Gå til innhold

Er det noen desemberdamer her?


pæreblomst

Anbefalte innlegg

 

 

Heisann. Jeg og er gravid med termin i desember så jeg melder meg inn her jeg! :) Samboer, første barn, 26 år og vi prøvde i 5 mnd før spiren satt(den mnd vi ikke prøvde siden vi ikke ville ha julebarn, oh the irony) :P har veldig lite symptomer, men har ømme bryster og av og til murringer. Er så heldig å ha allerede fått sett spiren på ultralyd hos fastlegen min selv om jeg bare er 8 uker på vei. Veldig lite å se, men deilig å få bekreftet at det faktisk er noe der inne;) Ellers skal jeg på tidlig ultralyd i begynnelsen av juni. Noen andre som har planer om det?

Det er som regel når en ikke prøver at den sitter - av en eller annen grunn :) jeg skal på ultralyd på tirsdag, da er jeg 10+2. Gleder meg, men samtidig så begynner jeg også å bli smånervøs. I forrige svangerskap så var jeg i uke 8 og 12 i tillegg til oul. Denne gangen tenkte jeg det holdt med en gang før oul. Men merker at jeg er enda mer nervøs for å se om det er noe der og om alt står bra til. Sist var jeg mer avslappa når jeg hadde sett den ved 8 uker. Men men :) hvor langt på vei er du når du skal på ultralyd i juni?

 

 

Jeg er 11+2 når jeg skal på tidlig ultralyd:) blir deilig å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1

2 Eva1985
3 Kyssegal
4
5 A+S
6
7 Elibjo
8

10 HK2014
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15
16
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19
20
21
22 Borgie / LTR
23
24
25 BlåRose
26
27
28
29 Elsk0
30
31 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla

Hei! Har termin den 14.12. Dette er mitt andre barn, har ei jente som blir fem i år. Gift og er 32 år. Har vært og sett minien på ultralyd i dag, der var det armer, bein, hikking og turning. Ganske fantastisk! Har hatt både SA og MA før, så det var godt å se at alt var fint i dag. Da er det bare å telle ned til OUL i juli. Har begynt på en liten strikkajakke til mageboeren allerede. Fler som strikker her? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har termin den 14.12. Dette er mitt andre barn, har ei jente som blir fem i år. Gift og er 32 år. Har vært og sett minien på ultralyd i dag, der var det armer, bein, hikking og turning. Ganske fantastisk! Har hatt både SA og MA før, så det var godt å se at alt var fint i dag. Da er det bare å telle ned til OUL i juli. Har begynt på en liten strikkajakke til mageboeren allerede. Fler som strikker her? :-)

 

Hei krymmel! 

Så bra du har fått sett minien. Jeg har termin 17.12 og har også vært igjennom en MA, så kjenner følelsen. Var utrolig godt når jeg fikk sett mini på UL forrige uke. Har begynt å strikke litt Marius det siste året og tenke å strikke litt babytøy etterhvert. :) Jeg er forresten 29 og dette er vår første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Her er jeg 11+4 og har jeg begynt å få fryktelig vondt i korsryggen, men er ellers er formen blitt mye bedre og jeg er svært sjeldent kvalm nå lenger.

 

LTR: Har du vært på tidlig ultralyd igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+3 og har også begynt å slite med ryggen... Både korsrygg og bekken. Blir så stiv når jeg går tur med hunden. Så jeg lurer på hvor dette bærer.

Ellers er jeg for det meste kvitt plagene fra 1. Trimester. Har en litt rar smak i munnen som jeg ikke blir kvitt, og er fortsatt veldig oppblåst. Ellers er det kun rygg/bekken som plager meg. Deilig med litt energi igjen!

 

Flere her som kjenner det i bekkenet allerede? Jeg tror ikke det er bekkenløsning, for smertene sitter bak og ikke foran. Men det gjør vondt når jeg går tur, når jeg har vært lenge på beina og når jeg støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 13+3 og har også begynt å slite med ryggen... Både korsrygg og bekken. Blir så stiv når jeg går tur med hunden. Så jeg lurer på hvor dette bærer.

Ellers er jeg for det meste kvitt plagene fra 1. Trimester. Har en litt rar smak i munnen som jeg ikke blir kvitt, og er fortsatt veldig oppblåst. Ellers er det kun rygg/bekken som plager meg. Deilig med litt energi igjen!

