Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Jeg finner ikke forumet som heter "Bokstavbarna". Tror adressen var bokstavbarna.blogspot.com. Er det noen her som vet hva som har skjedd med dette forumet eller om det eventuelt har blitt flyttet? Anonymous poster hash: 150f8...f03
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Det har blitt lagt ned. Anonymous poster hash: db2a7...b4b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Det har blitt lagt ned. Anonymous poster hash: db2a7...b4b Å nei, så dumt! :-( Er det lenge siden? Vet du hvor de som pleide å være der inne er nå? Anonymous poster hash: 639e8...f65
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Dessverre lagt ned. En god del av de som var på bokstavbarna er nå på en gruppe på Facebook (meg selv inkludert). Gruppen heter "for oss som har barn med autisme eller Asperger". Tror ikke det går an å søke opp gruppen, da den er hemmelig. Du må kjenne noen som er medlem der, så kan de foreslå deg. Gruppen er veldig aktiv, og mange finner god hjelp der. Personlig er jeg litt skeptisk til å legge ut sensitive opplysninger om mitt barn selv om gruppen er hemmelig og skal være "trygg". Likte bokstavbarna bedre hvor man skrev under nick, men mulig det er jeg som er hysterisk.. Men som sagt en veldig aktiv gruppe, men mange flotte foreldre! Anonymous poster hash: dae96...cd1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Dessverre lagt ned. En god del av de som var på bokstavbarna er nå på en gruppe på Facebook (meg selv inkludert). Gruppen heter "for oss som har barn med autisme eller Asperger". Tror ikke det går an å søke opp gruppen, da den er hemmelig. Du må kjenne noen som er medlem der, så kan de foreslå deg. Gruppen er veldig aktiv, og mange finner god hjelp der. Personlig er jeg litt skeptisk til å legge ut sensitive opplysninger om mitt barn selv om gruppen er hemmelig og skal være "trygg". Likte bokstavbarna bedre hvor man skrev under nick, men mulig det er jeg som er hysterisk.. Men som sagt en veldig aktiv gruppe, men mange flotte foreldre! Anonymous poster hash: dae96...cd1 Så dumt at de er på facebook! Jeg hadde veldig stort utbytte av bokstavbarna, men har ikke vært der inne på en stund og ble helt fortvilet da jeg ikke fant forumet nå når jeg trengte det. På facebook kunne jeg aldri ha tenkt meg å utlevere personlige opplysninger om barnet mitt. Helt enig i at forum med nick er et mye bedre alternativ. Det er vel ikke mulig å ha en "anonym profil" på facebook, er det vel? (-Og jeg kjenner sikkert uansett ingen inne på den gruppen, selv om jeg "kjente" mange ved nick gjennom bokstavbarna). Var det en planlagt nedlegging av forumet, slik at de som var der inne sammen fant et alternativt kommunikasjonssted eller har dere funnet sammen i ettertid? Jeg fant et annet autismespekterforum (autismesiden.no) drevet av noen foreldre, men har ikke meldt meg inn der enda fordi jeg følte at jeg ikke var ferdig med letingen etter det gamle forumet, som jeg hadde så mye utbytte av. Jeg mener også å huske at to foreldre på bokstavbarna opprettet et eget autismeforum (eller var det aspergerforum) for en del år tilbake, men jeg tror ikke at det er det samme autismeforumet som jeg har funnet nå. Vet du hvilket forum jeg tenker på (og hva heter det, i så fall?)? Skulle gjerne ha funnet igjen de jeg hadde så stort utbytte av å utveklse erfaringer med for noen år siden... Anonymous poster hash: 639e8...f65
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 Jeg er medlem på autismesiden også. Vet at de som driver det også var inne på bokstavbarna, så er nok muligens den siden du tenker på. Synes autismesiden er en fin side, men de som er mest aktive der er personer som selv har en autismediagnose. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Så jeg synes det er en litt annen type side, enn det bokstavbarna var. Man kan ikke skrive anonymt på gruppen på Facebook. Men de som driver den har forsøkt å gjøre den mest mulig "trygg", ved at det ikke er mulig å søke den opp, og at man for å bli medlem må bli anbefalt av noen som allerede er medlem. Man kan få utrolig mange gode råd der inne, er mange ressurspersoner der. For min del er jeg en aktiv leser, men er veldige sperrer for å utlevere mitt barn der inne. Det er forøvrig også bestemt at fagpersoner ikke får være medlem. Gruppen er bare for foreldre. Anonymous poster hash: dae96...cd1
Mandala Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Jeg er medlem på autismesiden også. Vet at de som driver det også var inne på bokstavbarna, så er nok muligens den siden du tenker på. Synes autismesiden er en fin side, men de som er mest aktive der er personer som selv har en autismediagnose. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Så jeg synes det er en litt annen type side, enn det bokstavbarna var. Man kan ikke skrive anonymt på gruppen på Facebook. Men de som driver den har forsøkt å gjøre den mest mulig "trygg", ved at det ikke er mulig å søke den opp, og at man for å bli medlem må bli anbefalt av noen som allerede er medlem. Man kan få utrolig mange gode råd der inne, er mange ressurspersoner der. For min del er jeg en aktiv leser, men er veldige sperrer for å utlevere mitt barn der inne. Det er forøvrig også bestemt at fagpersoner ikke får være medlem. Gruppen er bare for foreldre. Anonymous poster hash: dae96...cd1 Den gruppen høres flott ut,men det hjelper dessverre lite for alle oss som antakelig ikke kjenner noen der. Jeg er forøvrig ikke hi, men har lurt på det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå