyllingkjøtt med salat,løk,ananas og bittelitt dressing. Tok bort halve brødet.

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tippet rundt 700-1000 kcal avhengig av størrelsen. Litt mindre hvis du tok bort litt av brødet...

 

Anonymous poster hash: e340c...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sukker\søtning i krydderet de bruker også, og det er to typer dressing. Kebabdressing som er blandet med kyllingen og grønnsakene inni, samt hvitløksdressingen som kommer ved siden av. Brødet er fint pitabrød som også inneholder en del kcal, så du ligger nok på 1000 eller litt over. 

 

Husker ikke eksakt siden det er lenge siden jeg jobbet der, men det er mye mer kcal enn man skulle tro i det meste der.

 

Hilsen tidligere Egonkokk :) 



Anonymous poster hash: 41628...0ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere det til å bli så mye?kyllingkjøttet er jo ca 120 Kcal og salat,løk og ananas er det ikke så mye i. En brødskive er det jo ca 80kcal i om man tenker brød. Kan umulig være så mye?😱

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sukker\søtning i krydderet de bruker også, og det er to typer dressing. Kebabdressing som er blandet med kyllingen og grønnsakene inni, samt hvitløksdressingen som kommer ved siden av. Brødet er fint pitabrød som også inneholder en del kcal, så du ligger nok på 1000 eller litt over.

 

Husker ikke eksakt siden det er lenge siden jeg jobbet der, men det er mye mer kcal enn man skulle tro i det meste der.

 

Hilsen tidligere Egonkokk :)

 

Anonymous poster hash: 41628...0ac

Ååå så kjedelig😔jeg hadde regnet 500 Kcal😁da har jeg fader meg fått i meg nesten 1400kcal i dag😔

 

 

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet? Ta en fastedag i morgen. Problem solved.

 

Anonymous poster hash: 5a13b...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitabrød: ca 200-250 kcal

Kylling (grillet, uten skinn) : ca 160 kcal pr 100 gram. Vil anta det er ca 150 gram i en pita? Så ca 220 kcal.

Dressing: ca 100 kcal på en porsjon (á ca 1 spiseskje)?

Grønnsaker/salat: bittelitt kalorier.

 

Totalt har du altså, (HVIS kyllingen var grillet og skinnfri!) spist ca 450-500 kcal ?

 

(...og var det pommes frites e.l. i tillegg kan du trolig ca triple denne kalorimengden..)

 

Anonymous poster hash: 54838...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne per 100g,vet jo ikke hva den veier da.

 

 

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

post-42-51215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere det til å bli så mye?kyllingkjøttet er jo ca 120 Kcal og salat,løk og ananas er det ikke så mye i. En brødskive er det jo ca 80kcal i om man tenker brød. Kan umulig være så mye?

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

Fordi det sannsynligvis er mer sukker enn man skulle tro i det, og det er nok endel kalorier i dressingen

 

Anonymous poster hash: 6cfdf...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitabrød: ca 200-250 kcal

Kylling (grillet, uten skinn) : ca 160 kcal pr 100 gram. Vil anta det er ca 150 gram i en pita? Så ca 220 kcal.

Dressing: ca 100 kcal på en porsjon (á ca 1 spiseskje)?

Grønnsaker/salat: bittelitt kalorier.

 

Totalt har du altså, (HVIS kyllingen var grillet og skinnfri!) spist ca 450-500 kcal ?

 

(...og var det pommes frites e.l. i tillegg kan du trolig ca triple denne kalorimengden..)

 

Anonymous poster hash: 54838...89d

Ja jeg har tenkt som deg og tror det blir mer riktig.

 

 

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sukker\søtning i krydderet de bruker også, og det er to typer dressing. Kebabdressing som er blandet med kyllingen og grønnsakene inni, samt hvitløksdressingen som kommer ved siden av. Brødet er fint pitabrød som også inneholder en del kcal, så du ligger nok på 1000 eller litt over.

 

Husker ikke eksakt siden det er lenge siden jeg jobbet der, men det er mye mer kcal enn man skulle tro i det meste der.

 

Hilsen tidligere Egonkokk :)

 

Anonymous poster hash: 41628...0ac

Ååå så kjedeligjeg hadde regnet 500 Kcalda har jeg fader meg fått i meg nesten 1400kcal i dag

 

 

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

 

Det er mye mer enn 500 kcal, det kan jeg garantere. Men ingen krise. Man tenker gjerne ikke over at det er en del kalorier i all oljen det blir stekt i også. Når man legger alt sammen så er det utrolig mye mer enn man skulle tro, for bare den dressingen som er inni kebaben er full av kalorier. Kyllingkjøttet er også marinert i olje og krydder så det har mye mer kcal enn rent kyllingkjøtt. Så det blir dessverre en del tilsammen. 

 

Anonymous poster hash: 41628...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitabrød: ca 200-250 kcal

Kylling (grillet, uten skinn) : ca 160 kcal pr 100 gram. Vil anta det er ca 150 gram i en pita? Så ca 220 kcal.

Dressing: ca 100 kcal på en porsjon (á ca 1 spiseskje)?

Grønnsaker/salat: bittelitt kalorier.

 

Totalt har du altså, (HVIS kyllingen var grillet og skinnfri!) spist ca 450-500 kcal ?

 

(...og var det pommes frites e.l. i tillegg kan du trolig ca triple denne kalorimengden..)

 

Anonymous poster hash: 54838...89d

Det der gjelder ikke kyllingkebaben på Egon, det kan jeg love deg. 

 

Anonymous poster hash: 41628...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk at av "kosemat" på restauranter har mye mer kalorier enn man skulle tro.

Nå vet ikke jeg angående den kebaben, men foreksempel en medium pizza med skinke fra Peppes er vel rundt 1700 kalorier. Det er mye mer enn hva jeg hadde trodd!

 

Anonymous poster hash: ba590...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spist på Egon, så tenkte ikke på om de er sunne eller ei i matlagingen. Men bruker de mye sukker, olje o.l., så tenker nok jeg også at det kjapt nærmer seg 1000 kcal ja.. :-/

 

Men hva så hvis du uansett bare har spist 1400 kcal totalt idag? Var målet ditt virkelig bare 900 kcal?? Isåfall bør du ta sikte på et høyere mål. Så lite kalorier vil ødelegge forbrenningen din, og du mister muskelmasse fremfor fett. Hjelper vel fint lite å veie mindre hvis man blir kvapsete og udefinert!? :-/

 

Anonymous poster hash: 54838...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pitabrød: ca 200-250 kcal

Kylling (grillet, uten skinn) : ca 160 kcal pr 100 gram. Vil anta det er ca 150 gram i en pita? Så ca 220 kcal.

Dressing: ca 100 kcal på en porsjon (á ca 1 spiseskje)?

Grønnsaker/salat: bittelitt kalorier.

 

Totalt har du altså, (HVIS kyllingen var grillet og skinnfri!) spist ca 450-500 kcal ?

 

(...og var det pommes frites e.l. i tillegg kan du trolig ca triple denne kalorimengden..)

 

Anonymous poster hash: 54838...89d

Ja jeg har tenkt som deg og tror det blir mer riktig.

 

 

 

Anonymous poster hash: 40713...3ad

 

Hvis du går ut i fra det, så tror jeg du bommer kraftig. Du kan ikke gå ut i fra når du lager maten hjemme

 

Anonymous poster hash: 6cfdf...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...