Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hva tenker dere som jobber i butikk? Min mor er minstepensjonist å har dermed lite penger. Hun forlanger rabatt på det meste, hvertfall det som koster en tusenlapp eller mer (møbler, elektronikk, byggevarer++). Hun forteller betjeningen at hun er minste pensjonist og at hun vet de kan gi litt avslag. Hun pleier ofte å slenge inn at hun er god kunde også. Personlig finner jeg dette litt pinlig. En gammel klassekamerat av meg sin mor jobber i en malerbutikk f.eks. Det er over 20år siden jeg og sønnen gikk i klasse, hun og mamma snakker sammen når de møtes tilfeldig, type en gang i året. Mamma reiser innom der hun jobber når hun vil ha rabatt på maling ol. Jobber ikke denne dama sier mamma at hun kjenner ### å at hun får rabatten hennes. Flere som kjenner seg igjen enten som pårørende eller ansatt? Anonymous poster hash: c2ce0...f3e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Oi Aldri hørt noen prute i Norge? Jeg har engang spurt om de hadde en til genser i str jeg prøvde , da den var skitten, og fikk da til svar at det var den siste og at jeg kunne få avslag. valgte å kjøpe og var superduperveldig fornøyd! Fikk jo flekken av i vanlig vask. Anonymous poster hash: 5c52a...b43
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Kjenner til mange slike ja, jobber i møbelbutikk. Blir ikke direkte irritert, sier som sant er at vi ikke gir rabatter men at jeg kan sjekke om den kommer på tilbud innen 3 uker, da vi har mulighet for å sjekke det. Om de ikke gir seg da, blir jeg irritert, men viser det selvsagt aldri til kunden. Anonymous poster hash: 76661...0b7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Mange gjør dette. Jeg jobbet før i kjøkkenbutikk, og opplevde det ofte. Og ofte fikk de det også. Anonymous poster hash: f0970...20a
neemii Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er en tilbudsjeger og er det ikke tilbud, så pruter jeg. Betaler sjelden fullpris og sparer masse penger.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Pappa pruter på alt han kjøper bortsett fra mat og klær. Er ganske pinlig, men han klarer som oftest å få rabatt etter å krangle en stund. Rygger unna når han setter igang. Anonymous poster hash: 0735d...4e2
Fandens Oldemor Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Kjenner meg igjen som ansatt, og synes det var en gjenganger at de som ville ha spesialpriser hadde en ufin fremtoning. De var frekke, og krevde mer enn de spurte. Det var lite forståelse å spore. Ingen som handler en vare sammen med meg får lov til å prute!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Jeg pruter eller hva du vil kalle det? En kjøpssituasjon er en forhandling, jeg kan godt på større ting spørre om hva som er den beste prisen de kan gi meg. Og jeg får alltid litt rabatt. Anonymous poster hash: a2df8...ad4
Suzie Que Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Jeg finner det underholdende, og står lett knisende på sidelinja når noen prøver seg. Jeg skulle noen ganger ønske jeg var modig nok til å prute selv.