 

Flere her som kjenner det i bekkenet allerede? Jeg tror ikke det er bekkenløsning, for smertene sitter bak og ikke foran. Men det gjør vondt når jeg går tur, når jeg har vært lenge på beina og når jeg støvsuger.

 

Jeg kjenner det som sagt mest i korsryggen, men litt i hofta også og stråler liksom ned i beina også på et vis. Mest bak her og, og vet jo ikke hvordan bekkenløsning føles, men håper inderlig det ikke er noe begynnelse på det. Har vært verst idag, men har vært en slitsomt dag på jobb så håper det er grunnen. Skal til legen iløpet av uka, så tenke å ta det opp med han og høre hva han sier uansett. Er jo mange forandringer som skjer om dagen, så kan jo hende det er helt normalt å være sliten i korsryggen.

Kjenner også det er godt med mer energi sånn ellers! :) Nå venter jeg bare på at matlysta skal ta seg opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 13+3 og har også begynt å slite med ryggen... Både korsrygg og bekken. Blir så stiv når jeg går tur med hunden. Så jeg lurer på hvor dette bærer.

Ellers er jeg for det meste kvitt plagene fra 1. Trimester. Har en litt rar smak i munnen som jeg ikke blir kvitt, og er fortsatt veldig oppblåst. Ellers er det kun rygg/bekken som plager meg. Deilig med litt energi igjen!

 

Flere her som kjenner det i bekkenet allerede? Jeg tror ikke det er bekkenløsning, for smertene sitter bak og ikke foran. Men det gjør vondt når jeg går tur, når jeg har vært lenge på beina og når jeg støvsuger.

Jeg kjenner det som sagt mest i korsryggen, men litt i hofta også og stråler liksom ned i beina også på et vis. Mest bak her og, og vet jo ikke hvordan bekkenløsning føles, men håper inderlig det ikke er noe begynnelse på det. Har vært verst idag, men har vært en slitsomt dag på jobb så håper det er grunnen. Skal til legen iløpet av uka, så tenke å ta det opp med han og høre hva han sier uansett. Er jo mange forandringer som skjer om dagen, så kan jo hende det er helt normalt å være sliten i korsryggen.

Kjenner også det er godt med mer energi sånn ellers! :) Nå venter jeg bare på at matlysta skal ta seg opp også.

Matlysta mi har dessverre vært helt på topp hele tida... Det eneste som hjalp mot kvalmen, var å spise. Samme med den rare smaken i munnen. Så jeg har est ut i alle retninger, syns jeg :-( Men har ikke spydd en eneste gang, så noe skal man vel plages med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla

 

 

Jeg er 13+3 og har også begynt å slite med ryggen... Både korsrygg og bekken. Blir så stiv når jeg går tur med hunden. Så jeg lurer på hvor dette bærer.

Ellers er jeg for det meste kvitt plagene fra 1. Trimester. Har en litt rar smak i munnen som jeg ikke blir kvitt, og er fortsatt veldig oppblåst. Ellers er det kun rygg/bekken som plager meg. Deilig med litt energi igjen!

 

Flere her som kjenner det i bekkenet allerede? Jeg tror ikke det er bekkenløsning, for smertene sitter bak og ikke foran. Men det gjør vondt når jeg går tur, når jeg har vært lenge på beina og når jeg støvsuger.

Jeg kjenner det som sagt mest i korsryggen, men litt i hofta også og stråler liksom ned i beina også på et vis. Mest bak her og, og vet jo ikke hvordan bekkenløsning føles, men håper inderlig det ikke er noe begynnelse på det. Har vært verst idag, men har vært en slitsomt dag på jobb så håper det er grunnen. Skal til legen iløpet av uka, så tenke å ta det opp med han og høre hva han sier uansett. Er jo mange forandringer som skjer om dagen, så kan jo hende det er helt normalt å være sliten i korsryggen.

Kjenner også det er godt med mer energi sånn ellers! :) Nå venter jeg bare på at matlysta skal ta seg opp også.

Matlysta mi har dessverre vært helt på topp hele tida... Det eneste som hjalp mot kvalmen, var å spise. Samme med den rare smaken i munnen. Så jeg har est ut i alle retninger, syns jeg :-( Men har ikke spydd en eneste gang, så noe skal man vel plages med ;)

 

 

Jeg har også ikke direkte problemer med matlysten... Har est ut, pluss litt slapp i strikken fra før = babymage med polstring allerede. grøss og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om andre som også er dårlige og ikke bare jeg  ;) Har vært veldig kvalm fra morgen til kveld og svært vonde bryster. Føler meg oppblåst til tider og etter et godt måltid ser jeg veldig gravid ut men har egentlig ikke fått mage eller lagtpå meg enda  :tongue: 

Jeg er 22 år gammel og gravid for første gang :) spennende! Jeg er 13+5 og skal til jordmor for første gang imorgen og ultralyd i uke 19, føler det er ganske sent iforhold til noen av dere som allerede er på UL før uke 10 men er forståelig om dere er bekymret hvis dere har mistet før da..  :) satser på det lille nurket er frisk som en fisk  :D 

 

 

1

2 Eva1985
3 Kyssegal
4 Helenee92
5 A+S
6
7 Elibjo
8

10 HK2014
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15
16
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19
20
21
22 Borgie / LTR
23
24
25 BlåRose
26
27
28
29 Elsk0
30
31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :) 13+3 i dag... kvalmen har gitt seg ganske mye nå.. har litt småkvalme i ny og ne.. men føler at DET kan jeg overleve mtp de 10 første ukene... huff.. de var ille :-/

Vonde pupper ennå.. blir kvalm av tanken på stekt fisk og når jeg kjenner os fra stekeovn... så har jeg begynt å få leggkrampe på natta :/ hadde ikke i natt *bank i bordet*.... noen flere med det eller?

Magen min vises godt på ettermiddagen.. så er den noe mindre på mårran, men man ser det er gravid mage ja :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hiver eg meg på! er 12 uker på vei nå. Eg er ung førstegangsmor med termin 19.desember. Litt skummelt dette her! Har slitt enormt med kvalme siden uke 7, og ble til slutt lagt inn på KK og friska meg opp litt for tre uker siden. Hadde gått ned en del kilo da for å si det sånn :frown: Nå har eg heldigvis blitt gradvis bedre den siste uken og er tilbake på jobb. Kan endelig glede meg til det som venter! Magen synes litt, men endrer seg i størrelse ganske heftig gjennom dagen. Om morgenen og ettermiddagen føler eg det er like før eg sprekker! Litt småvondt nede i ryggen men ingen store plager ellers  :danse:

 

 


1

2 Eva1985
3 Kyssegal
4 Helenee92
5 A+S
6
7 Elibjo
8

10 HK2014
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15
16
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19 MiaMio30
20
21
22 Borgie / LTR
23
24
25 BlåRose
26
27
28
29 Elsk0
30
31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Är en glad svensk på 34 år, bosatt i Stavanger. Har termin den 9:e december, så lägg mig gärna till i den fina listan :)

 

Nån annan som bor i stavangerområdet och har lust att hitta på nåt nån gång?

 

Hejdå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil noen være så snille å skrive meg opp på lista? 😊 termin 16.des.

 

Noen som fortsatt sliter med kvalme? Håper det gir seg snart. Tungt å være i full jobb, ha en på 11 mnd hjemme og i tillegg være i elendig form! Hvor sliten er det mulig å bli liksom? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1

2 Eva1985
3 Kyssegal
4 Helenee92
5 A+S
6
7 Elibjo
8
9 Kattsoppa
10 HK2014
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15
16 bambi-88
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19 MiaMio30
20
21
22 Borgie / LTR
23
24
25 BlåRose
26
27
28
29 Elsk0
30
31
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla

1

2 Eva1985
3 Kyssegal
4 Helenee92
5 A+S
6
7 Elibjo
8
9 Kattsoppa
10 HK2014
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15 Krymmel
16 bambi-88
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19 MiaMio30
20
21
22 Borgie / LTR
23
24
25 BlåRose
26
27
28
29 Elsk0
30
31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois! 😊 13 uker her, og foreløpig termin julaften! Er andregangs og har et helt annet svangerskap nå, enn sist.. Energien er på bånn, kvalm og trøtt. Men begynner å bli bedre. Kjipt å "holde maska" når ingen vet at man er gravid enda 😜

 

1

2 Eva1985

3 Kyssegal

4 Helenee92

5 A+S

6

7 Elibjo

8

9 Kattsoppa

10 HK2014

11

12

13 Lykkelitenx2

14

15 Krymmel

16 bambi-88

17 Pæreblomst

18 Phyllis

19 MiaMio30

20

21

22 Borgie / LTR

23

24 Millamelis

25 BlåRose

26

27

28

29 Elsk0

30

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen være så snille å skrive meg opp på lista? termin 16.des.

 

Noen som fortsatt sliter med kvalme? Håper det gir seg snart. Tungt å være i full jobb, ha en på 11 mnd hjemme og i tillegg være i elendig form! Hvor sliten er det mulig å bli liksom?

 

Kjenner meg sååå igjen! Jeg har ei på nesten 11 mnd også, og har null energi dette svangerskapet. Klarer å jobbe, men etter jobb er jeg helt svimmel og kvalm og så vanvittig sliten. Legger meg som regel rundt kl 9 på kvelden for å klare å komme meg opp om morran. Vet jo heller aldri åssen natta blir med ei lita ei som plutselig våkner, plus at det er full fart på ettermiddagene - sånn var det jo ikke med førstemann, så tror det har litt å si at en blir ekstra sliten å :) jeg er heldigvis ikke så veldig kvalm lenger, bare når jeg blir veldig sliten og trøtt. Håper den gir seg for deg snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vil noen være så snille å skrive meg opp på lista? termin 16.des.

 

Noen som fortsatt sliter med kvalme? Håper det gir seg snart. Tungt å være i full jobb, ha en på 11 mnd hjemme og i tillegg være i elendig form! Hvor sliten er det mulig å bli liksom?

Kjenner meg sååå igjen! Jeg har ei på nesten 11 mnd også, og har null energi dette svangerskapet. Klarer å jobbe, men etter jobb er jeg helt svimmel og kvalm og så vanvittig sliten. Legger meg som regel rundt kl 9 på kvelden for å klare å komme meg opp om morran. Vet jo heller aldri åssen natta blir med ei lita ei som plutselig våkner, plus at det er full fart på ettermiddagene - sånn var det jo ikke med førstemann, så tror det har litt å si at en blir ekstra sliten å :) jeg er heldigvis ikke så veldig kvalm lenger, bare når jeg blir veldig sliten og trøtt. Håper den gir seg for deg snart! :)

Takk! Det håper jeg også! :) ja, er jo helt annerledes denne gangen. Sist kunne vi jo tenke bare på oss selv. Nå har vi søte små som trenger oss :) jobber fortsatt fullt, men frister mer og mer å få sykmelding noen timer i uka. Bare det å få slippe de siste 1-2 timene på jobb tror jeg vil hjelpe mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen på barneimagen etter 10 år. Er 33 år, har to barn på 14 og 10 år, og venter nå en attpåklatt i desember. Foreløpig termin er 20 desember. Legg meg gjerne til på lista 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i uke 16 så har blitt satt frem 2 dager, så skifter fra 10 til 8 des jeg :)

 

 

1
2 Eva1985
3 Kyssegal
4 Helenee92
5 A+S
6
7 Elibjo
HK2014
9 Kattsoppa
10 
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15 Krymmel
16 bambi-88
17 Pæreblomst
18 Phyllis
19 MiaMio30
20
21
22 Borgie / LTR
23
24 Millamelis
25 BlåRose - LeneLene
26
27
28
29 Elsk0
30
31 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

1

2 Eva1985

3 Kyssegal

4 Helenee92

5 A+S

6

7 Elibjo

8 HK2014

9 Kattsoppa

10

11

12

13 Lykkelitenx2

14

15 Krymmel

16 bambi-88

17 Pæreblomst

18 Phyllis, Ammv

19 MiaMio30

20

21

22 Borgie / LTR

23

24 Millamelis

25 BlåRose - LeneLene

26

27

28

29 Elsk0

30

31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL i uke 19 og ble flyttet frem til 7 desember istedenfor 4 og fant ut det blir ei lita jente   :D  :duskedame:

1
2 Eva1985
3 Kyssegal

5 A+S
6
7 Elibjo / Helenee92
8 HK2014
9 Kattsoppa
10 
11
12
13 Lykkelitenx2
14
15 Krymmel
16 bambi-88
17 Pæreblomst
18 Phyllis, Ammv
19 MiaMio30
20
21
22 Borgie / LTR
23
24 Millamelis
25 BlåRose - LeneLene
26
27
28
29 Elsk0
30
31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...