Gå til innhold

Luksusproblem - En god venninne kaller meg for hennes bestevenninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.. Skikkelig i-landsproblem, ig mulig ut høres ut som en fjortiss nå, men jeg synes det er litt kjinkig situasjon jeg er oppe i.. En nær og god venninne både sier og skriver ofte at jeg er hennes bestevenninne. Det er utrolig koslig og veldig flott å få en slik "hedersutnevnelse", men utfordringen min er at det ikke er helt gjensidig.. Altså, hun er én av de nærmeste venninnene mine - ja, men ikke min BESTEvenninne.. Føler liksom at jeg kommer i en slags følelsesmessig skvis når hun erklærer sin "kjærlighet" til meg som venninne, mens jeg ikke helt deler de venninnefølelsene tilbake..Jeg føler på en måte at hun forventer å få den samme responsen tilbake og det blir bare helt feil...

Jeg får meg liksom ikke til å skrive tilbake at hun er min bestevenninne også når det ikke stemmer helt! Helt ærlig så har jeg ikke egentlig EN bestevenninne, jeg har tre-fire veldig nære venninner( inkludert hun jeg omtaler her) som betyr veldig mye for meg, men min mann er vel oppriktig og ærlig min aller beste venn her i verden...

Hvordan snor jeg meg ut av denne "bestevenninne"-utfordringen på en voksen måte som ikke sårer min venninne???

Anonymous poster hash: 7785b...75e

Skrevet

Jeg har bestandig hatt venninner, de har vært bestevenninner med meg, men jeg har heller aldri følt meg så knyttet. Har bare klart å knytte meg til mannen min. 

Jeg tror du må bare spille med, er det jeg bestandig har gjort. 

Anonymous poster hash: d9ce4...067
Skrevet

Du fortsetter å være voksen og ikke gjør noe annet enn å bare la være å bruke slike benevnelser.

Jeg er i samme situasjon, har heldigvis en søster, så forlover problematikken ordnet seeg greit.

Anonymous poster hash: 765be...a2c
Skrevet

Men du er jo hennes beste venninne, selv om hun ikke er din bestevenninne:-) jeg har selv bestevenninner hvor jeg vet at jeg ikke er deres bestevenninne. Grunnen er at de har mange barndomsvenninner som de har nære og tette bånd til, meg traff de i voksen alder og vi ses ikke så ofte pga travle hverdager på begge hold. Jeg har dessverre ingen barndomsvenninner, så et par av de vennene jeg traff i voksen alder ser jeg på som mine beste venner. Men driver ikke å kaller dem det, for jeg vil ikke gjøre dem forlegne, og jeg er klar over at de ikke kan returnere følelsen.

Anonymous poster hash: 64400...29f

Skrevet

Huff ja, min søster var heldigvis min forlover i bryllupet mitt også!! Hvis ikke kunne det blitt litt utfordrende å velge i venninneflokken!!

HI

Skrevet

Spiller det noen rolle da?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor kommentere det i det hele tatt? Vennskap og hitlister hører ikke sammen.

Skrevet

Jeg føler vel kanskje mest på at hun forventer at jeg skal si det samme tilbake. Føles helt ærlig litt ekkelt ut når vi snakker sammen og hun kan si ting som " Jeg er så glad for at du er bestevenninnen min! Du forstår meg så godt!" og lignende og så blir liksom utsagnet hennes hengende i lufta mens hun venter på responsen min.. Og det er der jeg synes det blir så ekkelt! Jeg kan fint si at jeg er så takknemlig for at hun er min venninne også, men jeg klarer ikke å formuler meg slik at jeg erklærer henne som min bestevenninne tilbake....

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med "hyggelig at du føler deg vel sammen med meg!"

Skrevet

Dette var fjortiss. Skjønner ikke at det skal være noe problem?! Når hun sier slikt, så katter du bare med da vel, ala "ja det er så hyggelig" eller " det er alltid så koselig å være sammen med deg"!

Anonymous poster hash: c9b16...632

Skrevet

Haha, jeg hilste en gang på en dame i et 40-årslag som presenterte seg som 'bestevenninnen' til hun som hadde bursdag.

Jeg må si at jeg synes det er ganske barnslig å gradere vennskap på den måten. Var vi ikke ferdig med sånt på ungdomsskolen?

Skrevet

Hvorfor har dette i det hele tatt blitt et problem? Kan man ikke bare jatte med når vedkommende snakker om dette bestevenninne- styret. Rett og slett ikke legge så mye i det.

Anonymous poster hash: 17639...d12
Skrevet

Jeg foreslår du tar en prat med henne om dette. Du må begynne med: "du må ikke la dette såre deg, men...."-Du må forklare henne akkurat hva du føler, være ærlig, på en pen måte, selvfølgelig. Forklar henne at i ditt hode har du ingen bestevenner, men heller flere (like) gode -og at hun er en av dem.

Skrevet

Kan du ikke bare tenke at du har 3-4 bestevenner? Jeg har to bestevenner, og de vet om hverandre. Har ikke noe problem med det. Har i tillegg flere venninner, men disse er ikke klassifisere som bestevenner. Vi er alle i samme venninnegjeng. Ikke lag for mye styr ut av det, ville selv blitt veldig lei meg om noen hadde behov for å snakke med meg om "at de egentlig ikke er min bestevenn".

Anonymous poster hash: aee89...640

Skrevet

Du er vel bestevenninnen hennes da. Hun har ingen som er bedre venninne for seg enn du. Det er vel positivt, og aldri om jeg ville sagt noe.

Anonymous poster hash: 2491a...b6a

Skrevet

Jeg har faktisk aldri hørt voksne mennesker kalle hverandre bestevenner :P Vesla på 3 år går rundt og sier det til alle. Føler det er litt barnslig og fjortis. Tror bare jeg ville jattet med, eller si som sant er at du anser henne som en av flere veldig nære venner.

Anonymous poster hash: 34703...c86

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Ærlig talt, hvilke voksne folk går rundt og snakker om bestevenninner? Flott å ha gode, nære venner uten at du trenger klassifisere dem.

Anonymous poster hash: cae90...c24

Skrevet

Dette minner meg om barndommen, den tiden når alle hadde en bestevenn.

Vi var tre jenter og det var en for mye.

A og B kjempet hardt om å være C sin bestevenn. C ville at alle tre skulle være like gode venner.

Lykken var stor den dagen C spurte meg om vi i all hemmelighet kunne være bestevenner

Hi hi, det viste seg at hun hadde stilt to jenter samme spørsmålet.

Anonymous poster hash: 8fe0d...a38

Skrevet

Si at du også føler deg vel med henne og at hun er en av dine beste venninner. Det er ikke sårende at du har flere enn en. 

Anonymous poster hash: b58d6...d74
Skrevet

Hvorfor legge så mye i det. Jeg har noen få veldig nære venner, som det høres ut som henne er for deg. Om hun sier bestevenn, så er vel det hyggelig det. Kan man bare ha en?

Anonymous poster hash: 2c046...f26

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at så mange mener man ikke kan få ha bestevenner i voksen alder.

Anonymous poster hash: 41596...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...