GÃ¥ til innhold

🌸 Hadde du tegn på at fødselen var nær i dagene før?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 39. Føler meg egentlig i god form, litt for god egentlig. Føler på meg at ungen har null planer om å komme ut med det første, dette fordi jeg tror man føler på kroppen at ting skjer minst noen dager før.

 

Jeg har litt menssmerter men det har jeg hatt stor sett hele veien. Mye kynnere, litt mer enn før. Litt nedpress kanskje. Kjenner ett støt langt ned i underlivet noen ganger iløpet av dagen, dette startet for en uke siden. Ellers tror jeg magen har synket, dette skjedde også for en uke siden. Føler ikke dette er "nok" eller tegn i seg selv. Er førstegangsfødene.

 

Hva merket dere i dagene før?

 

Anonymous poster hash: 191b5...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slimproppen gikk 1 uke før, ellers ingen tegn her 😳

 

Anonymous poster hash: ed15b...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før fødselen fikk jeg brått enormt med energi. Så jeg begynte å bære på møbler for å ommøblere. :-)

 

PÃ¥ kvelden kom riene. :-)

 

Anonymous poster hash: 861ba...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk 1 uke før termin. Etter et døgn kom det mensmurringer. De kom om natta for det meste. Hver natt. Plutselig på termindato fikk jeg et par svake rier, bare menssmerte. Etter en time braket det løs ;) etter halvannen time hjemme med hyppige rier dro jeg på sykehuset og hadde 6 cm åpning, 1 time senere var barnet ute. Veldig enkel og så og si smertefri(så godt som det er mulig) fødsel. Ingen smertelindring på mine fødsler, så vet sånn ca hva smertene skal være.

Kryss fingrene for at du åpner deg nå, det kan være med å gjøre hele opplevelsen fantastisk ;)

 

Anonymous poster hash: dca44...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd to dager før og lege dagen før. Ingen av de trodde jeg kom til å få før termindato(dette var uken før) .

Synes ikke kroppen ga noen tegn heller.

 

Anonymous poster hash: df574...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk på torsdagen og jeg var sur og trøtt og løs i magen før riene startet lørdag kveld. Babyen var ute neste ettermiddag.

 

Anonymous poster hash: caaa9...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved tre av fødslene har det bare startet med rier uten forvarsel, ved én gikk slimproppen og jeg fikk tegningsblødning 14 dager før. Det svangerskapet hadde jeg også enormt mange og harde kynnere, og fødselen tok i overkant av en time og var lett som en plett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fikk jeg en liten blødning 12 timer før riene startet 7 dager på overtid. Med nr 2 kom vannavgangen som julekvelden på kjærringa 5 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Nr 1 og 3 hadde jeg ingen tegn. Med Nr 2 og 4 hadde jeg masrier 5 netter på rad, så ille at søvn var umulig, slimproppen gikk, men det ga seg på morgenen. Sjette natta derimot blei det fortgang og fra jeg skjønte at dette ikke bare var tull, til ungen var ute var unnagjort på henholdsvis 3 og 4 timer :-)

 

Anonymous poster hash: 7f21b...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Det var en følelse av at det snart kom til å skje, en del murringer i noen dager. Heiv meg ut døren for å gå noen turer, gikk en skikkelig lang tur til slutt og da fikk jeg mer effektive rier, dagen etter satte fødselen i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene før fødsel hadde jeg rier hver kveld, men de ga seg. Natten før jeg fødte, tømte magen seg skikkelig...

 

Anonymous poster hash: 4a2f0...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm og sliten hele dagen. Ikke lyst på mat, orket ikke å gå like lang tur som jeg pleide. Vannet gikk på kvelden. Fødte i uke 38.

 

Anonymous poster hash: 2619a...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...