Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Vi flyttet i oktober, og de som bodde i huset før oss dro bare ifra katten sin. Vi tok den til oss, men den er veldig sky. Kommer inn og spiser, men vil ikke ha kos. Nå viser det seg at katten venter kattunger, og jeg tror ikke det er lenge til fødsel. Jeg har den inne på vaskerommet, og der ser det ut som hun trives. Hun har blitt kjempe tykk, og jeg fikk tips om å se på hoftene hennes ovenfra, og viss hun ble tynnere der og magen sank var det ikke lenge igjen. Jeg kunne også se om det kom litt melk fra spenene. Jeg syns magen har dette ned, og det kommer melk viss jeg klemmer litt. Hun har blitt veldig kosete, og godtar at jeg koser med henne. Virker nesten som hun vil ha meg der inne. Jeg aner ikke når hun parret seg, hun har jo for det meste vært ute. Jeg har laget seng til henne, og gitt henne både mat, drikke og do der inne. Hun maler hele tiden, noe hun har gjort lite tidligere. Jeg trenger virkelig hjelp asså. Vil jo gjøre det beste for henne, men jeg kjenner hun ikke så godt. Men hun godtar meg, og det er jo bra. Men hvor lenge tror dere det er til fødsel?? Anonymous poster hash: 182d5...966
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Skulle stå drektig katt... Anonymous poster hash: 182d5...966
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 På min katt som har vert gravid 2 ganger, så har hun vert EKSTREM kosen få dager før det skjer. Meler og styrer på. Du kan kjenne under magen hennes, da kjenner du ca hvor store barna hennes er. Anonymous poster hash: 1689d...711
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 På min katt som har vert gravid 2 ganger, så har hun vert EKSTREM kosen få dager før det skjer. Meler og styrer på. Du kan kjenne under magen hennes, da kjenner du ca hvor store barna hennes er. Anonymous poster hash: 1689d...711 Bare sånn til info, så er ikke en katt gravid. Den er drektig. Anonymous poster hash: 658e8...e68
Løvenesdronning Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Nå lo jeg godt! Så for meg en hardarbeidende katt ala finn.no reklamene Når det kommer til katter og fødsler har jeg dessverre null peiling. Hva med å ringe en veterinær i morgentidlig å forklare situasjonen? De har helt sikkert noen tips å komme med.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Katten har i dag vært litt mer kosen, og kommer bort til meg med en gang jeg setter meg ned. Er det ingen som har erfaring med katter og fødsler her inne? HI Anonymous poster hash: 182d5...966
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har ikke merket noe spesielt på katten før fødsel. Men før kattungene kommer, så kommer det en vannpose. Bare la henne være inne og følg med. Det er umulig å spå hvor lenge det er igjen, men om du kan se at hun er drektig, og kjenne kattungene, vil jeg si at hun er et godt stykke på vei ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Jeg tror de er ganske så store de ungene, for jeg kan både se og kjenne de godt når de beveger på seg. Jeg får bare vente og se. Ut kommer hun iallefall ikke nå. Hun har funnet seg til rette inne på vaskerommet, og jeg steller godt med hun Anonymous poster hash: 182d5...966
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Hadde meldt de som bare dro fra katten for dyremisshandling, de kan jo ikke vite at du forbarmet deg over den. I tillegg har de påført deg ganske mange utgifter, sterilisering, vaksinering m.m Anonymous poster hash: cf468...d55
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Ja, vi syns det er skikkelig råttent gjort...De bor ikke så langt unna, så møter vi dem på butikken tenkte vi å si akkurat hva vi mener...Meningen var egentlig å kjøre katten til dyrlegen og gi henne en sprøyte, for jeg vil i utgangspunktet ikke ha en katt som er sky siden jeg har små barn. Men nå har hun allerede kommet så langt på vei, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det... HI Anonymous poster hash: 182d5...966
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Ja, vi syns det er skikkelig råttent gjort...De bor ikke så langt unna, så møter vi dem på butikken tenkte vi å si akkurat hva vi mener...Meningen var egentlig å kjøre katten til dyrlegen og gi henne en sprøyte, for jeg vil i utgangspunktet ikke ha en katt som er sky siden jeg har små barn. Men nå har hun allerede kommet så langt på vei, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Tuller du? Skal du virkelig drepe en frisk katt?? Anonymous poster hash: 7897a...601
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Ja, vi syns det er skikkelig råttent gjort...De bor ikke så langt unna, så møter vi dem på butikken tenkte vi å si akkurat hva vi mener...Meningen var egentlig å kjøre katten til dyrlegen og gi henne en sprøyte, for jeg vil i utgangspunktet ikke ha en katt som er sky siden jeg har små barn. Men nå har hun allerede kommet så langt på vei, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Tuller du? Skal du virkelig drepe en frisk katt?? Anonymous poster hash: 7897a...601 Man dreper ikke en katt, man avliver den.. Anonymous poster hash: 530d9...035
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Ja, vi syns det er skikkelig råttent gjort...De bor ikke så langt unna, så møter vi dem på butikken tenkte vi å si akkurat hva vi mener...Meningen var egentlig å kjøre katten til dyrlegen og gi henne en sprøyte, for jeg vil i utgangspunktet ikke ha en katt som er sky siden jeg har små barn. Men nå har hun allerede kommet så langt på vei, så da får jeg bare gjøre det beste ut av det... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Tuller du? Skal du virkelig drepe en frisk katt?? Anonymous poster hash: 7897a...601 Man dreper ikke en katt, man avliver den.. Anonymous poster hash: 530d9...035 Jeg er uenig. Resultatet er det samme. Anonymous poster hash: 7897a...601
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #14 Skrevet 26. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks.... HI Anonymous poster hash: 182d5...966
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #15 Skrevet 27. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks.... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Da leverer du katten til Redd Dyra. Man dreper ikke friske dyr. Anonymous poster hash: 7897a...601
skjotta Skrevet 27. mars 2015 #16 Skrevet 27. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks.... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Da leverer du katten til Redd Dyra. Man dreper ikke friske dyr. Anonymous poster hash: 7897a...601 Når det kommer til katter er desverre en human avliving somregel som barmhjertighet å regne. Dyrebeskyttelsen renner over av katter som ingen vil ha. Å avlive er ofte det ansvarlige å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #17 Skrevet 27. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks.... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Da leverer du katten til Redd Dyra. Man dreper ikke friske dyr. Anonymous poster hash: 7897a...601 Når det kommer til katter er desverre en human avliving somregel som barmhjertighet å regne. Dyrebeskyttelsen renner over av katter som ingen vil ha. Å avlive er ofte det ansvarlige å gjøre. Jeg jobber som frivillig på Redd Dyra blant annet og vi har aldri problemer med å få gitt katter nye hjem. Men selvfølgelig, å gi en sprøyte er den enkleste utveien. Anonymous poster hash: 7897a...601
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #18 Skrevet 27. mars 2015 Når kattungene kommer tar du både mor og barn med til dem som eier katten og forklarer at det er deres ansvar. Da vil mor også gå tilbake dit om hun tar seg en luftetur, siden hun vet hvor barna hennes er. Anonymous poster hash: e8bb6...dd5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #19 Skrevet 27. mars 2015 Når min katt skulle føde, rant der litt blodig slim ut av henne om morgenen. Jeg innlosjerte henne på badet siden der var varmekabler, med mat og drikke. Men hun fødde altså ikke før jeg kom hjem igjen fra jobb. Tror jammen hun holdt igjen, slik at hun ikke skulle være alene, for hun ville være rett ved siden av meg når hun fødde, og jeg hadde ikke vært hjemme mer enn 5 minutter før det satte igang. Anonymous poster hash: 431bf...757
skjotta Skrevet 27. mars 2015 #20 Skrevet 27. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks.... HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Da leverer du katten til Redd Dyra. Man dreper ikke friske dyr. Anonymous poster hash: 7897a...601 Når det kommer til katter er desverre en human avliving somregel som barmhjertighet å regne. Dyrebeskyttelsen renner over av katter som ingen vil ha. Å avlive er ofte det ansvarlige å gjøre. Jeg jobber som frivillig på Redd Dyra blant annet og vi har aldri problemer med å få gitt katter nye hjem. Men selvfølgelig, å gi en sprøyte er den enkleste utveien. Anonymous poster hash: 7897a...601 Nå kan vi jo ikke alle bo der du jobber... Her jeg bor har dyrebeskyttelsen måttet avlive katter fordi der er for mange og de har ikke plass til dem.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #21 Skrevet 27. mars 2015 Ja, hvorfor skal jeg bli påtvunget til å koste på en voksen katt som jeg selv ikke har valgt å ha? Bedre og betale for en sprøyte enn å la den sulte ihjel på trammen?! Den gikk nemlig rundt husveggene her og mjauet og var sulten og radmager.... Men nå har jeg jo tatt meg av den? Så hva f..n er problemet ditt??? Det koster å ha katt, vaksiner, ormkur, flåttkur, + div ved akutte sykdommer f.eks....HIAnonymous poster hash: 182d5...966 Da leverer du katten til Redd Dyra. Man dreper ikke friske dyr. Anonymous poster hash: 7897a...601 Hva er problemet? Hun sier jo hun IKKE skal avlive den, men har bestemt seg for å ta vare på den. Anonymous poster hash: 72c12...64f
mamma'n til 2 :) Skrevet 27. mars 2015 #22 Skrevet 27. mars 2015 Like før fødsel,vil ho begynne å lage fødebo,så ha en pappeske som du lager til en hule,med mange håndkler. Ha gjerne et laken oppå, for kattungene klarer ikke trekke inn klørne i starten,så de vil hekte seg fast i de små løkkene på håndkleet. Dette begynner ho med gjerne noen dager før fødsel. Ho vil nok pese og puste og vise deg at det nærmer seg. Ho skal ikke være alene under fødsel,og fødselen skal ikke ta mer enn halvannen til 2 timer. Da må du ta henne med til dyrlege. Ring gjerne dyrlege nå og avtal/få hjelp slik at du har et sted du kan ringe dersom noe skulle skje under fødsel. Begynner ho å føde et sted du ikke ønsker,kan du flytte henne ved å løfte under henne,som en skål,slik at ho slipper å bytte stilling. Ho vil også sove mer enn vanlig før fødsel. Tilby henne vann og en eggeplomme rørt ut i fløte under fødselen,bare server det rett under nesa hennes. Ho vil kanskje trenge ekstra næring underveis. Ha klare noen kluter/gasskluter i tilfelle du må hjelpe babyene ut. Noen ganger kan de sitte fast. Du må du ta kluten rundt babyen (den er veldig glatt)og dra forsiktig ut,men BARE under en ri. Det er vanlig at kattungen sklir inn og ut noen ganger før den kommer helt ut. Hvis kattemor ikke biter av navlestrengen, må du hjelpe til,men ikke klipp,for da kan babyen blø ihjel. Bruk neglene dine på tommel og pekefinger og klyp den av. Gni gjerne litt på navlestrengen først så du klemmer av blodårene. Legg ungen helt bort i nesa til kattemor om ho ikke henter den selv. Det er viktig at kattemor spiser morkaken(e) etter fødsel,da den/de inneholder en del hormoner ho trenger. Om ho får veldig mange unger,trenger ho ikke spise opp alle. HVis ho ikke vasker babyen med en gang, må du ta en tør klut å tørke babyen i ansiktet, så den får puste. Gni den godt på rygg og siden på magen så den får igang pusten. Noen ganger har de litt slim i munnen som blokkerer for pust også,dette tørker du bare bort. Husk å vask henda godt før du hjelper kattemor under fødsel. Bytt ut håndkle etter fødsel også, det vil bli grisete. Bruk gjerne tisselaken om du har dette. Det er vanlig at ho holder pusten under rier,så det er ikke farlig. Lykke til som kommende jordmor,og gi de inn de idiotene som bare flyttet fra pusen sin. Hilsen fosterhjem for dyrebeskyttelsen :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #23 Skrevet 3. april 2015 Pus har ikke fått ungene enda...føler meg som en hønemor om dagen...Sitter. Inne på vaskerommet opp til flere timer hver dag...venter og venter. Hun ligger mye stille og vil bare sove og ha kos på magen. Hun er så søt der hun ligger.... Og til dere som er så negative: jeg hadde ikke gidde å sitte der inne så mye viss jeg ikke hadde brydd meg om hun. Jeg vil hun skal føle seg elsket og ha noen som bryr seg. Jeg syns bare det er så råttent gjort av tidligere eier, og legge ett sånt ansvar over på oss. Jeg må faktisk ut med masse penger på en katt jeg ikke hadde planer om å ha. Jeg må sterilisere henne, gi henne og kattungen vaksiner og ormekurer. Med én inntekt i huset går ikke dette. Det var derfor jeg ville avlive henne, men det var før vi oppdaget at hun var drektig. Nå får vi bare ta det som det kommer.....Kattungene kommer vel når som helst, og barna mine gleder seg. HI Anonymous poster hash: 182d5...966
Sint naken biltyv Skrevet 4. april 2015 #24 Skrevet 4. april 2015 Pus har ikke fått ungene enda...føler meg som en hønemor om dagen...Sitter. Inne på vaskerommet opp til flere timer hver dag...venter og venter. Hun ligger mye stille og vil bare sove og ha kos på magen. Hun er så søt der hun ligger.... Og til dere som er så negative: jeg hadde ikke gidde å sitte der inne så mye viss jeg ikke hadde brydd meg om hun. Jeg vil hun skal føle seg elsket og ha noen som bryr seg. Jeg syns bare det er så råttent gjort av tidligere eier, og legge ett sånt ansvar over på oss. Jeg må faktisk ut med masse penger på en katt jeg ikke hadde planer om å ha. Jeg må sterilisere henne, gi henne og kattungen vaksiner og ormekurer. Med én inntekt i huset går ikke dette. Det var derfor jeg ville avlive henne, men det var før vi oppdaget at hun var drektig. Nå får vi bare ta det som det kommer.....Kattungene kommer vel når som helst, og barna mine gleder seg. HI Anonymous poster hash: 182d5...966 Det er bedre å gi katten til dyrebeskyttelsen enn å avlive den. Mulig dyrebeskyttelsen må avlive pga at de ikke finner hjem men da har du iallfall gitt katten mulighet for et godt liv. Det er ikke dyrt med katt. Jeg har to og vaksiner, ormkur, helsesjekk osv kommer på ca 800 kroner i året per katt. Da er de hos dyrlegen hver høst for sjekk, vaksine og ormkur.
T&H Skrevet 4. april 2015 #25 Skrevet 4. april 2015 Så flott gjort av deg! Mange ville tatt livet av henne for lengst. Krysser fingrene for at kattungene er få og lette å gi bort. Kanskje katten har fått sånn tillit til deg etter dette at du slipper å avlive henne, at hun blir litt mer omgjengelig Jeg tror du gjør alt rett. Min erfaring er at dyra ofte vil ha det rolig og være i fred når det skjer, og helst om natten. Instinkt antagelig, de er jo veldig sårbare når de er i den posisjonen... Ikke godt å si. Stort sett ordner kattene det der selv og er veldig flinke med ungene sine. Det eneste man trenger å tenke på er at det er rent, tørt og rolig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå