Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Del Skrevet 3. januar 2015 Gutten min trives ikke så godt i barnehagen sin. Han har vært litt uheldig med gruppen sin. Hadde endel møte med ledelse i høst. De siste gangene har han skreket ved levering og ikke gitt seg. Legger seg på bakken på vei opp dit. Han nektet før jul. Han har en annen gutt på sin alder der, han slår og gjør han vonde ting og er dominerende. De andre guttene er såpass store at de ikke er interessert i å leke med en 3 åring. Sønnen min sier hjemme: gå vekk, du får ikke være med, du skal ikke sitte her sammen med oss, etc... Fått høre at han går endel alene inne på avdelingen. Han leker litt med noen jenter, men de passer liksom på sønnen min, leker kanskje mammaer?? han har. Ikek vært der så mye grunnet dette. Uansett, sønnen min har det ikke så bra der. Og jeg skjermer han fra den barnehagen. Har søkt på ny. Venter en søsken nå hvert øyeblikk. Jeg vurderer å holde sønnen min hjemme frem til høsten nå, hvis barnehagen ikke gjør noe med saken. Men så tenker jeg, vil han ha det bedre hvis han er i barnehagen lenger periode om dagen? Må sies at de andre 3 åringene, ( kun 2 stk til, også er alene gjennom dagene) de sitter for seg selv. Men han ene slår sønnen min som sagt. Synd at den ene kompisen i barnehagen som gidder å leke med han kun er kjip synes vi. Nei. Hjelp! Fortvilet! Gutten min sier han vil tilbake til sin gamle barnehage... Anonymous poster hash: e39cd...5cb Anonymous poster hash: e39cd...5cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190474-gutt-p%C3%A5-3-%C3%A5r-mistrives-i-barnehagen-n%C3%A5-er-jeg-i-f%C3%B8dselspermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BinaBaby Skrevet 11. januar 2015 #2 Del Skrevet 11. januar 2015 Hei, selv jobber jeg i barnehage og det høres jo ut som om de voksne ikke tar tak i dette. Hva gjør de voksne helt konkret får å få slutt på dette. Hva gjør de for å sørge for at sønnen din er trygg? Hvordan irettesetter de dem som slår og hvordan griper de inn i ekskludering og mobbing? Hvordan ivaretar de selvfølelsen til sønnen din? De kan ikke bare tilate dette, det er jo de voksne som skal ta kontroll i slike situasjoner og vise helt tydelig hvordan man leker sammen og er greie og tolerange med hverandre. Det er vanskelig å jobbe med barn og forskjellige barn, men det er helt uakseptabelt for meg å tillate at barn blir gående alene fordi de blir ekskludert eller er blitt utrygge på andre barn. Jeg opplever at svært mange barn går igjennom en periode der de ikke vil i barnehagen, men nå vet du jo at det skyldes helt konkret forholdene på avdelingen hans og om de voksne ikke jobber aktivt for å få slutt på dette så blir det ikke bedre. Ikke gi han lengre dager, han vil jo ikke være der, lytt til sønnen din og stol på magefølelsen din, du kjenner barnet ditt best og du er den som er mest glad i han og mest opptatt av å sørge for at han har det bra, ingen andre elsker han mer enn deg. Du har muligheten til å sette en strek over det så om du ikke ser noen bedring så ville jeg holdt han hjemme og heller sørget for å gi han en god og trygg hverdag og heller begynne friskt til høsten i en ny barnehage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190474-gutt-p%C3%A5-3-%C3%A5r-mistrives-i-barnehagen-n%C3%A5-er-jeg-i-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-146934612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå