GÃ¥ til innhold

🌸Dilemma. Skal jeg fortelle om barna som døde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor sa du ikke ifra FØR de kjøpte det?

Enig. Blir litt ufint å gjøre det nå

 

 

Anonymous poster hash: bc2e0...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at hun ikke vet det allerede? Det at huset faktisk har brent delvis ned og har blitt rehabilitert må da ha kommet frem i takst eller lignende vedlegg når de overtok huset?

 

Det er jo en forferdelig tragisk historie, men jeg personlig ville ikke brydd meg om det var i huset jeg kjøpte så lenge det var i ordentlig stand og ikke brannfarlig. Mange tragiske ting skjer i hus, og med med mindre man tror på det overnaturlige har det vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du skal skje når du forteller det? At hun får hetta, og ikke orker å bo der? Tror du det er lett å selge det? Har de råd til en ny runde med kjøp og salg? Finnes det andre potensielle hus i samme område? Er hun en som vil bry seg om det som har skjedd der før? Er målet ditt at hun skal bli lykkelig? Hva gjør det mest sannsynlig at hun blir det?

 

Jeg ville ikke brydd meg om historien, tror ikke det er ånder eller noe etter en sånn hendelse. Hadde blitt irritert hvis en venninne hadde funnet det nødvendig å fortelle meg om noe som har skjedd før og som ikke vedrører meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det huset har vært brannskadet,men ikke om barna... Det finner de nok ut av selv da! Ville bare sagt det var en stygg ulykke og at noen døde kanskje.

 

Anonymous poster hash: fb797...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt kjeft. jeg ser ikke hva du kan oppnå som er positivt med å si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa du ikke ifra FØR de kjøpte det?

 

Fordi jeg ikke gjenkjente huset utvendig da jeg så prospektet vel. Adressen sa meg heller ingenting. Disse husene blir masse produsert så mange like hus. Først når jeg kom dit jeg så at det var det huset.

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 518bc...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner jo å bli en stund siden dette hendte nå. Det er vel nærmere 15 enn 10 år siden brannen. Jeg tipper hun vet godt at det er hennes hus dette skjedde i. Sandnes er ikke så stort.

 

Anonymous poster hash: 7137b...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 14 år siden! Hvorfor skal megler opplyse om dette? Og hvorfor skal du? Ville holdt munn og heller leika overraska om hun fortalte det selv.

 

Anonymous poster hash: be853...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne kjøpte seg ett hus for en tid tilbake. Jeg hadde sett prospektet å det er rett og slett nydelig. Da hun flyttet inn å jeg skulle besøke henne for første gang gikk det virkelig kaldt nedover ryggen min. Huset hun hadde kjøpt brant ned på den ene siden og barna som lå å sov der brant inne. Huset er pusset opp igjen grunnet brannen, noe som ikke er nevnt med ett ord fra megler. Har de ikke plikt til å opplyse om en brann med såpass omfang? Og hva med historien om huset, skal jeg si hva jeg vet? Jeg grøsser med tanken på å oppholde meg i rommene hvor barna ble funnet. Hjelp!

 

Anonymous poster hash: 518bc...0f4

Ligger huset i Vestfold?

 

Anonymous poster hash: e0489...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går si det hvis hun tar det opp. Hvis hun snakket om at hun går pusteproblemer og lurer på hvorfor...

 

Anonymous poster hash: 474ee...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at det er relevant å vite noe slikt? Og tror du ikke hun vet det, iom at historien er såpass kjent i nærmiljøet?

 

De fleste hus har jo en historie, og i alle eldre hus er det sannsynlig at noen har dødd, men det gjør vel ikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor ødelegge dette for din venninne, bedre at hun får vite det udramatisk på en annen måte enn at du dramatisk skal fortelle henne dette og legge på all din drama og frysninger og skremselspropaganda.



Anonymous poster hash: 91e52...1fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville sagt noe. Flyttet selv inn i et hus der ei ung dame døde i tragiske omstendigheter og jeg grøsset også skikkelig. Men jeg ble vant til det. Føler av og til at hun er der fremdeles, men ikke på en ekkel måte. Jeg tror likevel jeg ikke ville sagt noe. Skjønner ikke helt hva du skal oppnå med det. 



Anonymous poster hash: 1b519...9e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange lurer på hva hun skal oppnå med å si noe. Personlig ville jeg ha syntes at det var svært merkelig om min venninne visste noe om huset jeg bodde i som hun valgte å holde skjult for meg. De fleste vil være interessert i sitt eget hus historie. Uansett vil hun garantert finne ut av det før eller siden, kanskje ved første prat m naboen. Når det er sagt kjenner HI sin venninne best mtp hvordan hun vil reagere på slik informasjon og har dermed kanskje gode grunner for å skåne henne i det lengste. ( det er jo ikke bare å flytte fra et nyinnkjøpt hus)

 

 

Anonymous poster hash: 2fc14...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en leilighet som en ung gutt tok livet sitt i. Har aldri vært noe problem for vår del. Foreldrene valgte å selge leiligheten.

 

Anonymous poster hash: 5b3a9...223

Min svigermor kjøpte et hus av foreldrene til en ung mann som skjøt seg i et av rommene der. Kjempekoselig hus, vi har lånt det når de reiser utenlands. Bare vås at "noe henger igjen på selve stedet." Folk har dødd på fæle måter på hver eneste flekk i Norge siden steinalderen!

 

 

Anonymous poster hash: 6a8e8...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en leilighet som en ung gutt tok livet sitt i. Har aldri vært noe problem for vår del. Foreldrene valgte å selge leiligheten.

 

Anonymous poster hash: 5b3a9...223

Min svigermor kjøpte et hus av foreldrene til en ung mann som skjøt seg i et av rommene der. Kjempekoselig hus, vi har lånt det når de reiser utenlands. Bare vås at "noe henger igjen på selve stedet." Folk har dødd på fæle måter på hver eneste flekk i Norge siden steinalderen!

 

 

Anonymous poster hash: 6a8e8...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en leilighet som en ung gutt tok livet sitt i. Har aldri vært noe problem for vår del. Foreldrene valgte å selge leiligheten.

 

Anonymous poster hash: 5b3a9...223

Min svigermor kjøpte et hus av foreldrene til en ung mann som skjøt seg i et av rommene der. Kjempekoselig hus, vi har lånt det når de reiser utenlands. Bare vås at "noe henger igjen på selve stedet." Folk har dødd på fæle måter på hver eneste flekk i Norge siden steinalderen!

 

 

Anonymous poster hash: 6a8e8...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en leilighet som en ung gutt tok livet sitt i. Har aldri vært noe problem for vår del. Foreldrene valgte å selge leiligheten.

 

Anonymous poster hash: 5b3a9...223

Min svigermor kjøpte et hus av foreldrene til en ung mann som skjøt seg i et av rommene der. Kjempekoselig hus, vi har lånt det når de reiser utenlands. Bare vås at "noe henger igjen på selve stedet." Folk har dødd på fæle måter på hver eneste flekk i Norge siden steinalderen!

 

 

Anonymous poster hash: 6a8e8...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...