Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Energien er fullstendig på bånn. Jeg kjører ungene i bhg, så må jeg legge meg ned en times tid. Jeg setter på en vask og henger opp tøy, da må jeg gå å legge meg litt igjen. Jeg ligger å gruer meg til jeg skal til tannlegen klokka 2 liksom. Uff dette ble mye sutring. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve ferien.

Som å lese om meg selv... De to største har ferie nå, og minstemann på to skal gå i bhg ut neste uke. Deretter blir det to uker alene med alle barna så og si døgnet rundt (mannen har to jobber)... Lurer litt på hvordan dette skal gå, med bekkenløsning (krykker og sofaleie stort sett). Håper ukene går fort og at lillesøster kommer like tidlig som minstemann (uke 37). Det er faktisk bare 4 uker til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme greia her og. Er 35+0 idag. Er for det meste i sofaen, det er vondt å gå, stå, sitte å ligge. Eneste som lindrer litt er en haug med puter i ryggen, og badekar. Mine to barn har også ferie, de dro til mormora idag, og blir der i noen dager, samboer er i nordsjøen på jobb, så nå er jeg å bikkja aleine hjemme. Helt fantastisk å ikke må noen ting, ingen bringing å henting :) Mine ble født uke 37 og 38, så jeg skal ta å pakke fødebagen snart tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia her og. Er 35+0 idag. Er for det meste i sofaen, det er vondt å gå, stå, sitte å ligge. Eneste som lindrer litt er en haug med puter i ryggen, og badekar. Mine to barn har også ferie, de dro til mormora idag, og blir der i noen dager, samboer er i nordsjøen på jobb, så nå er jeg å bikkja aleine hjemme. Helt fantastisk å ikke må noen ting, ingen bringing å henting :) Mine ble født uke 37 og 38, så jeg skal ta å pakke fødebagen snart tenkte jeg.

Høres herlig ut med litt alenetid 😊 Fødte i uke 37,38 og 39 jeg, så jeg skal ha alt klart til uke 36! (3 uker til). Vasker babyklær og har skrevet liste til fødebag nå da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samme greia her og. Er 35+0 idag. Er for det meste i sofaen, det er vondt å gå, stå, sitte å ligge. Eneste som lindrer litt er en haug med puter i ryggen, og badekar. Mine to barn har også ferie, de dro til mormora idag, og blir der i noen dager, samboer er i nordsjøen på jobb, så nå er jeg å bikkja aleine hjemme. Helt fantastisk å ikke må noen ting, ingen bringing å henting :) Mine ble født uke 37 og 38, så jeg skal ta å pakke fødebagen snart tenkte jeg.

Høres herlig ut med litt alenetid Fødte i uke 37,38 og 39 jeg, så jeg skal ha alt klart til uke 36! (3 uker til). Vasker babyklær og har skrevet liste til fødebag nå da

 

Ja det er spennende tider. Jeg kjenner ingen tegn til modning eller noe, så jeg aner ikke hvordan det blir denne gangen. Er 6 år sia sist også. Og har i tillegg blitt konisert etter siste. Men best å ha pakka i tilfelle, siden jeg er aleine i to uker. Babyklær å alt er heldigvis klart, det er bare den bagen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Samme greia her og. Er 35+0 idag. Er for det meste i sofaen, det er vondt å gå, stå, sitte å ligge. Eneste som lindrer litt er en haug med puter i ryggen, og badekar. Mine to barn har også ferie, de dro til mormora idag, og blir der i noen dager, samboer er i nordsjøen på jobb, så nå er jeg å bikkja aleine hjemme. Helt fantastisk å ikke må noen ting, ingen bringing å henting :) Mine ble født uke 37 og 38, så jeg skal ta å pakke fødebagen snart tenkte jeg.

Høres herlig ut med litt alenetid Fødte i uke 37,38 og 39 jeg, så jeg skal ha alt klart til uke 36! (3 uker til). Vasker babyklær og har skrevet liste til fødebag nå da

Ja det er spennende tider. Jeg kjenner ingen tegn til modning eller noe, så jeg aner ikke hvordan det blir denne gangen. Er 6 år sia sist også. Og har i tillegg blitt konisert etter siste. Men best å ha pakka i tilfelle, siden jeg er aleine i to uker. Babyklær å alt er heldigvis klart, det er bare den bagen da :)

Hva er tegn på modning da? 😊

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Energien er fullstendig på bånn. Jeg kjører ungene i bhg, så må jeg legge meg ned en times tid. Jeg setter på en vask og henger opp tøy, da må jeg gå å legge meg litt igjen. Jeg ligger å gruer meg til jeg skal til tannlegen klokka 2 liksom. Uff dette ble mye sutring. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve ferien.

Som å lese om meg selv... De to største har ferie nå, og minstemann på to skal gå i bhg ut neste uke. Deretter blir det to uker alene med alle barna så og si døgnet rundt (mannen har to jobber)... Lurer litt på hvordan dette skal gå, med bekkenløsning (krykker og sofaleie stort sett). Håper ukene går fort og at lillesøster kommer like tidlig som minstemann (uke 37). Det er faktisk bare 4 uker til :D

Det er godt det ikke bare er meg da. Har vært i mye bedre form de andre sv.skapene, så er egentlig litt satt ut. Er ikke vant til å føle meg så hjelpeløs. Du er heldig som føder litt før da. Jeg har 5 dager over og 11dager over på mine, så har ikke så store forhåpninger her. Mye alene her også. Mannen jobber mye overtid. Så blir bra når han får ferie også. Ungene skal i bhg en uke til så er den bånn gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonym: tegn på modning for meg er flere kynnere og mensmurring i korsryggen og nederst i magen, med nedpress. Dette har jeg kjent på en stund før begge de andre fødslene mine. Og at slimproppen går, men det er som regel bare ei uke før fødsel. Ingen fødsler er like da, så det kan jo hende jeg ikke kjenner noe denne gangen før det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker veldig langt der nede om dagen, i dag måtte jeg bare stoppe å stå stille litt da jeg var ute å gikk..... Føler at jeg må tisse hele tiden😂 det nærmer seg august med stormskritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der lykkeli1978.. Nærmer seg farlig fort! 34 dager til termin i dag, under 5 uker jo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er i uke 33-ish og opplever hyppige kynnere og en god del mensmurringer allerede? Hadde bare kynnere uka før termin med førstemann og nå har jeg hatt både kraftige (sånn at jeg må stoppe og puste ut) og lette kynnere siden uke 29.. kjenner mest når jeg må snakke til min 4 åring som ikke vil høre.. Jeg må gi opp midt i fordi kynnerne kommer som perler på snor! Fryktelig irriterende😂😂 Han utnytter det max også😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er i uke 33-ish og opplever hyppige kynnere og en god del mensmurringer allerede? Hadde bare kynnere uka før termin med førstemann og nå har jeg hatt både kraftige (sånn at jeg må stoppe og puste ut) og lette kynnere siden uke 29.. kjenner mest når jeg må snakke til min 4 åring som ikke vil høre.. Jeg må gi opp midt i fordi kynnerne kommer som perler på snor! Fryktelig irriterende😂😂 Han utnytter det max også😓

Masse kynnere her også - 34+2 idag. Har hatt dem siden uke 24 ca, men bare blitt mer og mer av dem de siste ukene! Ganske så kraftige, hehe. Har også de murringene! Spesielt på kvelden/om natten, men noen ganger litt på dagen også. Våknet av veldig vondt i ryggen for halvannen uke siden, da trodde jeg nesten noe var på gang, men det gikk over heldigvis. Ikke lenge igjen nå.. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere med nedpress her.. Maaange ganger per dag. Hadde det sånn sist også, da fødte jeg i uke 37. Runder straks 34 nå, så det nærmer seg med stormskritt! Babyklærne er vasket og lista til sykehusbag er skrevet, så om et par uker skal jeg ha alt på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har noen jeg også, men merker de ikke noe særlig....Magen blir hard innimellom ja, men ikke noe mer enn det.... er deres vonde? Syns det er mer ubehagelig med denne stikkingen jeg da😁 34+2 i dag🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har knapt sovet i natt, har mye kynnere nå og nå må jeg liksom hive litt etter pusten! Er mer enn at magen blir en ball, jeg var faktisk litt bekymret i natt.. må drikke mer vann.

 

Sliter også med at jeg blir svimmel når jeg sitter tilbakelent. Altså, når du allerede sitter i ro og slapper av, hvordan skal du lindre svimmelhet da? Legge seg ned? Skal snart ta buss i 1,5 time til Oslo :-( gruer meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 35 i dag, synes dagen flyr avgårde!

 

De 2 eldste er begge født i uke 37,0 men håper å komme ihvertfall til uke 38 denne gangen..

 

Med de 2 eldste hadde jeg knapt kynnere, og merket ikke at det var fødsel på gang før vannavgang, denne gangen her derimot...

 

Har masse kynnere og "nedpress", føler også mye sttikkinger/sviing nederst i magen.

 

Dere som har opplevd dette: er det et tegn på fødsel snart? Eller kan man gå slik i flere uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kynnere her og, i tillegg til nedslående resultat på glukosebelastning.

 

Ser på kostholdsrådene at det blir vann og brokkoli fram til fødsel 😛 og sannsynligvis blodsukkermåling, gull for en med inngrodd sprøyteskrekk.

 

Så gutten kan godt behage seg å komme et par uker før for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kynnere her og, i tillegg til nedslående resultat på glukosebelastning.

Ser på kostholdsrådene at det blir vann og brokkoli fram til fødsel og sannsynligvis blodsukkermåling, gull for en med inngrodd sprøyteskrekk.

...

Da forstår jeg godt at du ønsker han kommer et par uker før termin! :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg blir tvangsmålt innimellom på permanent basis framover, av min diabetiske bedre halvdel 😊

 

Men kaffe skal bli godt, i alle fall når jeg bare har drukket vann i ukesvis 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knapt sovet i natt, har mye kynnere nå og nå må jeg liksom hive litt etter pusten! Er mer enn at magen blir en ball, jeg var faktisk litt bekymret i natt.. må drikke mer vann.

 

Sliter også med at jeg blir svimmel når jeg sitter tilbakelent. Altså, når du allerede sitter i ro og slapper av, hvordan skal du lindre svimmelhet da? Legge seg ned? Skal snart ta buss i 1,5 time til Oslo :-( gruer meg masse!

Vet du hvordan blodtrykket ditt er? Svimmelhet når jeg satt var et av de første tegnene mine på at jeg hadde for høyt blodtrykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har knapt sovet i natt, har mye kynnere nå og nå må jeg liksom hive litt etter pusten! Er mer enn at magen blir en ball, jeg var faktisk litt bekymret i natt.. må drikke mer vann.

 

Sliter også med at jeg blir svimmel når jeg sitter tilbakelent. Altså, når du allerede sitter i ro og slapper av, hvordan skal du lindre svimmelhet da? Legge seg ned? Skal snart ta buss i 1,5 time til Oslo :-( gruer meg masse!

Vet du hvordan blodtrykket ditt er? Svimmelhet når jeg satt var et av de første tegnene mine på at jeg hadde for høyt blodtrykk..

 

Blodtrykket har vært litt høyt den siste uken. :( Skal til jordmor på fredag og kontrollere igjen, håper det har løst seg til da. Tror det har godt litt ned men er fortsatt litt for høyt tror jeg..

 

Men det er spesielt noen stillinger der jeg blir svimmel, bl.a i Strandmon stolen fra IKEA og noen av de grønne bussene xD Lurer på om jeg treffer en blodåre eller noe når jeg sitter sånn. Har ikke hatt noe problem med å ligge på ryggen før nå, men nå er det vekten som er et problem, ikke at det blir press på blodåren. *sukk*

 

Har liksom hatt det fint helt til nå men NÅ begynner jeg å bli klar altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende se hvilken augustbaby som kommer først😊 har 8 arbeidsdager igjen nå.. Blir herlig slappe av litt! Selv om frøkna elsker plukk opp leken, som er ganske tungt nå med stor mage hehe😊 skal ikke på kontroll før neste torsdag, som skal være i uke 36 etter legen sin tankemåte, men er ifølge min app 37+0😄 er jo 35+5 i dag..

Er greit nok jobbe, heldigvis bare 50%. Men kjenner det begynner bli ganske tungt, og lillegutt er jo så sprøtt aktiv😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også svimmel av å ligge bakoverlent nå, magen er kjempetung. Presser på hovedpulsåren her, for blodtrykket mitt har vært lavt hele tiden, og akkurat begynt å normalisere seg. Er 35+5 idag. Har også stikking nedi der, litt mindre kynnere nå enn før faktisk, men jeg tror ikke jeg er nært fødsel fordi om. Men fikk bekrefta av JM igår at hodet er så å si festa i bekkenet, og derfor stikker å presser det litt. Og tissatrang altfor ofte ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...