Gå til innhold

Er det noen som husker meg med venninne som er forelsket I mannen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.



Anonymous poster hash: d23ae...d09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.

 

Anonymous poster hash: d23ae...d09

 

Det var min tanke også

 

Anonymous poster hash: 81891...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.

 

Anonymous poster hash: d23ae...d09

 

Det var min tanke også

 

Anonymous poster hash: 81891...a46

 

 

 

Det var det som var mitt poeng også, men da er jeg visst mannehater. Dette er et svik - å avtale med HELE omgangskretsen å holde noe skjult for kjæresten, uansett om det er utroskap eller tidligere forhold. Som ei her over gjettet nesten riktig, så hadde jeg utro mann (eks, ikke nåværende), og ALLE visste om hva som foregikk. Jeg flyttet, orket ikke å se folk i vår vennekrets i øynene, siden de visste hva som foregikk, og ingen gadd å si fra til meg. Det var større svik enn selve sexen han hadde med en annen. Vitner om veldig lite empati å se på at et menneske blir ført bak lyset og bidra til det.

 

I HI sitt tilfelle er dette noe mildere, da det gjelder tidligere forhold, ikke sidesprang. Likevel, å holde noe ALLE vet om hemmelig for den ene er ekskludering. Det er heller ikke snakk om sensitive ting som overgrep i barndommen, fengselsopphold for nasking når man var 14 eller andre lignende ting, det er at han og venninnen hadde et forhold for TI år siden. Rart at mannen fokuserer på av han holdt det skjult fordi de hadde utsvevende og eksperimentell sex, hvem i all verden forteller om detaljer i andre menneskers sexliv? Jeg vet hvem mannens ekser er, både kjærlighetsforhold og sexforhold, men jeg vet som sagt null om hva nøyaktig de gjorde på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.

 

Anonymous poster hash: d23ae...d09

 

Det var min tanke også

 

Anonymous poster hash: 81891...a46

For å ikke snakke om MINE venner, de må jo også ha visst det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan ha blitt holdt hemmelig så lenge.. at INGEN har røpet seg er over min fatteevne..

 

Blant mange andre følelser har en ekkel klump i magen over dette å ha blitt lurt av alle sammen, holdt for narr nesten.. det gir meg en følelse av å være både veldig utenfor og veldig liten og ydmyket.. Når kompisene til mannen min sa til meg at de aldri har sett han mer forelsket, så må de jo ha hatt hans tidligere greier i tankene.. Takk og lov for at vi ikke hadde noe stort bryllup med forlovere og taler.. Jeg vet jo hvem jec hadde spurt om å være forlover...

 

Jeg tenkte så mye I går.. gikk gjennom hele forholdet vårt, alle valgene vi har tatt og tenkte på alle mulige situasjoner.. mye av dette kan jo lett ha Vært påvirket av disse greiene her.. Heldigvis var det ihvertfall jeg som ikke ønsket et stort bryllup så vi stakk av og gjorde det på egenhånd.. men, mange andre ting.. For noen år siden var det et hus til salgs på samme boligfelt som venninnen min bodde på.. mannen var veldig negativ til det huset og hadde Tusen argumenter for hvorfor det ikke var et bra hus for oss - han fikk viljen sin.. Mange sånne ting..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er han ihvertfall konsekvent med å ville ha deg nær og henne på avstand så fremt han kan. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.

 

Anonymous poster hash: d23ae...d09

 

Det var min tanke også

 

Anonymous poster hash: 81891...a46

 

Det var det som var mitt poeng også, men da er jeg visst mannehater. Dette er et svik - å avtale med HELE omgangskretsen å holde noe skjult for kjæresten, uansett om det er utroskap eller tidligere forhold. Som ei her over gjettet nesten riktig, så hadde jeg utro mann (eks, ikke nåværende), og ALLE visste om hva som foregikk. Jeg flyttet, orket ikke å se folk i vår vennekrets i øynene, siden de visste hva som foregikk, og ingen gadd å si fra til meg. Det var større svik enn selve sexen han hadde med en annen. Vitner om veldig lite empati å se på at et menneske blir ført bak lyset og bidra til det.

 

I HI sitt tilfelle er dette noe mildere, da det gjelder tidligere forhold, ikke sidesprang. Likevel, å holde noe ALLE vet om hemmelig for den ene er ekskludering. Det er heller ikke snakk om sensitive ting som overgrep i barndommen, fengselsopphold for nasking når man var 14 eller andre lignende ting, det er at han og venninnen hadde et forhold for TI år siden. Rart at mannen fokuserer på av han holdt det skjult fordi de hadde utsvevende og eksperimentell sex, hvem i all verden forteller om detaljer i andre menneskers sexliv? Jeg vet hvem mannens ekser er, både kjærlighetsforhold og sexforhold, men jeg vet som sagt null om hva nøyaktig de gjorde på soverommet.

Poenget er ikke hva slags sex de har hatt (det sa han vel kanskje for å vise meg at han ikke hadde masse romantiske følelser for henne), men at hun er/var min beste venninne. Han har rett i at jeg ikke ville vært interessert i han den gangen hvis jeg visste det. Jeg skjønner at du synes det er et stort svik, det synes jeg også - men forskjellen er kanskje at jeg kjenner min mann veldig godt og jeg vet at han ikke ønsker meg noe vondt eller at han er følelseskald og ikke bryr seg eller noe sånt. Jeg vet at han er en god mann og jeg vet at han har hatt det helt forferdelig det siste halve året.. om han hadde blokkert henne på Facebook hadde jeg feks virkelig begynt å lure.. Vi har div grupper m.v på Facebook, og det ville bare bli helt rart.. å slutte å gå ut ville også vært ganske merkelig, da han er og alltid har vært veldig glad I utelivet.. og jeg har stolt på han så dette har aldri Vært noe problem..

 

Sex har alltid Vært veldig viktig i forholdet vårt - det er kanskje det i de fleste forhold. . Når vi har småkrangler eller det har vært avstand eller taushet mellom oss har vi ofte funnet tilbake til nærheten og åpenheten gjennom sex.. Han gjør meg så trygg, jeg kan kjenne at han elsker meg.. og, ja.. jeg tror bare ikke han har gjort dette for å være sleip eller "lettvindt".

 

Sånn jeg tenker nå så er dette overhodet ikke nok til å ødelegge for oss.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å ikke snakke om MINE venner, de må jo også ha visst det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan ha blitt holdt hemmelig så lenge.. at INGEN har røpet seg er over min fatteevne..

 

Blant mange andre følelser har en ekkel klump i magen over dette å ha blitt lurt av alle sammen, holdt for narr nesten.. det gir meg en følelse av å være både veldig utenfor og veldig liten og ydmyket.. Når kompisene til mannen min sa til meg at de aldri har sett han mer forelsket, så må de jo ha hatt hans tidligere greier i tankene.. Takk og lov for at vi ikke hadde noe stort bryllup med forlovere og taler.. Jeg vet jo hvem jec hadde spurt om å være forlover...

 

Jeg tenkte så mye I går.. gikk gjennom hele forholdet vårt, alle valgene vi har tatt og tenkte på alle mulige situasjoner.. mye av dette kan jo lett ha Vært påvirket av disse greiene her.. Heldigvis var det ihvertfall jeg som ikke ønsket et stort bryllup så vi stakk av og gjorde det på egenhånd.. men, mange andre ting.. For noen år siden var det et hus til salgs på samme boligfelt som venninnen min bodde på.. mannen var veldig negativ til det huset og hadde Tusen argumenter for hvorfor det ikke var et bra hus for oss - han fikk viljen sin.. Mange sånne ting..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

Denne tråden er nok viktig for deg, Hi, få "snakket" med andre om dette. Men jeg er litt redd for at din usikkerhet eller negative tanker rundt dette blir blåst opp pga. mange av svarene som gis. Uten tvil er det mange som svarer veldig negativt om mannen som svarer ut fra egne erfaringer med å ha blitt sviktet, at mannen har vært utro. Det skinner gjennom lang vei. MrsR er bare én av dem.

 

Og det er her det er viktig at du ikke lar deg påvirke av disse svarene, Hi!!!

Mannen din har IKKE vært utro!

 

Og angående følelsene dine av å ha blitt ført bak lyset av venner... du bruker ord som hemmelig, ekkel klump i magen av å ha blitt lurt av alle, holdt for narr, følelse av å være utenfor, veldig liten, ydmyket. Nå har du selvfølgelig rett til å ha alle de følelsene du har, og noen av dem er forståelig også. Men pass på at de ikke får mer fokus enn det de egentlig fortjener! Hvis du hadde vært i en situasjon hvor mannen hadde vært utro med din venninne, alle visste og ingen sa noe, DA hadde du hatt all grunn til å føle alt du nevner. Men mannen din har IKKE vært utro med din venninne!

 

Har du for vane å snakke om andres sexliv, hvem som har ligget med hvem? Husk at din mann og din eksvenninne ikke en gang var sammen i et vanlig forhold den gangen, de hadde sex sammen. Hadde de to vært et fast par den gangen, ja da ville det vært pussig at ingen av dem og ingen av vennene sa noe om det. Men det er IKKE rart at ingen har snakket om hvem din venninne og din mann hadde hatt sex med. Normalt går man IKKE rundt og snakker om slikt! I hvert fall ikke etter at man er blitt voksen. Ja, ofte så er det mange som vet om noen har hatt sex, man har gjerne registrert at de har gått hjem fra fest sammen, har hørt rykter, de var yngre, en eller begge kan ha snakket om det. Men man går likevel ikke rundt og snakker om hvem andre har sex med! I hvert fall ikke i min verden.

 

I tenårene og frem til jeg var ca 30 år var vi en stor vennegjeng som hang sammen, og spesielt festet sammen. I den gjengen er det mange som har hatt sex med hverandre, flere har vært kjærester med flere i gjengen gjennom årene. Men etter hvert som vi ble eldre så fant både jentene og guttene seg kjærester utenfra. Noen ganger var det venner av noen i gjengen, tidvis noen som hadde vært mer perifer i gjengen, ikke helt inne, men kjente, venner som hadde andre venner og andre interesser. Når disse ble sammen med en i gjengen så var det aldri noen som snakket om hvem kjæresten deres hadde hatt sex med før. Det som gjerne ble nevnt naturlig, det var det som hadde vært "offisielle" forhold, men aldri de som bare hadde hatt sex med hverandre.

Jeg er den eneste som aldri har vært sammen med noen i den gjengen, og heller aldri hatt sex med noen av dem. Jeg vet om noen i gjengen som har hatt sex som kanskje ingen andre vet om, men det hadde ikke falt meg inn å snakke om det til de disse endte opp å dele livet med. Det angår dem ikke. De som hadde sex tidligere har aldri hatt det etter de ble sammen med sine respektive, og da har det ingen hensikt å gå rundt og snakke om det. Det ligger i fortiden og det er privat.

 

Det jeg mener med å skrive dette er at jeg tror det er kjempeviktig for DIN del, Hi, å skille. Skille mellom det at dine følelser og reaksjoner på at ingen har fortalt ikke bør gjenspeile at mannen din har vært utro, for det har han ikke.

Ja, du har all grunn til å kjenne på masse følelser disse dagene, men ikke blås dette opp mer enn det fortjener. Det er ikke naturlig at folk går rundt og forteller hvem andre har hatt sex med!

 

Jeg skrev tidligere i tråden om min eks som hadde en seksuell fortid hvor han hadde eksperimentert langt mer enn jeg noen gang ville gjort. Denne eksen var også en del av en stor vennegjeng, og en av venninnene bodde i nabohuset. Ingen i vennegjengen sa noe noen gang, heller ikke min eks eller denne venninnen, men jeg forstod etter hvert at min eks og hun i perioder hvor begge hadde vært single hadde hatt en del sex. For meg var det uproblematisk. Så lenge han var trofast med meg så spilte det ingen rolle. De han hadde hatt forhold til tidligere ble jeg fortalt om, men de som bare hadde vært seksuelle partnere så jeg ingen grunn til at han skulle fortelle meg om.

 

I ditt tilfelle, Hi, så blir ting selvfølgelig ting mye vanskeligere fordi det er snakk om at denne tidligere seksuelle partneren til din mann også har vært din venninne. Det gjør at sviket du føler nå blir større. Men helt seriøst - hvor ligger det største sviket her?

Jeg mener uten tvil hos din venninne. Det er hun som har forsøkt å få mannen din til å være utro med deg. Mannen din har sagt nei. Mannen din ønsker ikke være utro mot deg! Likevel har din venninne fortsatt å prøve seg på ham. Og like fullt har mannen din vært tro mot deg!

 

Det at de to har en fortid er noe de kunne fortalt det den gangen da du og mannen ble sammen. Men helt ærlig - ville du da blitt sammen med ham? Mannen din var redd svaret ville vært nei, derfor holdt han det tilbake og ba kompisene ikke si noe. Så sterkt ville han ha deg. MrsRiddick sa tidligere noe om at mannen din ved å holde dette tilbake holdt tilbake viktig informasjon om sin personlighet. Det er jeg sterkt uenig i!!! Ting han hadde gjort tidligere hadde gitt ham erfaringer som formet ham til å sette pris på andre kvaliteter enn det han hadde søkt gjennom sine tidligere eksperiment. Dvs. tidligere erfaringer formet personligheten hans til å sette pris på helt andre kvaliteter, kvaliteter han ønsket å dyrke i livet sitt - kvaliteter DU, Hi, stod for. Mannen din kjente igjen dette i deg og ønsket å dele livet med deg. Han holdt ikke noe av personligheten sin skjult for deg, han lot bare være å fortelle deg om noen erfaringer han hadde gjort seg. Erfaringer som fikk ham til å innse hva som var viktig for ham, hvilket liv og hvem (du) som er mest forenelig med den personligheten mannen din hadde utviklet gjennom erfaringene. Mannen din har vist deg hvem han er i alle årene dere har vært sammen. DET bør være det viktigste.

 

Du skrev også et sted lengre oppe at mannen din aldri har sagt at han har hatt sine beste orgasmer med deg. Men spiller det noen rolle om han en eller flere ganger har hatt en sterkere orgasme med en annen? Jeg skriver her sterkere, fordi det du skrev "beste", det kan defineres mange retninger. En fysisk utløsning kan være sterkere eller svakere. Men en svakere orgasme kan, om alt annet stemmer, være bedre enn en sterkere orgasme som kun er fysisk. Begjær, nytelse og orgasmer får en helt annen dimmensjon når man opplever det sammen med en man elsker og står så nært som det virker som du og mannen gjør. Så han har kanskje - eller kanskje ikke! - hatt sterkere orgasmer med andre, men jeg er rimelig sikker på at han aldri har hatt så stor helhetsnytelse som det han har hatt og har med deg. Du skriver jo også selv at han har vært utrolig kåt på deg hele tiden. Han ville ikke vært det om han ikke hadde enorm glede og nytelse av å ha sex med deg. Den kjærligheten som er mellom dere gjør at sex han har hatt med andre han ikke elsker, aldri kan sammenlignes med det dere to har. Så din eksvenninne og han eksperimenterte kanskje sammen, men han elsket ikke henne, han var ikke sammen med henne, han ønsket ikke å leve livet med henne. Tross "spennende" eksperimentering så var sexen de hadde og han hadde hatt med andre før tydeligvis IKKE nok til å holde på ham. Det er bare DU som har greid å holde på denne mannen! Han er så hektet på deg at han ikke har problemer med å takke nei til å gjenoppta "spennende og eksperimenterende sex" med din eksvenninne.

 

Det er DEG han vil ha! :)

 

De valgene du sier som har blitt påvirket av det som har skjedd tidligere, bl.a. huskjøpet. Det er heller ikke særlig viktige ting. Det ville vært langt verre om dere ble boende så nært din eksvenninne, da ville du trolig følt deg enda mer sveket fordi du ikke visste noe (som du strengt tatt ikke hadde rett til å vite) om deres fortid. Det å lose dere bort fra denne venninnen din var noe din mann gjorde av hensyn til DEG og fordi han ikke ville at noe skulle risikere forholdet du og han har.

Jeg forstår at du føler deg litt lurt fordi du ikke alltid har visst at han har hatt litt bakenforliggende motiver (som v. huskjøpet). Men se om du greier å se at han gjorde det i beste mening for det forholdet du og han har hatt.

 

Og når kompisene har sagt at de aldri har sett ham så forelsket før som han var og er med deg... da tror jeg ikke de tenkte på din venninne (for henne hadde han jo bare sex med, han var ikke i et ordentlig forhold med henne, noe han hadde vært om han hadde vært forelsket). Jeg tror de tenkte på alle gangene de hadde sett ham forelsket opp gjennom årene, men ikke på noen av dem spesielt. Det var bare en konklusjon av et faktum - de har aldri sett ham så forelsket som han var og er med deg! Og når kompisene sier slikt til deg, da skal du ta det til deg, for da betyr det noe!

 

Så som jeg skrev til å begynne med - vokt deg vel for å ikke bli for påvirket av damer her inne som har opplevd helt andre ting enn det du nå har opplevd. Deres erfaringer med utroskap og deres sterke følelser av å føle seg lurt, holdt for narr osv. har ikke noe med din situasjon å gjøre, det kan i hvert fall ikke sammenlignes. Den enorme skepsisen enkelte her inne også kommer med, den er også tydelig farget av utroskapserfaringer enten de eller noen de kjenner har hatt. Men deres historie er IKKE din historie, Hi! Så vær nøye på å plassere følelsene dine der de hører hjemme og prøv å holde dem på et nivå som stemmer med virkeligheten, ikke blås den opp med ekstra sårede følelser pga. noe som egentlig ikke har skjedd.

 

 

Ut fra det du har fortalt om hvordan du og mannen har hatt det sammen, hva mannen har fortalt, og forhistorien så tror jeg helt oppriktig at du og han er sterke nok sammen til å ikke la dette ødelegge dere. Hvis dere takler dette riktig fremover, da tror jeg faktisk at du og han vil kunne få det enda bedre sammen enn dere allerede har hatt det.

Nå er denne hemmeligheten ute av skapet. Din mann har sikkert vært redd for å såre deg, at du skulle bli såret uten at han hadde kontroll over det (og det var jo det som skjedde nå når din eksvenninne satte dette i gang). Men nå vet du, og da har det ikke lenger styrke i seg til å ødelegge mer for dere. Snakk sammen, men mest av alt lytt til hverandre og tro på hverandre. Tro på den kjærligheten dere har delt i alle årene frem til nå. Mannen din har ikke gjort noe som bør ødelegge det. Mannen din har ikke endret seg mot deg. Det eneste som har skjedd er at du har fått greie på noe han gjorde før han ble sammen med deg.

Han kunne kanskje ha fortalt deg om at din venninne forsøkte seg på ham siste halvåret, men jeg vil tro han ikke gjorde det fordi han ikke ønsket at vennskapet deres skulle bli ødelagt av at din venninne gikk gjennom en vanskelig periode. Jeg vil tro han i typisk mannestil trodde det ville går over av seg selv når han sa han ikke var interessert og hun fikk livet sitt på beina igjen. Men han feilvurderte hvor ute og kjøre din eksvenninne var. Det er egentlig eneste feilen mannen din har gjort. Resten er fullt og helt din eksvenninnes feil. Det er hun som har lagt seg etter ham over lang tid, det er hun som har prøvd å påvirke ham til å være utro, det var hun som kastet seg over ham i helgen. Det er hennes ansvar - ikke mannen din sitt ansvar.