lover Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Jeg pruter ikke, da jeg ikke pleier å kjøpe dyre ti g, men skal ut å handle litt hvitevarer snart og da kommer vi nok til å prute. Sist laget de en pakkepris på eget initiativ. Møbler handles stortsett på IKEA og der prutes det jo ikke. Jeg synes pruting er en god ting! Hvorfor betale mer, når man kan betale mindre? Den man snakker med er jo en forretningsmann eller dennes representant. De er fullstendig kapable til å ivareta sine interesser. Vi som er forbrukere får ivareta våre interesser.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Vi har anledning til å slå av litt på prisen, og av og til gjør jeg det uten at vedkommende spør. Er snakk om gullsmed, og kjøper noen ring f.eks til 30 000 gir jeg dem gjerne ringen til 28 000 uten problemer. Hvor velvillige vi er hos oss kommer an på kunden, vi deler ikke ut rabatter til rasshøl, for å si det sånn Utlendinger og innvandrere er generelt mye flinkere til å prute enn nordmenn, og ofte får de utbytte av prutingen. Igjen, det kommer an på hvordan de er, er man hyggelig og blid er det større sjangse for at man får rabatt enn om man er ufyselig. Anonymous poster hash: 1155b...b4b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Svigerfaren min pruter alltid, til mannen min sin irritasjon, han syns det er svært pinlig Men svigerfar får som regel gode rabatter, så han er en god langspiller om det skal handles dyre ting. For litt siden kjøpte jeg to skinnstoler og en sofa, svigerfar fikset en samlet rabatt på 18.000 Har jobbet både i matbutikk og strikkegenserbutikk i turistområde, opplevde ofte pruting begge plassene. I matbutikken var det svært irriterende siden mange ikke ga seg og til slutt stormet rasende ut av butikken( utenlandske turister ). Mens i strikkegenserbutikken hadde vi rom for og gi litt rabatt, dette førte til at turistene følte de gjorde en god handel og hamstret inn kofter Anonymous poster hash: 84c1f...f90
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Skal jeg handle typiske dyre artikler så spørre jeg selvfølgelig alltid hva slags tilbud butikken kan gi. De fleste møbelbutikken, byggevarekjeder osv gir rabatter dersom du spør. Det samme gjelder ved kjøp av litt dyrere hvite- eller brunevarer, dyre sportsartikler osv. Jeg synes egentlig man er litt "dum" hvis man ikke spør om rabatt. Men jeg bruker selvfølgelig ikke argumenter som at jeg tjener lite, har lite penger, kjente vedkommende for lenge siden osv. Jeg rett og slett bare spør hvis mye de kan gi i rabatt! Hos byggevarekjedene her har vi fått lagt inn en egen rabattmatrise, dvs at vi har et eget kundenummer. Det gjorde de på forespørsel da vi skulle male huset og gikk og spurte etter pris på maling. Nå får vi gitte rabatter på mye av det vi kjøper. Skal vi ha noe spesielt, så sender jeg alltid en mail og spør om tilbud - f.eks i november da jeg skulle kjøpe trådkurver til garderobeskspene i gangen. Fikk tilbud som varierte fra full pris til 40% rabatt Anonymous poster hash: 12184...aca
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Oi Aldri hørt noen prute i Norge? Jeg har engang spurt om de hadde en til genser i str jeg prøvde , da den var skitten, og fikk da til svar at det var den siste og at jeg kunne få avslag. valgte å kjøpe og var superduperveldig fornøyd! Fikk jo flekken av i vanlig vask. Anonymous poster hash: 5c52a...b43 Jeg går på videregående skole å mattelæreren våres pruter ofte på klær i klesbutikken og ellers dyre ting som koster litt. Han får stortsett alltid varen billigere Anonymous poster hash: 5023a...300
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Hahahaha, jeg leste først PRATE i butikken Anonymous poster hash: 2c9d6...377
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Samboeren min pruter og gudene vet hvor mange tusen vi har "tjent" på det. Jeg syns det er flaut men utrolig hva man får bare man prøver seg. Anonymous poster hash: e0dc1...08d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er en tilbudsjeger og er det ikke tilbud, så pruter jeg. Betaler sjelden fullpris og sparer masse penger. Hvordan går du frem for å få disse rabattene da? Ble litt nysgjerrig. Anonymous poster hash: b375d...ed3
