Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å opprette en tråd for oss som har lykkes og blitt gravide her inne! Håper mange joiner etterhvert!

 

Selv har jeg en datter på 3 år som kom til på naturlig vis. Å få til et søsken var ikke like enkelt. Jeg har vært gjennom 3 sa og 1 exu. Til slutt fikk vi hjelp. Hadde mitt første ivf-forsøk nå i mars og jeg ble utrolig nok gravid på første forsøk. Føles litt for godt ut til å være sant! I dag er jeg 9+0 uker på vei! Veldig skummelt enda og er redd for å miste igjen, men kjenner jeg har følt meg litt roligere den siste uka!

 

Hadde vært morsomt å høre deres historier, om graviditeten osv!

Greit å dele erfaringer med noen som er i lignende situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Gratulerer og lykke til 😊

 

Jeg har et barn på 8 år fra før. Min nye samboer og jeg hadde i september i fjor forsøkt å bli gravide i ca. 2 år. Ikke en enste positiv test, så det var veldig deprimerende. Samboer fikk svar på sædprøve, litt få og dårlige svømmere.

vi valgte å ta ivf privat. Første samtale seint i august, oppstart i september og gravid på første forsøk med icsi i september, kort regime.

 

Så plutselig gikk alt så fort! Har 5 egg på frys, men blir nok bare med ett barn til. Så går nå i min 33. uke.

 

Lang og stor prosess dette her. Håper alle får det til! ☺

 

Anonymous poster hash: 57c08...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da!:) da er det ikke lenge igjen til fødsel da! Har svangerskapet gått greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! ☺️ Vi kjenner hverandre jo fra mars-jentene Håper_og_tror 😉, men for dere andre så ble vi henvist til IVF etter å ha prøvd i ett år uten en positiv graviditetstest. Har hatt veldig lyst på barn i mange år, men ikke like heldig på forholdsfronten, så var helt fantastisk da jeg møtte drømmemannen som faktisk også hadde like lyst på barn som meg 😍❤️ Det viste seg da ikke å være så enkelt, og det ble avdekket at han hadde veldig få svømmere! Vi hadde et uttak i januar hvor alle eggene ble befruktet med ICSI, og hvor vi var så heldige å ende opp med ett inn og tre på frys. Ferskforssøket var mislykket, men spiren satt på første fryseforsøk!! Så utrolig glad - hadde ikke forventet at det skulle gå så raskt! 😄 Er 7+4 i dag og termin er rundt 7. desember!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg her. Alle havnet på Facebook etter at graviditeten ble et faktum, noe jeg selv ikke er interessert i. Har også savnet en gruppe der vi fra assistert befruktning kan snakkes etter at vi har vært så heldige å lykkes med IVF/ICSI.

Jeg ble gravid på andre IVF i januar så er nå ca 4 måneder på vei. Jeg er i dag 16+2 :)

Jeg har blitt 35 og måtte overtale sambo for litt over 2 år siden til å starte prøvingen. Han var lenge ikke noe særlig giret på ansvaret unger gir. Jeg nektet til slutt å vente lenger for det kunne jo ta litt tid, noen måneder i hvertfall!... Gikk ett år før jeg dro til legen for å bli henvist til utredning. Gikk 2 måneder før vi kom inn til gynokolog og enda en måned før søknaden ble sendt inn for IVF. Gynokologen fant ingenting galt og alle prøvene normale for begge, men pga min alder sente hun henvisning. Henvisningen ble sendt i februar og fikk time i slutten av september.... Gikk dermed en runde privat. Sjokket var stort for min del da legen sa at han mistenkte PCOS hos meg. Han sa at han så det på ansiktshårene mine som var litt lengre enn normalt. Det hadde jeg selv aldri lagt noe merke til (er ganske lys) men etter den timen har jeg følt meg som en hårete ape. Jeg begynte også å legge merke til ansiktshår på kvinner rundt meg som jeg ALDRI hadde lagt merke til før (så er ikke alene). Så det var litt om meg i lange drag :)

Nå er det ikke lenge til ultralyd for min del så det blir utrolig spennende. Jeg ser frem til å følge dere videre mot desember hvis vi klarer å holde liv i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse stompen80:) er så godt å lese at det faktisk ordner seg for noen!:) hvordan har graviditeten vært så langt da? Selv er jeg 9+3 i dag. Har slitt med kraftig migrene hele uka! Skikkerlig slitsomt! Håper det gir seg snart!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du også joiner her Stompen80! Fint å se kjente - føler jeg har litt tilhørighet til dere som jeg har fulgt gjennom hele prosessen! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse stompen80:) er så godt å lese at det faktisk ordner seg for noen!:) hvordan har graviditeten vært så langt da? Selv er jeg 9+3 i dag. Har slitt med kraftig migrene hele uka! Skikkerlig slitsomt! Håper det gir seg snart!:)

Graviditeten har for min del gått veldig bra. Har ikke vært kvalm eller kastet opp, men utrolig trøtt! Føler jeg ikke har eksistert noe særlig i hele februar og mars. Har bare kommet hjem fra jobb, sunket sammen på sofaen og så gått og lagt meg. Heldigvis ikke alle dager som har vært slik, men gjennomsnittet. Det er først de siste par ukene jeg føler at trettheten har forsvunnet og er 17 uker i morgen! Helt fantastisk :) fikk høre hjerteslagene hos jordmor ganske nylig og alle tegn til liv hjelper på. Skulle gjerne ha gått til ul hver uke bare for å sjekke status :-p frykten for at det skal gå galt slipper dessverre nok ikke taket før ungen er ute.

 

Hvordan går det med dere så langt? Håper migrenen forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig kvalm og sliten, forsøkte å holde meg i jobb men hang nesten ikke sammen til slutt så har vært sykemeldt siden starten av forrige uke. Har til tider føltes som om jeg er skikkelig fyllesyk på danskebåten i dårlig vær 😁Merker det har hjulpet å ta det med ro, så litt bedre nå. Håper kvalmen avtar snart. Var ellers til ultralyd i dag og så knøtte på 17,3 mm med fortsatt fine hjerteslag, og fikk bekreftet termin 7. desember som jeg trodde! Gleder meg vilt til jeg er over 12. uke og kan begynne å ordentlig tro på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da stompen80 som har vært i relativt fin form:) migrena mi kommer og går. Blir fort sliten hvis jeg har en "aktiv" dag, og da kommer migrena! Så prøver å ikke planlegge så mye og ta det med ro! Jeg var også på ultralyd i dag. 10uker på vei i morgen! Så en liten skapning som rullet seg rundt der inne! Lignet på en liten vitaminbjørn. Veldig søt!

Ultralyd hver uke hadde vært toppers, for det er som du sier. Greier ikke å stole helt på dette før den lille kommer ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du flere ultralyder jespere? Jeg får en til i uke 12. Er alt fint da blir det ikke mer oppfølging fra fertilitetsklinikken. Noe som selvfølgelig er bra men også litt skummelt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som dere, skulle gjerne gått til ul hver uke! Jeg får ikke noe mer oppfølging fra Riksen nå, men skal bestille ul selv i uke 12 hos privat spesialist for å sjekke eventuelle misdannelser etc (blir vel særlig Downs de kan se).. Er jo litt skummelt for vet ikke om jeg ville beholdt det eller ikke hvis jeg hadde funnet det ut, men uansett greit å vite hva man har å forholde seg til. Uff får uansett krysse fingre for at alt er i orden med knøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer litt på at vi ikke bestilte ul time i uke 12. Ikke at jeg tror d er noe galt men hadde vært greit å få den sjekken, spesielt nå som jeg i ettertid har skjønt at mye er lettere å se i uke 11-13 enn d er i uke 18. Men var få ledige timer og da jeg var i uke 12 og angret veldig var d ingenting ledig før jeg ville vært i uke 14/15.... Da tenkte jeg at det ikke var noen vits siden d var kort tid til ordinær ul... Angrer selvsagt også litt på denne avgjørelsen, men krysser fingrene for at alt ser bra ut.

Jeg og samboer har alltid vært enige om at hvis vi får vite at noe er alvorlig galt så ønsker vi ikke å beholde fosteret. Da tenker jeg alvorlige handikap der ungen ikke vil være tilstede psykisk, bare fysisk. Det er så utrolig mye som kan skje under og etter fødselen at man kan ikke garantere for at noe annet dukker opp dessverre, men ingen av oss har kjente, alvorlige sykdommer i familien heldigvis.

Får håpe vi alle slipper å ta noen tunge avgjørelser! Jeg føler meg sliten nok allerede etter å ha gjennomgått IVF karusellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det hovedsakelig er Downs man kan se i uke 12 (nakkefold). Mye mer alvorlige psykiske handikap ville ikke vært så problematisk, da vet jeg at jeg ville tatt abort. Men mennesker med Downs kan jo leve gode liv, og ingen tvil om at vi ville vært like glad i det, så vanskelig avgjørelse å ta. Men man lurer seg selv hvis man tror det vil gå helt greit, det er virkelig en stor oppgave å ta på seg å oppdra et slikt barn, så man må virkelig være klar for det. Tror ikke man vet hva man ville gjort før man står overfor avgjørelsen..

Enig, håper ikke noen av oss må ta en slik tung avgjørelse. Jeg er også sliten nok som det er allerede..

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har følgt dere damer fra mars-jenter jeg.

 

Jeg ble 31 nå i Mars, er gift med ei dame, har ei jente på 1 år.

Jeg ble inseminert for første gang i mars og ble gravid på første forsøk. 

Er i dag 8+2, termin 10.desember.

Var å kikka på knøttet på mandag da jeg var 8+0. Helt fantastisk... Dette er første gang jeg er gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer HK2014😄 Jeg ble også gravid på første IVFforsøk! Helt uvirkelig og fantastisk! Spennende tid for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 💞 da er vi nesten likt i løypa HK2014, jeg er 8+3 i dag, med termin 7. desember! Blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart man lurer på under graviditeten og i dag satt jeg og spiste på lakris pastiller pga sår hals. Så begynte jeg å lure: "bør gravide unngå lakris?". Tok frem dr. Google og skrev inn "graviditet lakris" og det første som møtte meg var noe som: "lakris under graviditet kan føre til barn med lavere iq". Da måtte jeg bare le av meg selv og forskerne. Alt påvirker oss på en måte eller en annen, så jeg fortsatte å spise pastillene med god samvittighet. Spiser tross alt ikke kilovis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er mye man må tenke på! Jeg har fått litt dilla på kinamat. Måtte google jeg også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja man blir jo litt småtullete av alt man ikke bør spise. Med unntak av visse matvarer (alkohol og rått kjøtt etc.) kommer man nok langt med tommelfingerregelen alt med måte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 9 uker - bare tre uker igjen til jeg er over største risikoperioden! Gleder meg sånn til det! Selv om jeg er veldig trøtt og uggen fortsatt kjenner jeg at kvalmen har avtatt litt heldigvis. Blir fint å se magen begynne å vokse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herlig at det nermer seg! Jeg er 10+4 i dag😄 min mage har begynt å vises faktisk, vanskelig å skjule. Gleder meg til det vises uten tvil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herlig at det nermer seg! Jeg er 10+4 i dag😄 min mage har begynt å vises faktisk, vanskelig å skjule. Gleder meg til det vises uten tvil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 9 uker - bare tre uker igjen til jeg er over største risikoperioden! Gleder meg sånn til det! Selv om jeg er veldig trøtt og uggen fortsatt kjenner jeg at kvalmen har avtatt litt heldigvis. Blir fint å se magen begynne å vokse 😍

Utrolig kjekt J'espere. Det høres ut som om det her kommer til å gå veldig bra. Min mage begynte så smått å synes fra uke 14, så det er ikke lenge igjen til buksene begynner å stramme ;) Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De strammer allerede bittelitt men mulig det er pga jeg er oppblåst eller (kremt) muligens har lagt på meg ørlite grann etter all stillesittingen i vinter.. 😳

Gleder meg også til trettheten avtar litt. Er såååå sliten av ingenting, må sove flere ganger om dagen. I går var vi ute i et par timer og handlet hagemøbler, måtte sove en time da vi kom hjem! 😁😱

 

Kanskje litt tidlig å snakke om nå, men hva tenker dere om søskenforsøk? Kjenner at jeg gjerne skulle ventet litt men føler likevel at den biologiske klokken tikker høyt (har jo rukket å bli 36 innen denne blir født) og føler at jeg egentlig bare bør kjøre på med søskenforsøk så snart som mulig.. Stompen80, vi er jo omtrent like gamle, hva tenker du om det?

Jeg vet jo at du har et barn fra før Håper_og_tror, tenker du at det er nok med to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...