GÃ¥ til innhold

💰"Tvinges" til å passe ett annet barn grunnet mangel på barnehageplass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke gjort det. Permisjonen er til for mitt barn. Jeg hadde ikke ofret den tiden for et annet barn. Sorry, men ikke på bekostning av tid med min egen baby.



Anonymous poster hash: 22bbe...a94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg aldri gjort. Jeg var

Veldig sliten i starten,

Etterhvert gikk jeg mange og veldig lange turer. Ikke noe for en ettåring, satte mye på cafe og shopping og jeg dro en del på hytta mitt i uken da mannen min kan jobbe hjemmenifra iblant.

 

Ville ikke låst meg og min permisjon til noen andre sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det 2-3 dager i uken. Foreldrene må kunne jobbe redusert inntil de får barnehageplass. 5 dager i uken er alt for mye å be noen om

 

Anonymous poster hash: 95bec...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det, mye faktisk. Jeg tror du ville gjort det for meg hvis situasjonen var omvendt, derfor skulle jeg gjerne stilt opp for deg. Dessverre har jeg landet på at det blir for mye for meg. Jeg kunne nok fått det til i to, tre uker eller kanskje hvis det ikke var hver dag. Men sånn som det er nå, Petter som sover lite på natta og uten rutine på dagen, blir det for mye for meg å skulle passe Trine i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gjort det og jeg hadde heller aldri fått meg til å spørre noen om å gjøre det. Synes det er utrolig frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange storsinnet mennesker her inne, tydeligvis. Jeg hadde aldri gjort det. Permisjonstiden går så fort, og jeg brukte den til babysvømming, barselgruppe, være med venner som var i permisjon, besøke familie, og kose meg med den lille. Verdifull tid. Jeg hadde ikke gjort det, av den enkle grunn at jeg ikke hadde hatt lyst. Pluss at det er mye mer jobb med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke gjort det. Har hatt barn med soveproblemer og hadde blitt gal om jeg skulle hatt en til. Vi er forskjellige. Jeg hadde egentlig blitt litt irritert om en nær venninne eller familie satte meg i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan få seg til å mene at det er egoistisk å ikke ville være barnevakt for andres barn hver dag i 3 måneder(!), er noe jeg overhode ikke kan fatte og begripe! Å si nei en dag om det var kris, ja, men 3 måneder!

 

Nei, HI, du finnes ikke egoistisk! Jeg synes du skal si nei, og du skal si nei med god samvittighet.



Anonymous poster hash: 5f455...d25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første hadde det aldri falt meg inn å spørre en venn i permisjon om å ta denne store oppgaven. Jeg tviler på at vedkommende skjønner hvor stor forskjell det er å ha ett kontra to barn.

 

Hadde desperasjonen derimot tatt overhånd og jeg som siste mulighet hadde spurt en venn om denne kjempetjenesten hadde jeg gjort det helt klart at hun stod fri til å si nei, og at det ikke oppstår bitterhet eller negative tanker.

 

Og hadde jeg merket det minste tegn til usikkerhet hadde jeg trukket tilbake forslaget der og da. Heller bedt deg gi beskjed dersom du ombestemte deg.

 

Jeg synes også dette er frekt å spørre om. Permisjon er verdifull, uavhengig av om det er ditt 1. eller 3.barn.

 

Anonymous poster hash: a6635...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Det er snakk om 3mnd. Innerst inne vil jeg ikke dette. Jeg sliter med å gå sove selv om natten da det tar tid for meg å sovne. Rekker kun å sove en time om gangen før barnet mitt skal ha mat igjen. Fordelen er at jeg kan få litt søvn ettersom vi ikke trenger å stå opp før minstemann vil det rundt kl 10. Skal dette barnet komme før foreldrene skal på jobb vil barnet være her ved 6 -7 tiden på morgenen til rundt kl 16. Da blir det ikke noe særlig med søvn på meg og jeg vil være utslitt.

 

Anonymous poster hash: 4e637...04b

Da sier du det som det er. At pga av søvnmangel er det ikke forsvarlig å passe et ekstra barn. Dette barnet vil antageligvis ha større utbytte av å bli passer av en dagmamma som har overskudd. Jeg hadde ikke blitt fornærmet hvis jeg var venninnen din. Har full forståelse på søvnmangel! Her sov ikke tulla på natta før hun var 8 mnd. Og i den tid hadde jeg nok med henne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, men da var det andre barnet like gammel som mitt barn. Jeg fikk 6000 kr i måneden og det var en god løsning for alle parter. Barna hadde også glede av hverandre. Det var fra de var 15-18 mnd.

 

Jeg hadde derimot IKKE gjort det hvis jeg hadde en nyfødt. Skjønner ikke at hun kan spørre deg om det. Bare si det som det er.

 

Anonymous poster hash: 55e08...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme i permisjon men ett nyfødt barn. Ei i nær familie er ferdig med sin permisjon straks å skal derfor ut i jobb. Hun hadde trodd hun skulle få barnehageplass fra mars men fikk ikke plass til barnet før i august. Hun har derfor spurt om jeg kan ta meg av hennes barn frem til barnet starter i barnehagen. Jeg og mor står hverandre svært nær og jeg kjenner barnet godt. Samtidig knyter det seg i magen med tanke på at noen måneder av min permisjon skal gå til å være barnevakt. Jeg skulle ønske hun aldri hadde spurt da dette setter meg i en ubehagelig situasjon. Samtidig ser jeg for meg at det blir mye stress å skulle være hjemme med to så små barn. Høres sikkert litt egoistisk ut men jeg vil bare være sammen med mitt barn. Jeg får også dårlig samvittighet da jeg vet hun hadde gjort det for meg om det var jeg som trengte hjelp.