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Jeg pruter. Det koster ingenting, og får jeg avslag så hurra..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Jobber i butikk.. Kunder som pruter er fæle.. Hvorfor skal jeg gi rabatt på varer som er ferdig priset? Kjenner jeg skammer meg på kundens vegne når de spør om rabatt.. Er det er "skade" (som flekk e.l), da kan jeg godt gi rabatt, men ellers sier jeg konsekvent nei. Spør de hvorfor så spør jeg om få avslag på melk og brød i dagligvarebutikk og da får jeg "Ehh. Nei" til svar.. Nettopp... Anonymous poster hash: b8115...d71
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Jobber i butikk.. Kunder som pruter er fæle.. Hvorfor skal jeg gi rabatt på varer som er ferdig priset? Kjenner jeg skammer meg på kundens vegne når de spør om rabatt.. Er det er "skade" (som flekk e.l), da kan jeg godt gi rabatt, men ellers sier jeg konsekvent nei. Spør de hvorfor så spør jeg om få avslag på melk og brød i dagligvarebutikk og da får jeg "Ehh. Nei" til svar.. Nettopp... Anonymous poster hash: b8115...d71 *** så spør jeg om de får Anonymous poster hash: b8115...d71
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Jobber i butikk.. Kunder som pruter er fæle.. Hvorfor skal jeg gi rabatt på varer som er ferdig priset? Kjenner jeg skammer meg på kundens vegne når de spør om rabatt.. Er det er "skade" (som flekk e.l), da kan jeg godt gi rabatt, men ellers sier jeg konsekvent nei. Spør de hvorfor så spør jeg om få avslag på melk og brød i dagligvarebutikk og da får jeg "Ehh. Nei" til svar.. Nettopp...Anonymous poster hash: b8115...d71 *** så spør jeg om de får Anonymous poster hash: b8115...d71 Vel, det hendene ofte at man får avslag på "melk og brød" i dagligvarebutikken. Tilbud kalles det! Matbutikkene har da tilbud hele tiden!! Anonymous poster hash: 12184...aca
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #22 Skrevet 7. januar 2015 Jeg pruter hvis jeg kjøper mange ting på en gang, særlig hvite- og brunevarer. Jeg spør også alltid om rabatt i elektronikkbutikken jeg jobbet i før, kjenner mange av de enda. Hvorfor skulle jeg ikke spørre når jeg vet jeg ofte får det mange hundre kroner billigere Da jeg jobbet som selger selv ga jeg ofte rabatt om folk kjøpte mer enn to ting. Solgte med tilleggsvarer, type tre for to osv. Butikken tjente masse penger på det. Men det var mange frekke folk jeg ikke ga rabatt til, særlig utlendinger. "Do gi mai 50%". Ehh nei, prisen er prisen. Kjøper du én ting så er det prisen som gjelder. Anonymous poster hash: 40f6f...619
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #23 Skrevet 7. januar 2015 Flaut Anonymous poster hash: 32eaf...b68
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #24 Skrevet 7. januar 2015 Hadde noen kommet til meg og sagt de var minstepensjonist og derfor ville ha rabatt hadde jeg helt seriøst begynt å lure. Jeg gir gjerne rabatt feks om kunden handler for store summer eller kjøper mange av en ting, eller at det er en skade på varen selvfølgelig. Men kommer det folk som vil ha rabatter sånn uten videre kan de bare glemme det. Skal jeg gi alle minstepensjonister rabatt fordi de har lyst på det? Jeg tror nok alle vil ha rabatt liksom men det er ikke sånn det fungerer i landet vårt. Anonymous poster hash: aed1b...10c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #25 Skrevet 7. januar 2015 Jobber i butikk.. Kunder som pruter er fæle.. Hvorfor skal jeg gi rabatt på varer som er ferdig priset? Kjenner jeg skammer meg på kundens vegne når de spør om rabatt.. Er det er "skade" (som flekk e.l), da kan jeg godt gi rabatt, men ellers sier jeg konsekvent nei. Spør de hvorfor så spør jeg om få avslag på melk og brød i dagligvarebutikk og da får jeg "Ehh. Nei" til svar.. Nettopp...Anonymous poster hash: b8115...d71 *** så spør jeg om de får Anonymous poster hash: b8115...d71 Vel, det hendene ofte at man får avslag på "melk og brød" i dagligvarebutikken. Tilbud kalles det! Matbutikkene har da tilbud hele tiden!! Anonymous poster hash: 12184...aca Det er jo forskjell på tilbud og pruting da..... Skal jo selvfølgelig få rabatt når det er tilbud, men kommer du til meg og si at du er "god kunde" og trenger rabatt fordi du er minstepenjsonist, kan du handle et annet sted der du har råd til å betale det som står på prislappen. Anonymous poster hash: b8115...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå