GÃ¥ til innhold

😡Moren min gidder ikke lære seg navnet på barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Hun synes vel ikke Casper er fint da. Hev deg over det. 

 

Anonymous poster hash: 502a4...ad6

 

Seriøst? Heve seg over at mora går rundt og kaller ungen Mio når han heter Casper? Hadde jeg aldri akseptert. At hun kaller han lillegutt er greit, men å bruke andre navn på barnet er fullstendig uakseptabelt. 

 

Men HI, tror du det er det at hun ikke KLARER å lære seg navnet eller ikke VIL lære seg navnet. Hvis hun ikke KLARER å lære seg navnet ville jeg blir mer bekymret enn irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi noe av det samme problemet.. vår datter har et todelt fornavn type "mie-kristina". Jeg, mannen min og alle barna i familien bruker begge navnene, men ingen av de voksne(!?!?) klarer å bruke begge navnene selv om vi foreldrene gjør det! Synes det er forbanna respektløst! Jenta vår er nå 8 mnd, og de kaller henne fremdeles for kun mie, på tross av at vi har sagt ifra mange ganger nå..

 

Jeg skjønner frustrasjonen din utrolig godt!

 

Anonymous poster hash: 1426c...c4d

Å, sånn er det hos oss også. Barna mine har dobbeltnavn, og bruker begge navnene til daglig. Likevel klarer ikke tanter og onkler å bruke begge, og dette medfører jo da at ikke søskenbarna gjør det heller.

Barna mine blir både frustrert og lei seg. Iblant gidder de ikke å svare hvis ikke hele navnet brukes.....

 

Anonymous poster hash: 02bae...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi noe av det samme problemet.. vår datter har et todelt fornavn type "mie-kristina". Jeg, mannen min og alle barna i familien bruker begge navnene, men ingen av de voksne(!?!?) klarer å bruke begge navnene selv om vi foreldrene gjør det! Synes det er forbanna respektløst! Jenta vår er nå 8 mnd, og de kaller henne fremdeles for kun mie, på tross av at vi har sagt ifra mange ganger nå..

 

Jeg skjønner frustrasjonen din utrolig godt!

 

Anonymous poster hash: 1426c...c4d

Å, sånn er det hos oss også. Barna mine har dobbeltnavn, og bruker begge navnene til daglig. Likevel klarer ikke tanter og onkler å bruke begge, og dette medfører jo da at ikke søskenbarna gjør det heller.

Barna mine blir både frustrert og lei seg. Iblant gidder de ikke å svare hvis ikke hele navnet brukes.....

 

Anonymous poster hash: 02bae...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte det var?? :sjokkert: Er hun ikke helt i vater hun der moren din? Greit nok at hun kanskje ikke er overbegeistret for navnet, men å nekte å kalle ham det, påstå at han ikke har et navn fordi han ikke er døpt og å påstå at han heter noe annet enn det han heter virker jo helt sykt :o



Anonymous poster hash: 72c32...879
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner jeg blir så irritert. Min mor har vist navnet på barnet vårt fra jeg var gravid i 7måned. Barnet er nå 2 måneder å ennå har hun ikke klart å lære seg navnet hans. Hun vil heller kalle han "lillegutt". Jeg spør henne hva barnet heter å hun klarer rett å slett ikke si hva det er enda jeg bruker navnet hans aktivt. Min mor sier hun ikke trenger å bruke navnet hans fordi han ikke er døpt å at han derfor ikke har noe navn. Jeg prøver å forklare min mor at dåp ikke har noe med at navnet hans blir "gyldig", til ingen nytte. Greit at barnet ikke har ett navn som var vanlig for 65år siden men er det så forbanna vanskelig å lære seg navnet Casper? Begynner å lure på om hun er dement som ikke klarer å lære seg navnet på sitt eneste barnebarn. Hun har skrevet ned navnet hans minst to ganger allikevel har hun sagt på bygda at han heter Mio (hun hevder jeg har sagt at han heter det). Altså er det bare jeg som har denne problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 1f254...e43

Hun har ikke lært navnet til sønnen din, men du har ikke lært deg rettskriving eller og/å regelen. Det er enda mer flaut.