 

Men nå er hemmeligheten ute av skapet, og da mister den styrken sin til å ødelegge. Så ikke gi den mer styrke enn den fortjener!

 

Stol på det du og mannen har vært for hverandre alle disse årene. DET viser hva som er viktig mellom dere. Og når dere har lagt dette bak dere så tror jeg dere vil få en enda dypere dimmensjon i forholdet deres.

 

Om dere ikke greier å snakke ordentlig ut om dette i helgen selv, så ta kontakt med fvk eller samlivsterapeut som kan hjelpe dere. Ikke la det gå for lang tid.

 

Jeg tror dere kommer styrket ut av dette hvis dere takler dette rett. Det som har skjedd har ikke endret den kjærligheten dere har for hverandre.

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig fint innlegg. :) Fikk meg til å tenke litt også, selv om jeg ikke er 100% enig i alt.

 

Jeg ville også vært lei meg for at de aktivt har holdt dette hemmelig for meg, men som #207 sier, så valgte han å være trofast mot deg. Han valgte det tydeligvis mange ganger også, selv om "venninnen" din gjorde alt for å prøve å friste ham.

 

Det bør jo egentlig veie opp for en del av det negative. Da vet du jo i alle fall hvor du har ham , selv om du evt. synes han tok feil valg for 10 år siden. :)



Anonymous poster hash: 1e7bf...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å ikke snakke om MINE venner, de må jo også ha visst det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan ha blitt holdt hemmelig så lenge.. at INGEN har røpet seg er over min fatteevne..Blant mange andre følelser har en ekkel klump i magen over dette å ha blitt lurt av alle sammen, holdt for narr nesten.. det gir meg en følelse av å være både veldig utenfor og veldig liten og ydmyket.. Når kompisene til mannen min sa til meg at de aldri har sett han mer forelsket, så må de jo ha hatt hans tidligere greier i tankene.. Takk og lov for at vi ikke hadde noe stort bryllup med forlovere og taler.. Jeg vet jo hvem jec hadde spurt om å være forlover...Jeg tenkte så mye I går.. gikk gjennom hele forholdet vårt, alle valgene vi har tatt og tenkte på alle mulige situasjoner.. mye av dette kan jo lett ha Vært påvirket av disse greiene her.. Heldigvis var det ihvertfall jeg som ikke ønsket et stort bryllup så vi stakk av og gjorde det på egenhånd.. men, mange andre ting.. For noen år siden var det et hus til salgs på samme boligfelt som venninnen min bodde på.. mannen var veldig negativ til det huset og hadde Tusen argumenter for hvorfor det ikke var et bra hus for oss - han fikk viljen sin.. Mange sånne ting..HiAnonymous poster hash: 3747c...742

 

 Denne tråden er nok viktig for deg, Hi, få "snakket" med andre om dette. Men jeg er litt redd for at din usikkerhet eller negative tanker rundt dette blir blåst opp pga. mange av svarene som gis. Uten tvil er det mange som svarer veldig negativt om mannen som svarer ut fra egne erfaringer med å ha blitt sviktet, at mannen har vært utro. Det skinner gjennom lang vei. MrsR er bare én av dem. Og det er her det er viktig at du ikke lar deg påvirke av disse svarene, Hi!!!Mannen din har IKKE vært utro! Og angående følelsene dine av å ha blitt ført bak lyset av venner... du bruker ord som hemmelig, ekkel klump i magen av å ha blitt lurt av alle, holdt for narr, følelse av å være utenfor, veldig liten, ydmyket. Nå har du selvfølgelig rett til å ha alle de følelsene du har, og noen av dem er forståelig også. Men pass på at de ikke får mer fokus enn det de egentlig fortjener! Hvis du hadde vært i en situasjon hvor mannen hadde vært utro med din venninne, alle visste og ingen sa noe, DA hadde du hatt all grunn til å føle alt du nevner. Men mannen din har IKKE vært utro med din venninne! Har du for vane å snakke om andres sexliv, hvem som har ligget med hvem? Husk at din mann og din eksvenninne ikke en gang var sammen i et vanlig forhold den gangen, de hadde sex sammen. Hadde de to vært et fast par den gangen, ja da ville det vært pussig at ingen av dem og ingen av vennene sa noe om det. Men det er IKKE rart at ingen har snakket om hvem din venninne og din mann hadde hatt sex med. Normalt går man IKKE rundt og snakker om slikt! I hvert fall ikke etter at man er blitt voksen. Ja, ofte så er det mange som vet om noen har hatt sex, man har gjerne registrert at de har gått hjem fra fest sammen, har hørt rykter, de var yngre, en eller begge kan ha snakket om det. Men man går likevel ikke rundt og snakker om hvem andre har sex med! I hvert fall ikke i min verden. I tenårene og frem til jeg var ca 30 år var vi en stor vennegjeng som hang sammen, og spesielt festet sammen. I den gjengen er det mange som har hatt sex med hverandre, flere har vært kjærester med flere i gjengen gjennom årene. Men etter hvert som vi ble eldre så fant både jentene og guttene seg kjærester utenfra. Noen ganger var det venner av noen i gjengen, tidvis noen som hadde vært mer perifer i gjengen, ikke helt inne, men kjente, venner som hadde andre venner og andre interesser. Når disse ble sammen med en i gjengen så var det aldri noen som snakket om hvem kjæresten deres hadde hatt sex med før. Det som gjerne ble nevnt naturlig, det var det som hadde vært "offisielle" forhold, men aldri de som bare hadde hatt sex med hverandre.Jeg er den eneste som aldri har vært sammen med noen i den gjengen, og heller aldri hatt sex med noen av dem. Jeg vet om noen i gjengen som har hatt sex som kanskje ingen andre vet om, men det hadde ikke falt meg inn å snakke om det til de disse endte opp å dele livet med. Det angår dem ikke. De som hadde sex tidligere har aldri hatt det etter de ble sammen med sine respektive, og da har det ingen hensikt å gå rundt og snakke om det. Det ligger i fortiden og det er privat. Det jeg mener med å skrive dette er at jeg tror det er kjempeviktig for DIN del, Hi, å skille. Skille mellom det at dine følelser og reaksjoner på at ingen har fortalt ikke bør gjenspeile at mannen din har vært utro, for det har han ikke.Ja, du har all grunn til å kjenne på masse følelser disse dagene, men ikke blås dette opp mer enn det fortjener. Det er ikke naturlig at folk går rundt og forteller hvem andre har hatt sex med! Jeg skrev tidligere i tråden om min eks som hadde en seksuell fortid hvor han hadde eksperimentert langt mer enn jeg noen gang ville gjort. Denne eksen var også en del av en stor vennegjeng, og en av venninnene bodde i nabohuset. Ingen i vennegjengen sa noe noen gang, heller ikke min eks eller denne venninnen, men jeg forstod etter hvert at min eks og hun i perioder hvor begge hadde vært single hadde hatt en del sex. For meg var det uproblematisk. Så lenge han var trofast med meg så spilte det ingen rolle. De han hadde hatt forhold til tidligere ble jeg fortalt om, men de som bare hadde vært seksuelle partnere så jeg ingen grunn til at han skulle fortelle meg om. I ditt tilfelle, Hi, så blir ting selvfølgelig ting mye vanskeligere fordi det er snakk om at denne tidligere seksuelle partneren til din mann også har vært din venninne. Det gjør at sviket du føler nå blir større. Men helt seriøst - hvor ligger det største sviket her?Jeg mener uten tvil hos din venninne. Det er hun som har forsøkt å få mannen din til å være utro med deg. Mannen din har sagt nei. Mannen din ønsker ikke være utro mot deg! Likevel har din venninne fortsatt å prøve seg på ham. Og like fullt har mannen din vært tro mot deg! Det at de to har en fortid er noe de kunne fortalt det den gangen da du og mannen ble sammen. Men helt ærlig - ville du da blitt sammen med ham? Mannen din var redd svaret ville vært nei, derfor holdt han det tilbake og ba kompisene ikke si noe. Så sterkt ville han ha deg. MrsRiddick sa tidligere noe om at mannen din ved å holde dette tilbake holdt tilbake viktig informasjon om sin personlighet. Det er jeg sterkt uenig i!!! Ting han hadde gjort tidligere hadde gitt ham erfaringer som formet ham til å sette pris på andre kvaliteter enn det han hadde søkt gjennom sine tidligere eksperiment. Dvs. tidligere erfaringer formet personligheten hans til å sette pris på helt andre kvaliteter, kvaliteter han ønsket å dyrke i livet sitt - kvaliteter DU, Hi, stod for. Mannen din kjente igjen dette i deg og ønsket å dele livet med deg. Han holdt ikke noe av personligheten sin skjult for deg, han lot bare være å fortelle deg om noen erfaringer han hadde gjort seg. Erfaringer som fikk ham til å innse hva som var viktig for ham, hvilket liv og hvem (du) som er mest forenelig med den personligheten mannen din hadde utviklet gjennom erfaringene. Mannen din har vist deg hvem han er i alle årene dere har vært sammen. DET bør være det viktigste. Du skrev også et sted lengre oppe at mannen din aldri har sagt at han har hatt sine beste orgasmer med deg. Men spiller det noen rolle om han en eller flere ganger har hatt en sterkere orgasme med en annen? Jeg skriver her sterkere, fordi det du skrev "beste", det kan defineres mange retninger. En fysisk utløsning kan være sterkere eller svakere. Men en svakere orgasme kan, om alt annet stemmer, være bedre enn en sterkere orgasme som kun er fysisk. Begjær, nytelse og orgasmer får en helt annen dimmensjon når man opplever det sammen med en man elsker og står så nært som det virker som du og mannen gjør. Så han har kanskje - eller kanskje ikke! - hatt sterkere orgasmer med andre, men jeg er rimelig sikker på at han aldri har hatt så stor helhetsnytelse som det han har hatt og har med deg. Du skriver jo også selv at han har vært utrolig kåt på deg hele tiden. Han ville ikke vært det om han ikke hadde enorm glede og nytelse av å ha sex med deg. Den kjærligheten som er mellom dere gjør at sex han har hatt med andre han ikke elsker, aldri kan sammenlignes med det dere to har. Så din eksvenninne og han eksperimenterte kanskje sammen, men han elsket ikke henne, han var ikke sammen med henne, han ønsket ikke å leve livet med henne. Tross "spennende" eksperimentering så var sexen de hadde og han hadde hatt med andre før tydeligvis IKKE nok til å holde på ham. Det er bare DU som har greid å holde på denne mannen! Han er så hektet på deg at han ikke har problemer med å takke nei til å gjenoppta "spennende og eksperimenterende sex" med din eksvenninne. Det er DEG han vil ha! :) De valgene du sier som har blitt påvirket av det som har skjedd tidligere, bl.a. huskjøpet. Det er heller ikke særlig viktige ting. Det ville vært langt verre om dere ble boende så nært din eksvenninne, da ville du trolig følt deg enda mer sveket fordi du ikke visste noe (som du strengt tatt ikke hadde rett til å vite) om deres fortid. Det å lose dere bort fra denne venninnen din var noe din mann gjorde av hensyn til DEG og fordi han ikke ville at noe skulle risikere forholdet du og han har.Jeg forstår at du føler deg litt lurt fordi du ikke alltid har visst at han har hatt litt bakenforliggende motiver (som v. huskjøpet). Men se om du greier å se at han gjorde det i beste mening for det forholdet du og han har hatt. Og når kompisene har sagt at de aldri har sett ham så forelsket før som han var og er med deg... da tror jeg ikke de tenkte på din venninne (for henne hadde han jo bare sex med, han var ikke i et ordentlig forhold med henne, noe han hadde vært om han hadde vært forelsket). Jeg tror de tenkte på alle gangene de hadde sett ham forelsket opp gjennom årene, men ikke på noen av dem spesielt. Det var bare en konklusjon av et faktum - de har aldri sett ham så forelsket som han var og er med deg! Og når kompisene sier slikt til deg, da skal du ta det til deg, for da betyr det noe! Så som jeg skrev til å begynne med - vokt deg vel for å ikke bli for påvirket av damer her inne som har opplevd helt andre ting enn det du nå har opplevd. Deres erfaringer med utroskap og deres sterke følelser av å føle seg lurt, holdt for narr osv. har ikke noe med din situasjon å gjøre, det kan i hvert fall ikke sammenlignes. Den enorme skepsisen enkelte her inne også kommer med, den er også tydelig farget av utroskapserfaringer enten de eller noen de kjenner har hatt. Men deres historie er IKKE din historie, Hi! Så vær nøye på å plassere følelsene dine der de hører hjemme og prøv å holde dem på et nivå som stemmer med virkeligheten, ikke blås den opp med ekstra sårede følelser pga. noe som egentlig ikke har skjedd.  Ut fra det du har fortalt om hvordan du og mannen har hatt det sammen, hva mannen har fortalt, og forhistorien så tror jeg helt oppriktig at du og han er sterke nok sammen til å ikke la dette ødelegge dere. Hvis dere takler dette riktig fremover, da tror jeg faktisk at du og han vil kunne få det enda bedre sammen enn dere allerede har hatt det.Nå er denne hemmeligheten ute av skapet. Din mann har sikkert vært redd for å såre deg, at du skulle bli såret uten at han hadde kontroll over det (og det var jo det som skjedde nå når din eksvenninne satte dette i gang). Men nå vet du, og da har det ikke lenger styrke i seg til å ødelegge mer for dere. Snakk sammen, men mest av alt lytt til hverandre og tro på hverandre. Tro på den kjærligheten dere har delt i alle årene frem til nå. Mannen din har ikke gjort noe som bør ødelegge det. Mannen din har ikke endret seg mot deg. Det eneste som har skjedd er at du har fått greie på noe han gjorde før han ble sammen med deg.Han kunne kanskje ha fortalt deg om at din venninne forsøkte seg på ham siste halvåret, men jeg vil tro han ikke gjorde det fordi han ikke ønsket at vennskapet deres skulle bli ødelagt av at din venninne gikk gjennom en vanskelig periode. Jeg vil tro han i typisk mannestil trodde det ville går over av seg selv når han sa han ikke var interessert og hun fikk livet sitt på beina igjen. Men han feilvurderte hvor ute og kjøre din eksvenninne var. Det er egentlig eneste feilen mannen din har gjort. Resten er fullt og helt din eksvenninnes feil. Det er hun som har lagt seg etter ham over lang tid, det er hun som har prøvd å påvirke ham til å være utro, det var hun som kastet seg over ham i helgen. Det er hennes ansvar - ikke mannen din sitt ansvar. Men nå er hemmeligheten ute av skapet, og da mister den styrken sin til å ødelegge. Så ikke gi den mer styrke enn den fortjener! Stol på det du og mannen har vært for hverandre alle disse årene. DET viser hva som er viktig mellom dere. Og når dere har lagt dette bak dere så tror jeg dere vil få en enda dypere dimmensjon i forholdet deres. Om dere ikke greier å snakke ordentlig ut om dette i helgen selv, så ta kontakt med fvk eller samlivsterapeut som kan hjelpe dere. Ikke la det gå for lang tid. Jeg tror dere kommer styrket ut av dette hvis dere takler dette rett. Det som har skjedd har ikke endret den kjærligheten dere har for hverandre. Anonymous poster hash: cee4f...b84

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så jævlig å tenke på at hele vennegjengen hans har gått sammen for å skjule at mannen din og det neket av en dame har hatt sin greie... Det hadde plaget meg.

 

Anonymous poster hash: d23ae...d09

Det var min tanke også

 

Anonymous poster hash: 81891...a46

 

Det var det som var mitt poeng også, men da er jeg visst mannehater. Dette er et svik - å avtale med HELE omgangskretsen å holde noe skjult for kjæresten, uansett om det er utroskap eller tidligere forhold. Som ei her over gjettet nesten riktig, så hadde jeg utro mann (eks, ikke nåværende), og ALLE visste om hva som foregikk. Jeg flyttet, orket ikke å se folk i vår vennekrets i øynene, siden de visste hva som foregikk, og ingen gadd å si fra til meg. Det var større svik enn selve sexen han hadde med en annen. Vitner om veldig lite empati å se på at et menneske blir ført bak lyset og bidra til det.

 

I HI sitt tilfelle er dette noe mildere, da det gjelder tidligere forhold, ikke sidesprang. Likevel, å holde noe ALLE vet om hemmelig for den ene er ekskludering. Det er heller ikke snakk om sensitive ting som overgrep i barndommen, fengselsopphold for nasking når man var 14 eller andre lignende ting, det er at han og venninnen hadde et forhold for TI år siden. Rart at mannen fokuserer på av han holdt det skjult fordi de hadde utsvevende og eksperimentell sex, hvem i all verden forteller om detaljer i andre menneskers sexliv? Jeg vet hvem mannens ekser er, både kjærlighetsforhold og sexforhold, men jeg vet som sagt null om hva nøyaktig de gjorde på soverommet.

Poenget er ikke hva slags sex de har hatt (det sa han vel kanskje for å vise meg at han ikke hadde masse romantiske følelser for henne), men at hun er/var min beste venninne. Han har rett i at jeg ikke ville vært interessert i han den gangen hvis jeg visste det. Jeg skjønner at du synes det er et stort svik, det synes jeg også - men forskjellen er kanskje at jeg kjenner min mann veldig godt og jeg vet at han ikke ønsker meg noe vondt eller at han er følelseskald og ikke bryr seg eller noe sånt. Jeg vet at han er en god mann og jeg vet at han har hatt det helt forferdelig det siste halve året.. om han hadde blokkert henne på Facebook hadde jeg feks virkelig begynt å lure.. Vi har div grupper m.v på Facebook, og det ville bare bli helt rart.. å slutte å gå ut ville også vært ganske merkelig, da han er og alltid har vært veldig glad I utelivet.. og jeg har stolt på han så dette har aldri Vært noe problem..

 

Sex har alltid Vært veldig viktig i forholdet vårt - det er kanskje det i de fleste forhold. . Når vi har småkrangler eller det har vært avstand eller taushet mellom oss har vi ofte funnet tilbake til nærheten og åpenheten gjennom sex.. Han gjør meg så trygg, jeg kan kjenne at han elsker meg.. og, ja.. jeg tror bare ikke han har gjort dette for å være sleip eller "lettvindt".

 

Sånn jeg tenker nå så er dette overhodet ikke nok til å ødelegge for oss.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

Bra HI!

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER b84!

 

Jeg synes hun er vel skråsikker på at det ikke har forekommet utroskap, og det er ikke jeg.

Men at det er HI mannen elsker og vil leve med, og at de to har et godt seksualliv, det er jeg ikke i tvil om.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ELSKER b84!

 

Jeg synes hun er vel skråsikker på at det ikke har forekommet utroskap, og det er ikke jeg.

Men at det er HI mannen elsker og vil leve med, og at de to har et godt seksualliv, det er jeg ikke i tvil om.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

 

 

Men jeg tenker at enten det har forekommet utroskap eller ei, så er det ikke verd å ødelegge et verdifullt forhold av den grunn.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Jeg ELSKER b84!

Jeg synes hun er vel skråsikker på at det ikke har forekommet utroskap, og det er ikke jeg.

Men at det er HI mannen elsker og vil leve med, og at de to har et godt seksualliv, det er jeg ikke i tvil om.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Men jeg tenker at enten det har forekommet utroskap eller ei, så er det ikke verd å ødelegge et verdifullt forhold av den grunn.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva som har skjedd i HIs tilfelle, men generelt er jo ikke et forhold verdifullt lenger hvis det har forekommet utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å ikke snakke om MINE venner, de må jo også ha visst det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan ha blitt holdt hemmelig så lenge.. at INGEN har røpet seg er over min fatteevne..

 

Blant mange andre følelser har en ekkel klump i magen over dette å ha blitt lurt av alle sammen, holdt for narr nesten.. det gir meg en følelse av å være både veldig utenfor og veldig liten og ydmyket.. Når kompisene til mannen min sa til meg at de aldri har sett han mer forelsket, så må de jo ha hatt hans tidligere greier i tankene.. Takk og lov for at vi ikke hadde noe stort bryllup med forlovere og taler.. Jeg vet jo hvem jec hadde spurt om å være forlover...

 

Jeg tenkte så mye I går.. gikk gjennom hele forholdet vårt, alle valgene vi har tatt og tenkte på alle mulige situasjoner.. mye av dette kan jo lett ha Vært påvirket av disse greiene her.. Heldigvis var det ihvertfall jeg som ikke ønsket et stort bryllup så vi stakk av og gjorde det på egenhånd.. men, mange andre ting.. For noen år siden var det et hus til salgs på samme boligfelt som venninnen min bodde på.. mannen var veldig negativ til det huset og hadde Tusen argumenter for hvorfor det ikke var et bra hus for oss - han fikk viljen sin.. Mange sånne ting..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Denne tråden er nok viktig for deg, Hi, få "snakket" med andre om dette. Men jeg er litt redd for at din usikkerhet eller negative tanker rundt dette blir blåst opp pga. mange av svarene som gis. Uten tvil er det mange som svarer veldig negativt om mannen som svarer ut fra egne erfaringer med å ha blitt sviktet, at mannen har vært utro. Det skinner gjennom lang vei. MrsR er bare én av dem.

 

Og det er her det er viktig at du ikke lar deg påvirke av disse svarene, Hi!!!

Mannen din har IKKE vært utro!

 

Og angående følelsene dine av å ha blitt ført bak lyset av venner... du bruker ord som hemmelig, ekkel klump i magen av å ha blitt lurt av alle, holdt for narr, følelse av å være utenfor, veldig liten, ydmyket. Nå har du selvfølgelig rett til å ha alle de følelsene du har, og noen av dem er forståelig også. Men pass på at de ikke får mer fokus enn det de egentlig fortjener! Hvis du hadde vært i en situasjon hvor mannen hadde vært utro med din venninne, alle visste og ingen sa noe, DA hadde du hatt all grunn til å føle alt du nevner. Men mannen din har IKKE vært utro med din venninne!

 

Har du for vane å snakke om andres sexliv, hvem som har ligget med hvem? Husk at din mann og din eksvenninne ikke en gang var sammen i et vanlig forhold den gangen, de hadde sex sammen. Hadde de to vært et fast par den gangen, ja da ville det vært pussig at ingen av dem og ingen av vennene sa noe om det. Men det er IKKE rart at ingen har snakket om hvem din venninne og din mann hadde hatt sex med. Normalt går man IKKE rundt og snakker om slikt! I hvert fall ikke etter at man er blitt voksen. Ja, ofte så er det mange som vet om noen har hatt sex, man har gjerne registrert at de har gått hjem fra fest sammen, har hørt rykter, de var yngre, en eller begge kan ha snakket om det. Men man går likevel ikke rundt og snakker om hvem andre har sex med! I hvert fall ikke i min verden.

 

I tenårene og frem til jeg var ca 30 år var vi en stor vennegjeng som hang sammen, og spesielt festet sammen. I den gjengen er det mange som har hatt sex med hverandre, flere har vært kjærester med flere i gjengen gjennom årene. Men etter hvert som vi ble eldre så fant både jentene og guttene seg kjærester utenfra. Noen ganger var det venner av noen i gjengen, tidvis noen som hadde vært mer perifer i gjengen, ikke helt inne, men kjente, venner som hadde andre venner og andre interesser. Når disse ble sammen med en i gjengen så var det aldri noen som snakket om hvem kjæresten deres hadde hatt sex med før. Det som gjerne ble nevnt naturlig, det var det som hadde vært "offisielle" forhold, men aldri de som bare hadde hatt sex med hverandre.

Jeg er den eneste som aldri har vært sammen med noen i den gjengen, og heller aldri hatt sex med noen av dem. Jeg vet om noen i gjengen som har hatt sex som kanskje ingen andre vet om, men det hadde ikke falt meg inn å snakke om det til de disse endte opp å dele livet med. Det angår dem ikke. De som hadde sex tidligere har aldri hatt det etter de ble sammen med sine respektive, og da har det ingen hensikt å gå rundt og snakke om det. Det ligger i fortiden og det er privat.

 

Det jeg mener med å skrive dette er at jeg tror det er kjempeviktig for DIN del, Hi, å skille. Skille mellom det at dine følelser og reaksjoner på at ingen har fortalt ikke bør gjenspeile at mannen din har vært utro, for det har han ikke.

Ja, du har all grunn til å kjenne på masse følelser disse dagene, men ikke blås dette opp mer enn det fortjener. Det er ikke naturlig at folk går rundt og forteller hvem andre har hatt sex med!

 

Jeg skrev tidligere i tråden om min eks som hadde en seksuell fortid hvor han hadde eksperimentert langt mer enn jeg noen gang ville gjort. Denne eksen var også en del av en stor vennegjeng, og en av venninnene bodde i nabohuset. Ingen i vennegjengen sa noe noen gang, heller ikke min eks eller denne venninnen, men jeg forstod etter hvert at min eks og hun i perioder hvor begge hadde vært single hadde hatt en del sex. For meg var det uproblematisk. Så lenge han var trofast med meg så spilte det ingen rolle. De han hadde hatt forhold til tidligere ble jeg fortalt om, men de som bare hadde vært seksuelle partnere så jeg ingen grunn til at han skulle fortelle meg om.

 

I ditt tilfelle, Hi, så blir ting selvfølgelig ting mye vanskeligere fordi det er snakk om at denne tidligere seksuelle partneren til din mann også har vært din venninne. Det gjør at sviket du føler nå blir større. Men helt seriøst - hvor ligger det største sviket her?

Jeg mener uten tvil hos din venninne. Det er hun som har forsøkt å få mannen din til å være utro med deg. Mannen din har sagt nei. Mannen din ønsker ikke være utro mot deg! Likevel har din venninne fortsatt å prøve seg på ham. Og like fullt har mannen din vært tro mot deg!

 

Det at de to har en fortid er noe de kunne fortalt det den gangen da du og mannen ble sammen. Men helt ærlig - ville du da blitt sammen med ham? Mannen din var redd svaret ville vært nei, derfor holdt han det tilbake og ba kompisene ikke si noe. Så sterkt ville han ha deg. MrsRiddick sa tidligere noe om at mannen din ved å holde dette tilbake holdt tilbake viktig informasjon om sin personlighet. Det er jeg sterkt uenig i!!! Ting han hadde gjort tidligere hadde gitt ham erfaringer som formet ham til å sette pris på andre kvaliteter enn det han hadde søkt gjennom sine tidligere eksperiment. Dvs. tidligere erfaringer formet personligheten hans til å sette pris på helt andre kvaliteter, kvaliteter han ønsket å dyrke i livet sitt - kvaliteter DU, Hi, stod for. Mannen din kjente igjen dette i deg og ønsket å dele livet med deg. Han holdt ikke noe av personligheten sin skjult for deg, han lot bare være å fortelle deg om noen erfaringer han hadde gjort seg. Erfaringer som fikk ham til å innse hva som var viktig for ham, hvilket liv og hvem (du) som er mest forenelig med den personligheten mannen din hadde utviklet gjennom erfaringene. Mannen din har vist deg hvem han er i alle årene dere har vært sammen. DET bør være det viktigste.

 

Du skrev også et sted lengre oppe at mannen din aldri har sagt at han har hatt sine beste orgasmer med deg. Men spiller det noen rolle om han en eller flere ganger har hatt en sterkere orgasme med en annen? Jeg skriver her sterkere, fordi det du skrev "beste", det kan defineres mange retninger. En fysisk utløsning kan være sterkere eller svakere. Men en svakere orgasme kan, om alt annet stemmer, være bedre enn en sterkere orgasme som kun er fysisk. Begjær, nytelse og orgasmer får en helt annen dimmensjon når man opplever det sammen med en man elsker og står så nært som det virker som du og mannen gjør. Så han har kanskje - eller kanskje ikke! - hatt sterkere orgasmer med andre, men jeg er rimelig sikker på at han aldri har hatt så stor helhetsnytelse som det han har hatt og har med deg. Du skriver jo også selv at han har vært utrolig kåt på deg hele tiden. Han ville ikke vært det om han ikke hadde enorm glede og nytelse av å ha sex med deg. Den kjærligheten som er mellom dere gjør at sex han har hatt med andre han ikke elsker, aldri kan sammenlignes med det dere to har. Så din eksvenninne og han eksperimenterte kanskje sammen, men han elsket ikke henne, han var ikke sammen med henne, han ønsket ikke å leve livet med henne. Tross "spennende" eksperimentering så var sexen de hadde og han hadde hatt med andre før tydeligvis IKKE nok til å holde på ham. Det er bare DU som har greid å holde på denne mannen! Han er så hektet på deg at han ikke har problemer med å takke nei til å gjenoppta "spennende og eksperimenterende sex" med din eksvenninne.

 

Det er DEG han vil ha! :)

 

De valgene du sier som har blitt påvirket av det som har skjedd tidligere, bl.a. huskjøpet. Det er heller ikke særlig viktige ting. Det ville vært langt verre om dere ble boende så nært din eksvenninne, da ville du trolig følt deg enda mer sveket fordi du ikke visste noe (som du strengt tatt ikke hadde rett til å vite) om deres fortid. Det å lose dere bort fra denne venninnen din var noe din mann gjorde av hensyn til DEG og fordi han ikke ville at noe skulle risikere forholdet du og han har.

Jeg forstår at du føler deg litt lurt fordi du ikke alltid har visst at han har hatt litt bakenforliggende motiver (som v. huskjøpet). Men se om du greier å se at han gjorde det i beste mening for det forholdet du og han har hatt.

 

Og når kompisene har sagt at de aldri har sett ham så forelsket før som han var og er med deg... da tror jeg ikke de tenkte på din venninne (for henne hadde han jo bare sex med, han var ikke i et ordentlig forhold med henne, noe han hadde vært om han hadde vært forelsket). Jeg tror de tenkte på alle gangene de hadde sett ham forelsket opp gjennom årene, men ikke på noen av dem spesielt. Det var bare en konklusjon av et faktum - de har aldri sett ham så forelsket som han var og er med deg! Og når kompisene sier slikt til deg, da skal du ta det til deg, for da betyr det noe!

 

Så som jeg skrev til å begynne med - vokt deg vel for å ikke bli for påvirket av damer her inne som har opplevd helt andre ting enn det du nå har opplevd. Deres erfaringer med utroskap og deres sterke følelser av å føle seg lurt, holdt for narr osv. har ikke noe med din situasjon å gjøre, det kan i hvert fall ikke sammenlignes. Den enorme skepsisen enkelte her inne også kommer med, den er også tydelig farget av utroskapserfaringer enten de eller noen de kjenner har hatt. Men deres historie er IKKE din historie, Hi! Så vær nøye på å plassere følelsene dine der de hører hjemme og prøv å holde dem på et nivå som stemmer med virkeligheten, ikke blås den opp med ekstra sårede følelser pga. noe som egentlig ikke har skjedd.

 

 

Ut fra det du har fortalt om hvordan du og mannen har hatt det sammen, hva mannen har fortalt, og forhistorien så tror jeg helt oppriktig at du og han er sterke nok sammen til å ikke la dette ødelegge dere. Hvis dere takler dette riktig fremover, da tror jeg faktisk at du og han vil kunne få det enda bedre sammen enn dere allerede har hatt det.

Nå er denne hemmeligheten ute av skapet. Din mann har sikkert vært redd for å såre deg, at du skulle bli såret uten at han hadde kontroll over det (og det var jo det som skjedde nå når din eksvenninne satte dette i gang). Men nå vet du, og da har det ikke lenger styrke i seg til å ødelegge mer for dere. Snakk sammen, men mest av alt lytt til hverandre og tro på hverandre. Tro på den kjærligheten dere har delt i alle årene frem til nå. Mannen din har ikke gjort noe som bør ødelegge det. Mannen din har ikke endret seg mot deg. Det eneste som har skjedd er at du har fått greie på noe han gjorde før han ble sammen med deg.

Han kunne kanskje ha fortalt deg om at din venninne forsøkte seg på ham siste halvåret, men jeg vil tro han ikke gjorde det fordi han ikke ønsket at vennskapet deres skulle bli ødelagt av at din venninne gikk gjennom en vanskelig periode. Jeg vil tro han i typisk mannestil trodde det ville går over av seg selv når han sa han ikke var interessert og hun fikk livet sitt på beina igjen. Men han feilvurderte hvor ute og kjøre din eksvenninne var. Det er egentlig eneste feilen mannen din har gjort. Resten er fullt og helt din eksvenninnes feil. Det er hun som har lagt seg etter ham over lang tid, det er hun som har prøvd å påvirke ham til å være utro, det var hun som kastet seg over ham i helgen. Det er hennes ansvar - ikke mannen din sitt ansvar.

 

Men nå er hemmeligheten ute av skapet, og da mister den styrken sin til å ødelegge. Så ikke gi den mer styrke enn den fortjener!

 

Stol på det du og mannen har vært for hverandre alle disse årene. DET viser hva som er viktig mellom dere. Og når dere har lagt dette bak dere så tror jeg dere vil få en enda dypere dimmensjon i forholdet deres.

 

Om dere ikke greier å snakke ordentlig ut om dette i helgen selv, så ta kontakt med fvk eller samlivsterapeut som kan hjelpe dere. Ikke la det gå for lang tid.

 

Jeg tror dere kommer styrket ut av dette hvis dere takler dette rett. Det som har skjedd har ikke endret den kjærligheten dere har for hverandre.

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Tusen tusen takk for dette svaret! Du er så velformulert og overbevisende, og alt du skriver er til min favør 😊 Jeg fikk gåsehud og begynte å gråte midtveis i innlegget ditt! Og du har nok rett i mye, men jeg greier ikke å se det fullstendig på denne måten.. men jeg tror kanskje at skuffelsen og sorgen over å mistet min beste venninne blander seg med det som handler om min mann.. Tusen takk for at du fikk meg til å se at han har valgt meg gang på gang, og at hans verste synd i dette kanskje bare er å ha Vært klønete..

 

Han kom hjem fra jobb ganske tidlig I dag også. Barna ble hentet i bhg av besteforeldre og skal være der til søndag ettermiddag.

 

Da mannen min kom hjem kysset han meg lenge og sa Unnskyld, Unnskyld, Unnskyld! Jeg har vært en tosk!

 

Jeg sa også Unnskyld for å ha mistrodd med, men han avbrøt meg og ville ikke høre unnskyldning fra meg.

 

Han spurte om vi kunne være forelsket hele helgen - det er en gammel greie vi sier ang. å ikke gjøre noe særlig fornuftig. Jeg spurte om vi kunne snakke og snakke.. Jeg vil så gjerne vite alt og forstå alt.

 

Så, det er planen for i morgen og søndag. Han er ute for å hente mat til oss nå.

 

Igjen, alle sammen, jeg er så takknemlig for denne tråden. Det kan hende du har rett i at jeg forveksler mine egne følelser med svar i tråden, eller i det minste blir forvirret av det.. men det er godt å få innspill og det har vært utrolig godt å sette ord på dette og få så mange flotte og fine svar.. særlig siden jeg ikke har ønsket å snakke om dette med noen andre.. dere har vært mine beste venner gjennom dette på en måte😊 Tusen takk😊

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

For å ikke snakke om MINE venner, de må jo også ha visst det. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan ha blitt holdt hemmelig så lenge.. at INGEN har røpet seg er over min fatteevne..

 

Blant mange andre følelser har en ekkel klump i magen over dette å ha blitt lurt av alle sammen, holdt for narr nesten.. det gir meg en følelse av å være både veldig utenfor og veldig liten og ydmyket.. Når kompisene til mannen min sa til meg at de aldri har sett han mer forelsket, så må de jo ha hatt hans tidligere greier i tankene.. Takk og lov for at vi ikke hadde noe stort bryllup med forlovere og taler.. Jeg vet jo hvem jec hadde spurt om å være forlover...

 

Jeg tenkte så mye I går.. gikk gjennom hele forholdet vårt, alle valgene vi har tatt og tenkte på alle mulige situasjoner.. mye av dette kan jo lett ha Vært påvirket av disse greiene her.. Heldigvis var det ihvertfall jeg som ikke ønsket et stort bryllup så vi stakk av og gjorde det på egenhånd.. men, mange andre ting.. For noen år siden var det et hus til salgs på samme boligfelt som venninnen min bodde på.. mannen var veldig negativ til det huset og hadde Tusen argumenter for hvorfor det ikke var et bra hus for oss - han fikk viljen sin.. Mange sånne ting..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Denne tråden er nok viktig for deg, Hi, få "snakket" med andre om dette. Men jeg er litt redd for at din usikkerhet eller negative tanker rundt dette blir blåst opp pga. mange av svarene som gis. Uten tvil er det mange som svarer veldig negativt om mannen som svarer ut fra egne erfaringer med å ha blitt sviktet, at mannen har vært utro. Det skinner gjennom lang vei. MrsR er bare én av dem.

 

Og det er her det er viktig at du ikke lar deg påvirke av disse svarene, Hi!!!

Mannen din har IKKE vært utro!

 

Og angående følelsene dine av å ha blitt ført bak lyset av venner... du bruker ord som hemmelig, ekkel klump i magen av å ha blitt lurt av alle, holdt for narr, følelse av å være utenfor, veldig liten, ydmyket. Nå har du selvfølgelig rett til å ha alle de følelsene du har, og noen av dem er forståelig også. Men pass på at de ikke får mer fokus enn det de egentlig fortjener! Hvis du hadde vært i en situasjon hvor mannen hadde vært utro med din venninne, alle visste og ingen sa noe, DA hadde du hatt all grunn til å føle alt du nevner. Men mannen din har IKKE vært utro med din venninne!

 

Har du for vane å snakke om andres sexliv, hvem som har ligget med hvem? Husk at din mann og din eksvenninne ikke en gang var sammen i et vanlig forhold den gangen, de hadde sex sammen. Hadde de to vært et fast par den gangen, ja da ville det vært pussig at ingen av dem og ingen av vennene sa noe om det. Men det er IKKE rart at ingen har snakket om hvem din venninne og din mann hadde hatt sex med. Normalt går man IKKE rundt og snakker om slikt! I hvert fall ikke etter at man er blitt voksen. Ja, ofte så er det mange som vet om noen har hatt sex, man har gjerne registrert at de har gått hjem fra fest sammen, har hørt rykter, de var yngre, en eller begge kan ha snakket om det. Men man går likevel ikke rundt og snakker om hvem andre har sex med! I hvert fall ikke i min verden.

 

I tenårene og frem til jeg var ca 30 år var vi en stor vennegjeng som hang sammen, og spesielt festet sammen. I den gjengen er det mange som har hatt sex med hverandre, flere har vært kjærester med flere i gjengen gjennom årene. Men etter hvert som vi ble eldre så fant både jentene og guttene seg kjærester utenfra. Noen ganger var det venner av noen i gjengen, tidvis noen som hadde vært mer perifer i gjengen, ikke helt inne, men kjente, venner som hadde andre venner og andre interesser. Når disse ble sammen med en i gjengen så var det aldri noen som snakket om hvem kjæresten deres hadde hatt sex med før. Det som gjerne ble nevnt naturlig, det var det som hadde vært "offisielle" forhold, men aldri de som bare hadde hatt sex med hverandre.

Jeg er den eneste som aldri har vært sammen med noen i den gjengen, og heller aldri hatt sex med noen av dem. Jeg vet om noen i gjengen som har hatt sex som kanskje ingen andre vet om, men det hadde ikke falt meg inn å snakke om det til de disse endte opp å dele livet med. Det angår dem ikke. De som hadde sex tidligere har aldri hatt det etter de ble sammen med sine respektive, og da har det ingen hensikt å gå rundt og snakke om det. Det ligger i fortiden og det er privat.

 

Det jeg mener med å skrive dette er at jeg tror det er kjempeviktig for DIN del, Hi, å skille. Skille mellom det at dine følelser og reaksjoner på at ingen har fortalt ikke bør gjenspeile at mannen din har vært utro, for det har han ikke.

Ja, du har all grunn til å kjenne på masse følelser disse dagene, men ikke blås dette opp mer enn det fortjener. Det er ikke naturlig at folk går rundt og forteller hvem andre har hatt sex med!

 

Jeg skrev tidligere i tråden om min eks som hadde en seksuell fortid hvor han hadde eksperimentert langt mer enn jeg noen gang ville gjort. Denne eksen var også en del av en stor vennegjeng, og en av venninnene bodde i nabohuset. Ingen i vennegjengen sa noe noen gang, heller ikke min eks eller denne venninnen, men jeg forstod etter hvert at min eks og hun i perioder hvor begge hadde vært single hadde hatt en del sex. For meg var det uproblematisk. Så lenge han var trofast med meg så spilte det ingen rolle. De han hadde hatt forhold til tidligere ble jeg fortalt om, men de som bare hadde vært seksuelle partnere så jeg ingen grunn til at han skulle fortelle meg om.

 

I ditt tilfelle, Hi, så blir ting selvfølgelig ting mye vanskeligere fordi det er snakk om at denne tidligere seksuelle partneren til din mann også har vært din venninne. Det gjør at sviket du føler nå blir større. Men helt seriøst - hvor ligger det største sviket her?

Jeg mener uten tvil hos din venninne. Det er hun som har forsøkt å få mannen din til å være utro med deg. Mannen din har sagt nei. Mannen din ønsker ikke være utro mot deg! Likevel har din venninne fortsatt å prøve seg på ham. Og like fullt har mannen din vært tro mot deg!

 

Det at de to har en fortid er noe de kunne fortalt det den gangen da du og mannen ble sammen. Men helt ærlig - ville du da blitt sammen med ham? Mannen din var redd svaret ville vært nei, derfor holdt han det tilbake og ba kompisene ikke si noe. Så sterkt ville han ha deg. MrsRiddick sa tidligere noe om at mannen din ved å holde dette tilbake holdt tilbake viktig informasjon om sin personlighet. Det er jeg sterkt uenig i!!! Ting han hadde gjort tidligere hadde gitt ham erfaringer som formet ham til å sette pris på andre kvaliteter enn det han hadde søkt gjennom sine tidligere eksperiment. Dvs. tidligere erfaringer formet personligheten hans til å sette pris på helt andre kvaliteter, kvaliteter han ønsket å dyrke i livet sitt - kvaliteter DU, Hi, stod for. Mannen din kjente igjen dette i deg og ønsket å dele livet med deg. Han holdt ikke noe av personligheten sin skjult for deg, han lot bare være å fortelle deg om noen erfaringer han hadde gjort seg. Erfaringer som fikk ham til å innse hva som var viktig for ham, hvilket liv og hvem (du) som er mest forenelig med den personligheten mannen din hadde utviklet gjennom erfaringene. Mannen din har vist deg hvem han er i alle årene dere har vært sammen. DET bør være det viktigste.

 

Du skrev også et sted lengre oppe at mannen din aldri har sagt at han har hatt sine beste orgasmer med deg. Men spiller det noen rolle om han en eller flere ganger har hatt en sterkere orgasme med en annen? Jeg skriver her sterkere, fordi det du skrev "beste", det kan defineres mange retninger. En fysisk utløsning kan være sterkere eller svakere. Men en svakere orgasme kan, om alt annet stemmer, være bedre enn en sterkere orgasme som kun er fysisk. Begjær, nytelse og orgasmer får en helt annen dimmensjon når man opplever det sammen med en man elsker og står så nært som det virker som du og mannen gjør. Så han har kanskje - eller kanskje ikke! - hatt sterkere orgasmer med andre, men jeg er rimelig sikker på at han aldri har hatt så stor helhetsnytelse som det han har hatt og har med deg. Du skriver jo også selv at han har vært utrolig kåt på deg hele tiden. Han ville ikke vært det om han ikke hadde enorm glede og nytelse av å ha sex med deg. Den kjærligheten som er mellom dere gjør at sex han har hatt med andre han ikke elsker, aldri kan sammenlignes med det dere to har. Så din eksvenninne og han eksperimenterte kanskje sammen, men han elsket ikke henne, han var ikke sammen med henne, han ønsket ikke å leve livet med henne. Tross "spennende" eksperimentering så var sexen de hadde og han hadde hatt med andre før tydeligvis IKKE nok til å holde på ham. Det er bare DU som har greid å holde på denne mannen! Han er så hektet på deg at han ikke har problemer med å takke nei til å gjenoppta "spennende og eksperimenterende sex" med din eksvenninne.

 

Det er DEG han vil ha! :)

 

De valgene du sier som har blitt påvirket av det som har skjedd tidligere, bl.a. huskjøpet. Det er heller ikke særlig viktige ting. Det ville vært langt verre om dere ble boende så nært din eksvenninne, da ville du trolig følt deg enda mer sveket fordi du ikke visste noe (som du strengt tatt ikke hadde rett til å vite) om deres fortid. Det å lose dere bort fra denne venninnen din var noe din mann gjorde av hensyn til DEG og fordi han ikke ville at noe skulle risikere forholdet du og han har.

Jeg forstår at du føler deg litt lurt fordi du ikke alltid har visst at han har hatt litt bakenforliggende motiver (som v. huskjøpet). Men se om du greier å se at han gjorde det i beste mening for det forholdet du og han har hatt.

 

Og når kompisene har sagt at de aldri har sett ham så forelsket før som han var og er med deg... da tror jeg ikke de tenkte på din venninne (for henne hadde han jo bare sex med, han var ikke i et ordentlig forhold med henne, noe han hadde vært om han hadde vært forelsket). Jeg tror de tenkte på alle gangene de hadde sett ham forelsket opp gjennom årene, men ikke på noen av dem spesielt. Det var bare en konklusjon av et faktum - de har aldri sett ham så forelsket som han var og er med deg! Og når kompisene sier slikt til deg, da skal du ta det til deg, for da betyr det noe!

 

Så som jeg skrev til å begynne med - vokt deg vel for å ikke bli for påvirket av damer her inne som har opplevd helt andre ting enn det du nå har opplevd. Deres erfaringer med utroskap og deres sterke følelser av å føle seg lurt, holdt for narr osv. har ikke noe med din situasjon å gjøre, det kan i hvert fall ikke sammenlignes. Den enorme skepsisen enkelte her inne også kommer med, den er også tydelig farget av utroskapserfaringer enten de eller noen de kjenner har hatt. Men deres historie er IKKE din historie, Hi! Så vær nøye på å plassere følelsene dine der de hører hjemme og prøv å holde dem på et nivå som stemmer med virkeligheten, ikke blås den opp med ekstra sårede følelser pga. noe som egentlig ikke har skjedd.

 

 

Ut fra det du har fortalt om hvordan du og mannen har hatt det sammen, hva mannen har fortalt, og forhistorien så tror jeg helt oppriktig at du og han er sterke nok sammen til å ikke la dette ødelegge dere. Hvis dere takler dette riktig fremover, da tror jeg faktisk at du og han vil kunne få det enda bedre sammen enn dere allerede har hatt det.

Nå er denne hemmeligheten ute av skapet. Din mann har sikkert vært redd for å såre deg, at du skulle bli såret uten at han hadde kontroll over det (og det var jo det som skjedde nå når din eksvenninne satte dette i gang). Men nå vet du, og da har det ikke lenger styrke i seg til å ødelegge mer for dere. Snakk sammen, men mest av alt lytt til hverandre og tro på hverandre. Tro på den kjærligheten dere har delt i alle årene frem til nå. Mannen din har ikke gjort noe som bør ødelegge det. Mannen din har ikke endret seg mot deg. Det eneste som har skjedd er at du har fått greie på noe han gjorde før han ble sammen med deg.

Han kunne kanskje ha fortalt deg om at din venninne forsøkte seg på ham siste halvåret, men jeg vil tro han ikke gjorde det fordi han ikke ønsket at vennskapet deres skulle bli ødelagt av at din venninne gikk gjennom en vanskelig periode. Jeg vil tro han i typisk mannestil trodde det ville går over av seg selv når han sa han ikke var interessert og hun fikk livet sitt på beina igjen. Men han feilvurderte hvor ute og kjøre din eksvenninne var. Det er egentlig eneste feilen mannen din har gjort. Resten er fullt og helt din eksvenninnes feil. Det er hun som har lagt seg etter ham over lang tid, det er hun som har prøvd å påvirke ham til å være utro, det var hun som kastet seg over ham i helgen. Det er hennes ansvar - ikke mannen din sitt ansvar.

 

Men nå er hemmeligheten ute av skapet, og da mister den styrken sin til å ødelegge. Så ikke gi den mer styrke enn den fortjener!

 

Stol på det du og mannen har vært for hverandre alle disse årene. DET viser hva som er viktig mellom dere. Og når dere har lagt dette bak dere så tror jeg dere vil få en enda dypere dimmensjon i forholdet deres.

 

Om dere ikke greier å snakke ordentlig ut om dette i helgen selv, så ta kontakt med fvk eller samlivsterapeut som kan hjelpe dere. Ikke la det gå for lang tid.

 

Jeg tror dere kommer styrket ut av dette hvis dere takler dette rett. Det som har skjedd har ikke endret den kjærligheten dere har for hverandre.

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Tusen tusen takk for dette svaret! Du er så velformulert og overbevisende, og alt du skriver er til min favør 😊 Jeg fikk gåsehud og begynte å gråte midtveis i innlegget ditt! Og du har nok rett i mye, men jeg greier ikke å se det fullstendig på denne måten.. men jeg tror kanskje at skuffelsen og sorgen over å mistet min beste venninne blander seg med det som handler om min mann.. Tusen takk for at du fikk meg til å se at han har valgt meg gang på gang, og at hans verste synd i dette kanskje bare er å ha Vært klønete..

 

Han kom hjem fra jobb ganske tidlig I dag også. Barna ble hentet i bhg av besteforeldre og skal være der til søndag ettermiddag.

 

Da mannen min kom hjem kysset han meg lenge og sa Unnskyld, Unnskyld, Unnskyld! Jeg har vært en tosk!

 

Jeg sa også Unnskyld for å ha mistrodd med, men han avbrøt meg og ville ikke høre unnskyldning fra meg.

 

Han spurte om vi kunne være forelsket hele helgen - det er en gammel greie vi sier ang. å ikke gjøre noe særlig fornuftig. Jeg spurte om vi kunne snakke og snakke.. Jeg vil så gjerne vite alt og forstå alt.

 

Så, det er planen for i morgen og søndag. Han er ute for å hente mat til oss nå.

 

Igjen, alle sammen, jeg er så takknemlig for denne tråden. Det kan hende du har rett i at jeg forveksler mine egne følelser med svar i tråden, eller i det minste blir forvirret av det.. men det er godt å få innspill og det har vært utrolig godt å sette ord på dette og få så mange flotte og fine svar.. særlig siden jeg ikke har ønsket å snakke om dette med noen andre.. dere har vært mine beste venner gjennom dette på en måte😊 Tusen takk😊

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Vil forresten også gjerne si at jeg satt stor pris på ditt perspektiv på dette med at "alle har visst det og holdt det tilbake fra meg". Det har kanskje rett og slett ikke Vært noen stor greie slik de har sett det, ikke noe de har hvisket og tisket om (han har jo ikke gjort noe galt) - og det kan jo stemme veldig bra med at jeg aldri noensinne, som jeg husker, har opplevd at det finnes en "hemmelighet". Din forståelse av dette var veldig god for meg å lese og kjenne på - og du kan nok ha rett! Jeg går jo heller ikke rundt og er veldig opptatt av hva andre gjør "mellom laknene".

 

Igjen, Tusen hjertelig takk 😊

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg ELSKER b84!

Jeg synes hun er vel skråsikker på at det ikke har forekommet utroskap, og det er ikke jeg.

Men at det er HI mannen elsker og vil leve med, og at de to har et godt seksualliv, det er jeg ikke i tvil om.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Men jeg tenker at enten det har forekommet utroskap eller ei, så er det ikke verd å ødelegge et verdifullt forhold av den grunn.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva som har skjedd i HIs tilfelle, men generelt er jo ikke et forhold verdifullt lenger hvis det har forekommet utroskap.

 

 

Det er da virkelig ikke en allmenngyldig sannhet! Hvorfor i alle dager skulle det ikke være det?

Utroskap er kun i sjeldne tilfeller et symptom på at noe er galt med forholdet.

I de aller fleste tilfeller handler det om helt andre ting: Spenning, å få dekket seksuelle eller følelsesmessige behov flere steder, en kortvarig flørt/ forelskelse, en impulshandling mm.

I de aller fleste tilfeller oppdages utroskap heller ikke, og forhold fortsetter bare som før.

 

Svært mange forhold klarer seg gjennom utroskap, særlig når utroskapen ikke innebærer at noe er galt i utgangspunktet, eller at det finnes følelser for den andre.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som dette kommer til å gå veien :) Jeg liker spesielt godt at han legger seg flat. Han har vært klønete, men det vet han tydeligvis. Dette kommer til å gå bra! Lykke til og god helg :)

 

Anonymous poster hash: 00763...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres så søte ut, HI, både du og mannen din. Håper dere får en strålende kjærestehelg, og at forholdet bare blir sterkere med dette. God klem💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg ELSKER b84!

Jeg synes hun er vel skråsikker på at det ikke har forekommet utroskap, og det er ikke jeg.

Men at det er HI mannen elsker og vil leve med, og at de to har et godt seksualliv, det er jeg ikke i tvil om.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Men jeg tenker at enten det har forekommet utroskap eller ei, så er det ikke verd å ødelegge et verdifullt forhold av den grunn.

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva som har skjedd i HIs tilfelle, men generelt er jo ikke et forhold verdifullt lenger hvis det har forekommet utroskap.

Det er da virkelig ikke en allmenngyldig sannhet! Hvorfor i alle dager skulle det ikke være det?

Utroskap er kun i sjeldne tilfeller et symptom på at noe er galt med forholdet.

I de aller fleste tilfeller handler det om helt andre ting: Spenning, å få dekket seksuelle eller følelsesmessige behov flere steder, en kortvarig flørt/ forelskelse, en impulshandling mm.

I de aller fleste tilfeller oppdages utroskap heller ikke, og forhold fortsetter bare som før.

 

Svært mange forhold klarer seg gjennom utroskap, særlig når utroskapen ikke innebærer at noe er galt i utgangspunktet, eller at det finnes følelser for den andre.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

"Sjelden tegn på noe galt i forholdet", den var ny. Jeg tenker motsatt, at får man ikke dekket følelsesmessige eller seksuelle behov er det noe galt i forholdet

 

Anonymous poster hash: ad720...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere sammen, gni det inn til giftslangen av en venninne hvor lykkelige dere er!



Anonymous poster hash: 3f178...4f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen har anbefalt meg å legge denne tråden litt på hylla, men jeg kjenner meg så dratt mot den i håp om å få innspill på alt dette.

 

Mannen og jeg snakket masse i går, og det er særlig to ting jeg strever med å forholde meg til. For det første: venninnen min har ingen grenser, for det andre, jeg er rett og slett skremt av at jeg ikke har merket at det har vært noe med mannen min disse månedene.

 

Han forteller at hun tok kontakt med han ute første gang og var ganske klar på at hun ville ha sex med han hvorpå han var tydelig på at han ikke var interessert. Dette fortsatte visstnok et par ganger, og da sa han at hvis hun ikke backet off så kom han til å fortelle alt til meg (dette burde han jo gjort uansett, men på dette tidspunktet i historien vsr jeg opptatt av å lytte og stole på han og oss). Hun sa at hun hadde masse bilder av de to hjemme hos seg, og hun kunne lett vise meg dem og si at de var av nyere dato. Hvis han fortalte meg ville hun vise dem.. Hvis han bare hadde sex med henne ville hun slette og brenne bildene (også fysiske bilder fra gamledager).

 

Han sier at han fikk panikk og landet på en mellomløsning der han gikk med på å ikke si noe til meg men ikke gjøre noe med henne.. de har visst kranglet endel om dette, der hun har truet gjentatte ganger osv.. jeg strever også med å forstå hvorfor han ikke bare droppet å gå ut en periode..

 

Sist han var på byen kom hun og sa: nå kan jeg liksågodt suge deg for nå vet hun alt, jeg har sagt alt.. like etter sa hun, neida jeg har ikke sagt noe osv.. så han ante ikke... det var da han kom hjem til meg og serverte en "halv" historie om at hun hadde lastet seg over han osv..

 

Hva tenker dere??

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på det samme. Glem at hun finnes, hun har ikke vært der for deg i det hele tatt og vær der for mannen din. Jeg også har troen på han. Biter faller jo på plass nå og det virker slettes ikke usannsynlig..

 

Er så sint på den kjerringa.. Fy faen.. Og så at hun har gått med denne følelsen så lenge og er villig til å gjøre HVA FAEN hun vil for det? Grøss! Æsj!

 

Ta vare på mannen din og ikke dra opp noe mer rusk med det kvinnemennesket! :( Hun vil bare lage drama og prøve å skape splid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å snakke sammen om fremtiden. Hun er jo i samme vennegjeng som mannen din, hvordan forholde dere til det om hun ikke kan kuttes ut av livene deres helt? Husk at om du/dere sliter med å komme over dette er det lurt å søke hjelp før det sliter for mye på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...