Gå til innhold

Få barn fordi man er ensom?

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg er mye alene, med en mann som jobber døgnet rundt. Nå ønsker hun seg et barn fordi da slipper hun å være alene så mye. Dem er i aldern 24 og 26. Det er helt greit for mannen. Men jeg vet ikke om hun virkelig vil ha barn, hun har aldri vært begeistret for mine barn. Hva sysn dere om dette?

Anonymous poster hash: 9e8a1...082

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144208201-f%C3%A5-barn-fordi-man-er-ensom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mannen tenkt til å fortsette å jobbe mye borte?

Tenker vel at dette er noe de helt sikkert tenker gjennom før de bestemmer seg, og hovedsaken er vel at de er enige. Helt opp til dem!

Det at hun ikke har vært så interessert i andres barn har ikke så mye med saken å gjøre synes jeg. Det hadde ikke jeg heller før jeg fikk egne barn.

Anonymous poster hash: 6b15f...193

Må jo være helt opp til dem. Hun planlegger vel ikke barn om hun ikke liker barn? Ellers er det vel de færreste som synes det er veldig morsomt med andres småunger, som hun over også påpeker.

Anonymous poster hash: c7b9e...9c5

Men da hun var usikker på om hun skulle kjøpe seg en hund eller bare få barn, så blir jeg litt usikker. Hun har fast jobb, men verken førerkort eller bil. Hun sier hun kommer til å ta førerkortet om hun blir gravid, men altså. Hund eller barn?

Mannen kommer nok til å fortsette som før, han jobber på plattform og er hjemme annen hver uke, jobber to uker i mnd. Og da han er hjemme har han jobb nr to.

Anonymous poster hash: 9e8a1...082

At hun ikke interesserer deg for dine barn, betyr ingen verdens ting. Jeg er ikke interessert i andres barn. Jeg fikk likevel et veldig ønsket og planlagt barn da jeg var 23 og nestemann da jeg var 25. Vi prøvde faktisk i noen år før vi lyktes med første. 

Jeg tenker at du ikke trenger tenke noe som helst om dette, og la paret avgjøre dette selv. Uansett hva slags grunnlag hun har per i dag, så vil det endre seg når hun får barnet - å bli mor er så mye mer enn "aldri alene lenger". Jeg kan finne på å være ensom selv med ungene løpende rundt her, men de gir meg så mye annet enn å fylle tomrommet mannen etterlater seg om han er bortreist etc. 

Anonymous poster hash: ab8f7...100

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...