Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Jeg vil ha 60% og vi tenker å på alenedager for barna, men jeg vet ikke hvordan det kan deles opp. Noen som har forslag? Mitt forslag er at de er begge til faren sin ene uka onsdag til søndag og neste uke ett barn i to dager (onsdag og torsdag) Hvordan fordeler man i % når man har en hver innimellom? Anonymous poster hash: a36c7...76d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Noen?? Anonymous poster hash: a36c7...76d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 What?? Anonymous poster hash: a26de...a30
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Hæ?? Fordeler barna? Ikke lurt! Ellers er det jo bare å regne ut 60% og dele opp dager. Her har jeg barna 60%. Far har reisejobb så han har barna når han er hjemme ganske mye og jeg de fullt når han er borte. Anonymous poster hash: 549f8...6af
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Det var en utrolig dårlig løsning. Dere som foreldre har et ansvar om å lage et samvær opplegg som fungerer for barna, og å måtte være noen dager hos far, så to dager hos mor og så tilbake til far to dager annenhver uke (hvis jeg forsto deg korrekt) er ikke det beste for barnet. Etterstreb stabilitet og ikke flytting hit og dit annenhver uke. Det å dele barna er heller ikke så smart. Ikke nok med at barna mister den daglige kontakten med begge sine foreldre, men de skal oppleve å bli splittet fra søsken også. Hvilke argumenter har dere for at en slik løsning er smart? Anonymous poster hash: e25ed...9ba
Miss Honey Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Dårlig løsning å "fordele" barna sånn. Virket rotete. Her har vi 60/40 og da har far annen hver uke onsdag til mandag. Altså 5 netter hos far, 9 netter hos mor. Best å ha dagene sammenhengende så det ikke blir så mye fram og tilbake
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Ville aldri splittet barna. Kjøp en kalender og heng på veggen, så bruker du to farger, f.eks rosa for mamma-dager og grønn for pappa-dager. Fargelegg hele måneden med riktige farger, så ser både du og barna når det er rosa dager og når det er grønne dager. Sett et sort kryss over dagene som går så ser de når det nærmer seg bytte. Å flytte frem og tilbake mange ganger i uken skaper veldig mye stress og uro for barna, det er dømt til å mislykkes. Ingen orker å bo sånn lenge før de blir helt kokko i hodet. Barna trenger stabilitet og forutsigbarhet, det er ille nok med skilte foreldre og å måtte flytte frem og tilbake, gjør det så enkelt som mulig for dem. Ekspertene anbefaler å bytte så det blir både hverdager og helger hos begge foreldrene, det er ikke bra å ha hverdagene hos mamma også er det bare helg og sus og dus hos pappa. Begge foreldre og ikke minst barna trenger både hverdager og helger hos begge. Anonymous poster hash: afbcd...893
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Ok, jeg vet bare ikke hva jeg skal gå med på. Jeg ønsker bare perioder med sammenhengende dager, begge ungene. Men nå har ene barnet utfordringer som gjør det slitsomt for den andre søskenen, og det er der muligheten for en unge hver kommer inn. Menn jeg har ingen erfring ang samvær og hva som fungerer i praksis. HI Anonymous poster hash: a36c7...76d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Hvis det er diagnoser i bildet så er det mye mulig det er BRA å dele opp barna. Det blir noe helt annet. Viktig å ta hensyn til det andre barnet da ja. Anonymous poster hash: 549f8...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå