Gå til innhold

Er det noen som husker meg med venninne som er forelsket I mannen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er flere her som mener at vi tre, mannen, venninnen og jeg burde møtes for å snakke om det. Mannen har foreslått det, men det ønsker jeg ikke være med på. Jeg har sagt at mannen gjerne kan gjøre det dersom han har behov for det, men jeg ser ikke hva godt som kan komme ut av det.. det blir jo bare ord mot ord.. Jeg har ikke lyst til å trenge noen opp i et hjørne på den måten..

 

Mannen har ordnet time til oss hos privat psykolog, men det var litt ventetid, så vi har første time om litt over tre uker..

 

Vi er enige om at vi inntil da må være tålmodige med hverandre og tåle reaksjoner vi kanskje ikke forstår. Han er innstilt på å vente med sex, og han sier han ikke vil gå ut i det hele tatt på ubestemt tid.. Vi har ikke blokkert "venninnen" fra Facebook mtp at det kan komme noe fra henne som kan oppklare noe..

 

Jeg føler han har roet seg litt etter vi hadde en lang prat om at ting kan ta tid, men at jeg elsker han og ønsker å leve med han..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Det er jo helt på trynet at du ikke vil ta opp dette opp felles alle tre? Du trenger da ingen opp i et hjørne for å få høre sannheten?? Sannheten her er jo snakk om forholdet deres, ja både til deg og mannen, og deg og venninnen din. Dette blir for dumt for meg å fortsette å følge med på. 

 

Hvis du ikke snart klarer å tenke ut en løsning, for her står det om enten mannen eller venninnen din, så synes jeg at du bør velge! Du er jo så beskyttende og ALT for forstående ovenfor venninnen din. Hva med mannen du elsker? Hvorfor kan du ikke høre på han, dra til venninnen din å snakk med henne! Om dette er sant, så virker det som han er den som har litt vettu i hodet av dere tre.

 

Anonymous poster hash: 07f3e...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er jo helt på trynet at du ikke vil ta opp dette opp felles alle tre? Du trenger da ingen opp i et hjørne for å få høre sannheten?? Sannheten her er jo snakk om forholdet deres, ja både til deg og mannen, og deg og venninnen din. Dette blir for dumt for meg å fortsette å følge med på. 

 

 

Hvis du ikke snart klarer å tenke ut en løsning, for her står det om enten mannen eller venninnen din, så synes jeg at du bør velge! Du er jo så beskyttende og ALT for forstående ovenfor venninnen din. Hva med mannen du elsker? Hvorfor kan du ikke høre på han, dra til venninnen din å snakk med henne! Om dette er sant, så virker det som han er den som har litt vettu i hodet av dere tre.

 

Anonymous poster hash: 07f3e...9a2

 

 

Av og til er det greit å lese hele tråden før man svarer ;)

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg ser det er flere her som mener at vi tre, mannen, venninnen og jeg burde møtes for å snakke om det. Mannen har foreslått det, men det ønsker jeg ikke være med på. Jeg har sagt at mannen gjerne kan gjøre det dersom han har behov for det, men jeg ser ikke hva godt som kan komme ut av det.. det blir jo bare ord mot ord.. Jeg har ikke lyst til å trenge noen opp i et hjørne på den måten..

 

Mannen har ordnet time til oss hos privat psykolog, men det var litt ventetid, så vi har første time om litt over tre uker..

 

Vi er enige om at vi inntil da må være tålmodige med hverandre og tåle reaksjoner vi kanskje ikke forstår. Han er innstilt på å vente med sex, og han sier han ikke vil gå ut i det hele tatt på ubestemt tid.. Vi har ikke blokkert "venninnen" fra Facebook mtp at det kan komme noe fra henne som kan oppklare noe..

 

Jeg føler han har roet seg litt etter vi hadde en lang prat om at ting kan ta tid, men at jeg elsker han og ønsker å leve med han..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Det er jo helt på trynet at du ikke vil ta opp dette opp felles alle tre? Du trenger da ingen opp i et hjørne for å få høre sannheten?? Sannheten her er jo snakk om forholdet deres, ja både til deg og mannen, og deg og venninnen din. Dette blir for dumt for meg å fortsette å følge med på.

 

Hvis du ikke snart klarer å tenke ut en løsning, for her står det om enten mannen eller venninnen din, så synes jeg at du bør velge! Du er jo så beskyttende og ALT for forstående ovenfor venninnen din. Hva med mannen du elsker? Hvorfor kan du ikke høre på han, dra til venninnen din å snakk med henne! Om dette er sant, så virker det som han er den som har litt vettu i hodet av dere tre.

 

Anonymous poster hash: 07f3e...9a2

Dette er vanskelig å forstå for flere av dere. Jeg respekterer det. Men nå er det altså slik at jeg allerede har valgt å stole på mannen min og gå videre med han. Det er ikke dermed sagt at alt ved et trylleslag er slik som utgangspunktet. Han har også tilbakeholdt opplysninger, løyet aktivt og bevisst flere ganger oc han har snudd ting på hodet og vært sint på meg for å tilbakeholde opplysninger. - det har ikke blitt borte selv om jeg ikke tror han har vært utro..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift venninnen din, så hadde jeg gjort et så klart brudd som mulig! Hun er ikke venninnen din, har ikke vært det på lenge! Hun sviktet deg og er ikke til å stole på. Slike mennesker trenger man ikke i livet sitt!

Har kuttet en venninne selv, om av litt andre årsaker. Det var sårt, men nødvendig! Det var et savn der grunnet alt vi hadde delt, men holdt fokus på hvorfor jeg måtte kutte henne ut.

Det hender jeg treffer henne, og da kan jeg veksle noen overflatiske ord, men holder henne på avstand. Hun ville nok gjenopptatt kontakten, men det har vært uaktuelt.

Det var litt rart til å begynne med å ikke ha kontakt, men det gikk seg til.

Nå tenker jeg så godt som aldri på henne.

Siden dere er en del av en gjeng, så må du kanskje forholde deg til henne, men det kan man gjøre på avstand. Hun vet jo selv hvorfor!

Synes hun er den største svikeren i dette!

Prøv å ikke forstå henne så mye, og ikke synes synd på henne. Hun vet forskjellen på rett og galt, selv om hun skulle ha sine egne problemer. Det er ingen unnskyldning for å svikte sin beste venninne!

 

Lykke til😊

 

Anonymous poster hash: a696d...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som om du har tatt et valg ift mannen, også må du ta tiden til hjelp for at alt skal falle på plass

 

Men kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer venninnen?

Hva tenker du om fremtiden ift henne?

 

Anonymous poster hash: a696d...324

Vi har ikke kommet helt dit enda. Det er på en måte todelt; det ene er mitt forhold til henne, det andre er at hun er en del av vår felles venne"gjeng". Mannen er klar på at han ikke vil gå ut på ubestemt tid.. men det er en kortsiktig løsning. Jeg vet det ikke kommer til å gå, ev kommer han til å gå her hjemme og Være sur. Han elsker å være ute med venner, prate, le, drikke øl, se på fotball på storskjerm, delta i quiz-lag.. alt mulig sånt.. Han er veldig sosial og har mye større behov for det der enn jeg har oc må få dekket det gjennom andre enn meg.. Jeg tenker han ikke kan ofre itelivet sott pga dette og såfremt vi kan stole på hverandre så burde det vel ikke være umulig å omgås henne overfladisk.. Han er p.t veldig negativ til det da, men det kan tenkes det delvis handler om å signalisere til meg..

 

Forholdet til min venninne er fremdeles på vent - jeg har ikke noe bedre svar dessverre..

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

 

Unnskyld meg, men voksen familiefar som MÅ gå ut hele tiden, mens du sitter hjemme, ellers blir han sur? Truer med å gå fordi du ikke vil ha sex rett etter du har fått servert ordentlig Hotell Cæsar-drama i fanget med masse løgner og sånt? Ber vennene sine om å holde kjeft om at han og din bestevenninne har pult i fortiden, ellers hadde du ikke innledet et forhold til ham? Hva slags guttevalp er dette her egentlig? Han lever et egoliv - blir smigret av at en dame forfølger ham på Facebook og ute, er hele tiden ute og drikker med venner og manipulerer deg. Du er bedre uten.

 

Anonymous poster hash: 710f0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

Han mister altså alle muligheter til å renvaske seg, mens du beholder din berettigelse til å være snurt og ha mistillit...Anonymous poster hash: 8a59a...135

Igjen, jeg håper dere kan huske på at dette er snakk om min næreste venninne gjennom hele livet. Uansett hva hun har gjort så akter jeg ikke å gå på henne på den måten.

HiAnonymous poster hash: 3747c...742

Det vi husker, som du ser ut til å glemme, er at du har valgt din mann for RESTEN av livet, som sikkert er like lang tid, eller mer.

Å vise tillit er vanskelig, men å spille så høyt som du gjør nå er direkte risikabelt.Anonymous poster hash: 8a59a...135

Hør her! Jeg spiller verken høyt eller lavt. Jeg har fått dette I fanget pga mannens behov for å tilbakeholde informasjon, og jeg nekter å gå på akkord med egne verdier for at han skal få renvasket seg.

HiAnonymous poster hash: 3747c...742

Jeg hører, og det jeg hører er at du ikke klarer å vurdere din egen rolle i dette. Det er hva han har gjort, hvordan han har lurt deg, løyet osv. Men hele veien er det stakkar venninna, hennes ord blir slukt rått, hun må ikke konfronteres, hun er den viktigste i livet ditt gjennom oppveksten og alt det der.

Han kommer aldri til å kunne "bevise" eller "overbevise". Det er ikke det et forhold handler om. Det handler om å gi og ta, innse at den andre er et feilbarlig menneske, velge å stole på vedkommende, eller la være, og gå videre. Mistillit er ødeleggende, og samme hva mannen gjør eller sier nå, er mistilliten sådd (av din venninne) og gjødslet (av din venninne) og har fått vokse seg stor. Det er det DU som må ta tak i. Han kan ikke gjøre mer.Anonymous poster hash: 8a59a...135

Da er det mulig jeg ikke har uttrykket meg selv klart nok. Min venninnes ord blir ikke slukt rått - jeg tror ikke på henne når hun sier at de har hatt sex to ggr I uken i et halvt år, jeg tror ikke på henne når hun sier at han har prøvd seg på henne jevnlig i ti år og at hun først nå slapp han til, jeg tror ikke på henne når hun sier at de har hatt "masse trekanter" den siste tiden, og at han er sint på henne fordi hun ikke gidder å ha trekanter mer, jeg tror ikke på henne når hun sier hun har slettet facebookchatten mellom dem..

Er deg klart nok?

HiAnonymous poster hash: 3747c...742

Da gjenstår bare at du i stedet begynner å tro på mannen din, og slutter å straffe ham for det noen andre har gjort og den mistilliten noen andre har skapt.

 

Anonymous poster hash: 8a59a...135

 

Hun straffer jo ikke han ved å ikke orke å ha sex med ham, hun orker ikke det fordi hun ikke har sexlyst akkurat nå etter all drama! Det er han som straffer henne ved først lyve, og så true med å flytte fordi hun ikke vil spre beina.

 

Anonymous poster hash: 710f0...858

Han har aldri truet med å flytte fordi jeg ikke "sprer bena". Han synes det er vondt og vanskelig at jeg ikke er har 100 % tillit til han, noe jeg bare må innrømme at han har rett I. . Og han foreslo forsiktig at han kanskje skulle flytte ut for en kort periode. Det var også gjerne av hensyn til meg, da han tenkte at det var noe jeg ønsket for å få ro rundt meg. Dette er ikke et tema lenger.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

 

 

Men hvorfor forventer han at du skal gjenskape tilliten til ham en uke etter at bomba var sluppet, etter at han har ført deg bak lyset i TI år? Synes han er urimelig og får det hele til å handle om seg selv og hvor stakkars han er. Har han prøvd å sette seg inn i dine følelser eller ser han bare seg selv opp i dette og drukner i selvmedlidenhet?

 

Anonymous poster hash: 710f0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Det er ganske jævlig å bli beskyldt for noe, for så å fortelle sannheten som ikke blir tatt i mot..

 

Det er helt klart av vi tolker mannen forskjellig her men jeg føler at Hi har fått mer enn nok om ikke for mye input og tanker om dette. Jeg ville fokusert på kjærligheten, barna og å kutte venninnen. Det er ikke sikkert at det går over på et par dager, det er svært lite sannsynlig egentlig. Dette kan ta lang tid og er verdt en innsats. Det virker desverre som at Hi graver seg mer og mer ned i konspirasjonsteoriene her også, du får en større klump i magen av det enn å prøve å se opp og fram! Du kan tenke dette i hjel, frykt gjør de verste ting med psyken.

 

Jaha? Tenkt på at det kanskje er venninnen som blir beskyldt for mye, men ikke blir trodd når hun forteller sannheten?

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

 

 

Samme venninne som fortalte Hi at hun ønsket seg mannen til Hi, og at Hi bare ikke måtte tro at Hi var bedre enn henne.

Samme venninne som er psykisk ustabil etter sin egen oppvekst og eget samlivsbrudd.

Samme venninne som påstår å beleilig ha slettet absolutt alle spor etter den påståtte utroskapen med mannen hun liksom har et forhold med.

 

Da hadde jeg heller valgt å tro på en mann som i hvert fall har bevis på at han har avvist den psykisk ustabile eksvenninnen.

 

Hi, jeg er enig med Piffi over her, fortell mannen det du skrev over her.

Og når du tenker på det at han holdt tilbake informasjonen om at han hadde hatt sex med din venninne da dere ble sammen, husk at hvis han ikke hadde gjort så kan det hende dere to ikke hadde opplevd den kjærligheten dere har opplevd i disse ti årene. Vurder ham først og fremst ut fra hvordan han har vært i disse ti årene.

Og så får dere hjelp til å bearbeide det tilbakeholdelsen av all informasjon har gjort med tilliten din.

Jeg er enig i det # 410 skriver også, at mannen har viklet seg inn i noe han ikke kom seg ut av, men at han gjorde det i beste mening for å skåne deg mot skuffelser, og at det ble ekstra vanskelig fordi det var din venninne.

 

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

 

 

JA, fordi:

 

- Hun har forelsket seg i mannen fordi hun har hatt et seksuelt forhold til ham, også den senere tiden.

- Hun er ikke psykisk ustabil, hun er deprimert. En depresjon innebærer ikke manipulering, dramatisering eller dårlig realitetsorientering.

- Hun beskytter både mannen, HI og seg selv ved å påstå at meldingene er slettet. Når hun går fra å være deprimert og hate seg selv, til å isteden bli sint på mannen (for dette vil komme!) når hun kanskje ikke lengre heller har en nær relasjon til HI, da skal dere ikke se bort fra at de meldingene vil komme på bordet.

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som at HI egentlig ikke ønsker å vite sannheten her.. Jeg har vært der selv, mannen min var utro og jeg nektet å innse det. Til slutt røsket jeg opp i alt og kom meg vekk.

 

Til HI. Jeg føler med deg, og selv om jeg ikke tror på mannen din så er det bra at du har tatt et valg. Det eneste jeg vil si i forhold til dette er at du bør være 100% sikker på valget, og at du om 10 år ikke angrer på at du ikke gravde mer i ting.



Anonymous poster hash: 253b5...baa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi vet om historien leder meg til at jeg er 100% overbevist om at noe seksuelt har skjedd mellom dem i den siste tiden.

 

Jeg tror og at mannen ikke vil ut og feste etter dette fordi det antaklig ligger mer grums der, og han derfor vil ta full avstand fra det.

 

HI virker utrolig reflektert og fattet med all integritet i behold. Jeg ville heller aldri lagt opp til storoppvask med begge til stede. Ikke alle digger Jerry Springer, og dessuten blir det bare vondt.

 

At HI ikke umiddelbart dropper venninnen viser at HI har evne til dyp empati, selv om hun selv har det vanskelig. Det betyr slett ikke at hun finner seg i for mye eller er ettergivende. Noen ganger er det vondt og feil okke som, og alle er vi bare mennnesker.

 

Anonymous poster hash: 91231...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra meg over: Men jeg hadde og villet ha verifisert det som lar seg verifisere. Sjekk med de ansatte den kvelden, full utskrift av det du kan, etc.

 

Dette er ekstra vanskelig siden venninnen din er litt messa opp for tiden, og mannen juger godt samt er superivrig m.t.p. at HI skal vinnes tilbake fortest mulig.

 

Lykke til, HI.

God klem,

 

Anonymous poster hash: 91231...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det er ganske jævlig å bli beskyldt for noe, for så å fortelle sannheten som ikke blir tatt i mot..

 

Det er helt klart av vi tolker mannen forskjellig her men jeg føler at Hi har fått mer enn nok om ikke for mye input og tanker om dette. Jeg ville fokusert på kjærligheten, barna og å kutte venninnen. Det er ikke sikkert at det går over på et par dager, det er svært lite sannsynlig egentlig. Dette kan ta lang tid og er verdt en innsats. Det virker desverre som at Hi graver seg mer og mer ned i konspirasjonsteoriene her også, du får en større klump i magen av det enn å prøve å se opp og fram! Du kan tenke dette i hjel, frykt gjør de verste ting med psyken.

 

Jaha? Tenkt på at det kanskje er venninnen som blir beskyldt for mye, men ikke blir trodd når hun forteller sannheten?

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

 

 

Samme venninne som fortalte Hi at hun ønsket seg mannen til Hi, og at Hi bare ikke måtte tro at Hi var bedre enn henne.

Samme venninne som er psykisk ustabil etter sin egen oppvekst og eget samlivsbrudd.

Samme venninne som påstår å beleilig ha slettet absolutt alle spor etter den påståtte utroskapen med mannen hun liksom har et forhold med.

 

Da hadde jeg heller valgt å tro på en mann som i hvert fall har bevis på at han har avvist den psykisk ustabile eksvenninnen.

 

Hi, jeg er enig med Piffi over her, fortell mannen det du skrev over her.

Og når du tenker på det at han holdt tilbake informasjonen om at han hadde hatt sex med din venninne da dere ble sammen, husk at hvis han ikke hadde gjort så kan det hende dere to ikke hadde opplevd den kjærligheten dere har opplevd i disse ti årene. Vurder ham først og fremst ut fra hvordan han har vært i disse ti årene.

Og så får dere hjelp til å bearbeide det tilbakeholdelsen av all informasjon har gjort med tilliten din.

Jeg er enig i det # 410 skriver også, at mannen har viklet seg inn i noe han ikke kom seg ut av, men at han gjorde det i beste mening for å skåne deg mot skuffelser, og at det ble ekstra vanskelig fordi det var din venninne.

 

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

 

 

JA, fordi:

 

- Hun har forelsket seg i mannen fordi hun har hatt et seksuelt forhold til ham, også den senere tiden.

- Hun er ikke psykisk ustabil, hun er deprimert. En depresjon innebærer ikke manipulering, dramatisering eller dårlig realitetsorientering.

- Hun beskytter både mannen, HI og seg selv ved å påstå at meldingene er slettet. Når hun går fra å være deprimert og hate seg selv, til å isteden bli sint på mannen (for dette vil komme!) når hun kanskje ikke lengre heller har en nær relasjon til HI, da skal dere ikke se bort fra at de meldingene vil komme på bordet.

 

,

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

 

Du er klar over at mannen har vist henne FB meldinger? Ja man kan slette meldinger MEN man kan ikke manipulerer tidspunktet til de meldingene som har blitt sendt. Hvilken psykisk tilstand denne venninnen er i kan verken du eller jeg bedømme for det er faktisk mer enn antagelser som må til for at si at noen er det ene eller det andre. Mannen ØNSKER en konfrontasjon men HI vil ikke dette. Om det har skjedd noe mellom de så vet vi ingenting om det og det å bastant stemple han som utro fordi venninnen sier det er idioti. Venninnen har ikke bevist noe som helst, mannen har lagt frem bevis, det lille han har. Det å si at hun beskytter alle 3 etter å ha sagt at de hadde hatt sex to ganger i uka + trekanter det siste halve året er IKKE et ønske om å beskytte HI. Det er ondt. Nei, tror dere må roe dere ned litt, om han har vært utro så er det ingen av oss som bevise det. Venninnen har vært utrolig stygg mot HI, ikke glem det er ikke bare mannen som har holdt dette hemmelig i 10 år, nærmeste venninnen har gjort det samme; samtidig så synes jeg ikke noe om at gamle sexlivshistorier burde ha noe å si for et forhold som ble til på et senere tidspunkt. Det som gjelder her er det som skjer nå og for HI å få hjelp til å få satt ting på plass. Det eneste som har blitt bevist er at mannen har holdt tilbake opplysninger, og det er nok i segselv uten utro fanfaren.

 

Anonymous poster hash: e3c81...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et viktig poeng her.. Hi's "beste" venninne har skjult et seksuelt forhold med mannen hun har giftet seg med.. For meg ville det vært naturlig å nevne det for å ha fred i sjelen men det har tydeligvis ikke vært viktig for venninnen. Jeg forstår at mannen har vært flau og ikke villet si det. Det var utrolig tafatt av han men jeg ser absolutt logikken i det, han var ferdig med henne (virker det som) og har bare villet gå videre fra det.

 

Dessuten har det ikke nødvendigvis vært et skuespill fullt av løgner i 10 år, dette er lenge siden og ja! Kanskje det var en stor anstrengelse i starten der han måtte si til kopmisgjengen at "Hei, vær så snill å ikke nevn det.. Jeg vet ikke hva det vil gjøre for forholdet vår og vil helst at vi aldri snakker om det igjen" (eller noe sånt. Når det har gått 10 år så er det antageligvis ganske lenge siden dette var et tema og de fleste har bare godtatt at det er glemt, det snakker vi ikke om, det har ikke godt for å komme ut for noen.

 

Hi, ikke tenk at han har jobbet så iherdig med å lyve i 10 år.. Han løy i starten men etter dette har det bare ikke vært behov for å ta det opp! Før nå, før venninnen din fant ut at nå gidder hun ikke mer og hun skal ha mannen din eller i det minste ødelegge familien din om hun ikke får det. Hun eier ikke skrupler, antagegvis FORDI hun er psykisk syk. Det er flott at du viser tålmodighet og trofasthet men husk at mannen din trenger det mer en henne. Hun har tatt bevisste valg for å ødelegge for deg, mannen og barn! Det er helt absurd! Mannen din elsker å elske deg og har jobbet for å beholde familiefred og kjærlighet i 10 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Høres ut som om du har tatt et valg ift mannen, også må du ta tiden til hjelp for at alt skal falle på plass

 

Men kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan dere håndterer venninnen?

Hva tenker du om fremtiden ift henne?

 

Anonymous poster hash: a696d...324

Vi har ikke kommet helt dit enda. Det er på en måte todelt; det ene er mitt forhold til henne, det andre er at hun er en del av vår felles venne"gjeng". Mannen er klar på at han ikke vil gå ut på ubestemt tid.. men det er en kortsiktig løsning. Jeg vet det ikke kommer til å gå, ev kommer han til å gå her hjemme og Være sur. Han elsker å være ute med venner, prate, le, drikke øl, se på fotball på storskjerm, delta i quiz-lag.. alt mulig sånt.. Han er veldig sosial og har mye større behov for det der enn jeg har oc må få dekket det gjennom andre enn meg.. Jeg tenker han ikke kan ofre itelivet sott pga dette og såfremt vi kan stole på hverandre så burde det vel ikke være umulig å omgås henne overfladisk.. Han er p.t veldig negativ til det da, men det kan tenkes det delvis handler om å signalisere til meg..

 

Forholdet til min venninne er fremdeles på vent - jeg har ikke noe bedre svar dessverre..

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

 

Unnskyld meg, men voksen familiefar som MÅ gå ut hele tiden, mens du sitter hjemme, ellers blir han sur? Truer med å gå fordi du ikke vil ha sex rett etter du har fått servert ordentlig Hotell Cæsar-drama i fanget med masse løgner og sånt? Ber vennene sine om å holde kjeft om at han og din bestevenninne har pult i fortiden, ellers hadde du ikke innledet et forhold til ham? Hva slags guttevalp er dette her egentlig? Han lever et egoliv - blir smigret av at en dame forfølger ham på Facebook og ute, er hele tiden ute og drikker med venner og manipulerer deg. Du er bedre uten.

 

Anonymous poster hash: 710f0...858

Dette har jeg lyst til å svare på. Jeg føler det ikke er riktig fremstilt. Det er ikke slik at han går ut hele tiden og jeg "sitter hjemme". Vi er ute begge to, men velger forskjellige ting. Jeg er endel ute i løpet av uken, har bl.a. gått på malekurs i vinter, i fjor gikk jeg på sykurs.. og jeg trener. Jeg er stort sett ute to dager i uken, en av dagene før barnas leggetid. Da tar mannen seg av middag og legging osv. Han ønsker i større grad å gå ut I helgene. Han går da ut etter barna har lagt seg. Jeg synes bare det er nydelig å ha huset for meg selv og har ofte venninner over - flere av mine venninner har større barn enn vi har og de er mer fleksible mtp hvor de er fordi barna er ute. Mannen min liker å gå ut og jeg liker det ikke.. Dette er en bra ordning for oss slik jeg ser det..

 

Han sier nå at han ikke vil gå ut, mens det er jeg som sier at jeg tror det er en dårlig løsning på sikt. Jeg tror det ville bli trist for han. Jeg sammenligner med hvis jeg selv skulle slutte å gjøre tingene jeg setter pris på og som gir meg glede. For min del male, sy og trene.. det hadde vært et stort savn. Jeg ønsker at mannen min skal ha det bra. Det er mulig det fortoner seg for deg som barnslige interesser, siden du kaller han guttevalp, men det er altså ikke et problem for meg..

 

Og, han lever virkelig ikke noe egoliv. Han bidrar på alle måter til familien, lager middag, gjør rent, skifter på senger, har med barna ut, leser for dem på kvelden, blåser på sår, tar på plaster, følger opp fritidsaktiviteter, lager matpakker, stiller på dugnader, sommerfester, avslutninger...

 

Han er opptatt av at barna skal lære å sykle, gå på ski, svømme...

 

Han lever ikke et egoliv, han har en tydelig papparolle her hjemme.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

Det er ganske jævlig å bli beskyldt for noe, for så å fortelle sannheten som ikke blir tatt i mot..

 

Det er helt klart av vi tolker mannen forskjellig her men jeg føler at Hi har fått mer enn nok om ikke for mye input og tanker om dette. Jeg ville fokusert på kjærligheten, barna og å kutte venninnen. Det er ikke sikkert at det går over på et par dager, det er svært lite sannsynlig egentlig. Dette kan ta lang tid og er verdt en innsats. Det virker desverre som at Hi graver seg mer og mer ned i konspirasjonsteoriene her også, du får en større klump i magen av det enn å prøve å se opp og fram! Du kan tenke dette i hjel, frykt gjør de verste ting med psyken.

Jaha? Tenkt på at det kanskje er venninnen som blir beskyldt for mye, men ikke blir trodd når hun forteller sannheten?

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Samme venninne som fortalte Hi at hun ønsket seg mannen til Hi, og at Hi bare ikke måtte tro at Hi var bedre enn henne.

Samme venninne som er psykisk ustabil etter sin egen oppvekst og eget samlivsbrudd.

Samme venninne som påstår å beleilig ha slettet absolutt alle spor etter den påståtte utroskapen med mannen hun liksom har et forhold med.

 

Da hadde jeg heller valgt å tro på en mann som i hvert fall har bevis på at han har avvist den psykisk ustabile eksvenninnen.

 

Hi, jeg er enig med Piffi over her, fortell mannen det du skrev over her.

Og når du tenker på det at han holdt tilbake informasjonen om at han hadde hatt sex med din venninne da dere ble sammen, husk at hvis han ikke hadde gjort så kan det hende dere to ikke hadde opplevd den kjærligheten dere har opplevd i disse ti årene. Vurder ham først og fremst ut fra hvordan han har vært i disse ti årene.

Og så får dere hjelp til å bearbeide det tilbakeholdelsen av all informasjon har gjort med tilliten din.

Jeg er enig i det # 410 skriver også, at mannen har viklet seg inn i noe han ikke kom seg ut av, men at han gjorde det i beste mening for å skåne deg mot skuffelser, og at det ble ekstra vanskelig fordi det var din venninne.

 

 

 

Anonymous poster hash: cee4f...b84

JA, fordi:

 

- Hun har forelsket seg i mannen fordi hun har hatt et seksuelt forhold til ham, også den senere tiden.

- Hun er ikke psykisk ustabil, hun er deprimert. En depresjon innebærer ikke manipulering, dramatisering eller dårlig realitetsorientering.

- Hun beskytter både mannen, HI og seg selv ved å påstå at meldingene er slettet. Når hun går fra å være deprimert og hate seg selv, til å isteden bli sint på mannen (for dette vil komme!) når hun kanskje ikke lengre heller har en nær relasjon til HI, da skal dere ikke se bort fra at de meldingene vil komme på bordet.

 

 

Anonymous poster hash: 7cf74...9a6

Men, hvorfor skulle hun beskytte meg, mannen og seg selv ved å si at meldingene er slettet - når hun samtidig sier at han har prøvd seg på henne I ti år, og at hun har "sluppet han til" først det siste halve året, når hun sier at de har hatt sex 2 ggr pr uke i et halvt år og har hatt masse trekanter, at han har pleid å sende sms, mail og facebook meldinger om at han "må ha henne" og at hans sexliv med meg er kjedelig og rutinepreget... da har hun jo sagt så mye at det vel ikke bør være så mye poeng i å beskytte noen? eller, hva mener du egentlig? er det noe jeg ikke forstår?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3747c...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor alle maser om st de MÅ møtes alle tre for å få fram sannheten? Forstår godt at HI ikke vil se de to i samme rom sammen. Og syns det styrker mannens troverdighet at han ønsker dette møtet. Og det er bare en av mange ting som beviser at mannen snakker sant og "venninnen" lyver.

 

Flott at du har bestemt deg HI, pg selv om du tror på mannen forstår jeg at det likevel er mange vanskelige følelser som krangler inni deg. Og de kan ikke styres. Ta tiden til hjelp. Men snakk med mannen din, si at du tror han, du prøver og du ønsker at alt skal bli som før. Si hva som er vanskelig for deg. Godt dere har fått time hos terapeut sammen. Tror dette kommer til å gå bra jeg.

 

Ha en fin sommer ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har dette gått da?

Anonymkode: 512df...533

Det får vi neppe svar på noen gang.

Anonymkode: ed486...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...