Gå til innhold

Spontanabort og tusen spørsmål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg spontanaborterte nå på mandag (uke 5+1).. Blødde bare fra mandag til tirsdags kveld. Har ikke orket å ta en ny test, for følelsen av å være gravid forsvant og det gjorde alle symptomene også. Blødde ekstremt mye og det kom masse klumper og slim, så er vel ingen tvil om at jeg har mistet. Så jeg lurer på om når er det normalt å komme tilbake i normal syklus? Kan jeg forvente mensen hvert øyeblikk, eller kan SA regnes som vanlig mens? Vi har vært prøvene i to år uten hell, så dette var en svært sår opplevelse..

Håper ikke jeg må vente like lenge på positiv test igjen

 

Anonymous poster hash: 1f861...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde SA i uke 4+3, fikk mensen som vanlig en mnd senere. Ble gravid er par mnd etter det. Så ikke mist troen og ikke gi opp for det. Lykke til :)



Anonymous poster hash: dd91f...661
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du måtte oppleve dette. Jeg mistet i uke 17, og fikk mensen litt over fire uker etter. Tok fire sykluser før jeg ble gravid igjen. Er nå i uke 10 og holder pusten😱 og prøver å beholde vettet. Virker som det er få inne på dette forumet. Inne på "bli gravid" er det en laaang tråd som heter noe med "prøving etter MA". Der er det mange snille damer som heier på hverandre og som deler erfaringer med sykluser og prøving. Anbefaler deg å gå inn der. Lykke til videre😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA, oppdaget ved 11 uker at fosteret har dødd uke 7-8 ca. Jeg måtte ta tabletter for å få livmoren til å tømme seg. Gynekologen sa at det er vanlig at mens ofte er tilbake etter 4-5 uker. Hos meg tok det 6 uker. Sårt her også, dette var utfallet av prøverør nummer 2 for oss. Dere har anledning til å søke legehjelp nå hvis dere vil undersøke om dere har redusert fruktbarhet og evt ha behandling. 2 års prøvetid kan tyde på at noe ikke ligger helt til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Utrolig trist å høre at dere mistet så langt på vei :( er så utrolig sårt!

Nå, 3 uker etter SA har jeg eggeløsning, og har aldri opplevd den så "kraftig" før, med mye smerter og EL-slim (beklager detaljene), men vi har valgt å prøve på nytt. Jeg føler meg klar og har en såkaldt god magefølelse på dette :)

Jeg var hos legen min etter ett års prøving, men fikk bare beskjed om å gå opp i vekt, å nå har jeg endelig kommet meg opp til normalvekt, så tror det var undervekt som var årsaken her

 

 

Anonymous poster hash: 1f861...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Samme her. Prøvere i 2 år og var 5+4. 

Mister nå, går bare å venter på at det skal komme :( 

Kan ikke gi deg et svar, men føler med deg - bokstavelig talt <3 

Ønsker deg så masse lykke til videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg mistet i uke 16 og fikk mensen 1mnd etter blødningen stoppet. Ble gravid 6mnd etter MAen som igjen endte i en SA i uke 5. Denne tidlige SAen ble regnet som en litt sen mens og jeg ble gravid igjen med en gang. Så det kan skje fort eller la vente på seg 😊 Kunsten er vell å slappe av og ikke stresse...lettere sagt enn gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...