GÃ¥ til innhold

💰"Tvinges" til å passe ett annet barn grunnet mangel på barnehageplass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det hadde jeg aldri gjort, tiden med babyen din får du aldri igjen. Jeg hadde vært ærlig om det, hvis hun ikke skjønner det så får hun bare bli sur.



Anonymous poster hash: 7d7f8...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får aldri den tiden igjen med din baby. Hun venninnen din virker helt fjern, at hun i det hele tatt kan spørre om noe sånn. Jeg hadde aldri sagt ja.



Anonymous poster hash: 7d7f8...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hun må være veldig desperat når hun spør deg om det. Jeg er absolutt for at man skal hjelpe familie ved behov, men sånn som du beskriver din situasjon med dårlig nattesøvn osv hadde jeg personlig ikke nølt med å si nei.

En ett-toåring er et herlig, men krevende lite vesen. Jeg vet for har en selv som jeg ikke har barnehage til (frivillig) da jeg får det til å gå rundt økonomisk med å jobbe redusert. De får spørre noen andre om å være dagmamma. Kos deg med resten av den dyrebare permisjonstida uten dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, det der hadde jeg ALDRI bundet meg til!

Er barnehagen stengt en dag, klart jeg kunne hatt barnet den dagen. Men hver dag? Absolutt ikke!

 

Jeg har hatt 4 permisjoner og en ting jeg har innsett er at denne tiden er unik. Det er denne tiden dere har til å bare ta det helt med ro, bli godt kjent og bare kose dere. Vi som har flere barn vet jo hvor stor forskjell det er å ha permisjon med nr 1 enn med nr 2, 3, 4.. Har man flere barn så MÅ man opp (og ut) om morgenen og man får ikke den samme roen og friheten. Så jeg hadde aldri låst meg opp på denne måten når det ikke engang gjaldt mitt eget barn :P

 

Hadde nok sagt nei, var jeg deg, uten å ha dårlig samvittighet.

 

Anonymous poster hash: be269...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det, selv om jeg hadde fått godt betalt. Ville ikke gått glipp av permisjonstid med de planer jeg ønsket med eget barn. Du sover ikke nok og blir bundet hjemme .

 

Anonymous poster hash: 16116...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som får barn på andre tidspunkt enn på sommeren må regne med å ha noen mnd. ulønnet permisjon før barnehagestart (eventuelt bruke dagmamma). Det må man ta med i betraktningen når man velger å få barn.

 

Jeg hadde aldri passet en 1-Ã¥ring i permisjonstiden. Den er hellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri livet om jeg hadde gjort dette! Nei, den tiden er hellig! Du må sette grenser for deg selv, gjøre det som er best for deg og barnet ditt!!! 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en tilnærmet lik situasjon. Ble spurt om å passe et annet barn, riktignok kun 4 uker, i min permisjon siden jeg "bare var hjemme likevel". Dette var en førsteklassing, needy, krevende og uten evne til å forstå at en baby har andre behov. Dagene gikk i å høre på førsteklassingen mase om hovedverk fordi babyen gråt osv.

Hadde virkelig ikke lyst, men følte ikke jeg kunne si nei. Angrer veldig og fikk ikke så mye som et takk en gang. Nå skal jeg i permisjon igjen, og samme dama spurte om det samme igjen. Denne gangen takket jeg nei.

Hør på magefølelsen! ;)

 

Anonymous poster hash: d6dd4...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å si ja!! Permisjonstiden er så utrolig dyrebar! Utrolig frekt å spørre om noe slikt. Er det fordi hun ikke gidder å betale en "vanlig" dagmamma?

Og jeg kan love deg... Hun hadde IKKE gjort det for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å si ja!! Permisjonstiden er så utrolig dyrebar! Utrolig frekt å spørre om noe slikt. Er det fordi hun ikke gidder å betale en "vanlig" dagmamma?

Og jeg kan love deg... Hun hadde IKKE gjort det for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri gjort. Permisjonstiden min har jeg trengt til å ta meg av egne babyer, få rutiner, komme i form igjen.

Å passe andres barn hadde vært utenkelig.

 

Anonymous poster hash: bab01...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde mor eller far ta seg tre mnd ulønnet permisjon. Vi er mange som har måttet gjøre det. De får vel kontantstøtte for de månedene også?

 

Jeg hadde ikke engang vurdert å si ja. Du sier ditt barn er nyfødt.. da skal du kunne kose deg hjemme med babyen, sove når babyen sover, nyte permisjonstiden. Husk at evt neste permisjon blir mer låst pga eldre søsken. Det er lov å ta hensyn til seg selv og sin familie.

 

Og jeg henger meg på de som synes det er utrolig frekt å spørre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her burde mor eller far ta seg tre mnd ulønnet permisjon. Vi er mange som har måttet gjøre det. De får vel kontantstøtte for de månedene også?

 

Jeg hadde ikke engang vurdert å si ja. Du sier ditt barn er nyfødt.. da skal du kunne kose deg hjemme med babyen, sove når babyen sover, nyte permisjonstiden. Husk at evt neste permisjon blir mer låst pga eldre søsken. Det er lov å ta hensyn til seg selv og sin familie.

 

Og jeg henger meg på de som synes det er utrolig frekt å spørre deg.

 

Ja, veldig enig. Her driver jeg for øyeblikket å tar heke ni måneders ulønnet permisjon fordi vi ikke får noen barnehageplass før i august... Ikke akkurat noen fest økonomisk, men sånn er det nå en gang.

 

Anonymous poster hash: f3012...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ikke har spart seg opp en buffer i tilfelle de ikke fikk plass er jo dette veldig dårlig planlagt av dem. Om de eier hus kan de jo kanskje ta et lite ekstra lån på huset for å klare seg, bytte bilen til en eldre modell... eller rett og slett leve fra hånd til munn. Hun burde gjort det veldig klart for deg da hun spurte at hun skjønte om du sa nei. Og om du har sagt ja, så bør hun kunne forstå at ting har forandret seg etter du fikk barn. Det å ikke sove nok er jo som å være syk på en måte, så du kommer til å gå på en skikkelig smell å faktisk bli syk om du må presse deg gjennom dette. 



Anonymous poster hash: 8b103...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Jeg ser på mine egne permisjoner med mine barn og hadde aldri orket å tatt med av et ekstra barn i tillegg. Hadde faktisk vært såpass egoistisk at jeg ville tilbrakt permisjonstiden min med kun mitt barn. Man blir jo ganske så bundet av å skulle være dagmamma i tillegg. Nå hadde jeg babyer som sov lite (særlig andremann) og som måtte ha lange turer i vogn hver dag for å sove. Det hadde funket dårlig med et dagmammabarn. Hadde sagt det som det var, at jeg ikke hadde hatt ork eller kapasitet til det. Skjønner situasjonen hennes og alt, men likevel. Det hadde jeg ikke gjort. Hun får se om hun finner dagmamma annet steds eller utvide sin egen permisjon slik de aller fleste andre uten barnehageplass må gjøre.



Anonymous poster hash: 49fd7...286
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tilbudt meg to faste dager i uka. Aldri om jeg hadde "kastet bort" min tid med mitt barn for å passe et annet barn i permisjonstida. Strengt tatt er ikke dette ditt problem og ditt familiemedlem burde ha forutsett dette. Men far kan vel ta perm om mor akkurat er ferdig?

 

Anonymous poster hash: a87fb...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Syns det er ganske freidig av henne å i det hele tatt spørre om noe sånt. Hvorfor regnet hun med at de skulle få barnehageplass så tidlig som dette? De aller fleste som ikke får barn akkurat rundt barnehagestart i august må jo regne med å måtte ha ulønnet permisjon en stund eller å skaffe seg dagmamma, og da mener jeg ikke å spørre en venninne med en nyfødt baby om å passe ;) Tilbød hun deg betaling for dette da? Jeg hadde uansett betaling sat nei altså, men ble bare nysgjerrig siden du ikke skrev noe om det. Nyt babytiden og permisjonen med ditt barn, den kommer aldri tilbake. Er nok redd for at du vil angre deg om du tar på deg dette. Si det som det er, at du sliter med å sove nok og at du ikke vil være bundet av å ha ett barn til å ta deg av. Er hun er god venninne vil hun skjønne dette og ikke nevne det igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det når jeg fikk min første. Passet barnet til en i nær familie et halvt år, fikk dagmammalønn for det. Jeg hadde egentlig ikke så lyst, og jeg angrer litt på det den dag i dag.

 

Dette barnet krevde enormt med oppmerksomhet, og krevde å sitte på fanget absolutt hele tiden. Veldig slitsomt, og jeg får dårlig samvittighet i dag når jeg tenker på mitt barn som ikke krevde så mye og som satt rolig og lekte seg. Jeg er veldig glad i det barnet jeg passet, men føler jeg mistet mye viktig tid der med mitt eget barn.

 

Det var ikke greit, selv om jeg prøvde så godt jeg kunne, så tok dette andre barnet alt for mye plass. Hadde ikke gjort det igjen. Forsaket mye tilknytning til mitt eget barn disse mnd. Permisjonstiden er så viktig, det er da du og ditt barn blir kjent og knytter dere til hverandre.

 

Jeg hadde ikke gjort det igjen, og gjorde det heller ikke med mine 3 andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på de som sier det er umåtelig frekt å spørre. Dette er jo kosetid for deg og babyen, etterpå blir det tilbake til hverdagens kjas og mas, tidsklemma etc.

Si nei med den beste samvittighet, du er ikke den som skal få denne familiens kabal til å gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Det er snakk om 3mnd. Innerst inne vil jeg ikke dette. Jeg sliter med å gå sove selv om natten da det tar tid for meg å sovne. Rekker kun å sove en time om gangen før barnet mitt skal ha mat igjen. Fordelen er at jeg kan få litt søvn ettersom vi ikke trenger å stå opp før minstemann vil det rundt kl 10. Skal dette barnet komme før foreldrene skal på jobb vil barnet være her ved 6 -7 tiden på morgenen til rundt kl 16. Da blir det ikke noe særlig med søvn på meg og jeg vil være utslitt.Anonymous poster hash: 4e637...04b

Ut fra dette, hadde jeg sagt nei. Denne tiden med barnet ditt kommer aldri tilbake. Jeg vet at jeg hadde angret om jeg hadde sagt ja til dette.

 

Anonymous poster hash: 60774...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...