Gå til innhold

Er det noen som husker meg med venninne som er forelsket I mannen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du må prøve å forstå at hun er/var min nærmeste venninne - den jeg kunne snakke med om alt, den som har kjent meg lengst. . Og som jeg har kjent lengst. Jeg vet så mye om henne. Vet hun har hatt enn vanskelig oppvekst, og jeg har kjent henne så lenge at jeg har sett det selv.. jeg har sett at faren hennes har slått henne.. jeg satt i entreen hennes og visste ikke hva jeg skulle gjøre, om jeg skulle hente hjelp eller hva.. Hun bare ristet på hodet etterpå og sa at deg var vanlig, ikke noe å bry seg om.. jeg vet hun har strevd med selvfølelsen sin og Ag hun i perioder har vært deprimert. Det er hun nok nå også. Og jeg er jo fryktelig glad i henne.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

Men du kan ikke hjelpe henne med dette, Hi. Med hennes bakgrunn er det ikke uvanlig at man begynner å skyve fra seg de som er nær - i dette tilfellet deg. Hun har gjort det over tid. Og uansett så har det bikket litt over når hun snakker om at du ikke er bedre enn henne mtp. mannen. Den kommentaren viser at hun ikke forstår hvorfor du kan holde på mannen, men ikke hun.

 

Om du og mannen din vil hjelpe henne så krev at hun starter i behandling, for det er ingen tvil om at hun trenger hjelp. Krev at hun enten går i behandling, eller så må dere anmelde henne for trakassering. Da blir det også hennes valg.

 

Du er glad i den hun har vært for deg tidligere, du har mye empati med henne pga. bakgrunnen hennes, men du er ikke den som kan hjelpe henne nå. Hun har tydeligvis for store problemer. Om hun går i terapi og unnskylder seg for å ha lagt seg etter mannen din, da kan du heller se om det er mulig å få et vennskap i fremtiden igjen.

 

Om det er pga. hennes psykiske problemer hun har gjort dette, da kan det kanskje være en ide at du og mannen sammen snakker med henne, og tar opp det med behandling med henne. Og om hun ikke vil så si at hvis hun ikke vil gå i behandling og fortsetter som hun har gjort så har dere ikke annet valg enn å anmelde henne for trakassering.

 

Pass på at felles historie og det at du er glad i henne ikke gjør at du tar valg som er feil for deg fremover, Hi.

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom nettopp hjem fra venninnen min... Hun var hjemme, men veldig full.. Jeg ba på mine knær om hun kunne svare ærlig på spørsmålene mine.. (viste meg vel svak, men) Hun sier at de har hatt mye sex det siste halve året.. ca 2 ggr i uken ifølge henne.. Han pleide ifølge henne å sende sms, mail og facebook meldinger om at han måtte ha henne. Han skal ha klaget over at sexlivet hans var blitt så kjedelig og rutinepreget og at han savnet det de to hadde hatt. Jeg spurte om det var han som hadde tatt første initiativ, og hun sa at han egentlig alltid har prøvd seg på henne men først for et halvt år siden ga hun etter. Hun sa at de pleide å ha sex på doen på utesteder eller hjemme hos henne nå etter at samboeren hennes har flyttet ut.

 

På spørsmål om hva de så for seg fremover og hvorfor hun tror han har sagt til meg at hun har prøvd seg på han, presset han og truet han.. Hun sier først at hun aldri har presset han, det er han som har vært ivrig.. Hun har aldri sagt noe om bilder, og har ingen bilder.. men hvorfor fortsatte han ikke bare da? Spurte jeg.. og hvorfor fortalte egentlig hun meg at hun var forelsket I han? Da sier hun at de hadde kranglet litt fordi hun ikke gidder flere trekanter.. (de har ifølge henne hatt en haug av det de siste månedene).. og at hun tror det er derfor han ville fortelle meg en forvridd versjon for å hevne seg på henne..

 

På spørsmål om jeg kan få se tlf.- mail og facebookloggen sier hun at hun har slettet alt..

 

Jeg må si det var en ganske krevende time i samtale med henne. Ikke bare var hun så full at jeg stadig måtte minne henne på hva vi snakket om, hun fremsto også som nesten følelseskald. Hun var nøktern, utbrodert ikke og svarte ganske kort og enkelt på spørsmålene mine.. Hun sa ikke Unnskyld og bortforklare ikke, så meg rett I øynene..

 

Så da takket jeg for meg og gikk ikke noe inn på følelser jeg heller.

 

I bilen på vei hjem tenkte jec på mulige andre måter jeg kunne gjort dette på, men det var nå dette jeg fikk til..

 

Jeg har ingen følelsesmessig reaksjon nå.. er mer litt målløs inni meg..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra venninnen min... Hun var hjemme, men veldig full.. Jeg ba på mine knær om hun kunne svare ærlig på spørsmålene mine.. (viste meg vel svak, men) Hun sier at de har hatt mye sex det siste halve året.. ca 2 ggr i uken ifølge henne.. Han pleide ifølge henne å sende sms, mail og facebook meldinger om at han måtte ha henne. Han skal ha klaget over at sexlivet hans var blitt så kjedelig og rutinepreget og at han savnet det de to hadde hatt. Jeg spurte om det var han som hadde tatt første initiativ, og hun sa at han egentlig alltid har prøvd seg på henne men først for et halvt år siden ga hun etter. Hun sa at de pleide å ha sex på doen på utesteder eller hjemme hos henne nå etter at samboeren hennes har flyttet ut.

 

På spørsmål om hva de så for seg fremover og hvorfor hun tror han har sagt til meg at hun har prøvd seg på han, presset han og truet han.. Hun sier først at hun aldri har presset han, det er han som har vært ivrig.. Hun har aldri sagt noe om bilder, og har ingen bilder.. men hvorfor fortsatte han ikke bare da? Spurte jeg.. og hvorfor fortalte egentlig hun meg at hun var forelsket I han? Da sier hun at de hadde kranglet litt fordi hun ikke gidder flere trekanter.. (de har ifølge henne hatt en haug av det de siste månedene).. og at hun tror det er derfor han ville fortelle meg en forvridd versjon for å hevne seg på henne..

 

På spørsmål om jeg kan få se tlf.- mail og facebookloggen sier hun at hun har slettet alt..

 

Jeg må si det var en ganske krevende time i samtale med henne. Ikke bare var hun så full at jeg stadig måtte minne henne på hva vi snakket om, hun fremsto også som nesten følelseskald. Hun var nøktern, utbrodert ikke og svarte ganske kort og enkelt på spørsmålene mine.. Hun sa ikke Unnskyld og bortforklare ikke, så meg rett I øynene..

 

Så da takket jeg for meg og gikk ikke noe inn på følelser jeg heller.

 

I bilen på vei hjem tenkte jec på mulige andre måter jeg kunne gjort dette på, men det var nå dette jeg fikk til..

 

Jeg har ingen følelsesmessig reaksjon nå.. er mer litt målløs inni meg..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Jeg hadde fremdeles ikke stolt på henne. Det er ikke en eneste ting ved den dama som virker stabilt!

 

Du har da sett meldinger fra mannens fb hvor han avviser henne dette halve året, hvordan forklarte hun det?

 

Du burde ikke konfrontert henne alene, mannen burde vært med, da kunne du ha sett begges reaksjon.

 

Jeg hadde fremdeles ikke stolt på henne.

 

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at hun ville slettet alt av sms-er og beskjed. Mannen din er faktisk den eneste av de to, som har noen som helst bevis for at han snakker sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom nettopp hjem fra venninnen min... Hun var hjemme, men veldig full.. Jeg ba på mine knær om hun kunne svare ærlig på spørsmålene mine.. (viste meg vel svak, men) Hun sier at de har hatt mye sex det siste halve året.. ca 2 ggr i uken ifølge henne.. Han pleide ifølge henne å sende sms, mail og facebook meldinger om at han måtte ha henne. Han skal ha klaget over at sexlivet hans var blitt så kjedelig og rutinepreget og at han savnet det de to hadde hatt. Jeg spurte om det var han som hadde tatt første initiativ, og hun sa at han egentlig alltid har prøvd seg på henne men først for et halvt år siden ga hun etter. Hun sa at de pleide å ha sex på doen på utesteder eller hjemme hos henne nå etter at samboeren hennes har flyttet ut.

 

På spørsmål om hva de så for seg fremover og hvorfor hun tror han har sagt til meg at hun har prøvd seg på han, presset han og truet han.. Hun sier først at hun aldri har presset han, det er han som har vært ivrig.. Hun har aldri sagt noe om bilder, og har ingen bilder.. men hvorfor fortsatte han ikke bare da? Spurte jeg.. og hvorfor fortalte egentlig hun meg at hun var forelsket I han? Da sier hun at de hadde kranglet litt fordi hun ikke gidder flere trekanter.. (de har ifølge henne hatt en haug av det de siste månedene).. og at hun tror det er derfor han ville fortelle meg en forvridd versjon for å hevne seg på henne..

 

På spørsmål om jeg kan få se tlf.- mail og facebookloggen sier hun at hun har slettet alt..

 

Jeg må si det var en ganske krevende time i samtale med henne. Ikke bare var hun så full at jeg stadig måtte minne henne på hva vi snakket om, hun fremsto også som nesten følelseskald. Hun var nøktern, utbrodert ikke og svarte ganske kort og enkelt på spørsmålene mine.. Hun sa ikke Unnskyld og bortforklare ikke, så meg rett I øynene..

 

Så da takket jeg for meg og gikk ikke noe inn på følelser jeg heller.

 

I bilen på vei hjem tenkte jec på mulige andre måter jeg kunne gjort dette på, men det var nå dette jeg fikk til..

 

Jeg har ingen følelsesmessig reaksjon nå.. er mer litt målløs inni meg..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Uff, synes så synd på deg.

 

Men nå tenker jeg:

1. Er det sannsynlig at han kan ha gjort dette to ganger i uka? Er han så mye borte over lang nok tid?

2. Når mannen din hører hennes versjon, burde jo han få lyst til å konfrontere henne hvis det er løgn. Hva med at han ringer med høyttaler på? Eller at dere snakker alle tre, som andre har nevnt?

Enhver ærlig person vil jo ha lyst til å konfrontere noen som lyver såpass heftig, så det er rart hvis ikke han er interessert i det. Har du snakket med han etter du var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var du dum. Hva forventet du av svar?

Huff og huff

 

Anonymous poster hash: 1367a...db4

Dum? Jeg ville ikke fått noe ut av å være vitne til en gedigen krangel mellom de to.. mannen min er rasende og hun er deprimert - ingen god kombinasjon som jeg vil tvinge på noen av dem.. du får bare kalle meg dum, men jeg prøver så godt jeg kan her!

 

I dag kom barna hjem igjen og ny uke venter, balett i morgen, vanndag i bhg på torsdag, fotball onsdag, svigerforeldre på besøk torsdag.. Jeg må klare meg gjennom det som er barnas hverdag - jeg kan ikke sette i gang hva som helst heller.. men å ta meg en tur til venninnen min kunne jec etter barnas leggetid..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ingen logisk grunn til at hun skal slette alt av beviser siden det er hun som har villet at denne bobla skulle sprekke. Så jeg kan ikke forstå at hun har gjort det. Selv om det er godt mulig mannen din har vært utro så synes jeg denne dama virker direkte psykisk syk. 



Anonymous poster hash: c3865...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kom nettopp hjem fra venninnen min... Hun var hjemme, men veldig full.. Jeg ba på mine knær om hun kunne svare ærlig på spørsmålene mine.. (viste meg vel svak, men) Hun sier at de har hatt mye sex det siste halve året.. ca 2 ggr i uken ifølge henne.. Han pleide ifølge henne å sende sms, mail og facebook meldinger om at han måtte ha henne. Han skal ha klaget over at sexlivet hans var blitt så kjedelig og rutinepreget og at han savnet det de to hadde hatt. Jeg spurte om det var han som hadde tatt første initiativ, og hun sa at han egentlig alltid har prøvd seg på henne men først for et halvt år siden ga hun etter. Hun sa at de pleide å ha sex på doen på utesteder eller hjemme hos henne nå etter at samboeren hennes har flyttet ut.

 

På spørsmål om hva de så for seg fremover og hvorfor hun tror han har sagt til meg at hun har prøvd seg på han, presset han og truet han.. Hun sier først at hun aldri har presset han, det er han som har vært ivrig.. Hun har aldri sagt noe om bilder, og har ingen bilder.. men hvorfor fortsatte han ikke bare da? Spurte jeg.. og hvorfor fortalte egentlig hun meg at hun var forelsket I han? Da sier hun at de hadde kranglet litt fordi hun ikke gidder flere trekanter.. (de har ifølge henne hatt en haug av det de siste månedene).. og at hun tror det er derfor han ville fortelle meg en forvridd versjon for å hevne seg på henne..

 

På spørsmål om jeg kan få se tlf.- mail og facebookloggen sier hun at hun har slettet alt..

 

Jeg må si det var en ganske krevende time i samtale med henne. Ikke bare var hun så full at jeg stadig måtte minne henne på hva vi snakket om, hun fremsto også som nesten følelseskald. Hun var nøktern, utbrodert ikke og svarte ganske kort og enkelt på spørsmålene mine.. Hun sa ikke Unnskyld og bortforklare ikke, så meg rett I øynene..

 

Så da takket jeg for meg og gikk ikke noe inn på følelser jeg heller.

 

I bilen på vei hjem tenkte jec på mulige andre måter jeg kunne gjort dette på, men det var nå dette jeg fikk til..

 

Jeg har ingen følelsesmessig reaksjon nå.. er mer litt målløs inni meg..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Uff, synes så synd på deg.

 

Men nå tenker jeg:

1. Er det sannsynlig at han kan ha gjort dette to ganger i uka? Er han så mye borte over lang nok tid?

2. Når mannen din hører hennes versjon, burde jo han få lyst til å konfrontere henne hvis det er løgn. Hva med at han ringer med høyttaler på? Eller at dere snakker alle tre, som andre har nevnt?

Enhver ærlig person vil jo ha lyst til å konfrontere noen som lyver såpass heftig, så det er rart hvis ikke han er interessert i det. Har du snakket med han etter du var der?

Han vet ikke at jeg var der.. jeg sa jeg bare trengte en tur ut. Det har kommet en avstand mellom oss. Han er mer sint igjen. Sint og fortvilet over at jeg ikke Jan si at jeg tror han.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dum i den grad at du går til ei som vil ødelegge forholdet. Du viser henne svakheter.

Selvfølgelig sier hun at de har hatt sex, hun er ikke din venninne selv om du skulle ønske det.

Du hørte jo selv hva hun svarte.

 

Anonymous poster hash: 1367a...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han vet ikke at jeg var der.. jeg sa jeg bare trengte en tur ut. Det har kommet en avstand mellom oss. Han er mer sint igjen. Sint og fortvilet over at jeg ikke Jan si at jeg tror han.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

 

Snakk med ham nå!

 

Som en over sier, det er ikke logikk i det din eksvenninne (du bør slutte å kalle henne for venninne, for det er det lenge siden hun var til deg) sier. Først truer hun mannen din om å vise deg bilder, så har hun slettet absolutt alle spor på at de liksom skal ha hatt noe sammen. Så totalt hekta som hun tydeligvis har vært på mannen din så mener jeg det er nesten utenkelig at hun plutselig skal ha slettet alle spor etter ham.

 

Mannen din virke langt mer troverdig enn din gale eksvenninne! Selvfølgelig blir han da sint. Du velger å legge minst like mye vekt på det din eksvenninne har sagt og sier. Du velger å se bort fra det faktum at meldinger viser at hun har lagt seg etter mannen din og mannen din har avvist ham.

 

Nå kommer akkurat det jeg skrev tidligere i tråden - hun kjenner deg godt nok til å vite akkurat hvilke argument hun skal bruke for å ramme deg mest mulig, får deg til å tvile på deg selv, på mannen din.

 

Og en ting til - du må slutte å se på henne som noen venninne, for hun er ikke og har ikke vært det på lange tider.

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Han vet ikke at jeg var der.. jeg sa jeg bare trengte en tur ut. Det har kommet en avstand mellom oss. Han er mer sint igjen. Sint og fortvilet over at jeg ikke Jan si at jeg tror han.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

Snakk med ham nå!

 

Som en over sier, det er ikke logikk i det din eksvenninne (du bør slutte å kalle henne for venninne, for det er det lenge siden hun var til deg) sier. Først truer hun mannen din om å vise deg bilder, så har hun slettet absolutt alle spor på at de liksom skal ha hatt noe sammen. Så totalt hekta som hun tydeligvis har vært på mannen din så mener jeg det er nesten utenkelig at hun plutselig skal ha slettet alle spor etter ham.

 

Mannen din virke langt mer troverdig enn din gale eksvenninne! Selvfølgelig blir han da sint. Du velger å legge minst like mye vekt på det din eksvenninne har sagt og sier. Du velger å se bort fra det faktum at meldinger viser at hun har lagt seg etter mannen din og mannen din har avvist ham.

 

Nå kommer akkurat det jeg skrev tidligere i tråden - hun kjenner deg godt nok til å vite akkurat hvilke argument hun skal bruke for å ramme deg mest mulig, får deg til å tvile på deg selv, på mannen din.

 

Og en ting til - du må slutte å se på henne som noen venninne, for hun er ikke og har ikke vært det på lange tider.

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Hun sier jo at det tvert imot er han som har vært hekta på henne.. og det kan slettes meldinger fra facebookloggen.. kanskje han til og med har lagt inn noen avvisende svar her og der for å ha noe å vise hvis han blir "tatt"..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at det aldri har eksistert bilder og at hun ikke har truet med å vise det..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 14 Jun 2015 - 23:01, said:

 

 

Anonym bruker" data-cid="147263489" data-time="1434315235" data-date="i dag, 22:53 said:

Nå var du dum. Hva forventet du av svar?

Huff og huff

 

Anonymous poster hash: 1367a...db4

Dum? Jeg ville ikke fått noe ut av å være vitne til en gedigen krangel mellom de to.. mannen min er rasende og hun er deprimert - ingen god kombinasjon som jeg vil tvinge på noen av dem.. du får bare kalle meg dum, men jeg prøver så godt jeg kan her!

 

I dag kom barna hjem igjen og ny uke venter, balett i morgen, vanndag i bhg på torsdag, fotball onsdag, svigerforeldre på besøk torsdag.. Jeg må klare meg gjennom det som er barnas hverdag - jeg kan ikke sette i gang hva som helst heller.. men å ta meg en tur til venninnen min kunne jec etter barnas leggetid..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Ehm... kalenderen sier 14. juni, alle fritidsaktiviteter er avsluttet for semesteret. Anonymous poster hash: e503d...6aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler å ha et revolusjonerende forslag her! Pakk tingene dine i kveld og flytt i morgen! Vi må en stopp på denne tråden snart!

 

Anonymous poster hash: 3b9f7...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du føler mer lojalitet til dette uvesenet av en venninne enn du gjør til mannen din, til tross for at han fremstår mer troverdig. Jeg skjønner at du er usikker, men du burde konfrontert dem sammen for å se reaksjonene. Slik du har gjort det nå har du vel mer eller mindre sørget for at du ikke kommer til å finne ut hva som egentlig har skjedd, noe som er veldig dumt. I verste fall risikerer du å miste en bra mann som elsker deg pga en halvgal, sjalu "venninne". Så klart er det en mulighet at han faktisk har vært utro, men da er det eneste logiske at den dama hadde tatt vare på alt av beviser og vist det til deg. Da hadde hun jo fått det slik hun vil. 



Anonymous poster hash: c3865...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonym bruker, on 14 Jun 2015 - 23:01, said:

 

 

Anonym bruker" data-cid="147263489" data-time="1434315235" data-date="i dag, 22:53 said:

Nå var du dum. Hva forventet du av svar?

Huff og huff

 

Anonymous poster hash: 1367a...db4

Dum? Jeg ville ikke fått noe ut av å være vitne til en gedigen krangel mellom de to.. mannen min er rasende og hun er deprimert - ingen god kombinasjon som jeg vil tvinge på noen av dem.. du får bare kalle meg dum, men jeg prøver så godt jeg kan her!

 

I dag kom barna hjem igjen og ny uke venter, balett i morgen, vanndag i bhg på torsdag, fotball onsdag, svigerforeldre på besøk torsdag.. Jeg må klare meg gjennom det som er barnas hverdag - jeg kan ikke sette i gang hva som helst heller.. men å ta meg en tur til venninnen min kunne jec etter barnas leggetid..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Ehm... kalenderen sier 14. juni, alle fritidsaktiviteter er avsluttet for semesteret. Anonymous poster hash: e503d...6aa

Billedlig talt

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler å ha et revolusjonerende forslag her! Pakk tingene dine i kveld og flytt i morgen! Vi må en stopp på denne tråden snart!

 

Anonymous poster hash: 3b9f7...bf6

Ja, det viktigste akkurat nå er at du slipper at tråden blir noe lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 14 Jun 2015 - 23:21, said:

 

 

Anonym bruker" data-cid="147263546" data-time="1434316751" data-date="i dag, 23:19 said:

 

 

Anonym bruker" data-cid="147263505" data-time="1434315690" data-date="i dag, 23:01 said:

Anonym bruker, on 14 Jun 2015 - 23:01, said:

 

Anonym bruker" data-cid="147263489" data-time="1434315235" data-date="i dag, 22:53 said:

Anonym bruker" data-cid="147263489" data-time="1434315235" data-date="i dag, 22:53 said:

Nå var du dum. Hva forventet du av svar?

Huff og huff

 

Anonymous poster hash: 1367a...db4

Dum? Jeg ville ikke fått noe ut av å være vitne til en gedigen krangel mellom de to.. mannen min er rasende og hun er deprimert - ingen god kombinasjon som jeg vil tvinge på noen av dem.. du får bare kalle meg dum, men jeg prøver så godt jeg kan her!

 

I dag kom barna hjem igjen og ny uke venter, balett i morgen, vanndag i bhg på torsdag, fotball onsdag, svigerforeldre på besøk torsdag.. Jeg må klare meg gjennom det som er barnas hverdag - jeg kan ikke sette i gang hva som helst heller.. men å ta meg en tur til venninnen min kunne jec etter barnas leggetid..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Ehm... kalenderen sier 14. juni, alle fritidsaktiviteter er avsluttet for semesteret. Anonymous poster hash: e503d...6aa

 

Billedlig talt

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Særlig, engasjerende historie for all del. Fiksjon er ofte det. Anonymous poster hash: e503d...6aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...