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

 

Nei, det er det faktisk ikke. Spør deg selv hva du hadde foretrukket: en bestemor som ikke vet hva barnebarnet heter eller en bestemor som sliter litt med og/å-reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kjenner jeg blir så irritert. Min mor har vist navnet på barnet vårt fra jeg var gravid i 7måned. Barnet er nå 2 måneder å ennå har hun ikke klart å lære seg navnet hans. Hun vil heller kalle han "lillegutt". Jeg spør henne hva barnet heter å hun klarer rett å slett ikke si hva det er enda jeg bruker navnet hans aktivt. Min mor sier hun ikke trenger å bruke navnet hans fordi han ikke er døpt å at han derfor ikke har noe navn. Jeg prøver å forklare min mor at dåp ikke har noe med at navnet hans blir "gyldig", til ingen nytte. Greit at barnet ikke har ett navn som var vanlig for 65år siden men er det så forbanna vanskelig å lære seg navnet Casper? Begynner å lure på om hun er dement som ikke klarer å lære seg navnet på sitt eneste barnebarn. Hun har skrevet ned navnet hans minst to ganger allikevel har hun sagt på bygda at han heter Mio (hun hevder jeg har sagt at han heter det). Altså er det bare jeg som har denne problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 1f254...e43

Hun har ikke lært navnet til sønnen din, men du har ikke lært deg rettskriving eller og/å regelen. Det er enda mer flaut.

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

Nei, det er det faktisk ikke. Spør deg selv hva du hadde foretrukket: en bestemor som ikke vet hva barnebarnet heter eller en bestemor som sliter litt med og/å-reglene.

Sliter LITT?

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Kjenner jeg blir så irritert. Min mor har vist navnet på barnet vårt fra jeg var gravid i 7måned. Barnet er nå 2 måneder å ennå har hun ikke klart å lære seg navnet hans. Hun vil heller kalle han "lillegutt". Jeg spør henne hva barnet heter å hun klarer rett å slett ikke si hva det er enda jeg bruker navnet hans aktivt. Min mor sier hun ikke trenger å bruke navnet hans fordi han ikke er døpt å at han derfor ikke har noe navn. Jeg prøver å forklare min mor at dåp ikke har noe med at navnet hans blir "gyldig", til ingen nytte. Greit at barnet ikke har ett navn som var vanlig for 65år siden men er det så forbanna vanskelig å lære seg navnet Casper? Begynner å lure på om hun er dement som ikke klarer å lære seg navnet på sitt eneste barnebarn. Hun har skrevet ned navnet hans minst to ganger allikevel har hun sagt på bygda at han heter Mio (hun hevder jeg har sagt at han heter det). Altså er det bare jeg som har denne problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 1f254...e43

Hun har ikke lært navnet til sønnen din, men du har ikke lært deg rettskriving eller og/å regelen. Det er enda mer flaut.

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

Nei, det er det faktisk ikke. Spør deg selv hva du hadde foretrukket: en bestemor som ikke vet hva barnebarnet heter eller en bestemor som sliter litt med og/å-reglene.

Sliter LITT?

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kjenner jeg blir så irritert. Min mor har vist navnet på barnet vårt fra jeg var gravid i 7måned. Barnet er nå 2 måneder å ennå har hun ikke klart å lære seg navnet hans. Hun vil heller kalle han "lillegutt". Jeg spør henne hva barnet heter å hun klarer rett å slett ikke si hva det er enda jeg bruker navnet hans aktivt. Min mor sier hun ikke trenger å bruke navnet hans fordi han ikke er døpt å at han derfor ikke har noe navn. Jeg prøver å forklare min mor at dåp ikke har noe med at navnet hans blir "gyldig", til ingen nytte. Greit at barnet ikke har ett navn som var vanlig for 65år siden men er det så forbanna vanskelig å lære seg navnet Casper? Begynner å lure på om hun er dement som ikke klarer å lære seg navnet på sitt eneste barnebarn. Hun har skrevet ned navnet hans minst to ganger allikevel har hun sagt på bygda at han heter Mio (hun hevder jeg har sagt at han heter det). Altså er det bare jeg som har denne problemstillingen?

 

Anonymous poster hash: 1f254...e43

Hun har ikke lært navnet til sønnen din, men du har ikke lært deg rettskriving eller og/å regelen. Det er enda mer flaut.

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

Nei, det er det faktisk ikke. Spør deg selv hva du hadde foretrukket: en bestemor som ikke vet hva barnebarnet heter eller en bestemor som sliter litt med og/å-reglene.

Sliter LITT?

 

Anonymous poster hash: 965aa...df0

 

Ja, hvis det er snakk om å slite mye så blir jo saken en helt annen. Hvem faen vil ha en bestemor som sliter mye med og/å-reglene, liksom. Da er det jo mye bedre med en bestemor som ikke vet hva du heter. Takk for at rettet på meg. :ironi:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...