 

Erfaringer? RÃ¥d?

 

Anonymous poster hash: 689d7...a93

Jeg hadde ikke gjort det. Synes permisjonen var kos og travel nok som det var, om jeg ikke skulle tatt på meg ansvaret for enda et barn. Spesielt med nattevåk var jeg forferdelig sliten enkelte dager. 

 

 

Anonymous poster hash: 756b8...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og si nei med god samvittighet. Sånt gjør man ikke så fremt man trenger pengene og gjør det derfor. Permisjon er for å kose med babyen din.

 

Anonymous poster hash: 366a1...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme med mine egne barn på 6 mnd og 1,5 år. Veldig travelt men masse kos! Men hadde ALDRI gjort det for å passe andres barn. Til det er tida hjemme i permisjon med en liten tass alt for hellig.

 

Anonymous poster hash: f1f25...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det med første barnet da det var et utrolig krevende barn. Hadde gjort det med de to neste for de var/er superenkle og jeg hadde/har mye energi til overs.

 

Du må bestemme selv, hvis du egentlig innerst ikke vil så si nei! Det er din permisjon og din tid med ditt barn. Den tiden får du aldri igjen.

 

Jeg spurte min venninne da jeg trengte pass i noen måneder, hun var i samme situasjon som deg. Hun sa nei og jeg var glad for at hun følte hun kunne være ærlig med meg. Din venninne blir nok også glad for et ærlig svar😊

Endret av Sint naken biltyv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei hadde ikke gjort det! Kun om det var for noen uker.. Men her virker det ikke som det er så nøye å prøve å finne en annen dagmamma eller annen Bhgplass i mellomtiden. Har du fått tilbud om penger også eller forventes det gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Det er snakk om 3mnd. Innerst inne vil jeg ikke dette. Jeg sliter med å gå sove selv om natten da det tar tid for meg å sovne. Rekker kun å sove en time om gangen før barnet mitt skal ha mat igjen. Fordelen er at jeg kan få litt søvn ettersom vi ikke trenger å stå opp før minstemann vil det rundt kl 10. Skal dette barnet komme før foreldrene skal på jobb vil barnet være her ved 6 -7 tiden på morgenen til rundt kl 16. Da blir det ikke noe særlig med søvn på meg og jeg vil være utslitt.

 

Anonymous poster hash: 4e637...04b

Hvis du vet at du innerst inne ikke vil dette, så må du si nei. Hvis ikke, tror jeg du kommer til å angre veldig, og du kommer nok til å irritere deg over at du måtte gjøre dette, og det vil kanskje gå utover forholdet du har til dennne personen.

Gjør det kun hvis du føler 100 % at dette er greit

 

Anonymous poster hash: c280d...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke komme som noen overraskelse på henne at de ikke fikk bhg plass for i august. Du kan jo si at du sover veldig dårlig om natten så du trenger å sove på dagtid og at du derfor ikke har anledning til å påta deg å passe barnet hennes. Du kan jo evt si at du kan tilby deg å passe barnet en dag i uken?

 

Anonymous poster hash: 2f479...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde aldri gjort det. Selv med mine rolige og sovende små.

Umåtelig frekt å i det hele tatt spørre. Regner med hun skjønner det som selv er i permisjon.

 

Si bare at du ikke ønsker å binde deg opp til noen avtale mdns du har permisjon. Du kan jo kanskje stille opp innimellom når det passer.

 

Anonymous poster hash: ac012...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. 3 måneder er lenge, hadde strekt meg til 2 uker men ikke lengre. Nyt permisjonen å babytiden, den går så

alt for fort. Det er lov å si nei å forresten må jeg legge til at det var dårlig av din venninne å spørre om en sånn stor tjeneste.

 

Anonymous poster hash: c7fe7...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, men da var det andre barnet like gammel som mitt barn. Jeg fikk 6000 kr i måneden og det var en god løsning for alle parter. Barna hadde også glede av hverandre. Det var fra de var 15-18 mnd.

 

Jeg hadde derimot IKKE gjort det hvis jeg hadde en nyfødt. Skjønner ikke at hun kan spørre deg om det. Bare si det som det er.

 

Anonymous poster hash: 55e08...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde aldri gjort det. Selv med mine rolige og sovende små.

Umåtelig frekt å i det hele tatt spørre. Regner med hun skjønner det som selv er i permisjon.

 

Si bare at du ikke ønsker å binde deg opp til noen avtale mdns du har permisjon. Du kan jo kanskje stille opp innimellom når det passer.

 

Anonymous poster hash: ac012...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sagt ja om barna var på samme alder, men ikke når den ene er nyfødt og den andre er 1år.. Ville sagt nei. Det er ikke din feil at de ikke fikk barnehageplass!



Anonymous poster hash: 3cf37...9f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort av venninna di å spørre. Jeg hadde aldri spurt noen i permisjon om å være dagmamma. Hadde jeg vært venninna di, så hadde jeg regnet med at du hadde tilbudt deg å være dagmamma om du hadde hatt lyst. Når du ikke tilbyr deg, så hadde jeg tolket det som et tegn på at dette ikke er noe du ønsker og hadde derfor heller ikke spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...