Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Altså, hvor gammelt var barnet da du bytta ? Mine to eldste barn bytta jeg seng på før de var 3 år, fordi de gikk it av senga sjøl. Naturlig å bytte da. Minstemann fyller 3 år om få måneder, og storkoser seg i sin sprinkelseng. Har aldri prøvd å klatre ut, ligger og venter i senga når vi henter han om morgenen 😊 Synger og prater med seg selv...hehe... Har er par venninner med barn på samme alder som sier jeg "må" bytte, han begynner jo å bli stor gutt nå! Men han koser seg jo så i senga si! Hvor lenge bør jeg vente før jeg bytter uansett? Vet det ikke finnes noen fasit, men hva har dere gjort? Anonymous poster hash: 943c4...a9b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Min jente ble 3 i februar og koser seg fremdeles i sprinkelsengen sin.. jeg begynner å bli litt små lei av å løfte henne inn og ut av sengen men ellers ser jeg egentlig kun fordeler med sprinkelseng en så lenge hun liker seg i den. Hun har aldri gjort forsøk på å klatre ut.. Anonymous poster hash: 373df...56f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Jenta mi ble 3 i april å vi skifta til stor seng når hun var 1.5 år. Hun var kjempestolt over å få ny seng. Hun storkoser seg i den å går ikke ut av den heller med mindre hun virkelig må på do. sover eller leker seg til vi kommer å sier god morgen😊 Anonymous poster hash: 32e49...9e4
Stridsmøy Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Så lenge barnet ikke klatrer, har plass og ser ut til å trives så er der jo ikke noe hast å bytte seng... Vi bytta ut sprinkelsenga da ungen var blitt så lang at det var nesten ikke plass ved 2,5 års alder. Og ungen vår klatra heller ikke og venta fint på oss med sanger til bamsen sin.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Han er ikke så stor for alderen, så han har god plass i senga enda. Så vi venter nok en stund ennå, muligens han får "stor gutt-seng" i burdagsgave på 3 årsdagen (september)... Må innrømme at venninnene mine nesten fikk meg til å føle meg litt slem som ikke hadde bytta seng... Greit å se at andre har lik erfaring som meg. HI Anonymous poster hash: dff0c...2db
Barn 4 :) Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Har tenkt å skifte til vanlig seng på jenta mi i høst engang da blir ho 3 år..skal arve storesøster sin seng når ho får ny so lenge barnet trivst og har plass i sprinkelsenga er de vel ingen hast.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Bytta når guttungen var 1,5, for da klatra han så fælt ut av senga. Gikk fint å bytte, guttungen sov like lite uansett Anonymous poster hash: 75e1d...467
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 De eldste barna fikk juniorseng med pute og stor dyne til 2-års dagen. De elsket sin nye store seng og flyttet med glede inn i den... Minste barnet fikk også juniorseng med prinsessedynetrekk osv til 2-års dagen, men ville ikke ligge i den. Hun ville ligge i "babysengen" sin, og det fikk hun. Vi senket den den ene siden av sengen og satte en krakk ved siden av så hun kom seg ut og inn av den som hun ville og lot henne sove i sprinkelsengen så lenge hun ønsket. Da hun var 3,5 år sa hun plutselig en dag at hun skulle begynne sove i den store sengen sin, og da gjorde hun det. Anonymous poster hash: d4c95...1f9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Her blir det ny seng ved 2 års dagen. Han klatrer ikke ut, men har klart å ødelagt den på nå vis.... Anonymous poster hash: 35a93...498
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Jenta mi var faktisk 4 år før hun fikk ny seng, men da hadde jeg tatt av ene siden på sprinkelsengen å satt på en sengehest når hun var 2 år da. Anonymous poster hash: 072aa...a83
Gemini77 Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 1 år og 10 mnd med begge. For mye armer og bein ble sittende fast mellom sprinklene selv med slik beskytter. Da våknet de ofte. Og kjempelett å lære de å bli i sengen når de ikke er i trassalderen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Byttet når han var 3 år. Så ingen grunn til å bytte før. Utrolig "praktisk" med sprinkelsengen Anonymous poster hash: 7d22e...f1e
**snuskeluska** Skrevet 2. juni 2015 #14 Skrevet 2. juni 2015 Byttet til skuveseng/juniorseng da vesla fyllte 3. Veldig stolt over ny seng! Byttet kun fordi jeg synes det var på tide, hun trivdes godt i sprinkelsenga.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #15 Skrevet 2. juni 2015 Bytt når det føles rett. Om han trives i den, så hvorfor ikke ha den litt lengre 😃 jenta mi var ca 2 år.. Byttet fordi hun klatret sånn, redd hun skulle falle ut.. Anonymous poster hash: 3fa89...68f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #16 Skrevet 2. juni 2015 Jeg byttet når eldste var bikka 3 år. Yngste fikk ny seng nå og han er 2,5 år. Når de klatrer ut av senga så er det like greit å ha juniorseng :-) Anonymous poster hash: 3990f...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå